Цялата активност
- Последният час
-
^ За упражнения е чудесна идея. Когато творбата се учи в начален етап и искаш да изпиаш микронюансите по динамиката, опъна на струните и т.н. ако звучи добре unplugged, значи през апаратурата ще е супер. На същия принцип се озвучават барабани и вокали – няма как източникът да е гаден и послед след микрофоните магически нещо да се случи. Има ампове, които компресират доста още в преампа (особено ламповите такива) и динамиката е окей, обаче ако изсвириш същата творба на акустична китара, не си свикнал да чуваш звукът от струните може да си зазубрил неконсистентна динамика.
-
И искам много сериозно да уточня - като казвам "Планета" в случая да се разбира само и единствено "Планета Фолк", за "Фен" е "Фен Фолк" , а за "Тянков" - "Тянков Фолк". Нормалната "Планета" и "Тянков Ориент" не ги гледам и съответно не ги броя. А заради това клипче по-долу в момента всички сме настинали, а аз съм си направо болен, не мога да дишам през носа изобщо. Снимах с телефона. Обаче тия баби много ми харесаха, пяха автентично и по-важното - носиите не ми изглеждат толкова тип "фестивални", по-автентични ми се видяха, хем отдалеч гледах, но ярко впечатление ми направиха чорапите - ансамблите дето идват на "Китна Тракия" са с еднакви и са купешки, тия баби всички имаха различни, отдалеч изглеждаха вълнени и бая автентични. Вторите баби вече са от "Китна Тракия", пак аз снимах но с едно старо фото и според мен бая добре пяха. А и от тях реално научих какво е било сватбата навремето.
-
RaverWild started following Размисли - дете и цигулка Съвременни аранжименти в народната музика
-
Е да, качеството е в пъти по-добро отпреди години и Планета държат първенството в техническо отношение, според мен. Но и те са с най-много пари де. Обаче най-добрите народни гласове според мен са в Тянков и аз затова тях гледам. До днес не бях засичал Планета да покажат добри гласове, но днес намерих това клипче по-долу и то бие останалите им певици. В смисъл такъв - за мен лично добрия женски глас за народно пеене звучи като резачка и цепи микса сериозно, докато по Планета и Фен гласовете са едни шлайфани. Примерно мен ми харесва "Мома Яница" много като песен, но да си говорим направо - носиите на повечето танцьори по Планета и Фен са тип "фестивални", бая далеч от автентичните, плюс певиците са си чалгарки в носии и дори да ми харесва песента, както е "Мома Яница", нямам добро мнение за певицата като данни, без да съм специалист. То и старите народни певици лесно няма да ги догонят като глас, но поне малко. Явно сега форматът "две млади момичета" започва, щото долното май е отговор на Бисера и Лидия. Няма лошо. Носиите ми харесват малко повече на танцьорките и гласовете звучат малко по-добре от отналалите Планетки. От друга страна по Тянков повечето са ниво и визия "кварталната кръчма", обаче там повече се намират добри гласови попадения. Пак казвам - мое мнение. Обаче с долното клипче имам проблем - точно щото са Планетки и точно щото Планета имат най-добра техническа база им нямам пълно доверие. Нямам добър слух аз, а ми се ще някой разбирач да каже - в тия гласове играе ли autotune и какви ефекти изобщо играят (само на вокалите!).
-
Не е само ужким, на толкова мерят. Не съм китарист, ама електрическа китара без нищо...някак си не ми се връзва идеята...
- Днес
-
Стандарта ужким е на метър разстояние.
-
Бартерите са с предимство. В същниост имам достатъчно ампове, за да купувам още, така че предпочитам бартери. Ако имате оферти, предложете. Моите неща - в обявите ми.View the full article
-
^ Евала ти прави, тази хватка тип "сас от Близкия изток" много добре си я направил, малко хора се навиват ...
-
Забравих да напиша "спомен" от нещо необичайно... Сега пак съм на обичайното и без брадичка...
-
@RaverWild Да, разбрах те какво имаш предвид, сцепих темата да си спамим тука на воля. Ами за мен лично има интересни проекти с народни мотиви, аз разбрах темата в грешна посока, че нашенското творчество е достигнало някакъв зенит на осъвременяване. Това, което по-скоро наблюдавам е, че Планета Фолк/Тянков ТВ и т.н. вдигнаха качеството на продукцията, по-добри миксове, мастъри, видеоклипове и т.н. Иначе като проекти с фолклорни мотиви, наистина има доста интересни неща. Едно от любимите например е Таралеща, където кавалът се ползва по доста умел и майсторлъшки начин.
