docc Отговорено Април 4, 2010 Отговорено Април 4, 2010 .... Aз поне останах неубеден.... .... Това не се брои като аргумент - поне от мен.... .... а аз мисля, че целта е друга - .... .... Аз лично искам да знам... Налице са обективни закономерности формулирани като закони и правила във Физиката (Акустиката). Щом искаш да знаеш, може да започнеш например с изучаването им (ако искаш, де)! Аз се опитах, да предоставя отговор съобразен с тези обективности, но явно не съм убедителен. Като най-убедителен и аргументиран източник бих препоръчал съответните учебници, практически ръководств и друга сериозна, и отговорна литература, касаеща проблема с рефериране и обективизиране на възприятията ни. П.с. Логическата последователност се състои от солидни, обективни причинно-следствени връзки (които са главно научно обосновани формулировки), а не от намерения; съчинителни умозрения, или гласуване във форуми П.п.с. Картинката посочена от Кольо показва конструкция с акустични камери на Gibson LP . Кухините, които целят само олекотяване при Gibson LP са с друга форма, друг обем, друго разположение и са третирани по определен (вече посочих какъв) начин. Ако се изрови кухина с такава пропорция на обема спрямо целия акустичен комплекс, каквато е посочена на картинката - както и да бъде наречена тя ("Къщичка на дървояда."; "Gibson-касичка"; "Моето любимо логическо умозрение" ... и прочие "авторска музика"), ще оказва влияние и ще играе роля при формиране на звуковите качества. Несъобразяването на 'олекототелни мероприятия', или други конструктивни решения с влиянието им в/у основната характеристика на инструмента (а именно - звученето) е характерно за упоритата художествена самоде(л)ност и пристрастеността към ръкоделие. Добрите инструменти звучат добре, дори и олекотени! ... А Кольовите звучат добре! Който ще да вярва! .... Който ще да рови! .... Който ще да импровизира! Цитирай
BassTraffic Отговорено Април 4, 2010 Отговорено Април 4, 2010 (Редактирано) ^^ Характерно или специфично звучене при Chambered body! Всяка една целенасочена промяна, на каквото и да било по китарата (конструктивно), води до промени не само на самият детайл или участък, към който е насочена промяната. К. Димитров Редактирано Април 4, 2010 от BassTraffic Цитирай
Slide Отговорено Април 4, 2010 Отговорено Април 4, 2010 (Редактирано) If you put on your x-ray goggles, this is what a chambered Les Paul would look like: This is what a weight-relieved Les Paul would look like: За кое си говорим сега... Редактирано Април 4, 2010 от Slide Цитирай
Belgarad Отговорено Април 4, 2010 Отговорено Април 4, 2010 (Редактирано) Струва ми се, че темата беше "Сравнение между две китари, Cort KX5 и Gibson LP Standard", а взе да става дайте да си премерим дупките. В ролята на дупките, акустичните камери. Редактирано Април 4, 2010 от Belgarad Цитирай
EAmechaniX Отговорено Април 4, 2010 Автор Отговорено Април 4, 2010 Акустично-олекотяващи кухини...? Много готин въпрос! Нека обърнем постановката на обратно. Ако имаме за цел да направим семи акустик китара, можем ли да кажем, че тя е по-лека?! Разбира се, но това не означава, че целта ни е да я направим по-лека. Тежестта идва като резултат от направата на точно този тип китара - семи акустик. В нашия случай имаме инструмент, чиято цел (конструктивно) е олекотяване, а всичко останало е следствие на първото, така че - чембърд боди. Ей такива неща ми се въртят и кухата (chambered) лейка... Цитирай
BassTraffic Отговорено Април 4, 2010 Отговорено Април 4, 2010 (Редактирано) ^^^Ако трябва да отнемеш още 0,500гр., или да кажем 1кг. от общото тегло, как би я изкопал китарата? Задавам въпроса, гледайки последната снимка. К. Димитров Редактирано Април 4, 2010 от BassTraffic Цитирай
Slide Отговорено Април 4, 2010 Отговорено Април 4, 2010 К.Димитров - навлизаме в едни чудесии, където всичко е възможно. 0,500гр или 0.5кг? Първото можем да го пренебрегнем спокойно, освен ако не сме педанти... Както и да е. Уважвам те заради работата, която вършиш и не искам да влизам в полемика. Това, което показват снимките е, че има различни видове "кухини", които водят до различни резултати. По-важното е с каква цел са направени, явно. Явно е друго - един пита за правилното име, друг говори за целта, с която първоначално са направени, трети за ефевта, който имат... @Механика, ако търсим български еквивалент/превод, предложението ти не става. Буквално преведно, израза ще е тяло с камери. Поздрави! Цитирай
L.K. Отговорено Април 4, 2010 Отговорено Април 4, 2010 Китара със сериозно отнето тегло: По-скоро ме интересува въпросът полуакустична срещу плътна китара. Кольо, би ли помогнал с мнение? Ако е уместно ще пусна отделна тема. Цитирай
EAmechaniX Отговорено Април 4, 2010 Автор Отговорено Април 4, 2010 означава тяло на камери Предполагам към 05:55ч съм бил по-добър преводач от сега. Иначе познанията ми по английски са много бегли, колкото да се оправя да не умра от глад... Цитирай
Slide Отговорено Април 4, 2010 Отговорено Април 4, 2010 ^ Не съм го прочел това. Важното е консенсус да има. И Цитирай
