noflip Публикувано Март 3, 2010 Share Публикувано Март 3, 2010 (Редактирано) ето нещо, което ми бърка в здравето още откакто съм хванал метлата. когато лявата ми ръка шари по грифа, било то за акорди или гами, винаги струните, които отпускам издават доста звук. не знам заради рязкото отпускане ли се получава някаква вибрация или примерно ми залепва струната за пръстите, но е факт, че това не е само мой проблем. та въпроса е как точно заглушавате тези излишни тонове или още по-добре- как ги избягвате? не, че не се сещам да заглуша с дясната ръка, но не винаги мога да заглуша примерно 1, 2 и 6-та струна, докато оставя 3, 4 и 5-та да си звънкат. надявам се да не отсвирите темата, защото съм забелязал, че освен мен доста начинаещи китаристи правят повече шум с лявата ръка по грифа, отколкото с дясната с перцето, когато се опитват да свирят сола и гами или просто сменят акорди между арпежи. Редактирано Март 3, 2010 от noflip Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kolio_k Отговорено Март 3, 2010 Share Отговорено Март 3, 2010 С колкото повече драйв се свири, толкова по трудно става заглушаването. Ако свирим с чиста китара или крънч, това далеч не е толкова голям проблем. При повече гейн трябва да се работи върху техниката на заглушаване, както от лява , така и от дясна ръка. И е хубаво да с обръща внимание, дали не вдигаме използваните пръсти некачествено, тоест вместо да ги вдигаме, дали не правим неволни пул-офи. За избягването на този проблем е хубаво да видим, кои струни най вече отзвучават и да си изработим техника за качественото им заглушаване, било с лява или с дясна ръка, според случая Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lizardman Отговорено Март 3, 2010 Share Отговорено Март 3, 2010 Да, заглушаването е централен проблем. Frank Gambale говори за него в Monster Licks and Speed Picking. Хубаво е да го видиш на практика. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
prayer4eto Отговорено Март 3, 2010 Share Отговорено Март 3, 2010 ...не, че не се сещам да заглуша с дясната ръка, но не винаги мога да заглуша примерно 1, 2 и 6-та струна, докато оставя 3, 4 и 5-та да си звънкат. ... Въпрос на тренинг както на лявата ръка, която по-плавно би трябвало да отпуска струните, така и на дясната. Понеже преди 4 години свирех изцяло на класическа китара, това ми беше проблем при хващането на електричката( бързи пазажи + много гейн) - главно за дсната ръка. Можеш да пробваш нещо като приглушаване(обиране на състейна) с дланта на дясната ръка - когато ръката е доста плътно до бриджа при пикинга. ( Все по една главна буква можеш да поставяш в началото на изречението...) Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Fashion Отговорено Март 3, 2010 Share Отговорено Март 3, 2010 След като усвоиш заглушаването ,като си помагаш и с двете ръце (Кольо доста добре е описал) ,но няма голям ефект,може да си сложиш едно ластиче на грифа до главата. Това е само ако ползваш много гейн, но ще загубиш от атаката на празните струни и флажолетите. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Icarus Отговорено Март 3, 2010 Share Отговорено Март 3, 2010 Заглушават се, избягване няма. Поне аз не мога де. Ей тука едно уроче, в общи линии аз така процедирам. Когато имам пръсти, които по някакъв начин някъде са свободни, гледам да заглушавам с тях. Най-често ползвам (на лявата ръка) палеца, показалеца и безименния. Виждал съм китаристи, които когато правят бенд (и са с много драйв в общия случай), да заглушават с дланта на дясната дебелите струни, и с два пръста пак от дясната да заглушават съответно тънките струни, на които не се свири. Готино упражнение е да се опитваш да свириш мелодии без перце като ма'ащ селската на всички струни с дясната ръка, а с лявата да се опитваш да заглушаваш всички тонове, които не ти трябват. Особено като си изтървеш перото по време на соло е много полезно Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
balombi Отговорено Март 4, 2010 Share Отговорено Март 4, 2010 Абе аз мога да ви кажа един трик за заглушаване , който май се ползва и от провесионални китаристи.Значи взимате един ластик за коса (знаете ги)и слагате малко пред нулевото прагче (мисля че имаше такава тема).Поне аз го използвам и е много як . Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mephistopheles Отговорено Март 4, 2010 Share Отговорено Март 4, 2010 Професионални китаристи, които не могат да си заглушат струните... Знам, че има такива ама все пак звучи малко... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
euphoriaburn Отговорено Март 4, 2010 Share Отговорено Март 4, 2010 Колкото повече драйв, толкова по малко атака трябва да прилага, също така едно много лесно упражнение което се ползва и за бързина. То е да се опитваш да разлагаш надолу нагоре, като основната ти цел е да си вдигаш пръстите от грифа колкото се може по малко. По този начин няма да правиш агресивен пул оф! . Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kolio_k Отговорено Март 4, 2010 Share Отговорено Март 4, 2010 (Редактирано) И от чисто любопитство, защо трябва да се стремим да вдигаме пръстите колкото се може по малко? Разбира се ако е свързано със шред или нещо такова е разбираемо, но все пак има и други видове свирене при които вдигането на пръстите високо всъщност е много важно. Човекът от видеото просто е забравил да добави, че това е валидно за определени случаи П.С. Между другото, това за по малкото атака при повече драйв също не може да се генерализира така, свиренето с повече или по малко атака си е похват, който не е подчинен на количеството гейн и е много важно изразно средство Редактирано Март 4, 2010 от kolio_k Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.