Бицев Отговорено Октомври 25, 2009 Отговорено Октомври 25, 2009 ...Що за безмисленна глупост ... ...Затова никога в БГ няма да се появи нещо качественно... Мдаа, колега - малко си краен в позицията си И аз първо заявих, че не разбирам от 'тресня', после питах изрично дали се търси несъществуващият усилвател-трепач, или просто стена/гора от колони. Стана ясно, че е вторият случай, затова нищо казано за мадамата и красотата не важи. Просто се търси 'масОвка' - 24-членен балет от средно готини мацки, никоя не е Клаудия Шифър, но заедно пълнят сцената - и окото (Особено ако са умерено готини, а не умерено грозни и се движат с грация и добър синхрон.. ) Такава метафора повече би подхождала за дадения случай. Има, очевидно, жанрове и стилове, където точно такъв звук се цени - нищо, че някои сме май твърде побелели (оплешивели) да ги разбираме. И недостигът на качество в България (нещо, което и мене ме боли) няма много общо със случая, нито като причина, нито като следствие. Защото (а) говорим с един от качесвените звукозаписни инженери, вярно че не са много - но има примери в този форум как работи BlueZone, и (б) идеята за запис с няколко усилвателя /кабинета не е нашенска измишльотина, среща се в най-добрата световна практика. Не само в споменатия стил. И се прави от много уважавани имена, не някакви самозванци (и то с живи записани ампове, въпреки изобилието на пост-процесен софтуер и виртуални ефекти). Добре е, че този чужд опит не се копира сляпо, а се осмисля - за което свидетелства самата дискусия тук. Иначе всичко казано за дефектите е вярно - но за някои други случаи, също срещащи се в този форум. Не и в точно този. Цитирай
Pif Отговорено Октомври 25, 2009 Отговорено Октомври 25, 2009 Ако напълним сцената с много различни мацки и те танцуват в синхрон - добре. Съгласен съм. Но да танцува една мацка и да слагаме N на брой криви огледала за да "запълним" сцената - това вече е простотия. Ако се гони ефект на живо - ок. Ако сме 70-те, 80-те та дори началото на 90-те години - да. Пак съм съгласен. Но когато става дума за студиен запис да се правят неща от раздел ТНТМ - 60-те години говори само за много ниска техническа и акустична култура. Всеки инструмент си има точно място в звуковата картина и всички тези манипулации затрудняват както музиканта така и тонрежисьора да си свърши работата и да постави даденият инструмент на даденото място. Независимо от стила на танцуване когато вместо танцьорки сложиш криви огледала ще имаш пак представление но то вече ще е криво-огледален перформанс а не танцов спектакъл. Ако целта е просто да запълним празния честотен спектър - спокойно можем да го направим и с няколко допълнителни канала с мултибанд лимитер(компресор)и с различни настройки. Такъв мазгоч ще настане, че няма да има нужда и от други инструменти. Цитирай
Caruso Отговорено Октомври 26, 2009 Отговорено Октомври 26, 2009 За да стане нещо повече ти предстои сериозен едитинг Това което си предвидил е напълно достатъчно като сигнали при положение че имаш и чистия и можеш да се направиш на маимуна с Гитар риг4 Аз бих дал съвет да се видиш с музикантите да обсъдите аранжимент и изсвирване и т.н. Това би спестило доста... и в студиото и пред компютъра Успех!!! Цитирай
synchu Отговорено Октомври 26, 2009 Отговорено Октомври 26, 2009 ... като лека вметка (и молба), което и по-горе също се спомена. BlueZone не записва човека за първи път и има (отлична) представа от нещата. Задал е конкретен въпрос, придържайте се към конкретни отговори, а не общи приказки, какво по принцип е важно и какво на вас ви харесва (вероятно в стилове), които нямат общо с това, което така или иначе е представено в линка, който той пусна. Ако имате опит, по конкретния въпрос "запис на китари с 3 ампа едновременно" и искате да го споделите или ценна идея, свързана с този въпрос - пишете. Да не разводняваме темата (за пореден път). Колко китари и ампове има тук? В песента Come Alive...зле ли звучи - според мен, не: http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=875126 Може ли да се постигне с един усилвател, китара и китарист и един трак? Бих желал, този който ще го направи - да сподели опит. Цитирай
fLiSk Отговорено Октомври 26, 2009 Отговорено Октомври 26, 2009 Ама нищо не разбираш, да ти кажа Тия нек'ви усилватели с толкова гейн, пък и цели 3, за какво са ви ? Пък тия дето са го правили това вече 20 години в разни алдуми дето са поставили стандарти за звук - аре бе, тия па какви са, кой ги слуша тия стилове Цитирай
