Jump to content
Българският форум за музиканти

Озвучаване На Китарни Апаратури


borhes_

Recommended Posts

Здравейте младежи,

 

Прегледах темите до някъде, не срещнах нещо подобно и рещих, че ще е интересно всеки да сподели своето виждане по въпроса. Аз лично свиря по клубове с Marshall JTM60, в комбинация с китари Gibson Studio и Fender HSS Mexico. Общо взето експериментирам с различни положения на sm57'ца спрямо говорителя, но не съм безкрайно доволен от резултата. Ако някой знае някой някое "вълшебство" по въпроса, моля нека да заповяда и инженерно да ни обясни. Примерът с моето оборудване нека не е основен, а всеки да сподели своя опит.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато свиря с кубе или с глава + кабинет нагласям микрофона в долната част на говорителя вляво или дясно под ъгъл 30-40градуса или нещо такова .Но колегата Марто стреса наскоро си озвучи китарата на концерт с процесор , кубе и още нещо май-да сподели ,ако не е тайна...А звука беше впечатляващ! :girl_witch:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много хора пренебрегват стерео звученето на китарата - аз винаги озвучавам с два микрофона, като най-добре е самия усилвател да е стерео(със съответните ефекти). Двата микрофона трябва да са в що годе симетрична конфигурация, но не съвсем :) По този начин се получава много плътен и приятен звук. Още по-добре е сплитнат сигнал с два аналогични(или пък различни!) усилвателя.

 

Иначе относно самото позициониране на микрофона, много добре е симулиранов Amplitube така, че това е мн добър вариант за експериментиране и добиване на представа кое как се чува.

 

Също е важно да се знае, че след като китарата ти е озвучена, не е важно какво чуваш от усилвателя, а какво се чува отпред - със сигурност PA-то оцветява звука, а ако имаш мощно кубе, е напълно възможно да bleed-ва през PA-то. Затова е задължително да дадеш на някой да дращи по китарата ти и да слезеш пред сцената за да чуеш как се чува всичко и да коригираш спрямо това. Тази стъпка много китаристи я пропускат и после се чудят "ае аз имах толкова як звук преди да започнем пък хората викаха, че звучало като разгонена муха" :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

как става тегленето на сигнал в студио през линейния или е по добре през микрофон.Последно влизах в Сити през 94 и нямам много ясен спомен как ме озвучиха.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми, при наличие на хубава китарна система с хубави говорители, защо да не им се хване чара с микрофон отколкото да се имитира с разни speaker симулации ;)

 

Няма правило - ако искаш да хванеш звуковите качества на кабинета, озвучаваш с микрофон, ако не - не :)

Редактирано от 7thString
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Твърде общо зададен въпрос. За всяка цел си има средства. Това, което са написали колегите им върши работа за звука, който те търсят, но е твърде вероятно да е напълно неудачен начин, когато става дума за други предпочитания.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

asen93 :thumbs_up: много полезно видео. Ясно е, че с различно оборудване и през различна апаратура винаги се получава различен резултат. Положенията на микрофона са много добре показани на видеото, но аз например като че ли само Shure sm57 съм пробвал. Даже не знам други модели, нека ако някой има информация и за други модели да я сподели.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно, всеки един микрофон може да бъде изпозван за улавяне на сигнал от китарна апаратура - стига да удовлетворява продукционните изисквания. Някои, обаче са се наложили, като предпочитан избор; стандарт; референт; по най-различни (предимно субективни) причини. Ето някои модели от най-използваните микрофони при работа с китарни кабинети - live & studio!

Самото изброяване няма да помогне кой-знае колко (нито ще е пълно и съвсем прецизно) ... ама лаф да става!

 

 

AKG C414 (и еволюциите му)

Audio Technica AE3000

Audio Technica AT4033

Audio Technica AT4050

Neumann U87

Royer R121

Sennheiser MD407 (и следващите вариации - ... BF509; е606; е609; е906)

Sennheiser MD421 (и еволюциите му - ... BF521 II; MD421 II.....)

Shure Beta56

Shure Beta57

Shure KSM27 (SM27)

Shure SM57

.....

 

Лично мои фаворити (live) са Beta56 и KSM27.

Редактирано от docc
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много полезна темичка и видеото и микрофоните.

Най-после нещо по-смислено да видя от обичайните теми.

Според моя опит SM57 i beta си е като утвърден стандарт.Винаги е звучал добре според мен,само винаги съм внимавал да не попадне срещу центъра на говорителя,защото там има най-много високи и трещи ужасно,особено един Фендер 212ФМ който озвучавахме.И аз свиря с лес пол,страт и маршал, и поставям микрофона както на видеото или малко под ъгъл,но никога срещу средата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много интересно ми стана за стерео озвучаването на китарата. Аз лично никога не съм експериментирал с два микрофона на едно кубе при свирене на живо. А иначе най много си харесах озвучаването в ситема на FBT, мисля, че беше серия Max. Беше едно лято на Сл. Бряг, тогава свирех с Randall и без особенни усилия се получи доста приличен резултат. Истината е, че и PA'апаратурата е много важна, затова клубовете в България (или поне повечето) трябва да поставят нещата на по-професионална основа.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За стерео озвучаването:

Най добре естествено се получава когато имаш два говорителя и стерео сигнал - нещо, което да отвори звука пространствено - chorus, flanger, ехо, реверб...

Съответно ако са два говорителите, можеш да ги озвучиш симетрично. Тук малък трик е, че ако имаш ляв и десен говорител, най-добре микрофоните да са между двата говорителя, - в центъра на кубеот, като единия е насочен към единия говорител, другия - към другия. Това те пази от bleed който би се получил ако двата микрофона са в двата края на кубето и насочени към центъра му(ако са перпендикулярни е по-добре да са в периферията).

 

От двете страни може да се озвучи и моно кубе - отново със симетрично разположение, но с леки разлики, за да се получи и разлика в звука. В този случай сигнала в PA-to трябва да е по-разделен в ляво и дясно отколкото в горния.

 

Задължително на чека се прави проверка за phase cancellation и ако трябва се разместват микрофоните.

 

Също интересен трик е с 3 микрофона и това е най-якия саунд, който съм си правил. Схемата е:

два кръстосани микрофона в средата между двата говорителя, всеки насочен навън ПОЧТИ към центъра, но никога точно там. Един микрофон зад кубето(open back). Третия микрофон винаги се поставя последен, след като си се уверил, че първите два са ОК по фаза. Когато ги напаснеш се получава адски наситен, "голям" звук :)

 

 

П.П. Човек винаги трябва да експериментира :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.