Jump to content
Българският форум за музиканти

Ivory 2, нови модели електронни пиана и т.н.


acc

Recommended Posts

Synthogy са анонсирали появаа на ново поколение Ivory виртуални пиана през пролетта на 2010.

 

Очаквам изненада от любимия инструмент :)

 

Линк

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи най-доброто става още по-добро! :ok: И на мен това ми е любимият инструмент, особено Italian Grand. Даже при това развитие на нещата, се чудя дали да не се ориентирам към някое електронно пиано Kawai с дървени клавиши - като контролер към Ivory.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съществуват ли достатъчно добри MIDI клавиатури, като да работиш с ivory с удоволствие?

Май въпроса ми е малко тъп, защото изглежда вече отговори, но все пак....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми да, отговорих горе-долу :) Kawai използват дълги дървени клавиши и са на сравнително нормални цени.

AWAproII.jpg

Ето и част от сайта им, описващ механиката (най-отдолу е за тази с дървени клавиши):

http://www.kawaius.com/main_links/digital/...es/actions.html

 

Свирих веднъж на такава в един магазин във Франция и останах очарован. Ямаха също имат механика с дървени клавиши, но само при по-скъпите Клавинова.

При Каваи най-евтиният модел с дървени клавиши от типа на Клавинова е CA 18, който струва около 1550 Евро, а при стейдж пианата MP8 II, който е около 1900 Евро. На демонстрации като звук обаче са доста зле, но на живо си спомням, че ми звучаха много добре. Но пък като марка са не толкова популярни, не е ясно как са със здравината, дали лесно могат да бъдат сервизирани, ако нещо се обърка. Но това са вариантите с най-добри клавиши, за които се сещам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че открих подходящ контролер:

 

Fatar Numa Nero

 

1185 Euro в Thomann

 

NUMA-BLACK.jpg

 

TP400WOODfoto.png

 

88-KEY HAMMER ACTION KEYBED

 

Fatar made keybed model TP40WOOD GH mechanism.

 

The action features WOOD EMBEDDED keys like a concert grand piano. The double dipped, ‘full-body’ solid black keys have a tactile surface that is a pleasure to play.

 

The 88-note graded hammer action, heavier in the lower end of the keyboard to progressively lighter at the upper end perfectly balances response and momentum in the most inspiringly pianistic action ever found in an electronic instrument.

 

Четох доста отзиви и всички казват, че това е най-реалистичната клавиатура, има дървени клавиши. Като недостатък изтъкват това, че клавишите се връщат сравнително бавно и може да има проблем с бързо тремоло... :) Жалко, че няма къде да се пробва. Пък и малко скъпичко идва за MIDI-контролер без вградени звуци, но така или иначе ще се ползва само с Ivory. Поради факта, че имам вече предложение за моя Roland, нищо чудно да го поръчам на сляпо това Numa Nero и после ще разказвам.

 

P.S. Ето го

. Тоя пич има доста записи в тубата с този контролер и Ivory.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

В очакване на Ivory II днес си поръчах Kawai CA-63, което трябва да пристигне до седмица-две:

 

ca63sb_ambience.jpg

 

Най-отличителната черта е чисто новата механика от последно поколение RM3 Grand:

rm3.jpg

 

Дълги дървени клавиши, които са балансиран като на истинско пиано върху оси (или както там се казва), като повдигат метални чукчета с различна тежест, а в басовите клавиши има допълнителни балансиращи тежести в предната част на клавиша (пак като на истинско пиано), а отгоре са покрити с материал, имитиращ слоновата кост като качества за попиване на влага, пот и т.н.

 

Пък и вграденият звук на пианото никак не е лош, на мен поне ми звучи доста приятно: Liszt - Liebestraum, така че мога да си свиря и на него, не е задължително само с Ivory :) Между другото може да записва директно цифров WAV файл на флашка без аналогов шум, което ме спечели като екстра.