-
Всеки уважаващ себе си китарист, когато започне да свири и по-необичайни неща, задължително пуска брадичка и започва да се катери по покривите.
-
70 децибела на какво разстояние - 1 метър? На 2 вече става по-малко, през стена пък става много по-тихо, тъй че е доста относително. Щом няма да ползваш кубе или друго усилване, няма да има никакъв проблем със съседите, но проблемът е ти какво ще чуваш като звук.
-
Привет, съседа ми отдолу се учи да свири на китара, като поусилва кубето чувам само 5-та и 6-та струна но се търпи, то със същия успех би се чувало ако посуили буфера на домашното кино, басът винаги се движи ненасочено и минава дори през тухли, не само панел. Звукоизолацията е изключително скъпа за такъв тип неща и в определени ситуации дори невъзможна. Сама по себе си електрическата китара, без да е включена в нищо е изключително тиха, чува се само звъненето на струните, както спомена 50-60 dB/SPL, това е нищо, спокойно мога да свиря така и някой да спи в другата стая. Това всъщност е и един от най-ефективните начини да се упражняваш, защото понякога усилвателят ни "лъже" - като е силно и готино и учим нова песен, особено с пуснати ефекти за икзривяване детайлите се замазват, при unplugged всичко лъсва, независимо дали електрическа или акустична китара. Този вариант е доста удачен всъщност. Според мен ако си в добри отношения със съседите, един практис моделиращ амп ще ти е достатъчен. Ако искаш да свириш нощем, слушалките също са нелош вариант, но там вече, за да ти е кеф трябва да ги пуснеш в хубава кабинетна симулация и респективно спектърът им да е добър и да не дразни. Някои студийни слушалки са доста пробивни в средите и изобщо не е приятно да свириш през тях, но с EQ може да се коригира донякъде. Ако ще свириш само у дома и нямаш планове да свириш в банда и т.н. може да се разминеш и без практис амп и да ползваш процесор или VST/звукова карта и само слушалки или монитори. Само че съм забелязал, че началното овладяване на дигиталните процесори от човек, който никога не се е докосвал до амп не е лесно и аз лично бих те посъветвал да вземеш някакво малко моделиращо комбо, за да свикнеш със звука на инструмента. Сори че стана малко дълго, просто разсъждавам по различни аспекти на въпроса. Какъв бюджет имаш заделен за китара/амп/слушалки?
-
Здравейте, Винаги съм искал да се науча да свиря на китара и сега обмислям закупуването на електрическа такава. Започнах да са интересувам от тях и изчетох доста полезни неща тука, но имам питане относно силата на звука. Навсякъде където търсих пише че са тихи (което е субективно понятие) и може да се практикува (без усилвател - на слушалки) без да се пречи на хората в другите стай или съседи. Дават, че силата на звука от такива китари без усилвател т.е. само това, което се чува от струните не надвишава 70 децибела (50-70) . Живея в панелен блок и знаете как се чува в тези сгради. Въпроса ми е дали звука няма да е прекалено силен и дa притеснявам всички около мен?
-
ern се регистрира във форума
-
Нещо различно от обичайното...
