MDFk Отговорено Февруари 1, 2006 Отговорено Февруари 1, 2006 (Редактирано) Открай време се мъча да добивам скорост с 3 пръста точно заради това напрежение за което говори Zlatyio. В точност, при комбинация със местене от 3та на 4та или пък със "стринг скипинг" - 3та на 1ва, например. Също много цикля и на 3 пръста на арпежи(солаждийски догодина ). Когато са с 3 пръста тези фигури не предизвикват толкова напрежение, но както се казва, по едно време се оплитам като "пиле в кълчища". (I should)Practice.......always practice.... както казва чичко Бандерас в един филм, но не втората част :green: ... Редактирано Февруари 1, 2006 от MDFk Цитирай
pacman Отговорено Февруари 2, 2006 Автор Отговорено Февруари 2, 2006 Аз като свиря с пръсти за бързина се натрупва някакво напрежение дори понякога болка което ме навежда на мисълта че постановната на ръката ми е тотално грешна Умните хора съветват първо да се загрее добре - скали, туй-онуй, като скоростта се увеличава бавно и постепенно Цитирай
Pinky Отговорено Февруари 2, 2006 Отговорено Февруари 2, 2006 По принцип няма начин да не се натрупва поне някаква умора в пръстите. Въпросът е това за 15 минути ли става, или за 4-5 часа. Или за повече. Pacman е прав - загряването е добро решение, аз самият започвам с по-бавни партии и/или импровизации, като вдигам скоростта постепенно. С времето това става все по-бързо и по-бързо. Което ме навежда на извода, че всичко е въпрос на тренинг. Да, масажи на пръстите, да, хубаво, специални техники за разгрявка, всякакви такива неща, браво. Но аз мисля, че просто цикленето му е майката - масажът на пръстите помага на ръката, но не и на музикалните умения. Всичко идва със свирене. За да свириш, първо трябва да свириш. После пак. И после започваш да свириш. Затворен кръг. Цитирай
разбойник Отговорено Февруари 2, 2006 Отговорено Февруари 2, 2006 Не съм казал да свири с повече пръсти. Казах да свири повече (демек по-често, отначало само) с пръсти. Чел-чел недочел . Не съм те разбрал, извинявай. За умората: Правилния начин да се свири без умора е с постепено увеличаващо се натоварване и без да има напрежение в ръцете. Загряването и разсвирването също са задължителни, почивката от ~10 минути на всеки час - препоръчителна. Ето едно упражнение, което изгражда бързина чудесно, но с две предупреждения: 1. Подходящо е за хора с известна практика и горе/долу прилична постановка - поне без резки ъгли на свиване на китките. Ако се появи болка в някоя от ръцете спрете веднага. 2. Иска време - ПОНЕ месец-два свирене всеки ден. Хващаш някаква гама и я свириш (с метроном) на осмини в темпо 50. Свириш гамата легато, като внимаваш ръцете ти да са достатъчно отпуснати - без излишно напрежение. Всеки път вдигаш леко темпото - не повече от 1-2 единици. В момента в който усетиш, че при даденото темпо ръцете ти се "стягат", връщаш на 50 и почваш отначало. започнете с 30-40 мин и постепено увеличете натоварването до час - час и половина. Впрочем, на сайта на Gary Willis - http://www.garywillis.com/ има уроци, които (въпреки използваната специфичната техника на дясната ръка) са доста полезни. Препоръчвам горещо! Цитирай
fracture Отговорено Февруари 2, 2006 Отговорено Февруари 2, 2006 Спомних си, че имах някъде упражнения за раздвижване на пръстите на дясната ръка (за тези които свирят с дясната ръка разбира се) но потърсих из нета откъде съм копирал страницата, та направо ви давам линка: http://www.harmony-central.com/Bass/Articles/Hanging_Ten/ Цитирай
