Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)

Открай време се мъча да добивам скорост с 3 пръста точно заради това напрежение за което говори Zlatyio. В точност, при комбинация със местене от 3та на 4та или пък със "стринг скипинг" - 3та на 1ва, например. Също много цикля и на 3 пръста на арпежи(солаждийски догодина :):) ). Когато са с 3 пръста тези фигури не предизвикват толкова напрежение, но както се казва, по едно време се оплитам като "пиле в кълчища".

 

(I should)Practice.......always practice.... както казва чичко Бандерас в един филм, но не втората част :green: ...

Редактирано от MDFk
  • Отговори 40
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено
Аз като свиря с пръсти за бързина се натрупва някакво напрежение дори понякога болка което ме навежда на мисълта че постановната на ръката ми е тотално грешна :):D

Умните хора съветват първо да се загрее добре - скали, туй-онуй, като скоростта се увеличава бавно и постепенно :)

Отговорено

По принцип няма начин да не се натрупва поне някаква умора в пръстите. Въпросът е това за 15 минути ли става, или за 4-5 часа. Или за повече. Pacman е прав - загряването е добро решение, аз самият започвам с по-бавни партии и/или импровизации, като вдигам скоростта постепенно. С времето това става все по-бързо и по-бързо. Което ме навежда на извода, че всичко е въпрос на тренинг. Да, масажи на пръстите, да, хубаво, специални техники за разгрявка, всякакви такива неща, браво. Но аз мисля, че просто цикленето му е майката - масажът на пръстите помага на ръката, но не и на музикалните умения. Всичко идва със свирене. За да свириш, първо трябва да свириш. После пак. И после започваш да свириш. Затворен кръг.

Отговорено
Не съм казал да свири с повече пръсти.

 

Казах да свири повече (демек по-често, отначало само) с пръсти.

 

Чел-чел недочел B) . Не съм те разбрал, извинявай.

 

За умората:

Правилния начин да се свири без умора е с постепено увеличаващо се натоварване и без да има напрежение в ръцете. Загряването и разсвирването също са задължителни, почивката от ~10 минути на всеки час - препоръчителна.

 

Ето едно упражнение, което изгражда бързина чудесно, но с две предупреждения:

1. Подходящо е за хора с известна практика и горе/долу прилична постановка - поне без резки ъгли на свиване на китките. Ако се появи болка в някоя от ръцете спрете веднага.

2. Иска време - ПОНЕ месец-два свирене всеки ден.

 

Хващаш някаква гама и я свириш (с метроном) на осмини в темпо 50. Свириш гамата легато, като внимаваш ръцете ти да са достатъчно отпуснати - без излишно напрежение. Всеки път вдигаш леко темпото - не повече от 1-2 единици. В момента в който усетиш, че при даденото темпо ръцете ти се "стягат", връщаш на 50 и почваш отначало. започнете с 30-40 мин и постепено увеличете натоварването до час - час и половина.

 

Впрочем, на сайта на Gary Willis - http://www.garywillis.com/ има уроци, които (въпреки използваната специфичната техника на дясната ръка) са доста полезни. Препоръчвам горещо!

Отговорено

Спомних си, че имах някъде упражнения за раздвижване на пръстите на дясната ръка (за тези които свирят с дясната ръка разбира се) но потърсих из нета откъде съм копирал страницата, та направо ви давам линка:

http://www.harmony-central.com/Bass/Articles/Hanging_Ten/

Отговорено

Абе то раздвижвнето ще си дойде със свирене. Понеже хвърлихте сайта на Гари Уилис - имаше там едни пинизи за "насичането" на тона - с единия пръст дърпа струната, със следващия веднага я спира и прекъсва тона. Нещо, което го ползва басиста на Tower Of Power и вкарва много Bump!

Ако пък това "прекъсване" на тона се направи достатъчно рязко, се получава едно"туп" от удара на пръста в струната, което рязко спира и вече няма тон. Много тъпо го обяснявам, ама звучи много яко! :guitar: Ето ви и "халтернативна" техника в уж стандартния фингърстайл. :ph34r:

Допълнителен пиниз (ама то си е до лична фантазия) е да оставяте едни тонове дълги, и веднага след това- няколко такива насечени. Така вкарвате ритъм и с паузите !

Отговорено
Абе то раздвижвнето ще си дойде със свирене. Понеже хвърлихте сайта на Гари Уилис - имаше там едни пинизи за "насичането" на тона - с единия пръст дърпа струната, със следващия веднага я спира и прекъсва тона. Нещо, което го ползва басиста на Tower Of Power и вкарва много Bump!

Ако пък това "прекъсване" на тона се направи достатъчно рязко, се получава едно"туп" от удара на пръста в струната, което рязко спира и вече няма тон. Много тъпо го обяснявам, ама звучи много яко! :guitar: Ето ви и "халтернативна" техника в уж стандартния фингърстайл. :cheers:

Допълнителен пиниз (ама то си е до лична фантазия) е да оставяте едни тонове дълги, и веднага след това- няколко такива насечени. Така вкарвате ритъм и с паузите !

Много яко се получава, ако правиш именно това "туп" ( :godbless: ебахти якото описание), стремейки се да си съвпада точно с касата на някакъв доста насечен кросоувърски ритъм, а да оставяш тоновете да звучат повечко при удара на соло-барабана. Много странно насичане се получава. Нетипично за стиловете, в които се използват такива барабанни похвати... Все едно Роджър Уотърс се опитва да свири метъл-кор :D

Отговорено (Редактирано)

Като начало сори за Оффа/а:

Свързан е с Фугата в Ре минор - или по-точно с дабълхендите. То е наситина доста...зашеметяващо, но чували ли сте Norwegian Woods в изпълнение на Виктор Уутън? Тва е още по- :greenangel: ...

 

едит: Сърфин Хиър он Ърт(х :) ) - Това е лайв албума на Сатриани, в който Стю Хам свири фугата, или поне част от нея. За тези които искат като мен да се мъчат като черни дяволи.

Редактирано от MDFk
Отговорено

@MDFk - амбицира ме. Намерих клипа с Wooten и гората :blink: , заслужаваше си търсенето. Доколкото си спомням - имам клип с фугата (е, не е с Стю Хам) и даже съм го давал на Bassko - ако не ме лъже паметта ...

Отговорено

Та за техниките - Практически почнах с перце, щот бях пълен инвалид в пръстите, но от както се научих ги използвам по често. Сичко си зависи от парчето де.

Важното е че с времето се усъваршенствах в 1 кретения - да блъскам по струните с палец

, което първоначално си беше просто шум, но го научих и вади мн добър звук.

препоръчително да се прави по към струнника, че хем да се целят по лесно отделите струни, хем да не звучи изпърдяло.

Мене загрявката ми е сядам, пускам нещо добро и го свиря. 100% тва е предпочитаната загрявка =

:rolleyes: (Suzy is a headbanger,her mother is a geek,

do it one more time for me Ooo-ooo-whee! Ooo-ooo-whee!) :rolleyes:

 

Моля, придържайте се към правилата на форума и пишете на кирилица!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.