Jump to content
Българският форум за музиканти

Acoustic Chambers


EAmechaniX

Recommended Posts

.... Aз поне останах неубеден....

 

.... Това не се брои като аргумент - поне от мен....

 

.... а аз мисля, че целта е друга - ....

 

.... Аз лично искам да знам...

 

Налице са обективни закономерности формулирани като закони и правила във Физиката (Акустиката). Щом искаш да знаеш, може да започнеш например с изучаването им (ако искаш, де)! Аз се опитах, да предоставя отговор съобразен с тези обективности, но явно не съм убедителен. Като най-убедителен и аргументиран източник бих препоръчал съответните учебници, практически ръководств и друга сериозна, и отговорна литература, касаеща проблема с рефериране и обективизиране на възприятията ни.

 

П.с. Логическата последователност се състои от солидни, обективни причинно-следствени връзки (които са главно научно обосновани формулировки), а не от намерения; съчинителни умозрения, или гласуване във форуми

 

П.п.с. Картинката посочена от Кольо показва конструкция с акустични камери на Gibson LP .

Кухините, които целят само олекотяване при Gibson LP са с друга форма, друг обем, друго разположение и са третирани по определен (вече посочих какъв) начин.

Ако се изрови кухина с такава пропорция на обема спрямо целия акустичен комплекс, каквато е посочена на картинката - както и да бъде наречена тя ("Къщичка на дървояда."; "Gibson-касичка"; "Моето любимо логическо умозрение" ... и прочие "авторска музика"), ще оказва влияние и ще играе роля при формиране на звуковите качества.

Несъобразяването на 'олекототелни мероприятия', или други конструктивни решения с влиянието им в/у основната характеристика на инструмента (а именно - звученето) е характерно за упоритата художествена самоде(л)ност и пристрастеността към ръкоделие.

Добрите инструменти звучат добре, дори и олекотени!

... А Кольовите звучат добре!

 

Който ще да вярва! .... Който ще да рови! .... Който ще да импровизира!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 56
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

^^ Характерно или специфично звучене при Chambered body! Всяка една целенасочена промяна, на каквото и да било по китарата (конструктивно), води до промени не само на самият детайл или участък, към който е насочена промяната.

 

К. Димитров

Редактирано от BassTraffic
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

If you put on your x-ray goggles, this is what a chambered Les Paul would look like:

 

Chamber_BFG_2007.jpg

 

This is what a weight-relieved Les Paul would look like:

 

1998LPstandardradiograph.jpg

 

146632.jpg

 

swisscheese.jpg

 

За кое си говорим сега...

Редактирано от Slide
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:cheers2: Струва ми се, че темата беше "Сравнение между две китари, Cort KX5 и Gibson LP Standard", а взе да става дайте да си премерим дупките. В ролята на дупките, акустичните камери. Редактирано от Belgarad
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Акустично-олекотяващи кухини...?

Много готин въпрос!

Нека обърнем постановката на обратно.

Ако имаме за цел да направим семи акустик китара, можем ли да кажем, че тя е по-лека?!

Разбира се, но това не означава, че целта ни е да я направим по-лека. Тежестта идва като резултат от направата на точно този тип китара - семи акустик.

В нашия случай имаме инструмент, чиято цел (конструктивно) е олекотяване, а всичко останало е следствие на първото, така че - чембърд боди.

Ей такива неща ми се въртят и кухата (chambered) лейка... :cheers2:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^^^Ако трябва да отнемеш още 0,500гр., или да кажем 1кг. от общото тегло, как би я изкопал китарата? Задавам въпроса, гледайки последната снимка.

 

К. Димитров

Редактирано от BassTraffic
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

К.Димитров - навлизаме в едни чудесии, където всичко е възможно. 0,500гр или 0.5кг? Първото можем да го пренебрегнем спокойно, освен ако не сме педанти...

 

Както и да е. Уважвам те заради работата, която вършиш и не искам да влизам в полемика. Това, което показват снимките е, че има различни видове "кухини", които водят до различни резултати. По-важното е с каква цел са направени, явно. Явно е друго - един пита за правилното име, друг говори за целта, с която първоначално са направени, трети за ефевта, който имат...

 

@Механика, ако търсим български еквивалент/превод, предложението ти не става. Буквално преведно, израза ще е тяло с камери.

 

Поздрави! :cheers2:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Китара със сериозно отнето тегло:

 

SLG100N.jpg

 

По-скоро ме интересува въпросът полуакустична срещу плътна китара.

Кольо, би ли помогнал с мнение? Ако е уместно ще пусна отделна тема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

означава тяло на камери

Предполагам към 05:55ч съм бил по-добър преводач от сега. :cheers2:

Иначе познанията ми по английски са много бегли, колкото да се оправя да не умра от глад...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля, че става дума за полемика. Е, обърках малко грамажите, но ти разбра, какво имам предвид, както и повечето четящи надявам се.

Снимките ме подтикват към следният въпрос/и

Ако съм разбрал правилно, Chambered body е първата снимка с така наречените "акустични камери", онази която и Кольо постна, така ли е?