-
Да, това е унгарският филм с "Хобо блус бенд Сега пак ми се догледаха тези филми. "Медикус" свиреха ритъм енд блус Имаше и филм за Джанис Джоплин. "Шоу на колела" е https://en.m.wikipedia.org/wiki/Honeysuckle_Rose_(film) а другият не е the band, а
-
Also affectionately known as the "parrot box." Perhaps named after the bird that can mimic the human language and many other sounds. The Parrot Box can be used as an amp+speaker simulator, or just as a speaker simulator depending on what else you are using with it. It can be used as a pedal or as a tabletop unit; the big 'bump' on top is the bypass footswitch and there is a duplicate control on the front panel. There is an input selector giving 'Preamp', 'Guitar' and 'Distortion' options. You should select the 'Preamp' option if - as the name suggests - you are feeding it from a separate preamp; this mode is the least coloured and the Parrot Box basically functions as a speaker simulator. If you are playing a clean guitar (with no distortion pedals), then the 'Guitar' option is for you; in this mode, a preset EQ is engaged producing a sparkly, chimey clean amp sound. When using distortion pedals (or processor), the 'Distortion' option is the best; in this mode, a preset EQ is engaged but with more of the upper frequencies filtered off to prevent your distortion sounding fizzy and fake. There is an input gain control to match the Parrot Box to the signal source. Once you have chosen... View the full article
-
Благодаря много! Само да попитам за филмите, намерих само последния, мисля е този по-долу. Моля да потвърдиш и да дадеш линк към IMDB или трейлъри на другите два, че не успявам да ги намеря: Иначе добре ви е изглеждала бандата. https://www.imdb.com/title/tt0082627/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_8_nm_0_in_0_q_the%20bald%20dog
-
Здравейте, продавам част от старата апаратура за финансиране на обучението си. Освобождавам част от нещата в студиото. Смъквам едно по едно от рак системите и дано намерят по-хубав дом. IRP DE4018A, Voice-Matic, 6-канален миксер, компресорен лимитер, рак DE206, Level-Matic, лимитер/компресор, изходно усилване IRP DE4018A, Voice-Matic, Channel Mixer, Compressor Limiter, Eq, Vintage Rack Предпочитам лично предаване в София или Русе. китара вокал китари вокали студио звукозапис звук запис записване guitar vocal guitars vocals studio sound recording sound recording recording View the full article
-
Свидетел съм на българската поп, рок музика от 70-те и 80-те години и не помня да е имало нито известни, нито полуизвестни блус групи, но почти всеки поп, рок музикант и най-вече китарист посвирваше блус теми и даже се опитваше да ги "пробутва" през някакви самодейни изяви. Не помня блуса да е бил забраняван, но като че ли нямаше традиция у нас. Слушаше се най-вече "Пърпъл, Бийтълс, Назарет, Цепелин, Сабат, Юрая и Стоунс. Чак след прожекциите в началото на 80-те на някои филми като "Шоу на колела"(Уили Нелсън), "Плешивото куче" и "The Band", се появи по-голям интерес към блуса. Когато свирех по соц. ресторанти през 80-те често допълвахме репертоара с някои известни блус парчета и прекалявахме с блус схеми, които намразих и до сега. Тогава се запознах и с Камен Кацата, който пееше само блус. Една вечер го качихме на сцената в типична чалга кръчма в Костинброд, където изрева известния хит "Гучи-кучи мен" и пияниците ни облепиха с оплюнчени банкноти, след което изгониха с ритници някакви милиционерчета. Това беше 1982г. Снимката е от там. Аз съм в ляво приклекнал.
- Вчера
-
^ Предполагам че мен питаш, затова аз ще отговоря. Да съм по-точен - в нашето българското - не съм слушал достатъчно, попадат ми разни опити в ютюб. Но в защита да кажа - не съм и търсил. Дас съм по-точен - тази година на "Китна Тракия" главни гости бяха дует Бисера и Лидия, заинтересувах се какво правят - има както казваш ти модернизация и това е така. Чувам модернизации и на други, без особено да ме впечатлят, но пък звучат добре. "Авангардизъм" аз лично не съм казвал че съм виждал където и да е. Но това е индивидуално разбиране, така че не може да се очаква че моето разбиране за "авангардно" би съвпаднало с нечие чуждо. Да уточня - аз лично за да кажа за нещо "авангардно", то трябва или като презентация да иде от Tap Dogs и STOMP нагоре, или по звучене да е поне Die Warzau, желателно е да доближава Pierre Schaeffer или подобен. Имам строго понятие за авангардно. В този ред на мисли допускам, че през годините у нас е правен някакъв