BassTraffic Отговорено Април 4, 2010 Отговорено Април 4, 2010 (Редактирано) Не мисля, че става дума за полемика. Е, обърках малко грамажите, но ти разбра, какво имам предвид, както и повечето четящи надявам се. Снимките ме подтикват към следният въпрос/и Ако съм разбрал правилно, Chambered body е първата снимка с така наречените "акустични камери", онази която и Кольо постна, така ли е? To следвайки тази логика излиза, че последната снимка с дупките на китарата, не би трябвало да се казва Chambered body, поради факта, че няма влияние върху звука и функцията им е единствено за редуциране на теглото. Да, обаче пък по теорията, която docc цитира в преден пост, и тези отвори биха били оказали влияние на звука.....Е, не говорим ли за едно и също нещо? К. Димитров Редактирано Април 4, 2010 от BassTraffic Цитирай
EAmechaniX Отговорено Април 4, 2010 Автор Отговорено Април 4, 2010 един пита за правилното име (chambered body), друг говори за целта (олекотяване), с която първоначално са направени, трети за ефекта, който имат...( тон резонанс и състейн, но за състейна не съм много съгласен и мисля, че не би могъл да е резултат от олекотяването) може и да греша де - не съм мислил по въпроса но имам известни съмнения и трите дядо попе, и трите..! Аз твърдя и трите. Цитирай
Slide Отговорено Април 4, 2010 Отговорено Април 4, 2010 Ами предполагам именно, че е едно и също. Аз просто не виждам проблем да се казват акустични отвори. (Лично мнение). Факт, че на първата снимка, тялото е с големи кухини/камери, които ще окажат не малко влияние върху акустиката и резонанса на дървото. Факт обаче и че ще окаже влияние и в теглото на китарата. Втората снимка също, но в по-малки мащаби. Цитирай
EAmechaniX Отговорено Април 4, 2010 Автор Отговорено Април 4, 2010 (Редактирано) Нека го покажем. На помощ е чичо Гугъл - аз само него знам. Почвам по ред на номерата; 1) chambered body - тяло с камери. 2) acoustic hole - акустичен отвор 3) acoustic body - акустично тяло 4) chambered acoustic body, chambered hole, chambered acoustic, разновидности и конфигурации не излиза.(поне за сега) Т.е. искам да кажа, че акустично тяло, акустични камери и акустичен отвор отпадат от контекста. Вие си ги наричайте както си искате, но за мен все още chambered body е тяло с камери и целта е олекотяване на инструмента/тялото. Всички останали суперлативи, които се ръсят, включително и от Гибсън са... айде няма да казвам - ще си го запазя за себе си. До момента не съм чул нито една китара с такова тяло да ме впечатли със звук, нито със състейн. За звука наистина е субективно, но за състейна не е... За справка, до момента съм хващал 10 -ина такива китари 4 от които Гибсън. Въпреки огромният офтопик, мисля че темата заслужава да се отдели в нова тема. Редактирано Април 4, 2010 от EAmechaniX Цитирай
docc Отговорено Април 4, 2010 Отговорено Април 4, 2010 .... Да, обаче пък по теорията, която docc цитира в преден пост, и тези отвори биха били оказали влияние на звука..... К. Димитров Не съм "цитирал теория", а съм формулирал изложение основано на, както посочих - физически (акустични) закономерности! Поместил съм следните твърдения: " - Отворите/кухините при ел. китри, които целят (само) олекотяване, обикновено се запълват с по-лек материал, който осигурява възможно най-минимална промяна на акустичните дадености, на конструкцията." "- Картинката посочена от Кольо показва конструкция с акустични камери на Gibson LP . Кухините, които целят само олекотяване при Gibson LP са с друга форма, друг обем, друго разположение и са третирани по определен (вече посочих какъв) начин." "- Ако се изрови кухина с такава пропорция на обема спрямо целия акустичен комплекс, каквато е посочена на картинката..." (ясно е, че става въпрос за картинката показана от Кольо); "... тя ще оказва влияние и ще играе роля при формиране на звуковите качества." Т.е. - нищо от моите постове не говори в полза на това, че предвидените в случая като weight-relieved кухини, ще оказват (някакво друго, освен пренебрежимо) влияние в/у звученето. Дори твърдя противното! А то си личи от формата, обема и разположението им! Защо "си личи" няма да обяснявам, защото очевидно не го правя убедително! С цел - установяване на меродавна достоверност може да се прегледа съответната авторитетна, учебна литература (за каквато бях споменал по-рано). Аз само мога да се опитам, да помогна с насочване, без разбира се да се натрапвам със своята неубедителност: Та ... може да се обърне внимание на въпросите за разпространение на звуковите вълни в различни видове среда; енергия на вълните (зависимост от дължина и амплитуда) и съответна пенетрантност; интерференция, дифракция, резонанс (фазови взаимоотношения - евент. амплитудни наслагвания взависимост от големината и формата на акустичния обем, площите и структурата на резониращите повърхности). Знам, че не съм много убедителен, но ще пробвам да твърдя, че ще стане ясно защо има по-големи и по-малки (по обем) кухини; защо има кръгли; или продълговати; или пък такива осигуряващи максимален обем, въпреки неправилната си форма... ... дори може изведнъж да се изясни: - поради защо и като как "свири" truss rod-a. - какво аджеба точно иска да ни каже понятието 'sustain' , че и дори: - за какво служи евентуалната дупка/дупки върху резонираща повърхност; или порт към акустичен обем (и съответната им необходимост, или ненужност) ... чичко Google може да бъде много занимателен, но леля Физика (и кака Акустика) ще ви кажат, кое е баш точно! ... а с вуйна Радиоточка не се спори Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.