Jump to content
Българският форум за музиканти

разбойник

VIP listed
  • Content Count

    2,060
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    29

разбойник last won the day on May 3

разбойник had the most liked content!

Community Reputation

838 Excellent

About разбойник

  • Rank
    отзвучител
  • Birthday 05/09/1974

Previous Fields

  • Инструмент
    бас китара

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    София
  • Interests
    басист :-)

Recent Profile Visitors

1,916 profile views
  1. Доста полезно: https://mpe.berklee.edu/documents/studio/manuals/microphone/
  2. разбойник

    Austrian Audio

    Както вероятно част от вас знаят, в последните години процесите при AKG не са особено положителни, като причината е в политиката на собствениците. Austrian Audio e нова компания, създадена от бивши членове на екипа на AKG, която вече пусна първите си модели микрофони и слушалки на пазара. Аз лично ще следя с интерес какви ще са отзивите за продуктите и развитието на компанията като цяло. https://austrian.audio
  3. разбойник

    Маркъс Милър с нов signature бас

    Не се изненадвам. Виж, ако някой добър музикант ти каже, че китайският бас е по-добър това вече би било повод за хвалба. Оставям без коментар размагнетизираната струна и "по-впечатляващо" изглеждащите адаптери.
  4. разбойник

    Маркъс Милър с нов signature бас

    Единствената причина да продължавам участието си в този разговор е защото не искам в и без това замрелия форум да остават подобни най-меко казано неразумни мнения без никакъв коментар. Качеството на струнника не се определя от сложността на конструкцията му. Когато целта е звук тип Джаз бас е нормално да се използва автентичния струнник на Лео Фендер. Китайския бас има струнник, който изглежда масивен и "модерен", но приликата с оригиналните дизайни, които наподобява е само външна. Като материал и начин на изработка няма нищо общо със сериозен струнник и това е видно дори само по снимки. В продължение на няколко години съм правил поръчки на цели контейнери с китари и бас китари към две от най-големите китайски фабрики. Имам достатъчно наблюдения, знам къде се пести и какво качество могат да предложат в различните ценови класове такива производители.
  5. разбойник

    Маркъс Милър с нов signature бас

    За всеки влак си има пътници, супер, че ти харесва. Струнникът е откровено менте, а за "дръжка"-та на грифа не те разбирам за да коментирам.
  6. разбойник

    Маркъс Милър с нов signature бас

    Козметично - да, като усещане при свирене също има какво да се иска, но като звук са уцелили десятката - модерен джаз бас с всичките му характерни черти. Дебел и конкретен при акомпанимент, ясен и характерен при слап (без да се налага да се променят корекции - само от промяна на тегниката на свирене), ако прибереш леко тона и пуснеш само задния адаптер също получаваш много приличен класически звук. В този ценови клас нито Скуайър, нито разни Корт-ове и китайски басове предлагат подобно качество като звук, поне от това, което съм чувал.
  7. разбойник

    Маркъс Милър с нов signature бас

    emosms, по написаното от теб смятам, че нямаш критерий и познания за оценка на същинските качества на една бас китара. В никакъв случай не оспорвам наличието на "чворчета" или равномерността на оцветяването на дървото и е ясно, че това е недостатък, но съм имал възможност да свиря на няколко баса Sire, а също така и да слушам добри музиканти, които свирят на такива. Снощи записвах група, в която кадърен басист свиреше на 5 струнен Sire V3 и резултатът беше покъртителен - и за акомпанимент, и за сола, и за слап. Изкара и як звук от заден адаптер. За ценовия си клас тези басове са чудни. Ако искаш повече просто инвестирай в по-висок клас инструмент.
  8. разбойник

    NEMO - 2

    Изненада ме приятно, много се радвам, че ти харесва.
  9. разбойник

    NEMO - 2

    През декември излезе новия ни албум. Ето тук можеше да го чуете:
  10. разбойник

    Сетъп на китари в София

    https://www.facebook.com/ciriljhonson1972/
  11. разбойник

    Вокална кабинка

    Аз бих избегнал т.нар. "пирамидки" и бих използвал вата от вътрешната страна на кабината. По мой опит от третиране на различни помещения за репетиции/записи през годините (последното е 60 кв. м. и се превърна в проект без ясна крайна дата - винаги има още нещо, което остава да се направи по акустиката) по-евтините "пирамидки" действат ефективно над 1 - 1,5 килохерца, а в по-ниския регистър нямат никакво влияние. Освен това дори в евтиния вариант са по-скъпи от ватата като цена за кв.м. Платове на достъпна цена за покриване на вата могат да се намерят както по обяви, така и в магазини. В магазин до Женския пазар бях попаднал на плат, който беше тъкан като ръкав и чиято ширина беше около 70-75 см - достатъчна за да се вкара вътре парче вата. Лесно, бързо и удобно за работа.
  12. разбойник

    Колегата Parni_Valjak

    Че Тони Манов не е мошеник и е добър инженер е ясно и видно от постовете в темата дотук. Без да знам подробности лично аз допускам, че проблемът е на ниво комуникация.
  13. разбойник

    Вокална кабинка

    Вероятно си видял тази тема, но за всеки случай я пускам пак: По-нагоре jabs беше предложил помощ, обсъди с него въпросите, които те терзаят - ще е полезно.
  14. разбойник

    Вокална кабинка

    Привет newwave. За да имаш ефективна изолация ще ти е необходима масивна преграда, пружина (вата в твоя случай) и отново масивна преграда. Акустичната обработка на повърхностите от вътрешната страна е отделно и ще ти е необходима със сигурност. Хубавото в твоя случай е, че в диапазона на човешкия глас и изолацията, и обирането на реверберацията би се постигнало по-лесно, отколкото за ниски честоти. Виж видеото по-долу за да си създадеш представа какво би следвало да направиш. Вероятно ще е добре е да помислиш за по-голям размер на кабината (приемам, че дадените от теб размери са външни) както от акустични съображения , така и от чисто практически - клаустрофобията е враг на всеки вокалист ( ), освен това има доста микрофони, които имат нужда от разстояние за да прозвучат оптимално.
  15. разбойник

    Съвет за компресор

    Здравей, Лично за моя вкус по-старите бас компресори на Boss не звучат добре. Нямам опит с BC-1X, но виждам, че е дигитален, което би ме накарало да предпочета някоя от другите опции, изброени от теб. MXR-а е добър, допада ми. В базара на форума в момента се продава Diamond BCP-1. Свържи се с продавача и го тествай - хич не е лоша машинката. Аз използвах доста години EBS Multicmp - приятен и лесен за работа компресор. След като промених оборудването и от транзисторен минах на лампов усилвател го продадох - нямам нужда от компресор за живо свирене, а за запис използвам рак компресори (най-често BSS DPR 402). И мен ме пали идеята да опитам компресор тип 1176 за бас, но вероятно няма да избера Cali76. За момента най-вероятната покупка ще е Hairball FET 500 - имам рак 500, а и ще мога да го използвам освен за бас за запис и обработка и на други инструменти.
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.