Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено

Всичко е слушане. Абсолютно всичко. Ако си изградиш еталонен слух - просто ти трябва време. Ако имаш перфектен слух - първото парче ще го направиш перфектно но след 100 часа. Второто след 95 и т.н. докато освен перфектният слух имаш и рутината.

 

Когато говорим за изкуството музика и по точно звукозапис има ограничения които колкото и екстравагантен да си трябва да спазваш. Щом искаш да правиш изложба на картини в галерия тези картини трябва да са с размер до 2х3 метра защото по големи няма да влязат в галерията. Тук ти говоря като уредник на галерия а не като културовед.

 

Така правиш и ти. Говориш от потребителския аспект. Не като звукоинженер. Целта е с похватите на звукозаписа и смесването да предадеш тази широка картина която искаш а не да рисуваш по стените на галерията като едната част на картината е нарисувана до вратата на входа, другата в тоалетната а третата част на тавана. Само за да изглежда картината по ОГРОМНА.

 

Чух някои твои неща и определено ми харесаха барабаните в някои парчета. Но има доста да поработиш по самото записване. Начините на ползване на микрофони и първичната обработка на сигнала. Но гледай винаги от гледна точка на техника който трябва да го направи и да вкара всичките тези неща които искаш да покажеш на зрителя/слушателя в ограниченията на тези Х децибела които са ти дадени от транспортната медиа и несъвършенството на озвучителната система.

 

Друг критерий за добър микс е при промяна силата на слушане да не се променя звуковата картина. Независимо дали пуснеш песента силно или тихо се чуват едни и същи инструменти. Не когато го усилиш едни да се почвяват а други да изчезват.

 

Този занаят се краде. Много може да се научи и от добрите озвучители които идват с големите групи в БГ. 9 часа не помръднах от стола за да гледам/слушам озвучителя на Филип Киркоров в Зала 1. Бях решил след саунд чека да си ходя но така бях впечатлен от професионализма му, че останах онемял с отворена уста до края на концерта.

Отговорено

Тези похвати не са моя приумица, за щастие живеем във време, което не изисква физически да си до някого за да се поучиш от него. Получил съм много информация директно от хора градили кариерата си десетки години, не от преразкази или самозвани герои. С това нямам предвид, че чета и копирам. Всеки метод и похват, за който съм чел, съм изпробвал лично и със слушане съм преценил дали ми върши работа. Мога да гарантирам за дузина утвърдени продуценти които панват ритъм китарите и барабаните по същия начин +/- 5-10 процента.

 

Що се отнася до записването, в повечето случаи не съм имал възможността да присъствам и/или да решавам как ще се записват барабаните и с какво, поради простата причина, че на този етап нямам помещение за целта. Още нещо, което трябва да се има предвид е какво записвам откъм инструменти и техника и особено в случая с барабаните - в какво помещение. А помещението играе огромна роля и за жалост почти винаги трябва да смесвам барабани записвани в помещение 3 на 3 метра с boxy акустика.

Отговорено (Редактирано)

С риск да те засегна, ще ти кажа, че не намирам абсолютно нищо общо между твоя микс и Doomsday Machine на Arch Enemy. Там са спазени всички правила за запис и смесване.

 

Няма да се съглася с теб и по въпроса с "новите методи" за да се поучиш от някой когато не си до него. Ако не си до него ти никога не знаеш какво чува той за да вземе своите решения. И да чуеш какво точно търси в този момент.

 

Друго за което няма да се съглася с теб е панването. То не се пвави "както видиш от някой" а се прави конкретно в съответната звукова картина.

В музиката и звукотехниката няма понятие като проценти. Там се работи с понятието децибели. Понякога се ползва и градуси за панорамата като в този случай се има в предвид субективното положение на инструмента спрямо другите в цялостната звукова картина.

 

Докато не започнеш да гледаш на записите като звукоинжинер а не като инструменталист и слушател - няма да започнат да се получават нещата.