експеримент, който или не е видял никаква публика, или е видял малка такава. Все пак за мен чистото "изкуство" е именно авангардното - нещо, което се прави с идеална цел, не да бъде продадено. Признавам, че не съм слушал цял албум на Елица и Стунджи - може би те имат, но аз не знам? Обаче едно време притежавах на касетка всичко на Нона Йотова и още се проклинам, защо си изхвърлих касетките (щото преди 5г наново купих касетофон). Много народ не харесват Йотова, но реално тя е от пионерите на експеримента с използване на езически мотиви. В последните може би 6-8г по целия свят това започна по-редовно да се използва като тематика. Говоря за групи като Heilung. Йотова направи такова нещо в ужасно по-нежен вариант много години преди това. Така че нея мога да и лепна етикет "авангардна" до някъде. Но пак да кажа - български групи - не съм виждал напоследък, на които да мога да кажа че са авангарден фолклор. ОБАЧЕ попаднах на две гръцки и напоследък основно това слушам, едните са невероятни, пускам видео по-долу. Особено тоя тип с гайдата много добре се вписва. В темата за езичеството мисля че имаме ужасно много мегдан за уползотворяване. Самите Бисера и Лидия имат една песен дето загатва поне във визията за това, донякъде и самата песен, но смятам че Йотова се беше справила доста по-добре по принцип с темата. Моля ако си религиозен, да се абстрахираш от православния консерватизъм и да погледнеш чисто като музикант на това по-долу. Основен проблем при нас са неравноделните ритми. Аз лично съм искал да направя нещо, но 99% от машините които съм пипал подържат само 4/4, или сходни. Ааааааа момент !!! Теодоси Спасов !! Ето пример за авангардност в нашето народно творчество! И го знам, защото докато живях в Тотонто бях на негова жива изява, беше с някакво момче със синт или нещо подобно и правеха заедно неща, имаше и нещо като техно-визии прожектирани зад тях. Мда. Ето добър пример. Но да - виж долното, после кажи какво мислиш ти и другите. В общи линии да е жив и здрав ютюб, че ако останем само на това което ни пускат по телевизията/радиото - жална ни майка.
-
^ Можеш ли да дадеш прмер за някакъв тип авангардност в нашенското народно творчество? Без да хейтя, единственото, което забелязвам в хода на годините е по-високото качество на продукцията и модернизиране на аранжиментите, но няма някакви кой знае какви иновации ...
-
^ Не съм свирил на баян, но си мисля, че са подходили с тези кръгли бутоно-клавиши, за да се улеснят определени хватки/обръщения за определен стил (танго/валс/народно и т.н.) в дясната ръка. На този принцип са изградени бутоните за лявата ръка, вървят на квартов кръг ако не се лъжа, да хващаш "тоника/доминанта/субдоминанта" лесно. Съквартирантът ми беше довлякъл едим малък "Велтмайстър" и като студент успях да стигна до ниво "На тая стара маса" от сол мажор ... Похватът с удобството съм го забелязал при китарата, ако я настроиш в E major open строй с един ботълнек печелиш всички мажорни акорди на всеки праг и ставаш блусар одма ... Тук идеята трябва да е сходна.
-
Съобщение от модератор: Линк към оригиналната тема – цък Мога само да завърша с това, че на запад бая са се поизносили откъм идеи за всякакъв вид изкуство. Това което наблюдавам в Ютюб видеата от балканския регион е, че тепърва почваме да оползотворяваме и реализираме идеите бликащи из нашите земи, особено фолклора.
-
Включвам се със закъснение и тук. Първо - мнението ми на родител (чисто на родител). Аз имам син, скоро става на 12. Засега не се занимава с музика, но ходи на джудо и отделно за кеф ходи с тротинетка по скейт-парковете. В училище е отличник. Страстта му е зала за катерене, но не живеем в София. Не бих го карал до друг град за това. А тук си е изградил среда. С домашните на моменти изпушва. Не че не помагам. Затова го оставям да си ходи по скейт паркове с приятели да разпуска. Преди аз бях този дето го водеше и на моменти пак съм с него. Бил свидетел какво става ако родителят натиска за едно, детето иска друго - 2008г се записах в отбор бягане на дълги разстояния. Имахме едно момиче на около 16. Хич не и се бягаше. Баща и я натискаше - бивш състезател. Тя каза че иска да плува. Напусна. Когато си родител е много сложно. Трябва да се намери един фин баланс. Сега на колегата @lyubohar - много болна тема. В момента мисля тази болка е приложима и за други сфери на изкуството. Аз съм в обратното положение - години бях програмист в България, после в Канада. Имах пари, не трябваше да се връщам, но беше след пандемията заради детето - сега нямам пари. Не съм учил сериозно музика, но много съм искал и винаги сам съм се записвал (никой в нас не знаеше, като се записвах на нещо) - 3ти клас (1986) тромпет - орк."