Jump to content
Българският форум за музиканти

Какви причини може да има човек за да търси аналогов синтезатор или стар модел цифров?


Тео

Recommended Posts

На две места в този форум четох нещо, едното не мога да открия.То беше изказване на един потребител кога ти е нужен цифров и кога аналогов синтезатор, ето другото

 

"дигиталка която можеш много лесно да объркаш с аналогов синт по звука"

 

Този цитат ме кара да се замислям дълбоко и безрезултатно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Електронните музикални инструменти (понякога общо и не съвсем правилно наричани синтезатори) произвеждат звука си или чрез звуков синтезис, или чрез използване на записани семпли. "Аналогово" и "цифрово" са определения за това с какъв тип електронни компоненти е изпълнен даденият инструмент. Но повечето хора в днешно време казват аналогов и цифров синтезатор малко погрешно, за да разграничат синтезирани в реално време от семплирани звуци. Това е поради исторически причини, защото едновремешните аналогови синтезатори са били предимно базирани на някакъв вид синтезис, докато с появата на цифровите интегрални схеми и възможността да се ползва памет, са започнали да се използват предимно семплирани звуци. Но има и изключения, като например Yamaha DX7, който ако не се лъжа е първият цифров синтезатор, но използва FM-синтезис, а не семпли. В днешно време има и доста цифрови синтезатори, които пресъздават класическите аналогови синтезатори със съответния вид синтезис, например адитивен, посредством цифрови схеми.

 

Подозирам, че хората, които харесват аналогови синтезатори, сравняват получените от тях електронни звуци с такива, опитващи се да ги имитират чрез семпли и при това положение е ясно, че оригиналното е доста по-добро. Но ако сравняваш даден вид синтезис (да кажем адитивен), който е изпълнен в класически аналогов вариант или в съвременен цифров, едва ли ще намериш особено голяма разлика.

 

Не съм спец по синтезис и електроника, затова ако съм казал някоя глупост, колегите ще ме поправят, има доста вещи сред тях :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто казано, анатомията на аналоговия синтезатор се състои от аналогови вериги, а на цифровия - от цифрови. FM (от честотна модулация) синтезаторите са пример за цифрови. Пример за аналогови синтезатори са субтрактивните, където звукът се оформя чрез използване на филтри, потискащи хармоници от начално генерирания сигнал.

 

Кога ти е нужен цифров и аналогов синтезатор зависи от това, какво искаш да постигнеш и доколко можеш да боравиш с различните синтезатори. Като цяло, с аналогов синтезатор е немислимо да програмираш някои по-сложни звуци, при които се нуждаеш от по-фин контрол върху спектъра, особено съдържащи повече нехармонични обертонове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подозирам, че хората, които харесват аналогови синтезатори, сравняват получените от тях електронни звуци с такива, опитващи се да ги имитират чрез семпли и при това положение е ясно, че оригиналното е доста по-добро.
А това е така, защото дигиталният програмируем синтезатор предлага на практика безброй начини да изглежда даден звук. Често ми се налага за някоя композиция да търся точно определен, уникален звук и предпочитам да създам нов такъв, дори на базата на вече съществуващ, отколкото да правя компромис с готов семплиран. Вярно, че програмирането си е играчка, трябва време и крайният резултат не винаги е това, което съм очаквал, но мисля, че си струва.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето един

, който Keith Emerson ползва и до сега!

П.П. Виж от ляво високия "гардероб" с многото кабели и осцилоскопа горе в дясно! :greenball: обслужван от допълнителен екип

П.П. Преди две години с него направи концерт в Пловдив.

Редактирано от Лими
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Искам да ви уверя, че това което виждате винаги на сцената на даден концерт, не е звука който звучи в ефира срещу публиката.

Всеки клавирист има свои предпочитания към дадена марка или клавиатура, било то от личен опит и избор или от рекламен договор.

Никой днес не вади звука си от Yamaha DX7, Roland D50, KORG M1 и други. Аз прекарвам пoвечето време от годината в чужбина

и ми е станало нещо като болест, да наблюдавам техниката преди концертите. Новите системи са за предпочитане.

Това е моето лично мнение и никого не искам да ангажирам с него. Но хубаво нещо са си и Ретро инструментите.

Аз също си пазя един Ретро-клавир и въпреки че работя със всякакви други съвременни технологии, които непрекъснато подменям,

не мисля да се разделям някога с него. Не мога да обясня защо но е така.

Сега съм със KORG М3 и модула на YAMAHA Motif XS,

но скоро със сигурност ще съм с нещо по-ново.

Поздрав към всички!

 

Тази тема наистина е много добра!

Но нека, като ги коментираме да ги разделим:

Аналогов , Цифров , Семплер ( Не е задължително да Семплира! Може само да Възпроизвежда Семпли! )

Преди много години аз започнах с Oberheim и Moog, доката стигна до M3 и Motif XS.

