CorvusCorax Публикувано Юли 14, 2006 Публикувано Юли 14, 2006 Тъкмо започнах да си мисля, че мога да пея, когато за пръв път пях на микрофон... Все едно не бях аз. Нямах абсолютно никакъв контрол върху звука, който трябваше да извадя от себе си; сякаш исках да изпея едно, а безсилен бях да не излезе друго... Може би звучи твърде експресивно, но наистина така разтърсващо бе първото ми преживяване с микрофон в ръка. Никой никъде не ми беше казвал и показвал как да пея с микрофона. Не знам, всъщност, има ли вокален едагог, който да обръща внимание и на това, защото да умееш да си служиш с микрофона е също толкова важно, колкото и да умееш да дишаш, да тоноизвличаш и тн... Единственият начин да се науча беше да гледам как пеят другите и да прилагам метода "Опит - грешка". Не мога да кажа че съм се научил вече. Мисля, че на всички в моето положение ще е полезно да направим една дскусия за това как трябва да се пее на микрофон, опитните да дадат съвети на по-неопитните, да разпишем основните правила - какво трябва и какво не трябва да се прави и т.н. Цитирай
Termy Отговорено Юли 14, 2006 Отговорено Юли 14, 2006 1. Освободете се от идеята, че гласът ви звучи отвратително (това всъщност не е така, но понеже на практика едва ли сте го чували преди това, се създава такова усещане) 2. Не се притеснявайте, че звучите твърде силно. Няма такава вероятност. Микрофонът се държи близко до устата. 3. Когато пеете по-силно от нормалното, дърпайте микрофона на адекватно разстояние от устата си (не твърде далеч все пак). 4. Микрофонът ви хваща най-добре, когато е насочен ПРАВО срещу устата. 5. ЗА БОГА ХОРА, НЕ ГО ДРЪЖТЕ ЗА ГЛАВАТА (освен, ако не се опитвате да постигнете нещо конкретно, де). 6. На сцена, особено малка, се опитайте да разберете в какви положения микрофонът ви прави микрофонии и ги избягвайте. 7. И аз малко да се изявя като Джерекаров 8. Продължавайте да измисляте такива забавни заглавия за темите си П.П.: Забравих - преди да можете да изпеете, каквото и да е читаво на микрофон, трябва да свикнете с това, как всъщност звучи гласът ви. До тогава, може би единственото, което можете да направите, е да пеете така, както сте подготвили песента, като се опитвате да се абстрахирате от това, което чувате. Цитирай
Mike Отговорено Юли 14, 2006 Отговорено Юли 14, 2006 И аз имах същите проблеми, но след време се свиква с гласа, който се чува от микрофона. Казвали са ми, че като пееш първо чуваш тона с вътрешното ухо по един начин (ако бъркам ме извинете), но като се слушаш при пеене от микрофон или на запис все едно чуваш чужд глас. Всъщност досега не си чувал този глас и затова мислиш, че не звучи добре и трябва да поработиш върху него. При силното пеене трябва да се отдръпваш от микрофона иначе пада сградата :green: . Аз записвам с микрофон за компютър и като викна нещо на 3-та октава, колкото и да се дърпам пак звучи гадно, така че с различен микрофон звучиш различно. Цитирай
Caruso Отговорено Юли 14, 2006 Отговорено Юли 14, 2006 (Редактирано) Истината за мен е една - микрофона не пее Това което ти трябва да знаеш за микрофона се учи за седмици или месеци, а пеенето цял живот. Много хора с адски немощни и бледи гласове звучат прилично при пеене с микрофон и добра апаратура. А иначе основните неща за микрофона са ясни 1. Стараеш се да не правиш микрофонии 2.При пеене форте отдалечаваш микрофона щот става пик и изправяш коси Чуй записи на Енрико Карузо които са от началото на миналия век за кво става въпрос там и ще разбереш, че не микрофона е важен Редактирано Юли 15, 2006 от MDFk Цитирай
Katsko Отговорено Юли 15, 2006 Отговорено Юли 15, 2006 при силни пасажи не дърпайте микрофона ТВЪРДЕ надалеч, просто не се чува вече, освен ако не сте оперен певец дето чупи чаши с гласа си повече от един юмрук разстояние е прекалено много а доста вокали правят тая грешка да се дърпат прекалено, освен това се поинтересувайте дали имате компресия на вокала и това е важно Цитирай
Mandalay Отговорено Юли 15, 2006 Отговорено Юли 15, 2006 До колкото знам, при компресия пиковете не са проблем или бъркам :think: А за дърпането на микрофона май зависи и от самия микрофон, повечето улавят звука на разстояние около един юмрук, но съм пял и с такива които хващат от 3-4 пъти повече, та и това си е до микрофон. Проверете го предварително, ако ползвате чужд микрофон. @Katsko понеже не ми се е случвало да пея с компресор, отразява ли се на динамиката на пеенето, т.е. чудя се дали не пречи в някои моменти, например да усилва неща, които искаш да са по... лирични Цитирай