 

Ще ти кажа за една случка околу 2000-ната година. Сони мюзик решават да направят един грандиозен проект в който наливат много милиони. Те събират най добрите студийни музиканти на щатите. Събират най добрите бек вокали. И събират най добрите тон-режисьори като всеки от тях е шеф на студио. В биографията на всеки от тях гледаш: Първия записвал Майкал Джексан, Бритни Спиърс и .. еди си кой, другия записвал Селин Дион, Елтън Джон, Куин и .. т.н. Не ги помня но това бяха 10-те най добри тонрежисьори на Щатите по това време. С този екип от хора в интервал на 6-8 месеца записаха 2 невероятни албума които са еталон за перфектен студиен запис. Записите са правени в Уестууд студиос и са на едно 11 годишно дете. Стотици пъти съм слушал всяка от песните за да търся грешка или нещо направено зле. И знаеш ли с какъв кеф един ден след 2 месеца слушане чух скърцане на педала на роял. Тогава си казах - и тези са хора. Не са извънземните за които ги мислех.

Та защо започнах да ти разказвам това. Учудващото в случая е, че всеки от тези ВЕЛИКИ тонрежисьори с голям интерес и респект гледа как колегите му работят, защото колкото и да си велик винаги има нещо което да научиш. Това, че си видял как някой велик врътва едни потенциометри на Х "процента" и ти го правиш като него определено няма да ти даде същият резултат. Не си ли до него, да усетиш момента не става. Ти би ли легнал на операционната маса на хирург който се е учил от видео клипчета по интернет ?

Редактирано от Pif
Отговорено (Редактирано)

^

 

Тоя проект на Сони много ме заинтригува - би ли подал заглавия, изпълнител - че събирам такива албуми?

Редактирано от Бицев
Отговорено
^

 

Тоя проект на Сони много ме заинтригува - би ли подал заглавия, изпълнител - че събирам такива албуми?

 

 

Billy Gilman - Classic Christmas

Billy Gilman - One Voice

Отговорено

Не виждам нищо учудващо в това, че не всеки е съгласен с всичко, което другият казва. Не се и засягам, не сме малки деца, нито пък мнението ти ме задължава да правя нещо или да мисля по определен начин. Всеки трябва да може да извлича ползва от изказаните мнения за работата му и да преценява кои да вземе предвид и кои да пренебрегне. Няма как да е иначе, често се получават противоречиви мнения за едно и също нещо.

 

Мисля, че темата се поизчерпа и има опасност да се завъртим в кръг, само ще кажа, че музиката е първо изкуство, после наука. Звукозаписа и звукообработката бих казал, че са по средата между двете, и при това положение всякакви сравнения с хирурзи са безпочвени. Ако става дума за проектиране на звукозаписна техника, може и да има паралел, но не за това говорим.

Отговорено
Billy Gilman - Classic Christmas

Billy Gilman - One Voice

 

:) А-ха. Жалко, че музиката не ме екзалтира, но ще ги поръчам от аудиофилска гледна точка (а и с учебна цел който иска да ги ползва, трябва да ги слуша в оригинал, не от някой YouTube или пиратски МР3).

 

Стана ясно и за кой Уестууд говориш - Нешвилския (понеже по-рано го спомена в едно изречение с Москва, мислех, че имаш предвид населено място и едноименното студио в Лос Анджелеския квартал Уестууд; и там са правени доста азбучни записи за който има уши и мерак да се учи).

 

Но за това, което момчетата опитват да правят и тук, и в темата на Боби за 3-те ампа - трябват други примери, от техните образци, по които е не само записваната музика, но и слушателските им навици и очаквания. А с такива примери ние и двамата с тебе май не сме най-подготвени :)

 

:)

Отговорено

И тази и онази музика се прави по един и същи начин. С едни и същи инструменти. От едни и същи хора - музиканти и тонрежисьори. Ако на събраният тогава състав беше казано: днес записваме парче на Дрийм Тиатър или .. еди си кое от "любимите" не вярвам резултата да беше различен по качество.

Каквото и да си говорим винаги имаме едни общи ограничения: музика, инструменти, (сцена) или поне картина, смесване, звуконосител. Целта ни е на звуконосителя да има "нещо" което максимално точно да предава идеите на автора. Сега тук идва спора за реалистично и абстрактно. Автора каза, че иска да накара слушателя да се чувства максимално близо до живото звучене. Но пък микса му е абстрактен и не са спазени нито 1 от ограниченията които имаш при живото свирене и озвучаване.

Каквото и да си говорим човек не трябва да показва колко е велик а трябва да се стреми към съвършенство. А стремейки се той иска или неиска стига тези висоти. Тогава хората сами му казват колко е велик, без да се налага да ги убеждава, че видиш ли той е експресионист и иска да покаже нещо .. по така.

