Jump to content
Българският форум за музиканти

Да ви видим сега автори...


Recommended Posts

Това е просто информативно

 

 

Глупавият се учи от грешките си, умният - от грешките на другите.

 

Поговорка

Изобщо не си на ясно със ситуацията по клубовете тук в България, пускаш някакви постове.....общи приказки по темата. Нямаш никаква представа кой какви хонорари взима и как ги взима. Говориш за нещата винаги от своят си ъгъл и си мислиш че си прав а в случая не си.Гледаш от високо и мислиш че виждаш всичко но всъщност нищо не виждаш.Мога да ти дам десетки примери, като изестни Български музиканти с претенции за големи професионалисти който искат големи хонорари и събират по 10 човека на участие в клуб.Е,ние простосмъртните поне се радваме на публика все още макар и разни селски кръчмари да ни скубят на дребно за да съберат парички да поканят някой голям музикант за да могат да му платят големия хонорар. Какво да ти кажа темата е хубава за тези които свирят и се занимават по честичко с тази дейност защото те най-добре знаят какво искат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 120
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Извинявам се, че писах в темата. Нито съм активен музикант, нито имам някаква идея от клубно свирене, както ти вече уточни. Говорех си празни приказки, за да се намирам на работа. Наистина е доста тъпо някой да споделя как се случват нещата в друга държава, най-вече в тази, в която е измислен музикалният бизнес и се контролира най-мащабно и до днес.

 

Повече няма да се меся наоколо.

 

 

Успех на всички!

 

 

Петър

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Смех - не смех, прав е човека.

 

^^^ Не знам дали Пешо е прав за БГ, но със сигурност не греши за Ню Йорк (в частност града).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е просто информативно

 

 

Глупавият се учи от грешките си, умният - от грешките на другите.

 

Поговорка

Изобщо не си на ясно със ситуацията по клубовете тук в България, пускаш някакви постове.....общи приказки по темата. Нямаш никаква представа кой какви хонорари взима и как ги взима. Говориш за нещата винаги от своят си ъгъл и си мислиш че си прав а в случая не си.Гледаш от високо и мислиш че виждаш всичко но всъщност нищо не виждаш.Мога да ти дам десетки примери, като изестни Български музиканти с претенции за големи професионалисти който искат големи хонорари и събират по 10 човека на участие в клуб.Е,ние простосмъртните поне се радваме на публика все още макар и разни селски кръчмари да ни скубят на дребно за да съберат парички да поканят някой голям музикант за да могат да му платят големия хонорар. Какво да ти кажа темата е хубава за тези които свирят и се занимават по честичко с тази дейност защото те най-добре знаят какво искат.

 

Баце, репликата ти не е много обективна, защото ние тука ТЕПЪРВА СЕ УЧИМ ОТ ТОВА КОЕТО Е ИЗМИСЛЕНО В АМЕРИКА. Хубаво е да си имаш мнение, но според мен ТИ ГЛЕДАШ ОТ ОТ ТВОЯТА КАМБАНАРИЯ и не ти е ясно какво и защо става. Това, че до сега си свирил в някакви измислени БГ клубове, които съществуват по някакво чудо, А НЕ НА ОСНОВАТА НА РЕАЛНИЯ ШОУ-БИЗНЕС (защото такъв в БГ съществува само за чалгата) съвсем не означава, че имаш истинска и обективна преценка за нещата. Аз пиша във всички тези теми, коментирам и събирам мнения, защото именно се опитвам да направя сцена, която да се самоиздържа, да просъществува дълго време. Не както много от клубовете по един-два сезона. Значи диалог трябва да има. Трябва да се чуят всякакви мнения, да се оценяват, да се извади от тях това, което е приложимо. Но ми се струва, че хора като Пешо дават информация, която е ценна. И има какво да се поучим от нея. Така че моля те, недей да реагираш по този начин. Що се отнася до това да се управлява един клуб - аз отдавна съм го казал - трябва да имаш концепция (аз имам но и в момента я доизграждам), трябва да си последователен, да не поемаш излишни рискове и най-важното - ДА СЕ СЪОБРАЗЯВАШ С ИКОНОМИЧЕСКАТА РЕАЛНОСТ. Публика има, но всички ние трябва да я УБЕДИМ ДА ИДВА В КЛУБОВЕТЕ. Но не само аз , да я убеждавам -А И АЗ, И ОСТАНАЛИТЕ СОБСТВЕНИЦИ НА КЛУБОВЕ, НО НАЙ-ВАЖНОТО - МУЗИКАНТИТЕ И ГРУПИТЕ. Достатъчно наблюдения имам, а и тук много хора засегнаха факта, че е пълно със заведения, в които се пуска НЕ ЧАЛГА, А РОК, МЕТЪЛ, АЛТЕРНАТИВ и какво ли още не, които се пукат по шевовете, хората си пият и си харчат парите, НО не отиват в клубовете. Или тези които отиват просто са малко. Значи какъв е изводът. По какво се различват клубовете от тези заведения? По това, че там се свири на живо и се плаща някакъв вход. Да, но хората в останалите НЕ ЧАЛГА заведения харчат пари, нали? При това не малко. Защо те дойдат да си харчат парите в клубовете? Заради това, че трябва да похарчат 5-6 лева за вход ли? Толкова ли са много тези пари, след като тези хора похарчват няколко пъти по толкова за вечерта, за да пият в други заведения? И на мен ми излизат някои хора с думите, ама аз за 5 лева ще пия още 3 бири. Ами ако си алкохолик, за когото са важни 3 бири в повече за вечерта, може да си ги купиш от магазина, още по-евтино и да си се накъркаш в къщи. Трябва да се убедят хората, че тези пари за вход си заслужават да бъдат дадени. Ама аз ли да ги убеждавам? Музикантите трябва да ги убедят. Това е положението. И да ти кажа, абстрахирам се от всякакви измислени медийни и немедийни звезди. Каня групи, които са качествени и не ми режат главата с хонорари. А такива групи има, при това достатъчно. Айде със здраве и успехи

