Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено

Като цяло върху ми минор 11 аз бих свирил ми дорийски ,респективно ре мажор, респективно си минор. Но бих мислил ми дорийски за да акцентирам акордовите тонове на ми минор 11. Върху фа минор 11 става респективно така: фа дорийски/ми бемол мажор /до минор.

  • Отговори 62
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено (Редактирано)

Дорийски свиря върху първия акорд - демек върху фа - ми бемол и реших, че ще стане много ако пак е дорийски. Иначе, да точно такива неща исках да чуя, много ми е полезно. Благодаря! Харабия си - даваш безплатни уроци. :)

Редактирано от yotzzo
Отговорено

"... питай и ще ти се отговори...."

 

Едно време питах много и нямаше кой да ми отговори. Налагаше се да откривам топлата вода всеки път с много мъки. Нямаше и много информация.

Винаги съм готов да помогна, така че : ПИТАЙТЕ не се притеснявайте.

 

Успех!

Отговорено

^ Еваларка! :girl_cray2: За разлика от мен си обърнал повече внимание на хармонията в средната част. :bravo:

Отговорено
Гмурнах се в този непознат за мен стил :greenball:

 

http://www.4shared.com/file/218893816/8cb4...erGene_jam.html

 

Поздравления за темата и свирачите.

 

Браво, свириш по акордите, а те хич не са лесни ( СайбърДжин нали е пианист , a те все трудни ги правят, та на нас китаристите да ни е гадно :D ). Много готин опит, продължавай в същия дух.

 

@Йоцо

 

на А частта ги умерваш вече, сега ако анализираш и бриджа ще е още по гот

Отговорено
@Йоцо

 

на А частта ги умерваш вече, сега ако анализираш и бриджа ще е още по гот

 

Несъмнено. :D Акордите са написани любезно/Освен, ако няма подводни камъни. В част 1 седмиците се оказаха единайсетки. Пианист като напише 7 има предвид 9, ама в случая чак 11. :greenball:/ Въпросът е да измисля нещо интересно отгоре им, когато остане време.

Отговорено

За добиете представа как звучи направих пример за това което написах по - горе. Първо фа и ми минорни пентатоники, следва до и си минорни пентатоники, и последно сол и фа диез минорни пентатоники.

 

Пример

Отговорено

И едно малко теоретично допълнение. По принцип при записване на акорди в джазов контекст, никой не описва цялата надстройка на акорда. Това, че един акорд е написан като Dm7 (примерно) ,не означава, че трябва да изсвирим непременно тоновете D,F,A,C, всъщност в този акорд можем да изсвирим още Е,G,B, (9,11,13), разбира се в подходящ хармоничен контекст и според случая ( евентуално мелодия която хармонизираме и тн.). Към седмицата се добавят още цифри, само когато тонове от надстройката са алтеровани (примерно ) Dm7 b13, или когато пищещият акорда иска непременно да бъдат изсвирени някои тонове от надстройката. СЪщо така, като видим акорд Dm7 това не означава, че трябва да изсвирим всички тонове от състава на акорда. По скоро обикновено, при акомпаниране се получава обратното. Много често срещан прийом при акомпанирането в джаз контекст на китара е да се свири вместо с цели акорди, със 3 и 7 ( терцовия и септимовия тон от акорда)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.