RockoBG Отговорено Юни 25, 2010 Share Отговорено Юни 25, 2010 Всичко зависи от личната подготовка на изпълнителя. Винаги като не съм съгласен с това твърдение посо4вам пример.Сигурно ми е за 10-път в тоя форум. На 4и4о Сън дори ръкоплесканието му е фалшиво (сире4 подготовка - под нулата) и пак е велик... Имам предвид 4е когато се говори за блус критериите не са т.нар. академи4ни. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kolio_k Отговорено Юни 25, 2010 Share Отговорено Юни 25, 2010 (Редактирано) По принцип не обичам такива спорове , но в случая си изказвам само личните наблюдения. Всяка музика , ако се прави добре е трудна. Сложността винаги е била в детайлите, а не просто в изсвирването. А когато опре до детайли, всяка музика си ги има и хората, които се занимават с нея си ги знаят и ценят. Аз знам , че да се свири добре груув базирана музика е много по трудно отколкото изглежда, просто защото там груува е всичко, а знам много хора, които говорят за него, но малко, които всъщност му умеят ( и не го пиша от страната на умеещ, за съжаление). При блуса тънкостта е във вкуса и най вече мярката, точно затова , например, аз не мога да свиря блус добре, макар, че мога да го имитирам безпроблемно. Просто не го слушам особено и не го усещам. Истинската трудност там е, как да накараш трите тона които всички свирят, да звучат добре и да тригерират емоции в слушащите. При джаза има страшно много фактори. Затова е и факт, че макар че много хора го свирят страшно добре, не звучат особено убедително, сравнено с майсторите в жанра. Просто само знания и умения не са достатъчни за се свири джаз добре, често липсва идеята отзад, а и суинга на много хора звучи ученически (груув). При рока говорим нй вече за звукоизвличане, експресивност и идейност (като приемаме, че нужната техника на свирене и звукоизвличане са налични, което далеч не се подразбира и си иска много бачкане) При класиката дявола е изцяло в детайлите. Да се научи едно произведение наизуст и да се свири безгрешно е началото и от там започва къртовския труд. Но това са все неща, които съм свирил и си имам представа За народната музика не знам много. А не мога да давам мнения за нещо , което всъщност не познавам, най малкото е проява на лош вкус. Но приятелката ми е завършила с тамбура, първо в Широка Лъка, а след това в академията в Пловдив и не е никак възхитена от бранша, може би , под влияние на това, както и на факта, че много хора използват фолк елементи в джаза (имам предвид Българи, а и не само) и резултатите са са доста далеч от добри (макар че пък има и много които го правят страшно добре, няма да споменавам имена, за да не се получава съответно като реклама и плюене), и аз не се кефя особено на тази посока. Кой знае може някой ден да ми дойде друг акъл . Но аз наистина вярвам, че във всяка музика си има сол и сравнението между различните стилове е излишно, освен от гледна точка на собствения ни вкус. Редактирано Юни 25, 2010 от kolio_k Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RockoBG Отговорено Юни 25, 2010 Share Отговорено Юни 25, 2010 (Редактирано) те де... те* * ето -б.а. Редактирано Юни 25, 2010 от RockoBG Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
emo_tion1 Отговорено Юни 25, 2010 Share Отговорено Юни 25, 2010 Напълно съм съгласен с kolio_k Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Tozi Отговорено Юни 25, 2010 Share Отговорено Юни 25, 2010 Роко. В примера който даваш няма нищо фалшиво и е страшно ритмично и грууви. Пак изхождате от емоционалната позиция на кое е по-добро и кое не е. Аз не правя такива сравнения и не се интересувам от същите. Говоря обективно за физическо и мозъчно натоварване - мускули, координация и т.н (цифри, номера, брой, мили секунди, херцове) . а дали е блуз или джаз или класика или Лепа Брена - няма никакво значение. Имахме преди време една такава дискусия - кое било по лесно да се свири бързо или бавно. Много е трудно да изсвириш три ноти грууви и със смисъл и със чувство и т.н., още по-трудно е да изсвириш по същия начин 586 ноти в бързо темпо. Както каза Кольо много не са възхитени от БРАНША. Всъщност те не са възхитени не от самата музика, а от това как музикантите боравят с нея. Човешкия фактор е на първо място в преценката а не самата музика в нейната съшност. Ако някой световно известен музикант (да речем Майкъл Брекър) свири българска народна музика - токага е ок, ако обаче същите ноти по същия начин са изпълнени от Столипински циганин - тогава не е ок щото е цигания и т.н. И никой не мисли за нота до орнаментирана с до диез, количеството въздух което трябва да премине през кларинета, положението на езика спрямо платока и пръстовката на изпълнителя (с кой пръст коя клапа се натиска и как - с каква сила и коя част на пръста, къде стои палеца през това време) и дали съдещия може да повтори същото нещо на своя инструмент. Много е трудно да се смеси българската народна музика с други стилове защото тя (както и други стилове) има уникално, специфично и много доминантно звучене. Но това вече е за друга тема предполагам. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ивелин Отговорено Юни 25, 2010 Share Отговорено Юни 25, 2010 Bamboleo, bambolea... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RockoBG Отговорено Юни 25, 2010 Share Отговорено Юни 25, 2010 ^^Горе доле за едно и също иде ре4. Не съм те рабрал най-вероятно... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Tozi Отговорено Юни 25, 2010 Share Отговорено Юни 25, 2010 Ай наздраве тогава! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.