Славчо

П.П. Последната събота свириха Alley Sin и събраха най-много хора до сега за цялата есен. Свираха авторска музика, свириха като на концерт - час и половина без прекъсване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Slinky каза:

П.П. Последната събота свириха Alley Sin и събраха най-много хора до сега за цялата есен. Свираха авторска музика, свириха като на концерт - час и половина без прекъсване.

 

Браво! Те това да се чува! :) За пръв път чувам за тази банда, ще ги разгледам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Alley Sin съм много любопитен да ги чуя как забиват на живо.Дано някой сколаса да ги покани и при нас.

 

Като стана дума по-нагоре, откъде се е наложило, като модел да се свири няколко сета с почивки?

В един ресторант, примерно на някой круиз, е нормално групата да спира за да вечеря, но в един рок клуб не виждам особен смисъл от такова прекъсване.

Виж ако говорим за пиано-бар или друга лъскава алтернатива може да се действа по някакво регламентирано споразумение.

 

Ето защо намирам за нормално свиренето да бъде, като на концерт, а при авторски материал - задължително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да разбера защо всичко което става в Америка трябва да става и у нас ? Мога ли аз на големите разбирачи да им кажа че всичко зависи от пазара тук пазара е малък защо сравнявате мерцедес и трабант.Това дето са го намислили с обединението на интереси няма да стане вече се коментира в средите .... общо взето всички са възмутени и няма да се съгласят някой да им поставя условия.Склонен съм да поемам рискове когато и отсреща има някакво разбиране а не да си говорим едно и също и всеки да си знае своето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^

 

> "...защо всичко което става в Америка трябва да става и у нас ?"

 

А ти защо свириш американска музика, а не местна? По твоята логика чалгата е по-правилната музика за българската сцена (и по реалностите на пазара - май наистина е така).

 

Никой не е казал всичко американско да се пренесе слепешката у нас (макар, че мнозина усърдно опитват), човекът сподели полезен опит за осмисляне и съпоставки, без да го натрапва като модел. Твоята реакция не беше премерена нито етична.

 

> "...всичко зависи от пазара, тук пазара е малък..."

 

Грешка. Българските музиканти имат по-голям пазар, отколкото американските. (Не се смейте!). Европейският съюз има по-многобройно население (т.е. публика за музикантите) и по-голяма икономика (т.е. пари, с които да се плаща за музика) отколкото САЩ. Българските граждани (в т.ч. музиканти) имат свобода на придвижване без граници в рамките на този пазар и свобода на изява с изкуството си без политически, расови, религиозни или други ограничения. Всеки, който говори за България като самостоятелен и затворен пазар, живее в някакво негово си минало време.

 

А иначе такива мега- концентрации като Ню Йорк и Лос Анджелиз са голяма рядкост и в Америка. Там е пълно с населени места, чийто музикален пазар е по-малък от Пазарджик (примерно). Но никой не е седнал да се оплаква, че им е малък пазара...

- - - -

 

Пазарите не се определят толкова от мястото, дори не от големината, а от търсенето и предлагането. В предишен коментар в тази тема поставих въпроса за искането и даването между музикантите и клубовете. Никой не отговори (това си е принцип на форума: всеки си пее неговото без да слуша другите). Не стана ясно има ли далавера в тези взаимоотношения (и за кого). (Ако пак погледнете там, не четете - като мен - по диагонал; вижте обясненията към всяка от 5-те точки).

