Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено

аз тука бях задал въпрос, който липсва :think:

не съм бил разбран сигурно :blink:

Та мисълта ми беше ,че за смесването на различни Музикални стилове си има ,съответно за всеки стил особености и във връзка с това бях запитал, Какъв стил музика смесвате Тука? :think:

Отговорено (Редактирано)
аз тука бях задал въпрос, който липсва :think:

не съм бил разбран сигурно :blink:

Та мисълта ми беше ,че за смесването на различни Музикални стилове си има ,съответно за всеки стил особености и във връзка с това бях запитал, Какъв стил музика смесвате Тука? :think:

особеностите ги оставяме настрана иначе трябва да има по една такава тема за всеки стил. Аз лично Тука не смесвам а споделям мисли...

 

Има общи неща за всички стилове музика, които ми се иска да напишем, като основни насоки. И съм сигурен, че ти точно можеш да споделиш нещо ценно.

 

едит: относно триенето - аз лично помолих да бъдат изтрити постовете, които съдържат емотикони или не съдържат полезна информация по темата. Както и няколко мои, които ми се сториха излишни. На Форти поста със съвета не е изтрит а е по-горе, на Басманиак поста беше несъдържателен, а отговора на Сънчо беше свързан с него, затова и двата отидоха...

 

Налбантов, вместо да играеш наивното момченце дай и ти някой съвет, ти си смесил повече парчета през живота си отколкото много от тук присъстващите..

Редактирано от bobalan
Отговорено (Редактирано)

напоследък стигнах до извода...

 

"Свиря-записвам точно стегнато и аранжимента е обмислен добре

тембрите са подбрани И САУНДА МЕ КЕФИ" тва не се отнася за мен

просто се мъча

 

Нема магии и трикове :D

Много е семпло но действа

 

Процесор Зуум за 80 лв винаги звучи като Зум за 80 лв

И Амплитуб 2 не помага

и еквалайзер от УАД не помага

напоследък се стремя да запиша звука който ме кефи а не после да го търся

с ЕК моделиране което само скапва и предизвиква аномалии

 

 

"Ако барабаните ви са добри всичко става" още един съвет

 

за да смесвате първо почнете като си купите монитори дори и ЕВТИНИ

на хай фай не става...

 

аз смесвах на радиотехника с хай фи амп и си фантазирах

Редактирано от Nalbantov
Отговорено (Редактирано)

Съвет:

Софтуера на стайнберг има ужасен хедрум

всичко което ходи/удря/ в червено на мискера или в плъгините

се премодулира и звучи смачкано...много трудно може да чуеш реално кривене

а по скоро сатурация - тва е заради скапания им 32бит флоат енжин. СКАПАН Е

 

Някъде се бачка с фиксед поинт което предпазва от тъпотии

 

 

почвай те от баса и касата да бъдат едно цяло

песента трябва да има солидна основа

Редактирано от Nalbantov
Отговорено
Съвет:

Софтуера на стайнберг има ужасен хедрум

всичко което ходи/удря/ в червено на мискера или в плъгините

се премодулира и звучи смачкано...много трудно може да чуеш реално кривене

а по скоро сатурация - тва е заради скапания им 32бит флоат енжин. СКАПАН Е

 

Някъде се бачка с фиксед поинт което предпазва от тъпотии

 

 

почвай те от баса и касата да бъдат едно цяло

песента трябва да има солидна основа

Can you spell it - Sam-pli-tu-de :virtuoz:

 

Теоретично хедруума трябва да е доста по-голям отколкото физическото оборудване може да поеме и сумминга би трябвало да е еднакъв в цифрова среда, но това е само теоретично.

На практика обаче реализацията си е реализация...

 

Та една от добрите насоки, както правилно се отбеляза по-горе е добрия изходен звук и правилото, че първият елемент от веригат, който "хваща" добрия звук е много важен. С други думи скапан микрофон в много добър предусилвател много вероятно ще дава скапан резултат. Звукът от добър микрофон в не толкова добър преамп, е доста вероятно да бъде по-добър от предходния пример. Същия принцип важи и за АЦ конверторите - първата точка, където звука се превръща от аналогов в цифров. И аз не мога да си обясня (още по-малко да си позволя:metalist: )как комбинацията наистина добър микрофон+преамп+АЦ конвертор може лесно да е около 10'000$ - ама е факт.

И наистина има разлика да го е'а. И после нещата влизат в микса просто ей така - с неква компресия от 1-2 дБ, минимално ЕКу (при това невинаги и при това с 1 - 2дБ, за да се подчертае нещо).. а не със солиден гърч...който накрая си личи на 'сичко отгоре....

 

Подкрепям страшно много Митака в това, че студийните говорители са от много голямо значение. Има много голяма разлика в миксовете, когато всъщност чуваш това, което правиш :D

Отговорено
Nalbantov каза:

"За да смесвате, първо почнете като си купите монитори, дори и ЕВТИНИ."

"Ако барабаните ви са добри всичко става"

"Почвайте от баса и касата, да бъдат едно цяло - песента трябва да има солидна основа."

 

synchu каза:

"Kак комбинацията от наистина добъри: микрофон + преамп + АЦ конвертор, може да е около 10 000$ - ама е факт."

 

Така си е... Факт е и кофти fucked да му се невиди.