 

Като пристигне, ще разказвам :Piano:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В очакване на Ivory II днес си поръчах Kawai CA-63, което трябва да пристигне до седмица-две:

 

Дълги дървени клавиши, които са балансиран като на истинско пиано върху оси (или както там се казва), като повдигат метални чукчета с различна тежест, а в басовите клавиши има допълнителни балансиращи тежести в предната част на клавиша (пак като на истинско пиано), а отгоре са покрити с материал, имитиращ слоновата кост като качества за попиване на влага, пот и т.н.

 

Пък и вграденият звук на пианото никак не е лош, на мен поне ми звучи доста приятно: Liszt - Liebestraum, така че мога да си свиря и на него, не е задължително само с Ivory :) Между другото може да записва директно цифров WAV файл на флашка без аналогов шум, което ме спечели като екстра.

 

Здравейте,

 

току що се регистрирах, по препоръка на колега, с цел да видя обява за мастекиборди, но попаднах на темата, която ме заинтересува повече от търговията.

Преди по-малко от месец и аз ровех - пиана, клавиатури.

 

Тук, наистина акцентът е върху Айвори, но и ел. пианата са приятна тема, що се отнаса до хубавите инструменти с удобна клавиатура.

Наистина тези пиана (Кавай) както са показани предполагат пълноценно усещане при свирене. А и по демото, което е линкнато, звучат меко и приятно.

 

По въпроса за механиката, попаднах на ревюта на Роланд от най-ноите им серии и смятам да се насоча към тях след някой-друг месец.

http://www.musik-schmidt.de/Roland-HP-305-SB.html

Дървени клавиши, "друк-пункт" - късата засечка при натискането в момента, когато при истинското пиано механиката на клавиша преплъзва и вече е "засилила" чукчето.

Звъкът им е доста приемлив, съе семпли и за десен педал (за разлика от повечето Ямахи).

 

Онова, което Ямаха предлагат с най-доброто като усещане е близо 10,000-13,500 Евро (Авант Гранд 2, 3).

Механиката е истинска. Няма симулация.

 

http://www.musik-schmidt.de/Yamaha-Avant-Grand-N-3.html

 

Звукът е семплиран в изключително добър баланс между отделните микрофони.

Никога не съм бил особен почитател на Ямаха, макар че имах 2 инструмент, и все още паза най-първото си ПФ15.

Но в случая, хубавото си е хубаво!

Представата ми за звука им съм го слушал само по ревюта. Мисля, че още не е на пазара. Цената е съпоставимо... много висока.

Все пак става дума за ел. пиано, макар и с много изящен дизаин като естетика.

http://www.avant-grand.com/

 

И аз като повечето колеги тук, търся пиано с хубава и удобна клвиатура, защото МИДИ контролерите са необходимост, но все нещо липсва като естетика, а и при желание, човек да си посвири от душа... не стават - трябва да се зреждат семпли, или външни миди устройсва. Домашното пиано си остава незаменимо, стига да можеш да свириш по всяко време.

 

Преди 2 години правех проучване в тази посока закупуване на пълноценен софтуер с пиана.

Имах приятел, който ми предложи копие на Айвори с "кракове" и т.н. Звучи относително по-добре от синезаторните пиана (макар и те да са семплирани).

Послушах дема на NI (3 или 4 пиана бяха в пакет), на Стайнберг - "Гранд 2", Steinway & Bоеsendorfer на Galaxy, но накрая купих пълната версия (защото по-късно излезе "Голд" поокастерна) на East-West QL Pianos.

 

230 GB семпли са си 230 GB. Макар и цената им да беше над 600 Евро към онзи момента (сега може би да са под половината), звкът им е нещо удивително.

3 микрофонни позиции - в пианото, зад изпълнителя и в залата за съраунд, семпли с ляв педал, с ляв и десен педал, без педал и с педал, стакато семпли, релийзи, репетиция на един и същи тон (т.е. ако няколко пъти в една и съща динамика се свири. да кажем тремоло, колкото и необичайно да е за пиано) звукът все е раличен, точно както при естественото свирене на пиано. И по около 10-на динамични семпъл на клавиш.