 

Винаги когато имам съмнение за нещо се връщам към времето на плочите с директно нарязване. Пускам си примерно едно такова парче за "референтно" и нещата се изясняват.

Спомням си и за думите на един мой приятел (велик тонрежисьор) който казваше - какво правиш ако на концерт цигулките са ти тихи? Ами много поросто - викаш още цигулари.

И на мен много ми се иска екрана на телевизора ми да е МНОГО голям и освен това като някой конник тича по екрана и стигне края му (на екрана) да изкочи от телевизора и да продължи по стената... Тогава на режисьорите ще им е пъти по лесно и няма да им се налага да мислят за предно, задно, фоново, рисуващо и т.н. осветление както и за преден, основен, заден, фонов и т.н. планове. Просто всичко щеше да е .. щрак с пръсти. Трябва ти по широк екран - готово - конника излиза от екрана и тича по стената. Ама не само по тази ами и по съседната, даже може да мине и по тавана. Само да не стчупи лампата :greenangel:

Отговорено
Автора каза, че иска да накара слушателя да се чувства максимално близо до живото звучене. Но пък микса му е абстрактен и не са спазени нито 1 от ограниченията които имаш при живото свирене и озвучаване.

Автора не каза това, а точно обратното :greenball:

 

Идеята не е като слушаш записа мислено да се пренасяш в клуба и да си представяш, че групата свири. Иидеята е записа да засилва ефекта на музиката, и да придава едва ли не грандиозност на нещата. Може да се твърди, че е още един начин да вкараш артистичност в крайния продукт, а не начин хората, които са прекалено далеч да чуят групата да могат да си представят, че тя е пред тях.
  • 2 weeks later...
Отговорено

Адски кадърен запис и отлично смесване.

 

Pif, пусни твой запис и смесване в избран от теб стил с нормално количество китари, ударни, клавир. :music336:

Или си оставаш само нарисуван комикс-герой...

Отговорено

ни мъ кефи - сори!

Явно и аз съм тъп, прозд и дрът, ама Pif е абсолютно прав. Да не говорим за моно-съвместимостта - няма абсолютно никакви планове - само преден...

Отговорено

sw1tched е достатъчно млади със сигурност този запис не му е таван. Сигурен съм, че тепърва ще слушаме негови записи, които да ни впечатляват. От друга страна е добре за форума, че има хора като presly и Pif - критиката стимулира :D

Живот и здраве до дни и аз ще пусна запис на бандата ни и бих се радвал да чуя градивни мнения, все едно дали положителни или отрицателни.

Отговорено

Този запис наистина не ми е тавън нито най-голямата гордост. Нямах думата при записа на барабаните, за чинели използваха 2 спукани тенекии, имаше 2-3 дни за смесване, групата настояваше вокалите да са дори по-силни от това...мога да изброя още доста пречки, но не това е целта ми. Още в първият пост споменах, че нещата не протекоха особено гладко. Исках просто да получа feedback ("обратна връзка" не звучи добре :offtopic-001: ) и го получих, за което благодаря. Дългия спор, който последва се дължи на разногласия на принципна основа. Не искам да се вадят нещата от контекста, когато се дава критика. Също не искам да се правят неудачни сравнения. И за двете имаше много примери, за съжаление.

 

ни мъ кефи - сори!

Явно и аз съм тъп, прозд и дрът, ама Pif е абсолютно прав. Да не говорим за моно-съвместимостта - няма абсолютно никакви планове - само преден...

И как доказваш твърдението си, че Pif е абсолютно прав? Или имаш предвид че за "тъп, прозд и дрът" човек Pif е прав? В такъв случай не е абсолютно прав, а субективно за теб. За моно съвместимостта вече говорихме, виждам че и ти говориш, не знам в каква връзка.

 

Адски кадърен запис и отлично смесване.

 

Pif, пусни твой запис и смесване в избран от теб стил с нормално количество китари, ударни, клавир.

Или си оставаш само нарисуван комикс-герой...

Благодаря за добрите думи!

 

Както казах и на yellow nEuphoria нека не превръщаме темата в мерене на ..миксове. Нямам нищо против отрицателните критики стига да са релевантни и да имат солидна основа. Привършвам два дългосвирещи албума, ще се радвам да прочета мненията за тях когато са готовим дори и да има критики, често именно те дават тласък на развитието.

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.