 

Съвет и от мен:

Почиствайте си хубаво ушите с тампонче за уши и изравнете налягането в черепната ви кутия с това в помещението, като си запушите ноздрите с пръсти и издишате през носа, а след това се прозинете, докато усетите странно "дишане" през ушите. Много е важно това, защото има разлики във възприемането на честотите, ако двете споменати налягания не са изравнени.

 

Сега, ако това го сложи някой модератор в темата за офтопиците, спирам да пиша в този форум и отебавам всичко!

Отговорено

Аз правя и друго: преди смесване си пускам малко музика от типа който ще смесвам, така си донастройвам ушите и мозъка за определените типове инструменти и взаимодействието между тях. Въпреки че е индивидуално нещо при смесването си има стандарти, които може да ти дадат поне насоката. Все пак в България няма такива имена като Франк Филипети, Рик Рубин, Крейг Андертън, Ханс Цимер или Алън Парсън. Всъщност като се замисля то май и про студиа няма, а за пре-мастеринг въобще да не говоря.

Отговорено

Към това бих добавил, че според мен е желателно в процеса на смесване да се пускат от време на време песни записани в професионални условия за сравнение, защото ушите (или по-скоро мозъка) привикват към определени честоти или пък просто се отнасяме в някаква посока и накрая когато пуснеш експортнатия файл се чудиш какво по дяволите си правил B) ...ако не тогава то поне ден след това, когато не си обременен и си си починал от каквито и да били звуци, емоции и т.н.

 

Още един съвет - в стремежа да се спазват някакви правила, за които си прочел може да "забравиш" да използваш ушите си както трябва. Следиш всичко дали е както трябва и накрая като спазиш "правилата" си толкова доволен, че не можеш да приемеш, че микса ти звучи зле.

Отговорено

А аз бих добавил по възможност нещата да се слушат на

рзлични колони /монитори/

Но за съжеление не всички имат тази възможност :)

Друг важен фактор е акустичната обработка на помещението в което смесваме

дори бих казал много важен, защото дори да имаш супер монитори, ако

акустично стаята не е пипната поне малко, нещата не стават добре :think:

Отговорено

Към Добрите Монитори и Добрата Акустика добавете и едни Добри Студийни Слушалки!

Те също доста помагат за да се Ориентираме каде сме и кво правим :headbang:

а и са мноого полезни ,когато Помещението, кадето слушаме е с Лоша Акустика :)

  • 4 weeks later...
Отговорено

Много е интересно!

Ще добавя дребни детайли,извинявам се,ако са споменавани!(макар че,уж четох внимателно).

 

Компресор - винаги на входа на звукообработващата верига(Preamp;Ch.Strip..).

 

Lo Cut - само от едно устройство и то по близо до източника на сигнал.(т.е. по-добре Lo Cut от микрофон,ако търсените параметри са възможни,отколкото от конзолата или преампа).

 

По-добре по-тихо,отколкото по-силно.

 

Първо да се"изгладят отношенията" между високоенергийните,широкоамплитудни сигнали(т.е. басоносещите).

  • 1 year later...
  • 7 months later...
Отговорено

Зачетох се и ми стана интересно....но най важното според мен е първоначалния запис, това което искаш да запишеш! Ако го запишеш на по - високо ниво, след това всичко се усира....кривочи премодулиране и накрая нищо....Ако нивото е ниско същата работа.... искуствено усиления сигнал също нищо свясно няма да излезе ..... Когато имаме качествен запис всичко останало е въпрос на интерпретация, няма конкретни парамети .... ОТ-ДО..... Може и да е казано, за което съжалявам ако го повтарям

Първоначалният запис трябва да бъде направен така, че да не ти се налага да остаряваш пред PC-то когато смесваш, а

мастеринга да ти е гъдел - да можеш като го пуснеш готовия продукт да те кара да си представяш картина, а не да се вманячаваш върху даден ефект дали се чува или не, трябва да звучи пълно и цяло....

В желанието си да постигнем перфектното звучене в много случаи до такава степен омазваме и променяме първоначалния запис, че накрая вече незнаеш какво всъщност си искал да направиш .....

 

ЕДИНСТВЕНОТО НАЙ-ВАЖНО ПРАВИЛО ПРИ ЗАПИС МИКС И МАСТЕРИНГ Е - ПРАВЕТЕ СИ АРХИВ !!!!

РАБОТЕТЕ ВЪРХУ КОПИЯ И КОГАТО НЕЩО ВИ ХАРЕСА - SAVE, ЗА ДА НЕ ДОЙДЕ МОМЕНТА, В КОЙТО ЩЕ ВИ СЕ ИСКА ДА ИЗХВЪРЛИТЕ ВСИЧКО!

 

Всичко останало се постига с търпение и практика, до момента в който ви хареса .... много важно нещо също е докато работите и не сте завършили парчето така, че на вас да ви хареса, не искайте чуждо мнение - на никой няма да му хареса нещо, което е до половина направено.....Докато работите взимането на много мнения от различни места ще ви обърка и накрая - нищо, защото всеки който се занимава с това има собствено виждане и възприятие за звук ..... Най - добрата оценка ще ви даде масовият консуматор, обикновения слушател, който не е обременен професионално и емоционално, ако той ви каже, че сте супер значи сте свършили чудесна работа и наистина сте супер!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.