 

Между 3-те микрофонни позиции може да се прави индивидуален баланс, но трудно може да се свири на живо и с трите.

Стрийминга от Хард диска трябва да е много бърз, или да компа да има много памет. За да се зареди целия Стейнуей си иска около 57 ГБ РАМ. Понеже няма такова животно, алтернативта е или Солидстейт диск на PCIe с трансвер между 750-1400 МБ/с или свирне само с една микрофонна позиция, а при студийна работа, после рендене с останалите.

Към отва има и голямо количество Импусл риспонси от различни зали.

Винаги съм бил предубеден към Бьозендорферите, че звучат дрънчащо и прекалено ламаринено. С тази библиотека човек може да преосмисли подобни разирания. Бекщайните и Ямахата не съм ги инсталирал и затова не мога да кажа как са. Протекцията е на айЛок.

 

Надявам се, като излязат нови дема и на Айвори да можем да чуем. Но това, което за момента съм слушал е не по-доро от Кавая, който колегата съпоставя. Съвсем благ и приятен звук има този Кавай.

Като го получиш ще имаш да разказваш! (и да почерпиш за да не се разстройва често!)

 

Между другото, в магазина на Ямаха на "Искърксо шосе" имаше изложени няколко пиана 5-6 . Колегата ми купи едно от тях, после другото съвсем наскоро след това и то замина. Останаха относително по-скъпите.

Миналата вечер отидох у тах и посвирих около час-два. Звукът им е много тънък, записани са без семпли с педал. Като казах "педал", хубавата изненада, е че и при ефтините модели има полупедална опция.

 

Това, което съм установил по какво може да се разпознае дали едно ел. пиано е читаво е само като се вземат ноти на класически пиеси и се засвири в различни динамики и ай-вече такива в бавно темпо. По това се разбира колко е добре записан семпъла и дали не затихва прекалено рано. Ако нещо липсва, то веднага се улава без много мислене.

 

Иначе за ПОП и всичко останало, или почти всико, е ОК. Ямахите в това отношение много добре се вписват в аранжименти с повече инструменти защото за по-ярки и пробиват.

Със Стейнуей освен за класика, джаз или балади - трудно може да се "мине нататък" освен као не се гърчи звука с еквилайзери.

 

Поздави

 

ПС,

Откъде си поръча Кавай-а? Аз съвасем случайно попаднах на ttp://www.musik-schmidt.de и мисля, че цените им са добри. В Томана също има хубави неща, дори този Роланд, за който споделих го видях на по-добра цена там, но не знам как стои въпоса с доставката до БГ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Честно казано- заболя ме главата. :offtopic-001:

Тежко излияние.

За чий е всичкият тоз брътвеж!? :dance:

"Аз това, аз онова..."

То пък може да е било полезно някому, знам ли...

:)

Редактирано от bmmusic
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също доста рових из Интернет и проучвах най-новите електронни пиана. Те са следните:

 

- Yamaha AvantGrand N2/N3 - механика от роял, но е без струните, прекрасен звук, красиви корпуси, но за съжаление цените са от порядъка на 10000 Евро, разликата между двата модела е в корпуса (едното е като роял, другото като изправено пиано) и в говорителите. Най-доброто електронно пиано в момента на пазара.

 

- Kawai CA-63/93 - механиката е подобна на тази на роял с изцяло дървени клавиши, както съм обяснил по-горе. 93 има и escapement (това, на което казваш "друк-пункт"), т.е. имитацията на лекото хлътване на клавиша, след като е освободено чукчето. 93 има и по-добри говорители с резонаторна система. И двата модела имат полупедал, ефекти за дампер-резонанс, стринг-резонанс, семпли за освобождаване на клавиша и т.н.