OASYS определено не ми беше по джоба, но пробвах такова нещо и бях очарован.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти говориш за сцена и концерти, но все пак не забравяй студийните записи. Съвременните уъркстейшъни не звучат много убедително при студиен запис, особено ако се ползват примерно за роудс пиано, хамънд орган и т.н. Иначе на сцена е ясно, че това е най-сигурното и удобно нещо. Слушал съм записи от Мотиви/Фантоми и прочее - звучат като МИДИ, ако се прекали с използването им. Просто семплите става за определени звуци, но не за всички. Особено електронните звуци, имитиращи аналогови, няма как да звучат по същия начин, защото нямаш директен контрол върху компонентите на съответния звук, а само върху готово записания звук.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едва ли има човек на този свят който да може да даде правилните отговори,

но темата наистина е много добра и си струва дискусията.

 

Две неща имат много голямо значение при Семплите:

Формата в който е семпъла и кой го възпроизвежда ... ?

 

Семпъл в AKAI формат изпълнен от E-MU, Kurzweil или Yamaha

звучи по съвсем различен начин от абсолютно същият Семпъл в

конкретните три формата E-MU, Kurzweil или Yamaha

и възпроизведен съответно от неговия Семплер.

 

Звуците са уникални и при използването им в студио не е необходима

особена обработка за разлика от аналоговите машини в студийна среда.

 

Аз съм почитател, особено на точното възпроизвеждане на студийното звучене

по време на концерт и използването на семпли тогава е задължително.

 

В България от 1000 музиканти може да чуем 1000 мнения по тези въпроси,

а и темата наистина е много обширна, но е добре да чуем и други мнения

по този въпрос ... ?

 

Ползва ли някой Oberheim или Moog в момента ... ?

 

Нека да ни разкаже ... ?

 

Аз използвам Семпли от различни модели на тези два инструмента и съм много доволен.

 

В крайна сметка залагам на това, какво точно ще изсвиря, а не дали потенциометърът

ми е два милиметра на ляво или на дясно ... ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо се хващам за Оейзисът- мой клиент ми носеше аранжиментите си на аудио тракове от т`ва, прехваленото- е, почти всички тракове бяха за подмяна с други семпли- примерно Symphobia, EWQL, Ivory, Brass Super Section...

@Евгени- разполагах доскоро с S90ES и пиано борд... от 30+ пиана едно беше горе-долу приемливо. Смотан Rhodes звук- май нито едно не ми харесваше... От Фантомът така и не успях нищо да харесам...

За симулация на класическите аналогови синтове- Nord имат един модул, май беше 3х, Вирусът, Радиас също...

А бе на кой са му потрябвали овехтели бръмчалници с акордеонска клавиатура...

Редактирано от bmmusic
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, за електронни звуци в днешно време истината е в Nord! Те и стейдж пиана имат готини, ама много кинти им искат... Но всичко това при положение, че човек не иска да ползва VST-та :greenangel: Иначе с VST-та нещата отиват наистина във високата лига, но човек трябва и да разбира кво прави, пък и не е много надеждно за живо свирене. Всичките Moog-ове и прочее култови аналогови свирки ги има на реални емулации във VST.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах щастието да свира на 2 хамонд органа(съответно и да ги чуя :) ) В крайна сметка никой дигитален семпъл (Корг, Ямаха, Норд) не ми хареса колкото оригинала. Моята гледна точка е, че специално хамонда е колкото аналогов, толкова и акустичен инструмент и дори детайлното му дигитализиране не може да пресъздаде усещането да свириш на original Hammond. Колкото до специфичните аналогови звуци, лийдове и прочее - по принцип не използвам много такива, но имам 2 стари дарака - Roland Juno-60, Vermona Synthesizer. И двата звучат доста сурово, но контрола върху звука е убийствен и лесно се постига нещо, което с Мотива трябва да правя 30 минути с неясен резултат. А между другото след запис с аналогова машина слагам дигитални ефекти (дилей, ехо най-вече) така че няма лошо да се комбинира дигитано с аналогово. И въпреки това съм за определени аналогови инструменти като Fender Rhodes Piano, Honner D6, Hammond A100, B3, C3, Moog. Тези инструменти ги използват на лайв и на запис и се надявам да не бъдат изместени от еднаквоизглеждащи сиви или черни кутии с 18" дисплей.

 

 

П.С. Клавиатурата на Вермоната е ад, на Juno60 е убийствена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само за Хамондът съм съгласен. Там не може да има компромиси.

Но все пак В4 VST (3) е доста добър заместител, ако не се използва като lead инструмент...

-- бръмчалопищялки не са ми по вкуса и никога няма да бъдат- морално остарели, шумящи и с малко гласове.

бтв Имах в Роланд Д70 една бленда тип Кореа- чесно казано ми липсва на моменти! ..а да не говорим какъв удобен мастер контролер е... Олд фешън, без много реално работеши модели в наше време :

А Оберхайм- любим ми е МС3000- брилянтен мастер кийборд, несравним с нищо подобно , предлагано на пазара. Не се произвежда вече, фирмата не съществува. http://www.wikizic.org/1-001-001045-Oberheim-C3000.jpg

Moog Modular VST върши понякога работа, ама след доста ръчкания...

Спасението е в Норд Лийд 3Х, Access Virus, Radias, PPG, Waldorf- всичките на приемливи цени;

Но пак казвам- зависи от цели и потребности- всеки що годе грамотен потребител на съответната техника, би могъл да потърси и избере най- доброто за себе си и за своите цели :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Е, според тебе само за Хамонда няма компромиси, а за другото има ? :) Аз пък не искам и да чувам за VSTi инструменти. Тези неща убиват музиката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.