Parni_Valjak Отговорено Април 30, 2010 Отговорено Април 30, 2010 kalata23: Емо има право, като пише, че не ти се разбира какво искаш. От последния ти пост най-сетне се разбра (може би?), че бъркаш мостово свързване с последователно. Дано не си мислил пак нещо друго, че темата съвсем ще се разкаля. Последователно, като термин, се използва за веригата на сигнала. Т.е. изхода на един усилвател се свързва с входа на следващия. Мостово(bridge) се нарича свързване, при което на входовете на двата усилвателя се подава един и същ сигнал, дефазиран за единия усилвател. Така на изходите им се появява еднакъв, но противофазен сигнал, който е с два пъти по-голяма амплитуда, ако се мери между двата изхода. При първия случай няма да се получи по-голяма мощност, само ще има претоварване/изкривяване поради два пъти по-високото усилване( ако са еднакви усилвателите!) но шумът, изкривяванията и отвратът ще са в изобилие. Ако си мислил за мостово свързване, но си писал грешно, файдата ще е почти нулева, ако не гръмне - тогава ще е финансова, но не полза... Защо е почти нулева - повдигането на мощността два пъти ще се усети от ухото като едвам доловима разлика. Много пъти в различни теми се коментира за логаритмичната чувствителност на ухото. Ако не си наясно, прочети книжка, Уикипедия или друго, за да си изясниш за какво става дума. За съжаление това, което мога да ти пратя лично, ще те затрудни- с език, математика или ниво на обяснение, затова ще го пропусна. Друго важно недомислие в този вариант, личащо от твоя коментар, е че не правиш аритметика дали може да се направи по твоя начин. Защо? ИС с която са ти направени "колонките" има ограничени възможности, както всеки електрически елемент. Ако се натовари с товар, имащ по-нисък импеданс от допустимия, ще се опитат да протечат по-големи от допустимите токове, ще се опита да отдели свръхколичество топлина, и ще стане фойерверк! А ти искаш да направиш точно това. Да свържеш един високоговорител между изходите на двата усилвателя в ИС, като така всеки канал ще бъде натоварен с два пъти по-малък импеданс от предвидения. В същност, ще се опиташ да изкараш 4 пъти по-висока мощност от предвидената... Тук пак ще препоръчам да се прочете теорията за мостовото свързване ( да не се бърка с измерителен мост или компенсационен мост, или с ... има много най-различни) Спирам да пиша, за да се уверя дали си вдянал какво съм обяснявал досега. ПП. Ако все пак успееш някак да дефинираш правилно (и разумно) следващия въпрос, може и да ти се предложи някакво решение. Цитирай
kalata23 Отговорено Май 1, 2010 Отговорено Май 1, 2010 (Редактирано) Мислих, че съм обяснил правилно, но явно не съм.... за което се извинявам. Идеята ми беше или да свържа последователно усилвателя на емил със смоки ампа. Просто за това питам, дали няма да се пренатовари крайното стъпало и изобщо възможно ли е практически има ли смисъл и т.н. Втората идея е да вържа мостово, както е показано в даташийта 2-та усилвателя на ИС, като получа по-голяма мощност. Според характеристиките на ИС в даташийта, при мостовото свързване трябва на товар 8 ома да извадя мощност 4.2 W (при захранване 9 волта) Редактирано Май 1, 2010 от kalata23 Цитирай
emilov_opel Отговорено Май 1, 2010 Автор Отговорено Май 1, 2010 Не може да го свържеш последователно , и не можеш Чети пак какво ти е писал Вальо .Не може да се обесни по- добре. Ако не го разбираш , не се притеснявай , и завършил студент от Техн. универс. няма да го разбере , чети още книги трябва да имаш още теоретична основа. Иначе мостово може , свързвай тоя 2025В безотговорно , и си дръж пръста на него като свири . като припари .... това е макс. мощност мерена на слух , след което ще пусне малко бяло пушече , и ше изгори . Добрият техник не му требва мултицет. Трябва да може да мери мощност с пръст по нагряването , и прав и пром ток с език - дооо ... 12-20в . Ии хармоници на слух , до 1% . Изчезвам , че ше изпусна закуската ! Цитирай
L.K. Отговорено Май 1, 2010 Отговорено Май 1, 2010 При последователно свързване първият усилвател ще претовари входа на втория и ще стане ограничаване насигнала. Оттам - сериозни и неконтролирани* изкривявания + сумиране на шумовете от първия и втория. Електрическата изходна мощностт зависи само от нивото на изходния сигнал на второто стъпало и импеданса на товара. Ако търсиш по-добър акустичен ефект (повече гюрлутия) ползвай голям високоговорител с по-висока чувствителност. 3dB, спечелени оттам, увеличават двойно звука в ушите ти. ___________________ *Ефектите и китарните ампове изкривяват контролирано, като запазват донякъде обвивката на сигнала. Така не се губи динамика и звукът се оцветява по желания начин. Цитирай
kalata23 Отговорено Май 1, 2010 Отговорено Май 1, 2010 Ясно, защото преди свързах смоки ампа последователно след едно друго усилвателче, което имаше извод за слушалки и само по себе си свирише може би, колкото смокито. Резултатът беше на по-малко волум на крайния усилвател (да не е на макс естествено) се получи по-силен звук и по хубав (без кривения и хр-хр-хр), отколкото само предусилвателя. А за мост схемата, ще я направя, щом създателите на чипа са решили, че може да се свърже като бридж, значи не би трябвало да има проблем. Като направя схемата, ще я пробвам с китарата и с музика (от компютъра) и ше видя дали нагрява и много ли, преди да го пъхам в кутия. Благодаря на всички ви за помощта! Цитирай