alis Отговорено Юли 15, 2006 Отговорено Юли 15, 2006 Микрофонната техника се учи постепенно с практика, на различни места и различно озвучаване.Например има значение къде се намират мониторите от които чуваш гласа си(отпред ,отзад ,отстрани....)Добре е докато пееш (в репетиционната например) да се движиш постоянно,за да може да усетиш различните положения на звука, да свикнеш с тях и да не ти прави впечатление т.е да не се влияеш от това, че чуваш гласа ти да идва от всякъде,само не и от теб самия Например аз имам проблем когато мониторите са разположени високо над мен,защото имам усещането че каквото и да изпея то все е по-високо, отколкото е в действителност и си създавам едно ненужно напрежение.Просто това е психологически момент,който е индивидуален и всеки сам трябва да си го преудолее в зависимост от проблема.Не мисля че има педагог ,който може да помогне.В случая действа правилото" помогни си сам " :think: Добре е да има КОМПРЕСОР-той изравнява динамиката.На силните моменти не избиваш,на по слабите(когато пееш ниски тонове)не се губиш.... Цитирай
CorvusCorax Отговорено Юли 16, 2006 Автор Отговорено Юли 16, 2006 5. ЗА БОГА ХОРА, НЕ ГО ДРЪЖТЕ ЗА ГЛАВАТА (освен, ако не се опитвате да постигнете нещо конкретно, де). Имам нявика когато трябва да пея нещо адски ниско, което обаче ми се ще да не се замаже като звук и да звучи по-отчетливо, да правя така. Правилно ли е това, което правя, или само си въобразявам че си помагам по този начин? По принцип какво е това конкретно нещо, което споменаваш, че може да бъде постигнато като хванеш микрофона за главата? 8. Продължавайте да измисляте такива забавни заглавия за темите си Че да съм измислял наскоро някое скучно? БТВ, разяснете моля за това компресиране, защото се чувствам твърде не наясно по тази тема, а искам и трябва да съм наясно. Благодаря Цитирай
Katsko Отговорено Юли 16, 2006 Отговорено Юли 16, 2006 ми то в по-горното мнение е разяснено бе гарго рошава макар и накратко,компресора не пречи а помага да се чуват точно по-слабите моменти , спира тъй нареченото "избиване " на вокала и му пречи да "потъва" ако ме разбирате:headbang: Цитирай
Termy Отговорено Юли 16, 2006 Отговорено Юли 16, 2006 Като хващаш микрофона за главата и пееш в шепата си, наитина може и да се чуеш по-силно на ниски места. Звукът, обаче се изкривява и честно казано, не звучи по-добре, а точно обратното да не говорим, че често стават микрофонии. Честно казано не мога да се сетя, какъв ефект би могъл да се постигне, който не би могъл да се баправи без да си покриеш главата, но в крайна сметка, нали има изкривявания - някой може да се сети за какво да ги ползва :think: Цитирай
alis Отговорено Юли 16, 2006 Отговорено Юли 16, 2006 Имам нявика когато трябва да пея нещо адски ниско, което обаче ми се ще да не се замаже като звук и да звучи по-отчетливо, да правя така. Правилно ли е това, което правя, или само си въобразявам че си помагам по този начин? Нищо не помага при ниските освен :КОМПРЕСОР,добро озвучение,добър тон-режисьор и да са изпяти вярно Ако първите три неща не са налице ,въздържай се да пееш ниски тонове и импровизирай там където гласа ти звучи по-добре(примерно във средния ти регистър)Ако пееш нещо , което е много точно и не търпи импровизация не се напъвай и не се ядосвай, че не се е чуло добре,защото това не е зависело от теб,мисли си просто че не си попаднал в най подходящата (за твойто пеене )обстановка и търси по-добри вариянти :rolleyes Но не се оправдавай с лошото озвучение ако ти самия не си дал най доброто от себе си Цитирай
toshevski Отговорено Юли 17, 2006 Отговорено Юли 17, 2006 4. Микрофонът ви хваща най-добре, когато е насочен ПРАВО срещу устата. Също и стават най- добри компресии! Особено при съгласните "б", "п", "д", "т", а и др. затова трябва да се внимава! Цитирай
toshevski Отговорено Юли 17, 2006 Отговорено Юли 17, 2006 Чуй записи на Енрико Карузо които са от началото на миналия век за кво става въпрос там и ще разбереш, че не микрофона е важен Даам, напълно съгласен съм! Карузо е много велик! Горд съм, че съм роден на същата дата, която е и той! Цитирай
CorvusCorax Отговорено Юли 17, 2006 Автор Отговорено Юли 17, 2006 (...)въздържай се да пееш ниски тонове и импровизирай там където гласа ти звучи по-добре(примерно във средния ти регистър)(...) Ниските ми звучат добре, просто микрофонът, с който пея напоследък е кофти (Шур ПГ58 или нещо подобно) и се "плаши" от динамиката ми, а аз пея с много разнообразна динамика - това е силната ми страна като певец. С този микрофон се налага почти винаги да викам, за да не потъвам в звука от останалите инструменти, макар че когато пея само аз се чувам перфектно. Викане, викане, ама всички знаете, че обикновено ниските партии в песните са по-лирични и нежни и не върви да се изкрещят. Всъщност още по-тихи и меки ниски съм пял с малко по-свестни микрофони и там проблеми няма, както не се налага и да пея " в шепа ". Дали проблема не е от самия микрофон, след като тия ниски акапела си ги пея добре? Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.