Ботева Чета", 17г исках барабани, но не си намерих учител, 21г хор "Аве Музика" за година да пея, 32г за първи път 2 седмици базови уроци по барабани, после заминахме в Канада, 39г - базови уроци диатонична хармоника. Това ми е цялото музикално "образование". Като тийнейджър с компютъра в нас се научих сам да правя музика, но все исках и инструмент. И още ми е болна тема - на 10тия урок баща ми ми забрани тромпета. Парите са хубаво нещо, могат да купят мечти, могат да купят удоволствие, но не купуват щастието. Най-добрите барабанисти, които съм виждал на живо бяха уличните музиканти на централния площад в Торонто (Канада). Бяха опърпани, свиреха умишлено и на износени леко почупени комплекти, но свиреха прекрасно. Особено единият, който се оказа бивш програмист. Питах го защо се е отказал от живот с пари, той каза - исках да свиря. Обичаше би-боп. И можех да го слушам с часове, защото той е единственият барабанист, който не свиреше перкусивен ритъм а разказваше истории с палките. Найджъл Кенеди казвате... знам кой е, но не съм сигурен защо го упоменахте - за "успешен музикант" може би? Да, но някой даде ли си сметка, че Найджъл, Андре Рию и който се сетите не е пробил в страна от бившия Източен Блок? Впрочем Вие самият можехте да забегнете навремето и днес щяхте да сте с друга пенсия. Да да знам - трудно беше и после като лепнат "невъзвръщенец" и става зор за цялото семейство останало в България - леля ми е "невъзвръщенка". Но не е невъзможно. Пък и както казахте - едно време не е било лошо и тук за музикант. Но всеки желаещ да "пробие с изкуство" на професионално ниво бих го посъветвал да иде в друга страна. По-на запад. Не защото тук е лошо, не е. Но тук нямаме необходимата среда за целта. Дълга тема е, няма да пиша подробности. Но и то не е за всеки. Да аз имах успешна кариера в Канада, но братовческа ми повися в UK и се прибра. Не се задържа. И последно - свиренето в баровете - ми че това никак не е лошо, стига да ти е приятно. Изобщо свирене където и да е. Защо нещо трябва да е лошо изобщо? Ето пример - много известни блус-музиканти свирят директно на улицата. Често хората ги подминават без да знаят кои са, но те са там. Нека не забравяме откъде са тръгнали блуса и джаза - не от фестивалите, нали така? Да, Ерик Клептън може да е свирил в най-големите зали, но Робърт Джонсън не е. Много хора дори не знаят кой е, евентуално най-много да са чували Мъди Уотърс. И както казах - най-добрият барабанист който познавам свиреше на улицата. Понякога свиреше с банда в заведение, но той си искаше свободата и улицата му я даваше. Не мога да го забравя това момче, от Шоуто на Слави беше към 2008г беше заминал за Щатите, даваха видео - той оперен певец бил в България или поне следвал за такъв - там пееше в метрото за пари, тъжно му било не пробил. Върна се, че и Слави публично го унижаваше че не успял. Ама това е проблема - пеенето на улицата не е защото не си успял и не е унизително. В интерес на истината трябва да имаш бая топки, за да го направиш, като онзи гайдар, дето в зората на демокрацията свиреше или в градинката на НДК или пред университета в София. Но тук нямаме това разбиране. Също и който е със странна прическа, шарена коса и странни дрехи вече е педал. Ми не - може да си е просто по-ненормален, но не е речено да е обратен. Преди 2010 тук търпяхме всякакви простотии от Азис, но не и от останалите. И като добавим, че първото нещо, което беше изписано в моят личен буквар в първи клас и учихме беше "Бабо Мравке, где така?" и няма какво повече да добавим. А като сложим и масовата чалгаризация след 1994г, после някаква чернолизация и сега инфлуенсъризация и положението е много зле. Последен пример - фестивал за народно творчество "Китна Тракия Пее и Танцува" издание 2025 Хасково - това тук си е голямо нещо. Обаче тази година го претупаха. И понеже имам вътрешна информация - било наредено на кмета по партийна линия да игнорира българските фестивали, той нямало как да не направи този, така че направил само минималното, колкото да отметне в тефтера, че е направил фестивала. То пък за беда и валя. Сложно. Много сложно.
-
Един вид - акордеон с бутони вместо клавиши, което понякога дори е улеснение, защото за разлика от стандартния акордеон, бутоните за дясната ръка също имат дублажи както бутоните за лявата ръка.