Prodrummer Публикувано Май 11, 2010 Публикувано Май 11, 2010 Kybe Roland Cube 60 http://www.ad-bazaar.com/uploads/amp/17/330161470787-1.jpg Миксер Behringer Pmh 5000 http://www.behringer.com/EN/images/product...116_Top_web.jpg Компресор Phonic PCL 3200 http://www.amprofmusic.cl/catalog/images/p...c%20PCL3200.jpg Стъпало Andrex,на което не намеих снимка но си е обикновено 2x300watt. Първоначалния ми вариант на озвучаване беше следния: Ползвах крайното стъпало на миксера и от спиконите към крайните колони, а от Main 2 отиваше звук към кубето, което се ползва за монитор (няма никакви финанси за нещо повече, но предвид че е кийбордово върши задоволителна работа). Проблема беше, че звука беше много сух. Следващата ми идея беше да свържа компресора като от Main L, звука отиваше в единия канал на компресора, а от там се връщаше в миксера на Power Amp insert. Тук обаче се сблъсках с огромно количество шум, което никак не ме накефи. Затова реших да на го връщам сигнала в пулта а да отиде в крайното стъпало, като от него изкарвах звука за централните колони, а за кубето от другия канал на компресора. Звука беше добре, шум нямаше почти, но инструментите се чуваха доста силно, а гласовете се губеха и за да има баланс се получава микрофония заради кубето. Сега се чудя защо тази микрофония се получава при положение че има компресия и лимитер. Мислех си, че е заради усилванеот на микрофноите, но забелязах че гейна не е по-напред от преди, а ми даваше пикове от време на време, което също ме зачуди. Не ми спестявайте някакви неша които се подразбират понеже не съм много навътре в нещата. Благодаря предварително. Цитирай
presly Отговорено Май 11, 2010 Отговорено Май 11, 2010 по принцип е прието изходите за монитор да се взимат от Aux шината, а не от Main. Прави се с цел да може да се постигне отделен баланс на мониторинга, който може да е доста различен от баланса на мастера. Цитирай
Prodrummer Отговорено Май 11, 2010 Автор Отговорено Май 11, 2010 (Редактирано) Да, но нямам обратна връзка от монитора и като говорихме с музикантите ( в което число попадам и аз понякога като барабанист) решихме, да се опитаме да направим колкото се може по еданкакъв звук в залата и в монитора за да можем да се регулираме помежду си, а не озвучителя да става луд и все да бута плъзгачите надолу и нагоре. Или твоята мисъл беше в друга насока...? Редактирано Май 11, 2010 от Prodrummer Цитирай
presly Отговорено Май 12, 2010 Отговорено Май 12, 2010 (Редактирано) Помисли малко - дали като ти залумкат барабаните до ушите ще чуеш звука "какъвто е в залата"? Или басиста /китариста/ите си надуят кубетата на сцената? А клавира ич го нема в мониторите, а отпред се чува само той? Затова се прави отделен мониторен микс - даже два и повече кръга - отделно за барабаниста, отделно за китариста-ите, за клавира - всеки на сцената чува нещата по неговия си начин и трябва да чува комфортно. А на озвучителя точно това му е работата - да създаде комфортни условия за свирене на бенда и (по възможност) да изкара приличен баланс напред. А регулирането помежду си се изработва в репетиционната... P.S. тя темата не е точно за звукозаписния раздел, а за лайф озвучаване Редактирано Май 12, 2010 от presly Цитирай
Prodrummer Отговорено Май 12, 2010 Автор Отговорено Май 12, 2010 (Редактирано) Да, после се усетих за това че не нацелих точния раздел за което се извинявам. Значи не е точно така ситуацията при мен понеже ползваме електронни барабани роланд, китарите са с процесори и на сцената фактически остава само монитора до който всички са близо и се чуваше добре, преди да сложа компресора... Редактирано Май 12, 2010 от Prodrummer Цитирай
Prodrummer Отговорено Май 12, 2010 Автор Отговорено Май 12, 2010 Колкото до озвучителя, съгласен съм, че това му е работата но веднъж като създаде този комфорт ако музикантите са се сработили и могат да се регулират сами, неговата работа вече е много по-лесна и ще може да мисли повече за звука отпред, което е важното. Цитирай
DGD Отговорено Май 12, 2010 Отговорено Май 12, 2010 (Редактирано) Използването на компресор по никакъв начин не би трябвало да те предпази от микрофония. Дори обратното - може да я възбуди. Обърни внимание на Output gain-a. Той повишава изходното ти ниво. Ако аз бях на твое място бих си използвал main-a за FOH, aux (pre feader) за микс на сцената. Скоро имах един куриозен случай - китариста толкова бе надул кубето си, че при мутиране на китарата от фронта и от мониторите микрофонията си продължаваше с пълна сила. Редактирано Май 12, 2010 от DGD Цитирай
Powerman Отговорено Май 14, 2010 Отговорено Май 14, 2010 Ааааа, какво е FOH? Front Of House или казано на български централното озвучаване. Цитирай
Prodrummer Отговорено Май 16, 2010 Автор Отговорено Май 16, 2010 Да, благодаря. И аз така предположих де и пробвах да завъртя един мониторен кръгза отпред и проблема с микрофонията намля, но ги нямаше всичките вокалисти! Ще видим днес какво ще стане. Цитирай
DGD Отговорено Май 16, 2010 Отговорено Май 16, 2010 Аз когато работя се старая да имам колкото се може повече мониторни кръга. По този начин на всеки музикант пускам точно това, което иска без нищо излишно. Така по-лесно контролирам и появата на микрофония. Цитирай
Prodrummer Отговорено Май 17, 2010 Автор Отговорено Май 17, 2010 Съгласен, но не разполагам с таква техника! Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.