capri Отговорено Август 23, 2010 Автор Отговорено Август 23, 2010 Доколкото разбрах този тип адаптори са разработка на една американска фирма за китари Rickenbacker ( http://www.rickenbacker.com/ ). Пускам и линка по-долу с малко инфо за този тип адаптори, може и на някой друг да му потрябва, а като заключение на собствения си въпрос в темата, мога да кажа, че решението за нещо читаво и не на брутално висока цена е само е-бей, евентуално ако някой, някъде реши да продава адаптори, които са редки за намиране, а и не са евтини, към 150$ бройката http://www.lollarguitars.com/blog/tag/toaster-pickups/ Цитирай
kiik Отговорено Март 30, 2011 Отговорено Март 30, 2011 Имам точно същата китара и точно същото желание да сменя адаптера с хъмбъкер някакъв. Просто да видя какво ще стане. Другото ми желание е да я изхвърля и да не се занимавам ;-) Дай информация, докъде го докара с китарката? Цитирай
christov64 Отговорено Март 30, 2011 Отговорено Март 30, 2011 И аз имам такава китара - преди повече от 20 години я купих за 5 лв. Изработена е от някакъв шперплат, но в средата има масивно парче дърво (може би дъб), което има отвор в района на адапторите. Оригиналният адаптор не ставаше - както предполагам всички български адаптори не беше топен във восък и съответно беше много микрофоничен. Аз и монтирах два хъмбъкъра, но това наложи срязване на масивното дърво на две места. Не бих го направил, ако китарата имаше някаква стойност. Не си заслужава много инвестиции, тъй като нито тялото е ценно, нито грифът е качествен и ако се смени всичко, което не е наред накрая нищо няма да остане от китарата... Цитирай
kiik Отговорено Март 30, 2011 Отговорено Март 30, 2011 Доволен ли си от постигнатото с хъмбъкерите? Щото нещо не намерих по магазините евтини нови адаптери и все повече се чудя дали да не я захвърля вместо да се заигравам с ремонти върху нея... Цитирай
christov64 Отговорено Април 3, 2011 Отговорено Април 3, 2011 Малко закъснях с отговора, сега ми остана време да видя в какво състояние е китарата и направих две снимки. Единият потенциометър се беше повредил и се наложи да го сменя - затова е различен. Определено звучи по-добре с хъмбъкери (оригиналните адаптери просто не стават за нищо), но сигурно ще ги сложа на друга китара, когато се сдобия с нещо подходящо за тях. Ясно е, че шперплат не звучи като масивно дърво, но има sustain и обратна връзка, поради кухото тяло. Грифът ми е малко тесен и беше много дебел, та го изтъних навремето. Трябва да и се смени пикгарда, потенциометрите и да се сложи ключе, но не ми се инвестира повече в нея. Цитирай
kiik Отговорено Април 12, 2011 Отговорено Април 12, 2011 Браво, радвам се, че си успял! :-) Точно същото направих и аз с мойта - сложих новите хъмбъкери, нови потенциометри, струни, но.... май не съм доволен от резултата. Тоест опасявам се, че май прецаках работата вместо да я подобря. Тя Орфейката си е прецакана по рождение, аз довърших останалото ;-) Старите адаптери се лепяха отгоре, докато за новите се наложи да прорежа отвори под тях (а там имаше и малко масивно дърво), с което китарата от полуакустична си стана май чисто акустична. Вероятно по тази причина, въпреки новите по-хубави адаптери, намирам звука ми за отвратителен, може би поради кухото вече тяло, но някак си като че ми се губят високите честоти (не е от схемата, правилна ми е) Незнам за какъв стил я ползваш китарата, но при мен по-метълски звук (от преди) не се получи - звука е сякаш Dist на дистера ми е намален, губят се високите (ако правилно го описвам), не "жужи" добре ) Дали мога нещо да оправя или с това прорязване на горната част всичко свърши? Цитирай
christov64 Отговорено Април 12, 2011 Отговорено Април 12, 2011 Ами аз писах, че отдолу има масивна дъска и акустиката няма начин да не се промени. Аз нямам проблем с високите. По-скоро ниските не са като на масивна китара. Малко повече feedback се получава, ако усиля усилвателя (18 Watt Lite2b) докрай. Каква е схемата на свързване и какви са адапторите? Aз пробвах една схема, при която звукът беше глух и усилвах високите докрай. Сега ги намалявам наполовина при ниска мощност. Най ми допада класическата схема на Gibson - има я в сайта на Seymor Duncan, както и тук: http://www.singlecoil.com/docs/paula.pdf Има една особеност, че ако са включени и двата адаптора и единият потенциометър се намали докрай, се намалява цялостния звук, но това си има и предимства. Другата схема, при която двата потенциометъра са включени наобратно и не си влияят, е тази която ми звучеше глухо и мътно. За метъл обаче май тая китара не е подходяща. Цитирай
kiik Отговорено Април 13, 2011 Отговорено Април 13, 2011 Новия адаптер на бриджа е хъм Boston - нищо особено, но все пак се очаква по-добър от оригиналните да е, а схемата ми е дори по-проста - ключето за превключване е първо, а след него volume и tone са общи за двата адаптера. Ясно е, че не съм имал някакви големи очаквания, но и малко се разочаровам... Има си задоволителен състейн и сила, но някак си не "жужи" наситено дори и ако махна кондензатора и Tone-a и адаптера отиде директно към изход е същото - има сила, няма наситеност Единствено с това, че вече има отвори точно под струните си го обяснявам....хъмбъкерите не са плътни тела и не уплтняват отворите, така че звука "потъва" през тях към кухината... Цитирай
spineless Отговорено Април 13, 2011 Отговорено Април 13, 2011 Магарето (bridge-a) не е ли прекалено широк за такава китара? Цитирай
christov64 Отговорено Април 14, 2011 Отговорено Април 14, 2011 Оригиналното магаре е със същата ширина - грифът е малко по-тесен в долната част, но така е направена китарата. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.