 

- Roland HP-305/307 - клавишите не са дървени, бъркаш се, просто имат клавиши, които са оцветени отстрани като дърво, но не е дърво, механиката е от стандартните PHA2/3, с имитация на слонова кост и попиване на влага, както и escapement. Използват новия звук SuperNatural Piano, при който не се усеща лууп на семплите, нито пък прехода между различните семпли, използвани за един клавиш, както и няма семпли, които да се споделят от няколко клавиша, имат полупедал и другите ефекти за имитация на истинско пиано. На мен лично от демонстрациите звукът ми се струва типичният за Роланд - леко остър и тънък, може би прекалено обработен, май не го харесвам вече (може би защото имах известно време RD-700SX, който ползва почти същия звук и ми омръзна). Разликата между двата модела е в клавиатурите - тази на 307 е по-добра, говорителите също са по-мощни.

 

- Yamaha CLP-340/370/380 - Клавиатурите са едни и същи GH3, само дето при 370 и 380 клавишите имат дървена облицовка, но това е само за декорация, самите клавиши под дървената облицовка са пластмасови. При 380 има резонаторна кутия с микрофон и говорители, които улавят звуците от стаята (подобно на Kawai CA93, доколкото знам това е по лиценза на Kawai), звуците не са лоши, но се усеща, че са луупвани, както и че има семпли, които се споделят от няколко клавиша. Имат полупедал и останалите ефекти.

 

Моят бюджет беше до 4000лв и изборът ми се сведе до Kawai CA63, Roland HP-305, Yamaha CLP-340. Много труден избор, тъй като функциите им са почти еднакви, цената също, всеки има някакви плюсове и минуси в различни области. Например Kawai-то очевидно е с най-добра клавиатура, понеже се доближава най-много до истинската, но като че ли звукът не му е от най-силните страни (но може би затова се спрях на него, защото винаги мога да използвам Ivory, а да си остана с готината клавиатура и да ползвам вградените му говорители). При Roland се твърди, че звукът е най-динамичен и реалистичен, понеже не се усещат луповете и т.н., но на мен лично не ми харесва много като звук от демонстрациите, но пък от друга страна Roland са ненормално здрави машини и добре измислени като функции и доста се колебах. Yamaha са били винаги много добри пиана, имат добри дистрибутори, с които се познавам, добри гаранции и поддръжка и ми направиха дори отстъпка от цената, но за съжаление CLP-340 отстъпва малко и като клавиатура, и като звук на останалите, така че се отказах от него като опция. Решението дойде след като се обадих на представителя на Роланд за България - Бозов Пловдив, които ми предложиха цена за Роланд, която беше по-висока от тази в Thomann, докато представителите на Kawai за България - Камертон (до старата сграда на Музикалната Академия) ми предложиха цена от 3600лв, което е по-ниско от тези в Интернет (около 2000 Евро). Доста труден избор като цяло, но основното, на което разчитам е клавиатурата. А звукът поне на пианото също не е никак лош. Решаваща екстра се оказа и това, че може да записва звук върху USB-флашка директно в WAV, което другите нямат.

 

 

Искам малко да коментирам и за семплираните пиана с многото гигабайти. Значи доста дейно участвам в един форум, където има една инициатива да се тестват всякакви софтуерни и дигитални пиана с един MIDI файл, който представлява различни тестове за брой семпли на клавиш, луупване, реакция на полу-педала и т.н. Ето я темата, в първото мнение има линк към сайт с тестовете и заключенията: The DP BSD project

 

Един от тестовете (който е по мое предложение, между другото :offtopic-001:) е за мен лично от критична важност - репедалинга. Той се състои в това когато натиснеш някой клавиш, пуснеш го, но бързо след това натиснеш дампер педала, при истиснкото пиано педалът хваща все още отзвучаващата струна и я оставя да звучи. Практически погледнато всеки свири така - натиска педала едновременно с отпускането на клавишите. При всички семплирани библиотеки с изключение на Ivory, това не е направено и се получават много кофти паузи на ноти, които човек не очаква. За съжаление това важи и за East-West QL Pianos. Може би в бъдеще биха могли да оправят този "бъг", но поне аз мисля, че ще им трябва още доста - няма да се впускам в дискусия защо това е трудно, там сме го обсъждали, но това изисква специализиран енджин, не просто семплер. Затова Ivory толкова много се харесва от класическите пианисти - защото повечето от тези явления са моделирани и се емулират правилно. Мога много да пиша по тоя въпрос, но не знам дали тук в нашия форум има смисъл, защото не вярвам много хора да се интересуват от това. Иначе във форумите на pianoworld обсъждаме ежедневно тези въпроси :dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много полезно четиво и мнение, което променя нагласите (относно закупуването на инструмент).