 

@Mark Avrelii - ти какво мислиш по този въпрос?

Редактирано от Бицев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да разбера защо всичко което става в Америка трябва да става и у нас ? Мога ли аз на големите разбирачи да им кажа че всичко зависи от пазара тук пазара е малък защо сравнявате мерцедес и трабант.Това дето са го намислили с обединението на интереси няма да стане вече се коментира в средите .... общо взето всички са възмутени и няма да се съгласят някой да им поставя условия.Склонен съм да поемам рискове когато и отсреща има някакво разбиране а не да си говорим едно и също и всеки да си знае своето.

Добре, хайде тогава да те попитам, какви рискове си склонен да поемеш и какво разбиране трябва да има отсреща?. Аз също свиря в група, даже в две групи. Не свиря много често, но свиря на вход, колкото изкараме - толкова. От друга страна се опитвам да управлявам и клуб. Нека направим макар и кратка, една дискусия тук. Примерно, какво точно трябва да е разбирането от моя страна и какви компромиси би направила твоята група и какви рискове би поела?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да сме по-обективни искам да направя няколко корекции (нищо лично):

 

Толкова ли са много тези пари...

 

Да, 5 лв са ужасно много пари за един брой група, при това супер неизвестна.

 

...след като тези хора похарчват няколко пъти по толкова за вечерта, за да пият в други заведения

 

И как го установи това, като пропорция...?Или така си говориме за спорта.

 

Трябва да се убедят хората, че тези пари за вход си заслужават да бъдат дадени.

 

А дали е така?

 

Хората съставляващи клиентелата НЕ СА просто израстъци към портмонетата си.Не ги разглеждай по този начин.

Те са личности, индивидуалности, а не балъци, черна маса.Не им прави сметка на парите.Тях не ги интересува, колко си навътре за вечерта, нито дали и как плащаш на групата.

 

5 лева вход? - може но за 3-4 групи, а не за една.Може и за една, но с няколко собствени албума зад гърба си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Alley Sin съм много любопитен да ги чуя как забиват на живо.Дано някой сколаса да ги покани и при нас.

 

Като стана дума по-нагоре, откъде се е наложило, като модел да се свири няколко сета с почивки?

В един ресторант, примерно на някой круиз, е нормално групата да спира за да вечеря, но в един рок клуб не виждам особен смисъл от такова прекъсване.

Виж ако говорим за пиано-бар или друга лъскава алтернатива може да се действа по някакво регламентирано споразумение.

 

Ето защо намирам за нормално свиренето да бъде, като на концерт, а при авторски материал - задължително.

Ами да, относно бандите, свирещи авторска музика най-добрата концепция (да не казвам единствената) е да се свири като на концерт. Обаче това, което съм гледал по филмите например за клубното свирене в цивилизования свят е, че винаги свирят по повече от една банда. Всяка банда си свири един сет и толкова. Само че при нас много от групите нали все се оплакват за хонорар. Въбоще не ми е ясно, ако се качат 2 или 3 групи за вечерта как ще се разберат да разделят парите. Не че няма такива, които свирят така де, но според мен са по-малко и те не претендират за пари. Според повечето колеги музиканти те са млади не особено добри групи, които са съгласни на всичко, само и само да излязат на сцена.

П.П. Бих предложил на Сандо ако иска да покани Alley Sin, обаче не знам дали ще извървят при вас. Те свирят някакъв рок енд рол, който при нас се хареса на младежта, обаче на вашите дърти метъли не знам дали ще им понесе такава музика. Те си обичат треснята. Иначе пичовете свирят на вход, не са претенциозни за пари, а освен това ми дадоха и плакати - 50 парчета - доста добре направени специално отпечатани за концерта в Ботевград. Освен това са навитаци за свирене. Но доколкото разбрах май ще имат още 1-2 изяви в началото на декември и после почват записи. Известно време няма да свирят на живо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грешка.

 

1). ...Българските музиканти имат по-голям пазар, отколкото американските. (Не се смейте!). Европейският съюз има по-многобройно население (т.е. публика за музикантите) ....

 

 

2). .... Пазарите не се определят толкова от мястото, дори не от големината, а от търсенето и предлагането. ...

 

 

Кое е "Грешка"? 1., или 2.?

 

Според мен, "Грешка" е 1)., защото според 2). САЩ (а да не забравяме в общ план и Канада + Мексико), като развита икономическа структура (производство + потребление - в случая на муз. продукция) е далеко напред пред ЕС.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да сме по-обективни искам да направя няколко корекции (нищо лично):

 

'Slinky' Толкова ли са много тези пари...

