Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено

Днес прегледах The Zen Of Screaming.

Набляга се предимно на правилното дишане и правилното пеене - стандартни неща, които повечето вокални педагози в България очаквам, че ги знаят. Коремно дишане, постепенно издишане, да пееш без напрежение и т.н. Нещата са представени по-много добър начин. Макар, че знам повечето работи, си харесах някои упражнения и много ми допадна как са обяснени някои техники.

Накрая даже има в една от екстрите към двд-то клипче заснето през камерка пъхната през носа на Мелиса и стигаща до гласните й струни. Доста интересно е да видиш какво се случва с гласните струни при шепот, пеене, крещене, смях и т.н.

Във видеото имаше много много малко относно крещене и подозирам, че идеята му е предимно да привлече ученици при Мелиса.

Във всички случаи го препоръчвам - доста е добро и едва ли се намират много хора в БГ които да обясняват нещата така добре.

  • 2 months later...
Отговорено

Евала за темата!

Започнах да се занимавам с това преди 5 години когато се вманиячих по една screamo групичка... :D но това е друга тема...

Та..отначало нямах представа какво да правя..и първия ми път беше съпроводен с 10 минутно кашляне след това и ужасни болки в гърлото... :D

После гледах из нета клипчета ..уроци..накрая реших че е най-добре да търся учител.

Вследствие на това разбрах че основния компонент е дишането,и не трябва да се дереш просто ей така.. хД ^_^

  • 5 months later...
Отговорено

Не мисля, че някой от вокалните педагози преподава scream - въобще подобни агресивни вокални техники. И преди във форума тук се е задавал този въпрос - изглежда просто няма. Ако искаш някой да ти го преподаде на живо, а не да го гледаш от видео или да кашляш у вас - по-скоро си търси контакти с някой вокалист, който практикува такова пеене, и ако той е навит да те обучи - готово.

 

Аз с две думи мога само да кажа, че докато не ми се наложи да изпълнявам такива агресивни вокали не смятах, че съм способен да си раздера гърлто така. След това му хванах цаката и разбрах, че няма елемент на раздиране на гърлото в скрийма, граула и т.н. Ще прочетете по книгите за структурата на гласните струни - въпросните фалшиви гл. струни и т.н. Не мога точно да го опиша, защото не съм много навътре в материята, но започва да трепти по-задна или по-странична част от тъканта около гласните струни. Излиза точно този звук, който ни трябва.

 

Освен дишането още нещо е много важно - упражнения за отпускане на гърлото, на гласните струни. Последните са леко стегнати, сковани - както искате го наречете. Цялата глътка и гърлото трябва да се отпуснат, тъканите да започнат да трептят на ниски честоти - тогава можете да направите мощен growl. Ако миксирате с гласа си в ниска тоналност се получават страхотни резултати. Самото трептене на тези странична тъкан не ви кара да се давите и кашляте или да ви се повдига. Трябва да си го усетите. Ако ви се повдига - не трепти правилната част от гласа.

 

Същото е и със скрийма - щом отпуснете всичко в гърлото си много лесно можете да изстреляте херците нагоре и да започнете да крещите с дрезгавина без проблем.

Обикновено не отделям достатъчно време за разпяване и отпускащи гърлото упражнения. Не ги пропускам, но трябват още. Защото отивам на репетиция и първите няколко песни не ми излизат задоволително, докато най-сетне нещата си дойдат на мястото.

 

С това се изчерпват моите познания. Ако колегите имат какво да добавят? :rolleyes:

Отговорено

така ли? scream

 

Много ми хареса линка на VAL,

сега лека полека ще се уча от този Етиенне,

прегледах само 4 части от неговите уроци и вече започвам да напредвам при "Scream".

 

благодарско за темата!

Отговорено

Е то няма за какво да имаш въпроси вече...всичко е обяснено в зен ъф скрийминг и темата... изгледай 1-2 туториала в ютуб,упражнявай фрай-а или фолс корд-а ... и най-вече гледай да не си прецакаш гърлото...

Отговорено

Ами човекът явно има въпроси все пак :).

Като чета отговора му няма идея как се пее с фрай или с "фолс кордс":). Или е гледал рекламните видеа само, или след като е изгледал курсовете му е абсолютно непонятно как точно се прилагат тези техники.

Защо не му обясниш по-добре как да го прави?

Отговорено (Редактирано)

Фрай-а има 2 начина да се постигне(е аз само по единия съм пробвал и успях).Този на Мелиса Крос в Зен ъф скрийминг 2 и онзи със "the grudge sound".При втория просто трябва да практикуваш дълго време ето този звук -

и той започва да става все по-силен.Трябва и да "вкараш" своя глас в него за да постигнеш добър фрай скрийминг. От на Мелиса техниката се получава такъв фрай -
, а от 2-рата техника нещо такова -
. Зависи и от самия теб какъв ще е "скрийминг"-а ти. А фолс корд скрийминга ... ъъъ ... нали се сещаш като се ядосаш на нещо как изръмжяваш ? :D Ето тогава използваш фалшивите струни(фолс кордс) . Гледай някой туториал в ютуб за него. Трябва да използваш доста голямо количество въздух(зависи и на каква височина искаш да ти е "скрийминг"-а(висок,нисък)). Ниския фолс корд се казва дет(death growl), а високия повечето го наричат просто фолс корд скрийминг.Аз за фолс корд леко си вдигам гръкляна(ларинкса), отпускам се и просто пускам въздуха да минава, но не съм достатъчно добър в тази техника.

И двете техники са доста трудни за постигане за фрай-а ми трябваха около 11 месеца.

Редактирано от Atreyu

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.