RockoBG Отговорено Юни 25, 2010 Отговорено Юни 25, 2010 Всичко зависи от личната подготовка на изпълнителя. Винаги като не съм съгласен с това твърдение посо4вам пример.Сигурно ми е за 10-път в тоя форум. На 4и4о Сън дори ръкоплесканието му е фалшиво (сире4 подготовка - под нулата) и пак е велик... Имам предвид 4е когато се говори за блус критериите не са т.нар. академи4ни. Цитирай
kolio_k Отговорено Юни 25, 2010 Отговорено Юни 25, 2010 (Редактирано) По принцип не обичам такива спорове , но в случая си изказвам само личните наблюдения. Всяка музика , ако се прави добре е трудна. Сложността винаги е била в детайлите, а не просто в изсвирването. А когато опре до детайли, всяка музика си ги има и хората, които се занимават с нея си ги знаят и ценят. Аз знам , че да се свири добре груув базирана музика е много по трудно отколкото изглежда, просто защото там груува е всичко, а знам много хора, които говорят за него, но малко, които всъщност му умеят ( и не го пиша от страната на умеещ, за съжаление). При блуса тънкостта е във вкуса и най вече мярката, точно затова , например, аз не мога да свиря блус добре, макар, че мога да го имитирам безпроблемно. Просто не го слушам особено и не го усещам. Истинската трудност там е, как да накараш трите тона които всички свирят, да звучат добре и да тригерират емоции в слушащите. При джаза има страшно много фактори. Затова е и факт, че макар че много хора го свирят страшно добре, не звучат особено убедително, сравнено с майсторите в жанра. Просто само знания и умения не са достатъчни за се свири джаз добре, често липсва идеята отзад, а и суинга на много хора звучи ученически (груув). При рока говорим нй вече за звукоизвличане, експресивност и идейност (като приемаме, че нужната техника на свирене и звукоизвличане са налични, което далеч не се подразбира и си иска много бачкане) При класиката дявола е изцяло в детайлите. Да се научи едно произведение наизуст и да се свири безгрешно е началото и от там започва къртовския труд. Но това са все неща, които съм свирил и си имам представа За народната музика не знам много. А не мога да давам мнения за нещо , което всъщност не познавам, най малкото е проява на лош вкус. Но приятелката ми е завършила с тамбура, първо в Широка Лъка, а след това в академията в Пловдив и не е никак възхитена от бранша, може би , под влияние на това, както и на факта, че много хора използват фолк елементи в джаза (имам предвид Българи, а и не само) и резултатите са са доста далеч от добри (макар че пък има и много които го правят страшно добре, няма да споменавам имена, за да не се получава съответно като реклама и плюене), и аз не се кефя особено на тази посока. Кой знае може някой ден да ми дойде друг акъл . Но аз наистина вярвам, че във всяка музика си има сол и сравнението между различните стилове е излишно, освен от гледна точка на собствения ни вкус. Редактирано Юни 25, 2010 от kolio_k Цитирай
RockoBG Отговорено Юни 25, 2010 Отговорено Юни 25, 2010 (Редактирано) те де... те* * ето -б.а. Редактирано Юни 25, 2010 от RockoBG Цитирай
Tozi Отговорено Юни 25, 2010 Отговорено Юни 25, 2010 Роко. В примера който даваш няма нищо фалшиво и е страшно ритмично и грууви. Пак изхождате от емоционалната позиция на кое е по-добро и кое не е. Аз не правя такива сравнения и не се интересувам от същите. Говоря обективно за физическо и мозъчно натоварване - мускули, координация и т.н (цифри, номера, брой, мили секунди, херцове) . а дали е блуз или джаз или класика или Лепа Брена - няма никакво значение. Имахме преди време една такава дискусия - кое било по лесно да се свири бързо или бавно. Много е трудно да изсвириш три ноти грууви и със смисъл и със чувство и т.н., още по-трудно е да изсвириш по същия начин 586 ноти в бързо темпо. Както каза Кольо много не са възхитени от БРАНША. Всъщност те не са възхитени не от самата музика, а от това как музикантите боравят с нея. Човешкия фактор е на първо място в преценката а не самата музика в нейната съшност. Ако някой световно известен музикант (да речем Майкъл Брекър) свири българска народна музика - токага е ок, ако обаче същите ноти по същия начин са изпълнени от Столипински циганин - тогава не е ок щото е цигания и т.н. И никой не мисли за нота до орнаментирана с до диез, количеството въздух което трябва да премине през кларинета, положението на езика спрямо платока и пръстовката на изпълнителя (с кой пръст коя клапа се натиска и как - с каква сила и коя част на пръста, къде стои палеца през това време) и дали съдещия може да повтори същото нещо на своя инструмент. Много е трудно да се смеси българската народна музика с други стилове защото тя (както и други стилове) има уникално, специфично и много доминантно звучене. Но това вече е за друга тема предполагам. Цитирай
RockoBG Отговорено Юни 25, 2010 Отговорено Юни 25, 2010 ^^Горе доле за едно и също иде ре4. Не съм те рабрал най-вероятно... Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.