Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено
Всичко зависи от личната подготовка на изпълнителя.

Винаги като не съм съгласен с това твърдение посо4вам

пример.

Сигурно ми е за 10-път в тоя форум.

На 4и4о Сън дори ръкоплесканието му е фалшиво (сире4 подготовка - под нулата) и пак е велик...

Имам предвид 4е когато се говори за блус критериите не са т.нар. академи4ни.

  • Отговори 52
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено (Редактирано)

По принцип не обичам такива спорове , но в случая си изказвам само личните наблюдения.

Всяка музика , ако се прави добре е трудна. Сложността винаги е била в детайлите, а не просто в изсвирването. А когато опре до детайли, всяка музика си ги има и хората, които се занимават с нея си ги знаят и ценят.

 

Аз знам , че да се свири добре груув базирана музика е много по трудно отколкото изглежда, просто защото там груува е всичко, а знам много хора, които говорят за него, но малко, които всъщност му умеят ( и не го пиша от страната на умеещ, за съжаление).

 

При блуса тънкостта е във вкуса и най вече мярката, точно затова , например, аз не мога да свиря блус добре, макар, че мога да го имитирам безпроблемно. Просто не го слушам особено и не го усещам. Истинската трудност там е, как да накараш трите тона които всички свирят, да звучат добре и да тригерират емоции в слушащите.

 

При джаза има страшно много фактори. Затова е и факт, че макар че много хора го свирят страшно добре, не звучат особено убедително, сравнено с майсторите в жанра. Просто само знания и умения не са достатъчни за се свири джаз добре, често липсва идеята отзад, а и суинга на много хора звучи ученически (груув).

 

При рока говорим нй вече за звукоизвличане, експресивност и идейност (като приемаме, че нужната техника на свирене и звукоизвличане са налични, което далеч не се подразбира и си иска много бачкане)

 

При класиката дявола е изцяло в детайлите. Да се научи едно произведение наизуст и да се свири безгрешно е началото и от там започва къртовския труд.

Но това са все неща, които съм свирил и си имам представа

За народната музика не знам много. А не мога да давам мнения за нещо , което всъщност не познавам, най малкото е проява на лош вкус. Но приятелката ми е завършила с тамбура, първо в Широка Лъка, а след това в академията в Пловдив и не е никак възхитена от бранша, може би , под влияние на това, както и на факта, че много хора използват фолк елементи в джаза (имам предвид Българи, а и не само) и резултатите са са доста далеч от добри (макар че пък има и много които го правят страшно добре, няма да споменавам имена, за да не се получава съответно като реклама и плюене), и аз не се кефя особено на тази посока. Кой знае може някой ден да ми дойде друг акъл :cheers2: .

 

Но аз наистина вярвам, че във всяка музика си има сол и сравнението между различните стилове е излишно, освен от гледна точка на собствения ни вкус.

Редактирано от kolio_k
Отговорено

Роко. В примера който даваш няма нищо фалшиво и е страшно ритмично и грууви. Пак изхождате от емоционалната позиция на кое е по-добро и кое не е. Аз не правя такива сравнения и не се интересувам от същите.

Говоря обективно за физическо и мозъчно натоварване - мускули, координация и т.н (цифри, номера, брой, мили секунди, херцове) . а дали е блуз или джаз или класика или Лепа Брена - няма никакво значение. Имахме преди време една такава дискусия - кое било по лесно да се свири бързо или бавно. Много е трудно да изсвириш три ноти грууви и със смисъл и със чувство и т.н., още по-трудно е да изсвириш по същия начин 586 ноти в бързо темпо.

 

Както каза Кольо много не са възхитени от БРАНША. Всъщност те не са възхитени не от самата музика, а от това как музикантите боравят с нея. Човешкия фактор е на първо място в преценката а не самата музика в нейната съшност. Ако някой световно известен музикант (да речем Майкъл Брекър) свири българска народна музика - токага е ок, ако обаче същите ноти по същия начин са изпълнени от Столипински циганин - тогава не е ок щото е цигания и т.н. И никой не мисли за нота до орнаментирана с до диез, количеството въздух което трябва да премине през кларинета, положението на езика спрямо платока и пръстовката на изпълнителя (с кой пръст коя клапа се натиска и как - с каква сила и коя част на пръста, къде стои палеца през това време) и дали съдещия може да повтори същото нещо на своя инструмент.

 

Много е трудно да се смеси българската народна музика с други стилове защото тя (както и други стилове) има уникално, специфично и много доминантно звучене. Но това вече е за друга тема предполагам.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.