Jump to content
Българският форум за музиканти

Достойнство или жълти стотинки?


Recommended Posts

Аз пък не мога да разбера защо всеки,който научи 30 чужди песни се нарича професионален музикант и започва да има претенции и да се оплаква,че не му плащали достатъчно?Това не е професионализъм и за това бизнеса в държавата ни е на това дередже!!! :read:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала брато напълно съм на това мнение.Не може да имаш претенции за пари без хората да знаят кой си и без да правиш нещо свое което публиката цени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами има една тема тук за професиите.повечето хора,дори тук,работят нещо коренно различно от музиката,но поговорката "кой за каквото е учил" нещо не важи :) на вашето мнение съм,това е отговора и на много други въпроси,примерно защо клубния живот замря и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми аз също не съм учил музика и може би това ми е проблема - това, освен математиката е нещото, което ме кефи максимално. Но все пак от 1992 година се занимавам доста сериозно с музика, макар и като хоби основно(все пак съм изкарвал пари от други неща, включително от образованието, което имам) но това е нещото, което най-много ме влече. Освен това, макар че има доста хора с музикално образование съм на мнение, че има и достатъчно хора без такова, които правят много повече и по-качествено творчество, без да са професионални музиканти. Без да се обиждате, в БГ има доста музиканти, които са добри изпънители, но никакви творци. Доста рядко се намесвам в разни теми, но тази ме предизвика да напиша нещо по въпроса. Та така по тази тема - има много музиканти - всякакви - и професионални, и не професионални, и истински творци, и дилетанти, но най-важното е да успееш да се харесаш на някаква част от публиката. Е, голямата част от публиката в БГ е пълна селяния, но това което е добро прави впечатление. Примери мога да ви напиша мното. Разбира се голямата част няма да са от "Класиката и Дълбокия Джаз", но от това въобще не ми пука. Има достатъчно музика, която е много силна и достига до съзнанието на всеки. Просто който твори, трябва да се замисля какво вълнува хората, а не какво го вълнува него. Щото в тоя случай прави творческо произведение, което вълнува основно него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези творящи хора, за които говориш, пак са си професионални музиканти. :unsure: Професионален и дипломиран са две различни неща, не са синоними. За цялото това време може да се обучаваш по музика, като успоредно с практиката и свиренето подготвиш перфектно и важните теоретични дисциплини без проблем, даже два-три пъти и даже задълбавайки надълбоко до дъното - зависи изцяло от теб, дали ще си музикално образован, желанието и целите ти и доколко всичко това е важно за теб, доколко те кефи и т.н., това исках да кажа. Важното е просто знанията и уменията да ги има независимо от начина на придобиването и осмислянето им. Както каза, има и по-големи и знаещи творци от завършили такива. Да, но те са избрали това и то си е зависело само от тях. За да са такива, те са платили цената - време, внимание, четене и упражняване вместо купони и мотаене, и т.н.... Такива хорица заслужават поклон. Хайдн е един от до голяма степен самоуките композитори, но не по-малко професионални. Dire Straits също са професионална група. Джазът познава не малко такива музиканти. Слави Трифонов е дипломиран (вече), обаче не бих го нарекъл професионалист (най-малкото, не практикува). ;) Примери да искаш. :)

Във всеки случай, по темата мисля, че няма нищо по-важно от личното щастие и отстояването на позициите. Христа още е казал да правим това, което ни се прави. :) Ако не сте щастливи от нещо, бягайте тозчас и следвайте порива. За жалост, музиката и изобщо изкуството не е сигурна и особено доходоносна професия у нас, та затуй не малко от хората в областта трябва да могат и още нещо да правят, да имат още някоя професия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много е вярно, че музиката е порив, че тя е неприкосновено чувство и начин да изразиш себе си.....НО прочетете няколко интервюта с известни музиканти (от сорта на Уекл, Чембърс, Бюфорд и т.н) изгледайте няколко филма...повечето от тези музиканти са на мнение, че за да си добре платен трябва да си дяволски добър, което се изразява в умение за нагаждане към ситуацията, което включва и нагаждане към аудиторията, защото неща от сорта на "толкова съм сложен, че никой не ме разбира" са меко казано абсурдни в повечето случаи. Тези хора не са гъзолизци, те имат своята индивидуалност и за това са и търсени...работата е в това че те са дяволски добри и почти универсални в това което правят. Това в никакъв случай не означава, че трябва да свирите еднакво добре дет метъл и фаст суинг...

 

а и още нещо...прочете това интервю

Редактирано от tupoto kopele
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, вие плюете чалгарите, че много пари взимат и много балъци ги слушат. Нормално е всеки музикант да им завиди на бюджета за записи на албуми и клипове, както и на цялата машина, наречена поп-фолк индустрия. Обаче замислете се над следното - колко певци/певици в България наистина изкарват пари от пеене на чалга. Споменахте за Азис и Ивана, дето зимали по няколоко хилядарки. Но тези като тях са няколко десетки. Те са върха на пирамидата, а той е доста малък. Дайте да не се заблуждаваме. Тези хора ВЪОБЩЕ НЕ СА МНОГО. Това, че много хора ги слушат, не значи, че те самите са много. Другите подобни са оркестрите за народна музика, но тях не ги слагам при чалгарте. Въпроса е, че Митьо Пайнера има акъл в главата и добре е преценил за колко точно цицорести мадами има пазар. А иначе за долните номера между музиканти - има ги навсякъде. Дори и в градове като Пловдив :hello: , където всички се познаваме помежду си и има две репетиционни и три клуба на кръст.

Редактирано от metalmaniak
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Бе в крайна сметка "Ае секи да си геда у копанята." Всеки знае, че пари в българия от музика, различна от поп (а тук чалгата е възможно най-големия поп) няма. Не е справедливо, ама е факт. Който иска да си работи - той си го прави, намира се начин и готово. Ако не ще - кой го кара, има банково дело. Толкова за под-темата дали от рок се печели достатъчно.

Колкото до това дали трябва да се ебаваме един с друг - не трябва. Ама ние явно не го знаем.

Между другото, българинът по принцип е глупавичък. Ония приказки колко ни е гениална нацията са лъжи. Така че не е никак чудно, че чалгата при нас минава за популярна музика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.