emilov_opel Отговорено Май 2, 2010 Автор Отговорено Май 2, 2010 (Редактирано) http://radev1.narod.ru/ tda7294 -- Те това стъпалце струва 6.10 лв.( една малка водка, или 100гр джин с тоник ) Направо си купи 2 бр , да има и за изгаряне . Остава захранване , и няк'ав тонкоректор и си в мерудията ! Според мен , ако му сложиш 2-3 ома посл. в изходът , и защитни диоди в захранването на самата платка ... не можеш да го изгориш даже и да искаш . Редактирано Май 2, 2010 от emilov_opel Цитирай
L.K. Отговорено Май 2, 2010 Отговорено Май 2, 2010 Може да го прецака само топлинно - да го прегрее от набримчване или от самовъзбуждане. Цитирай
kalata23 Отговорено Юни 1, 2010 Отговорено Юни 1, 2010 Утре ще си взема частите за 2025В да го направя. А иначе имам въпрос за смокито. Абре откакто го моднах (сложих му един диод за защита) нещо почна се скапва кат изнасям колонката. Дали е от нагряването на чипа. Прави ми впечатление, като пусна музика (намален входен сигнал и не на макс волум потенциометър на усилвателя), почва да пари чипа. Та от нагряването нещо да се скапва? Има ли някакъв начин за охлаждане и дали не съм поразбутал нещо по платката. Днеска направо ужасно звучеше, едно бръждене на някои честоти. И колкото и да намалям плейъра и колоната си звучи това пръцкане (с извинение, но наистина така звучи). Цитирай
L.K. Отговорено Юни 1, 2010 Отговорено Юни 1, 2010 Не трябва да ти пари чипа. Къде какъв диод за каква защита си сложил? Нали се сещаш, че няма как да знаем дали не си разбутал нещо по платката? Премери консумацията на схемата при даден накъсо вход (ток на покой). Цитирай
kalata23 Отговорено Юни 1, 2010 Отговорено Юни 1, 2010 (Редактирано) Сега имам един по-голям дерт. Нещо не мога да схвана схемата на чипа ТЕА2025B. В даташийта при бридж схемата пише, че 15 краче е свързано за 1-я край на говорителя а 2 за другия. Според същия даташийт 15 краче е маса а 2 е OUT2 Обаче в стерео схемата в същия шийт. 15 краче е за + на единия говорител а 2 краче на + на второто. Е като 15 краче е маса, как ще бъде + на едното тяло. Нещо не го схващам. Според даташийта 19 краче е OUT1 15- OUT 2. Или имат грешка в схемата и тр да е 19. Или тука има някакви тънкости, дето не съм ги разбрал. Относно смокито, изгорих 2 светодиода, 2 супермаломощни диода преди да сложа някакъв си 2N54 или нещо такова (сега не мога да поглена, че съм го овил в изолир банд, да не от разнасяне наляво надясно, нещо да му счупя крачетата). Но естествено, като пробвах диодите ги връзвах на + за да стане така, че ако изгорят или нещо съм объркал анод/катод да не изгоря схемата. Та при правилно свързване трябваше да не се отпуши диода и да не премине от + на батерията към усилвателя ток. След като издържа няколко опита, чак тогава го сложих на " - "са на батерията. Това с нагряването е още отпреди да му сложа диода. Веднъж нещо се беше откачила някаква жичка и докато беше разглобен го пуснах да го пробвам свири ли, че да не да сглобявам/разглобявам колоната. И нещо какво го барнах бая пареше. като спра колоната за секунди изстива и после като пусна пак грее. Но може да е всичко, може да съм прецакал нещо. Може да е от потенциометъра, който ми правише леки смущения, когато няма входно напрежение, а е пуснато захранването. Мисля тоя път да вържа корпуса на потенциометъра към масата, вместо 3-то краче. EDIT: Разбрах къде бил ключа за палатката. Става дума за два различни чипа. Единият е с 16 крачета другия с 20. И при този с 16 крачетата излизат. Обаче щом говорителя е свързан с Out1 & Out 2 има ли значение Кой от двата изхода ще е на + и кой на - в даташийта не е отбелязан. Ето го и шийта: http://www.datasheetcatalog.org/datasheet/...ronics/1523.pdf Редактирано Юни 1, 2010 от kalata23 Цитирай
L.K. Отговорено Юни 1, 2010 Отговорено Юни 1, 2010 Да я хвърляш тази паяжина, дето си я наплел, и да почваш отначало. Руснаците казват "Сделай акуратно - оно само работает." Да превеждам ли? Цитирай
kalata23 Отговорено Юни 1, 2010 Отговорено Юни 1, 2010 Така или иначе имам още един чип LM386N-1 мога да подменя чиповете. Цитирай
kalata23 Отговорено Юни 1, 2010 Отговорено Юни 1, 2010 (Редактирано) Съжалявам за дабъл поста, но този няма общо с предишния. В даташийта виждам, че има един резистор, но не е отблеязана стойността му. Имате ли идеи каква може да е тя ? И още един въпрос. Защо трябва да е такава стойността, какво става ако се сложи по-голяма или по-малка. ЕДИТ: Няма да е зле да се модне схемата - да се сложи волум потенциометър, но каква стойност трябва да сложа и къде да го вържа (то е ясно, че е на изхода на схемата, но тъй, като високоговорителя е свързан към 2-та канала...) Редактирано Юни 1, 2010 от kalata23 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.