Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено

Обикновена празна стая често има резонанс около 50-60 херца - тази най-вероятно е на 62. Докато е празна - няма много опции. Сещам се ниско-честотните уплътнители, които се слагат по ъглите, а може и да си намериш гадже с много, много, много дрехи. :hysterical:

  • Отговори 30
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Отговорено

Сред евтините и опитни (от опит-грешка) решения, освен разместването, обзавеждането, особено с мека мебел, помага да се потиснат подобни резонанси.

Отговорено

Съгласен съм с нещата, които се изписаха, но все пак имай предвид, че колоните и върху 50 см. ауралекс да ги сложиш, бюрото ти пак ще кънти, а имам основания да мисля, че то е основния виновник за резонанса, понеже повечето бюра, на които съм работил в различни помещения, са с приблизително сходни размери и всичките резонират около 120 Hz.

Ако се окаже, че това е проблема - можеш просто да си вземеш няколко листа пресована минерална вата, да си изрежеш n-броя поскости с размера на колоните и да ги сложиш върху така образувалите се подложки.

Другата опция е просто да си вземеш стойки и да сложиш колоните на тях, за да не са върху бюрото, обаче трябва все пак и пода да ти е поне с мокет.

Отговорено

Ето това са размерите на стаята и що годе актуален чертеж:

staq.JPG

 

Ето какво има вътре в единия край:

IMG_0463.jpg

 

IMG_0464.jpg

 

IMG_0466.jpg

 

А това е в другия:

IMG_0465.jpg

 

 

 

Опитах с акустичната китара да предизвикам това явление и не успях.

Обаче с електричката включена в процесора (при палм мютинг особено) успявам.

 

Пробвах с октавер и тогава също е силно но най-силно е при мютинг. Което ще рече (според мен) че явлението се получава при Си от 1-в аоктава също. И там е най-силно. Установих също, че и на Ми от 2-ра пак кънти ама по-малко.

Отговорено

От видяното дотук веднага предлагам да се "обзаведе" помещението с някакви поглъщащи материали по стените и на пода. Хубаво би било да се обзаведе и тавана, но предполагам, че няма да е лесно или желано.

Завеси, черги, килими и тем подобни , които дори временно да се "инсталират", с най-малко "повреди" по стените.

Ако помещението ще бъде предназначено за студийна/репетиционна работа, вече може да се обзаведе по-сериозно от акустическа гледна точка.

Голите стени и паралелността им са основната причина за проблема.

Успех!

Отговорено

Това вашто е нищо.Един приятел с 350 ватови колони щеше да събори блока сигурно с баса.

Много лоша работа е тва резонанса.

Отговорено

Различните конфигурации тела и материали поглъщат различни честоти. На сайта от линкла пише, че някои са за средни и високи честоти, други за ниски. Вероятно на сайт ан апроизводителя трабва да се види какво точно имат предвид.

 

Стаята ти наистина е много гола и на практика няма начин да не резонира. Лесни, но не на 100% ефективни начини за промяна на нещата са звукоизолиране на стените с:

- дебели плоскости велпапе от кашони;

- кори от яйца;

- трапецовидни стиропори;

- завеси, спуснати пред стените.

Комбинацията от горните може да се окаже доста сполучлива. Ако нещо ти допада - експериментираш. Добре е да разчупиш правите ъгли, успоредните и симентрични повърхности.

Отговорено

^^Разбира се, че ще помогне, но няма ли да е проблем закрепването по стените? Освен това, еднаквите размери предопределят конкретни честотни области. Добре е да се използва комбинация от различни размери, за да се покрие по-широк обхват.

Преди да инвестираш (освен ако не си решил вече) изпробвай най-напред един или няколко килима (или нещо подобно) на пода, и провеси на една от стените, за да се ориентираш в резултата. (Само да не те погнат с точилка, като отмъкваш килимите... :girl_cray2: ).

Освен това спазвай следното правило - отразяващи елементи от към източниците на звук (озвучителните тела) и поглъщащи откъм гърба. На снимките ясно се вижда изпълнението на това правило - Ръбестите конструкции от към гърба и назад по стените са пана, изпълняващи едновременно дифузиране и поглъщане на звуковата енергия. Това , което е необходимо за твоя случай. Обърни внимание и на обработката на таваните - важно е, понеже тавана и пода са паралелни структури с голяма отразяваща площ, и са благодат за стоящи вълни.

 

Е, малко далеч ще е от показаните, но принципите са си принципи.

 

Накрая все пак да отбележа, че без измерване на конкретните акустически условия, ще бъде трудно да се направи оптимално решение.

Успех!

main_control_room-falcon_recording_studios.jpg

1040_One_of_our_traditional_analog_recording_studios_with_Sony_console.jpg

phaseone.jpg

Отговорено

В Зала 1 на НДК акустичните елементи са зле прикрити и илюстрират нагледно принципите на разполагане. Не хваля акустиката на залата, разбира се.

Отговорено

на сайта на производителя е дадена следната картинка за първата изолация:

rmd36_1.jpg

 

Демек слагат се около мониторите. Аз се надявам да могат да се демонтират ако се наложи :hysterical: В смисъл ако жената ме погне да мога да ги демонтирам и да си ги занеса там дето ме е изгонила :)

Това е стая в апартамента ми и не се предвижда да служи за репетиции или нещо такова. Просто това е личният ми кът за сега, където е домашното ми студио. Тези панели са дизайнерски издържани и не вярвам да внесат погрозняване в стаята.

 

  Цитат
Perfect for spot treatment and that designer look. The Roominators D36 acoustic sound control kit offers you a starting point to reduce unwanted slap and flutter echo in your room.

 

  Цитат
Whether it's your first studio, a home theater, or a Pro Tools Suite, the Roominators-DST Kits are designed to dramatically improve your acoustics, and give you a great designer look!

 

  Цитат
LENRD Bass Traps are extremely effective at smoothing out low frequency room nodes.
Отговорено

Ти си решаваш. Това, което виждам на 3D рекламата се разминава почти напълно с принципите, залегнали в акустическата обработка на истинските студиа. Няма да коментирам.

Един съвет. Преди да правиш перманентна инсталация, направи експеримент с временни решения.

Имай предвид, че поглъщането на звуковата енергия може да бъде и неправилно, което ще доведе до заглушаване на определени честотни области, което също е неприятно.

Още нещо. Разполагането на озвучителните тела и интензитета на звука са важни компоненти. Съотношението на директен и отразен сигнал е важно за възприятието на звуковата картина. Затова в правилните студиа, основните монитори се монтират "софитно", т.е. вградени в предната стена ( или с допълнителна конструкция са "нулирани" с ограждащата ги площ.

При Near Field мониторите, които са твоят случай, се използва идеята да се слуша с нисък интензитет, за да има приоритет директният звук, а не реверберирания (отразения). Това освен с акустично третиране, се прави и с определен контрол на интензитета на прослушване.

 

Малко се отплеснах, но толкова неща влияят на звука, че не може да се ограничим едностранно. :hysterical:

Успех с експериментите!

Отговорено

Разбрах - експериментирам и тогава лепя! :)

Ти кога ще минеш на някоя форумна сбирка да пием по бира?

:hysterical:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.