Jump to content
Българският форум за музиканти

Халтернативни техники


pacman

Recommended Posts

Открай време се мъча да добивам скорост с 3 пръста точно заради това напрежение за което говори Zlatyio. В точност, при комбинация със местене от 3та на 4та или пък със "стринг скипинг" - 3та на 1ва, например. Също много цикля и на 3 пръста на арпежи(солаждийски догодина :):) ). Когато са с 3 пръста тези фигури не предизвикват толкова напрежение, но както се казва, по едно време се оплитам като "пиле в кълчища".

 

(I should)Practice.......always practice.... както казва чичко Бандерас в един филм, но не втората част :green: ...

Редактирано от MDFk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 40
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Аз като свиря с пръсти за бързина се натрупва някакво напрежение дори понякога болка което ме навежда на мисълта че постановната на ръката ми е тотално грешна :):D

Умните хора съветват първо да се загрее добре - скали, туй-онуй, като скоростта се увеличава бавно и постепенно :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип няма начин да не се натрупва поне някаква умора в пръстите. Въпросът е това за 15 минути ли става, или за 4-5 часа. Или за повече. Pacman е прав - загряването е добро решение, аз самият започвам с по-бавни партии и/или импровизации, като вдигам скоростта постепенно. С времето това става все по-бързо и по-бързо. Което ме навежда на извода, че всичко е въпрос на тренинг. Да, масажи на пръстите, да, хубаво, специални техники за разгрявка, всякакви такива неща, браво. Но аз мисля, че просто цикленето му е майката - масажът на пръстите помага на ръката, но не и на музикалните умения. Всичко идва със свирене. За да свириш, първо трябва да свириш. После пак. И после започваш да свириш. Затворен кръг.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм казал да свири с повече пръсти.

 

Казах да свири повече (демек по-често, отначало само) с пръсти.

 

Чел-чел недочел B) . Не съм те разбрал, извинявай.

 

За умората:

Правилния начин да се свири без умора е с постепено увеличаващо се натоварване и без да има напрежение в ръцете. Загряването и разсвирването също са задължителни, почивката от ~10 минути на всеки час - препоръчителна.

 

Ето едно упражнение, което изгражда бързина чудесно, но с две предупреждения:

1. Подходящо е за хора с известна практика и горе/долу прилична постановка - поне без резки ъгли на свиване на китките. Ако се появи болка в някоя от ръцете спрете веднага.

2. Иска време - ПОНЕ месец-два свирене всеки ден.

 

Хващаш някаква гама и я свириш (с метроном) на осмини в темпо 50. Свириш гамата легато, като внимаваш ръцете ти да са достатъчно отпуснати - без излишно напрежение. Всеки път вдигаш леко темпото - не повече от 1-2 единици. В момента в който усетиш, че при даденото темпо ръцете ти се "стягат", връщаш на 50 и почваш отначало. започнете с 30-40 мин и постепено увеличете натоварването до час - час и половина.

 

Впрочем, на сайта на Gary Willis - http://www.garywillis.com/ има уроци, които (въпреки използваната специфичната техника на дясната ръка) са доста полезни. Препоръчвам горещо!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спомних си, че имах някъде упражнения за раздвижване на пръстите на дясната ръка (за тези които свирят с дясната ръка разбира се) но потърсих из нета откъде съм копирал страницата, та направо ви давам линка:

http://www.harmony-central.com/Bass/Articles/Hanging_Ten/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе то раздвижвнето ще си дойде със свирене. Понеже хвърлихте сайта на Гари Уилис - имаше там едни пинизи за "насичането" на тона - с единия пръст дърпа струната, със следващия веднага я спира и прекъсва тона. Нещо, което го ползва басиста на Tower Of Power и вкарва много Bump!

Ако пък това "прекъсване" на тона се направи достатъчно рязко, се получава едно"туп" от удара на пръста в струната, което рязко спира и вече няма тон. Много тъпо го обяснявам, ама звучи много яко! :guitar: Ето ви и "халтернативна" техника в уж стандартния фингърстайл. :ph34r:

Допълнителен пиниз (ама то си е до лична фантазия) е да оставяте едни тонове дълги, и веднага след това- няколко такива насечени. Така вкарвате ритъм и с паузите !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе то раздвижвнето ще си дойде със свирене. Понеже хвърлихте сайта на Гари Уилис - имаше там едни пинизи за "насичането" на тона - с единия пръст дърпа струната, със следващия веднага я спира и прекъсва тона. Нещо, което го ползва басиста на Tower Of Power и вкарва много Bump!

Ако пък това "прекъсване" на тона се направи достатъчно рязко, се получава едно"туп" от удара на пръста в струната, което рязко спира и вече няма тон. Много тъпо го обяснявам, ама звучи много яко! :guitar: Ето ви и "халтернативна" техника в уж стандартния фингърстайл. :cheers:

Допълнителен пиниз (ама то си е до лична фантазия) е да оставяте едни тонове дълги, и веднага след това- няколко такива насечени. Така вкарвате ритъм и с паузите !

Много яко се получава, ако правиш именно това "туп" ( :godbless: ебахти якото описание), стремейки се да си съвпада точно с касата на някакъв доста насечен кросоувърски ритъм, а да оставяш тоновете да звучат повечко при удара на соло-барабана. Много странно насичане се получава. Нетипично за стиловете, в които се използват такива барабанни похвати... Все едно Роджър Уотърс се опитва да свири метъл-кор :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като начало сори за Оффа/а:

Свързан е с Фугата в Ре минор - или по-точно с дабълхендите. То е наситина доста...зашеметяващо, но чували ли сте Norwegian Woods в изпълнение на Виктор Уутън? Тва е още по- :greenangel: ...

 

едит: Сърфин Хиър он Ърт(х :) ) - Това е лайв албума на Сатриани, в който Стю Хам свири фугата, или поне част от нея. За тези които искат като мен да се мъчат като черни дяволи.

Редактирано от MDFk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@MDFk - амбицира ме. Намерих клипа с Wooten и гората :blink: , заслужаваше си търсенето. Доколкото си спомням - имам клип с фугата (е, не е с Стю Хам) и даже съм го давал на Bassko - ако не ме лъже паметта ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Та за техниките - Практически почнах с перце, щот бях пълен инвалид в пръстите, но от както се научих ги използвам по често. Сичко си зависи от парчето де.

Важното е че с времето се усъваршенствах в 1 кретения - да блъскам по струните с палец

, което първоначално си беше просто шум, но го научих и вади мн добър звук.

препоръчително да се прави по към струнника, че хем да се целят по лесно отделите струни, хем да не звучи изпърдяло.

Мене загрявката ми е сядам, пускам нещо добро и го свиря. 100% тва е предпочитаната загрявка =

:rolleyes: (Suzy is a headbanger,her mother is a geek,

do it one more time for me Ooo-ooo-whee! Ooo-ooo-whee!) :rolleyes:

 

Моля, придържайте се към правилата на форума и пишете на кирилица!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.