 

Да, 5 лв са ужасно много пари за един брой група, при това супер неизвестна.

 

'Slinky' след като тези хора похарчват няколко пъти по толкова за вечерта, за да пият в други заведения

 

И как го установи това, като пропорция...?Или така си говориме за спорта.

 

'Slinky' Трябва да се убедят хората, че тези пари за вход си заслужават да бъдат дадени.

 

А дали е така?

 

Хората съставляващи клиентелата НЕ СА просто израстъци към портмонетата си.Не ги разглеждай по този начин.

Те са личности, индивидуалности, а не балъци, черна маса.Не им прави сметка на парите.Тях не ги интересува, колко си навътре за вечерта, нито дали и как плащаш на групата.

 

5 лева вход? - може но за 3-4 групи, а не за една.Може и за една, но с няколко собствени албума зад гърба си.

 

 

Веднага ти отговарям - това не са мои констатации, а на много хора. Само една забележка - става дума за София. :)

Тами и 5 лева не са много пари, и хората харчат в петък и събота вечер няколко пъти по 5 лева (само таксито им е повече), а че хората трябва да бъдат убедени, че парите си заслужават - това е факт - иначе няма да има въобще музика на живо. А що се отнася до всякакъв вид бизнес - хората са абстрактно множество, което е потенциален клиент. В конкретния случай нивото на абстракция е - техните музикални интереси. Тук не се интересуваме, дали са мъже, дали са жени, дали са гейове или лесбийки. Интересуваме се дали харесват рок енд рол, дали обичат да го слушат и гледат на живо, дали биха дали едни 5, 6 или 10 лева дори за да наблюдават БГ банда в БГ клуб. И как да направим така, че тази черна маса от хора да дойде в клуба, който е сцена за жива музика. При това да дойде с кеф. Щото ако дойдат хората и не им хареса - просто няма да повторят. А такива ситуации много наскоро бяха описани, може в тази тема, може и в някои други. Но ставаше дума точно за тази есен. А идеята на това да пишем тук е, да избистрим ситуацията и да направим така, че са успеем в това начинание. И групите, и клубовете.

 

П.П. Значи при мен в Ботевград хората се мръщят малко на 5 лева вход, но наистина, когато една група е извеснта или поне има добра реклама идват и плащат входа. Само за протокола - на Конкурент имаше около 70 човека преди 2 седмици, на Епизод около 60, а на Alley Sin последната събота 76. Ха познай коя е най-неизвестната група и отговори защо взеха най-голям хонорар?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да разбера защо всичко което става в Америка трябва да става и у нас ? Мога ли аз на големите разбирачи да им кажа че всичко зависи от пазара тук пазара е малък защо сравнявате мерцедес и трабант.Това дето са го намислили с обединението на интереси няма да стане вече се коментира в средите .... общо взето всички са възмутени и няма да се съгласят някой да им поставя условия.Склонен съм да поемам рискове когато и отсреща има някакво разбиране а не да си говорим едно и също и всеки да си знае своето.

Добре, хайде тогава да те попитам, какви рискове си склонен да поемеш и какво разбиране трябва да има отсреща?. Аз също свиря в група, даже в две групи. Не свиря много често, но свиря на вход, колкото изкараме - толкова. От друга страна се опитвам да управлявам и клуб. Нека направим макар и кратка, една дискусия тук. Примерно, какво точно трябва да е разбирането от моя страна и какви компромиси би направила твоята група и какви рискове би поела?

Отивам свиря на вход рекламата (отпечатване на плакати от страна на групата) реклама в интернет сайтове от двете страни и след това си прибирам целият вход.Бих рискувал ако клуба има посещаемост.Но по принцип не е лоялно да свиря в едни клубове на твърдо а в други на вход.И мога да ти кажа че дори и на твърдо групата ако е добра клуба пак ще е на печалба.Бих свирил на вход за промотирането на нов албум 1-2 пъти но каквото си изкарам е редно да си го прибера а не да ми взимат 40%.Ако клуба е в провицията имам и още един разход път ако пък е далече и спане. Не може да се свири ей така само заради кефа в крайна сметка и клубовете печелят не малко от питиета при нормални цени.Всичко зависи от това как свири групата как се представя на сцена ако е добра хора ще има ако е зле няма да има.Ти би ли работил ако постоянно си на нула покриваш разходи и нямаш никаква печалба?Има и друг проблем че доста хора нямат пари да пият до сутринта скъпи питиета пият колкото им позволява джоба но това не означава че трябва да ми взимат пари от входа щото да си вържат гащите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.