Demiurg Отговорено Февруари 2, 2006 Отговорено Февруари 2, 2006 Абе то раздвижвнето ще си дойде със свирене. Понеже хвърлихте сайта на Гари Уилис - имаше там едни пинизи за "насичането" на тона - с единия пръст дърпа струната, със следващия веднага я спира и прекъсва тона. Нещо, което го ползва басиста на Tower Of Power и вкарва много Bump! Ако пък това "прекъсване" на тона се направи достатъчно рязко, се получава едно"туп" от удара на пръста в струната, което рязко спира и вече няма тон. Много тъпо го обяснявам, ама звучи много яко! :guitar: Ето ви и "халтернативна" техника в уж стандартния фингърстайл. Допълнителен пиниз (ама то си е до лична фантазия) е да оставяте едни тонове дълги, и веднага след това- няколко такива насечени. Така вкарвате ритъм и с паузите ! Цитирай
Pinky Отговорено Февруари 2, 2006 Отговорено Февруари 2, 2006 Абе то раздвижвнето ще си дойде със свирене. Понеже хвърлихте сайта на Гари Уилис - имаше там едни пинизи за "насичането" на тона - с единия пръст дърпа струната, със следващия веднага я спира и прекъсва тона. Нещо, което го ползва басиста на Tower Of Power и вкарва много Bump!Ако пък това "прекъсване" на тона се направи достатъчно рязко, се получава едно"туп" от удара на пръста в струната, което рязко спира и вече няма тон. Много тъпо го обяснявам, ама звучи много яко! :guitar: Ето ви и "халтернативна" техника в уж стандартния фингърстайл. Допълнителен пиниз (ама то си е до лична фантазия) е да оставяте едни тонове дълги, и веднага след това- няколко такива насечени. Така вкарвате ритъм и с паузите ! Много яко се получава, ако правиш именно това "туп" ( ебахти якото описание), стремейки се да си съвпада точно с касата на някакъв доста насечен кросоувърски ритъм, а да оставяш тоновете да звучат повечко при удара на соло-барабана. Много странно насичане се получава. Нетипично за стиловете, в които се използват такива барабанни похвати... Все едно Роджър Уотърс се опитва да свири метъл-кор Цитирай
MDFk Отговорено Февруари 4, 2006 Отговорено Февруари 4, 2006 (Редактирано) Като начало сори за Оффа/а: Свързан е с Фугата в Ре минор - или по-точно с дабълхендите. То е наситина доста...зашеметяващо, но чували ли сте Norwegian Woods в изпълнение на Виктор Уутън? Тва е още по- ... едит: Сърфин Хиър он Ърт(х ) - Това е лайв албума на Сатриани, в който Стю Хам свири фугата, или поне част от нея. За тези които искат като мен да се мъчат като черни дяволи. Редактирано Февруари 4, 2006 от MDFk Цитирай
MDFk Отговорено Февруари 4, 2006 Отговорено Февруари 4, 2006 Лъжа, макар и неволно - албума е Surf On This Earth '93та. Цитирай
fracture Отговорено Февруари 5, 2006 Отговорено Февруари 5, 2006 @MDFk - амбицира ме. Намерих клипа с Wooten и гората , заслужаваше си търсенето. Доколкото си спомням - имам клип с фугата (е, не е с Стю Хам) и даже съм го давал на Bassko - ако не ме лъже паметта ... Цитирай
OperationIvy Отговорено Февруари 9, 2006 Отговорено Февруари 9, 2006 Та за техниките - Практически почнах с перце, щот бях пълен инвалид в пръстите, но от както се научих ги използвам по често. Сичко си зависи от парчето де. Важното е че с времето се усъваршенствах в 1 кретения - да блъскам по струните с палец , което първоначално си беше просто шум, но го научих и вади мн добър звук. препоръчително да се прави по към струнника, че хем да се целят по лесно отделите струни, хем да не звучи изпърдяло. Мене загрявката ми е сядам, пускам нещо добро и го свиря. 100% тва е предпочитаната загрявка = (Suzy is a headbanger,her mother is a geek, do it one more time for me Ooo-ooo-whee! Ooo-ooo-whee!) Моля, придържайте се към правилата на форума и пишете на кирилица! Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.