 

За репедалинга си прав. Устнових го наскоро. Определено е липса при QL Pianos. Между другото, те промениха енджина на "свиреца" си (т.нар. PLAY), предполагайки промяна и в тази посока, но не би. Стана по-пъргъв към "ровенето" из бездънната яма от семпли (особено след като изкараха Холивуд Стрингс с 310 ГБ само щайх - една седмица ги разсвирвам - удивителен софт!)

 

Преди час погледнах представянето на новото Айвори - "симпатетик резоноанс" - това е вече иновативно, нещо което може дабъде в употреба за редица цели, вкл. съвременна музика.

Кофтито при семплираните пиана, е зе за разлика от орксестровите банки, където безпроблемно могат да се смесят звуци от различни библиотеки, с пианата по- не върви.

 

Относно чуденето покрай пианата ... има ефтини билети до Франкфирт и май ако човек ще дава кинти накамара, по-добре е да иде и да чуе инструментите и да ги опита.

Това с представителите на Кавай е похвално.

 

Честито за придобивка.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

прочетох няколко реда от коментарите, и общо взето властва всеобща заблуда относно дървените клавиши и щифтовете в ел. пианата

позволете ми да дам и моето мнение на profi (пиано мейкър:punk_guitar:

това от какъв материал са направени клавишите няма абсолютно никакво значение. Започналото през последните години вграждане на отделни "оригинални" компоненти, присъстващи в пианата е готин маркетингов трик. А това, дали клавишите са дървени или не предизвиква по скоро placebo ефект и някакво вътрешно удовлетворение у клиента. Все пак думата "дърво" звучи по - ексклузивно от "pvc", и самата думичка продава по - добре. Относно стремежа на почитателите на електронните пиана към по - реална пиано механика мога да кажа, че е почти недостижим, тъй като в концепцията на едно ел. пиано не е заложено това нещо.

по описателно мога да дам следния пример..когато на една каруца се подменят дървените колела с тези на автомобил, вози по мекичко, но е далеч от мпс-то :music336: единствено важни са чиповете и семплите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А видя ли Yamaha AvantGrand? Това е цялата механика от роял, без струните. Ако и на това кажеш, че не става за нищо, явно си прекалено претенциозен :punk_guitar: Никой не е казал, че дървените клавиши в едно електронно пиано могат да заместят истинска механика. Изобщо едно електронно пиано не може да замести акустично. Просто е стъпка напред в това, което са предишните видове механика. При Роланд и Ямаха механиката се намира под клавиша и тежестите са свързани с клавиша чрез шарнирна връзка, така че не е възможно тежестта да бъде изстреляна, без клавишът да се натисне до долу. При "дървената" механиката на Kawai това е "оправено", тъй като клавишът е дълъг (без значение, че е дървен) и се изстрелва тежест, която не е свързана с клавиша и така се доближава до пианото. Така че в случая се споменава за дървена механика не защото дървото с нещо допринася, а просто защото този тип механика с дълъг клавиш и несвързана тежест се прави от дърво. По абсолютно същата логика дали един клавиш на пианото е направен от дърво или пластмаса не би имал особено значение. За едни и същи пари едно електронно пиано предлага доста повече, отколкото едно акустично. Иначе ако имах възможността да живея без съседи и да имам 20-30 хиляди лева, щях да си купя роял, това е ясно :music336:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.