Свилен Бас Публикувано Юни 1, 2010 Публикувано Юни 1, 2010 (Редактирано) Става въпрос за следното: Имаме партия в бавно темпо (54 bpm) и тонове, с продължителост цяла нота и от време на време - половина. Тоновете трябва са се свирят с вибрато(трилер), което "вибрира" на 16-тини трайности. Вибратото трябва да е "дълбоко" (но не чак полутон - тогава щях да се оправя) не повече от четвърт тон. Как да запиша въпросната "вибрация" и "дълбочината", която не надхвърля четвърт тон? Ако вибрациите са прекалено "плитки" , ще се изгуби идеята, а ако са прекалрено дълбоки, ще се пресъздаде съвсем друга, нежелана картина. Втората част от задачата е, че всеки тон трябва да започва почти от ppp, а да завършва на p като сила. Втората част от втората част на проблема е, че крайната граница на тоновете (р - в началото) след 16 такта трябва да е почти ff (тези стойности са относителни, споменавам ги, за да има ориентир - разбира се, въпреки, че достигат до ff, в началото на тоноизвличането/създаването им отново трябва да звучат ppр) и да е достигнала до там плавно. Третата част е, че съвсем в края имаме вече четвъртина нота и две осмини, които освен с подходящата, нарастваща динамика, трябва да са изсвирени "рязко" и да са почти стакато. След две схеми, началната стойност на силата на всеки тон става само р, а крайната нараства от f до fff. Не съм сигурен дали обясних правилно - ако има нещо неясно, ще се опитам пак. "Проблемът" се появи неочаквано - тези дни влизаме в студио и искам щрайх и не, че не мога да обясня всичко това с думи, на живо (както и ще стане), но внезапно открих, че не мога да го запиша с ноти, така че някой, който не е чувал парчето да го изсвири правилно само чрез нотния лист и ми стана неловко... Идеи, предложения, напътствия, решения? Редактирано Юни 1, 2010 от ...taka li e? - a taka. Цитирай
Свилен Бас Отговорено Юни 1, 2010 Автор Отговорено Юни 1, 2010 (Редактирано) Забравих да кажа, че става въпрос за нисък щрайх и ще е най-лесно да изсвиря един тон на контрабаса, след това софтуерно да му направя съответните модулации за тремоло и височина, да го копирам, да дам желания фейд ин (на всеки тон) и накрая един фейд ин върху получената поредица, "но дали е в т'ва въпроса" Редактирано Юни 1, 2010 от ...taka li e? - a taka. Цитирай
Fallenblood Отговорено Юни 3, 2010 Отговорено Юни 3, 2010 (Редактирано) за четвърт тонове съм срещал ето такъв вариант: ако помогне... макар че малко екзотично изглежда Редактирано Юни 3, 2010 от Fallenblood Цитирай
CyberGene Отговорено Юни 3, 2010 Отговорено Юни 3, 2010 Тук трябва Камен да помогне Аз съм виждал партитури, в които е обяснено с думи какво да се направи, примерно пишеш "трилер на четвърт тон, шестнайсетини". Крешчендото си го рисуваш по стандартния начин в първия такт с ppp и дълга скоба Цитирай
Fallenblood Отговорено Юни 3, 2010 Отговорено Юни 3, 2010 м/у другото, това за troubled thoughts ли (: Цитирай
Steppenwolf Отговорено Юни 3, 2010 Отговорено Юни 3, 2010 Горните означения се ползват при микротоналната музика.Най-напред, вибрато и трилер са две различни неща. Вибратото е плавна промяна във височината на тона, която обикновено не превишава полутон, като дълбочината и честотата на вибратото обикновено се интерпретират от изпълнителя, освен ако не е указано друго, което ще трябва да направиш в твоя случай под формата на коментар към партитурата. Трилерът има дискретен вид. На пиано не можеш да изпълниш вибрато, а само трилер, редувайки два съседни тона. За плавна промяна в динамиката ползваш означенията за крешендо и декрешендо, т.е. дългите триъгълни скоби и >, като в крайните точки динамиката означаваш с познатите означения (ppp - fff). Някои композитори ползват и по-крайни означения, за да обхванат по-подробно големи динамични диапазони, примерно pppppp и ffffff. Стакато се обозначава с точка над нотата. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.