To следвайки тази логика излиза, че последната снимка с дупките на китарата, не би трябвало да се казва Chambered body, поради факта, че няма влияние върху звука и функцията им е единствено за редуциране на теглото. Да, обаче пък по теорията, която docc цитира в преден пост, и тези отвори биха били оказали влияние на звука.....Е, не говорим ли за едно и също нещо?

 

 

К. Димитров

Редактирано от BassTraffic
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

един пита за правилното име (chambered body), друг говори за целта (олекотяване), с която първоначално са направени, трети за ефекта, който имат...( тон резонанс и състейн, но за състейна не съм много съгласен и мисля, че не би могъл да е резултат от олекотяването) може и да греша де - не съм мислил по въпроса но имам известни съмнения

 

и трите дядо попе, и трите..! Аз твърдя и трите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами предполагам именно, че е едно и също. Аз просто не виждам проблем да се казват акустични отвори. (Лично мнение).

Факт, че на първата снимка, тялото е с големи кухини/камери, които ще окажат не малко влияние върху акустиката и резонанса на дървото. Факт обаче и че ще окаже влияние и в теглото на китарата.

Втората снимка също, но в по-малки мащаби.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Нека го покажем. На помощ е чичо Гугъл - аз само него знам.

Почвам по ред на номерата;

1) chambered body - тяло с камери.

2) acoustic hole - акустичен отвор

3) acoustic body - акустично тяло

4) chambered acoustic body, chambered hole, chambered acoustic, разновидности

и конфигурации не излиза.(поне за сега)

 

Feature-Chambered-Body.jpg

775497.jpg

p19474h-f5193de8a428a1310216b8bff12fb033.jpg

 

Т.е. искам да кажа, че акустично тяло, акустични камери и акустичен отвор

отпадат от контекста. Вие си ги наричайте както си искате, но за мен все още

chambered body е тяло с камери и целта е олекотяване на инструмента/тялото.

Всички останали суперлативи, които се ръсят, включително и от Гибсън са...

айде няма да казвам - ще си го запазя за себе си.

До момента не съм чул нито една китара с такова тяло да ме впечатли със звук, нито със

състейн. За звука наистина е субективно, но за състейна не е...

За справка, до момента съм хващал 10 -ина такива китари 4 от които Гибсън.

 

Въпреки огромният офтопик, мисля че темата заслужава да се отдели в нова тема.

Редактирано от EAmechaniX
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... Да, обаче пък по теорията, която docc цитира в преден пост, и тези отвори биха били оказали влияние на звука.....

 

К. Димитров

 

Не съм "цитирал теория", а съм формулирал изложение основано на, както посочих - физически (акустични) закономерности!

 

Поместил съм следните твърдения:

 

" - Отворите/кухините при ел. китри, които целят (само) олекотяване, обикновено се запълват с по-лек материал, който осигурява възможно най-минимална промяна на акустичните дадености, на конструкцията."

 

"- Картинката посочена от Кольо показва конструкция с акустични камери на Gibson LP .

Кухините, които целят само олекотяване при Gibson LP са с друга форма, друг обем, друго разположение и са третирани по определен (вече посочих какъв) начин."

 

"- Ако се изрови кухина с такава пропорция на обема спрямо целия акустичен комплекс, каквато е посочена на картинката..." (ясно е, че става въпрос за картинката показана от Кольо); "... тя ще оказва влияние и ще играе роля при формиране на звуковите качества."

 

Т.е. - нищо от моите постове не говори в полза на това, че предвидените в случая като weight-relieved кухини, ще оказват (някакво друго, освен пренебрежимо) влияние в/у звученето. Дори твърдя противното! А то си личи от формата, обема и разположението им! Защо "си личи" няма да обяснявам, защото очевидно не го правя убедително! С цел - установяване на меродавна достоверност може да се прегледа съответната авторитетна, учебна литература (за каквато бях споменал по-рано).

Аз само мога да се опитам, да помогна с насочване, без разбира се да се натрапвам със своята неубедителност:

Та ... може да се обърне внимание на въпросите за разпространение на звуковите вълни в различни видове среда; енергия на вълните (зависимост от дължина и амплитуда) и съответна пенетрантност; интерференция, дифракция, резонанс (фазови взаимоотношения - евент. амплитудни наслагвания взависимост от големината и формата на акустичния обем, площите и структурата на резониращите повърхности).

 

Знам, че не съм много убедителен, но ще пробвам да твърдя, че ще стане ясно защо има по-големи и по-малки (по обем) кухини; защо има кръгли; или продълговати; или пък такива осигуряващи максимален обем, въпреки неправилната си форма...

... дори може изведнъж да се изясни:

- поради защо и като как "свири" truss rod-a.

- какво аджеба точно иска да ни каже понятието 'sustain'

, че и дори:

- за какво служи евентуалната дупка/дупки върху резонираща повърхност; или порт към акустичен обем (и съответната им необходимост, или ненужност)

 

 

 

... чичко Google може да бъде много занимателен, но леля Физика (и кака Акустика) ще ви кажат, кое е баш точно!

 

... а с вуйна Радиоточка не се спори

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.