Jordan_J Отговорено Октомври 26, 2009 Отговорено Октомври 26, 2009 Следя тази тема с интерес ... Поствам едно видео на (най-големия за мен студиен китарист) Dann Huff ("Giant"). Там човека обяснява много интересни и важни неща за записа с различни ампове и т.н. Видеото е в няколко части - изобщо не е досадно - даве напротив адски увлекателно и ПОЛЕЗНО !! Поздрави! Данчо http://www.youtube.com/watch?v=0FBkXfWKdKo Цитирай
Бицев Отговорено Октомври 26, 2009 Отговорено Октомври 26, 2009 @Pif - вече споменах, че се изхвърляш; респектът който съм имал е на привършване. Поучаваш назидателно без да се съобразяваш кой е насреща. Мен ме остави, аз нищо не разбирам - но питащият разбира (от общ звукозапис) не по-малко от тебе, а за дадения стил - повече, очевидно. ...да се правят неща от раздел ТНТМ - 60-те години говори само за много ниска техническа и акустична култура... Абсолютно съгласен! Такива неща са присъщи на онези, дето споменават несъществуващата професия 'тонрежисьор'. (Как ли в цяла Англия и Америка, дето няма нито един такъв, са успели да направят толкова записи? Ами те са сигурно скапани записи, ТНТМ... ) Да влязат тон-зъболекарите и тон-счетоводителите! Next? Цитирай
BlueZone Отговорено Октомври 26, 2009 Автор Отговорено Октомври 26, 2009 (Редактирано) Pif, приятелю - имах принципно добро мнение за теб, обаче със всяко следващо писание, което публикуваш, все повече клоня към това, да не вземам под внимание нищо, което пишеш, просто защото е откровено заядливо, при това без повод. А започва да става очевидно, че понякога освен заядливостта, си и в известна грешка, било то поради надменността да прочетеш какво са писали другита, било поради мързел или поради някаква друга причина. Пиши си каквото искаш, а аз просто ще го игнорирам - и пак ще повторя - не защото не е вярно (макар понякога да не си прав), ами защото се държиш тъпо и наставнически, без никой да ти е дал повод за това. И за да не бъда голословен по темата, а и за да ти дам някоя информация, която очевидно ти е убягнала (не знам по каква причина), ще напиша следното: 1. Парчето, което ще записвам, съм го измислил и аранжирал аз. 2. Китарите ще си ги свиря аз, собственоръчно. 3. Ще повторя за 23497634 път, че става дума за тежка музика. В този смисъл ми спести жлъчните си коментари по линия на горните точки. Освен това, аз работя като композитор, студиен музикант и аудио инженер в последните десетина години, че и повече, и смятам, че си върша работата добре - доказал съм се пред хората, които трябва (ти не си сред тях). Записвал съм и с 1 и с 2 и с 3 ампа едновременно, в зависимост от това, какво търся като резултат, както и в зависимост от стила и мазочи не са ми се получавали. Достатъчно добре знам кои неща къде се поместват и в спектъра и в стереокартината за голяма част от музикалните стилове и повярвай ми - последното място, от което смятам да се образовам е тук и от твоите постове. Както споменах още като пусках темата - имам концепция как да записвам в конкретния случай. Просто ме интересуваха странични виждания по темата, пък и смятам, че една такава дискусия би била полезна за някой след мен, който би се поинтересувал от това нещо. Между другото явно и KoЯn са тъпаци, след като записват с по две Mesa Boogie-та и едно Peavey към тях и то с по няколко микрофона на всеки амп. Ама аре - ти явно по-добре ги разбираш тия работи. _________________ Иначе TONY - втория Valvestate е V100 и ще го пускам през бокс. Блендите ще са различни при всички положения, но няма да е драстично. Тези настройки смятам да ги донаправя, когато съм озвучил всички ампове и ги пусна да ги чувам едновременно, както и ще гледам сигнала през аналайзери, за да се избегнат проблемите максимално още на ниво запис. Редактирано Октомври 26, 2009 от BlueZone Цитирай
Jordan_J Отговорено Октомври 26, 2009 Отговорено Октомври 26, 2009 @BlueZone, тъй като принципните положения се изказаха от различни хора в темата, ти предлагам: 1. Седни да драснеш някои от базовите си рифове с 3 ампа едновременно. После пробвай 3-4 варианта с различен баланс (както на теб ти харесва) и ги пусни за да ги обсъдим. Иначе размислите вървят твърде хипотетично и едва ли бихме могли да помогнем много. 2. Изсвири същите рифове, но този път поотделно за всеки от 3-те ампа и пак направи няколко заготовки с различен баланс и пусни да ги обсъдим. 3. Можеш също да пробваш всяка тема да се свири на различни ампове и настройки - например ритъм китарите с малко по-мътни и сурови бленди, а соловите партии с по-компресирани и по-ярки звуци. Така може би ще получиш по-добра дълбочина в микса, но това зависи от конкретното парче (което ни е все пак не знаем как е "конструирано" Дай ни отправна точка, за да можем заедно да опитаме да надградим звуковата картина Поздрави! Данчо Цитирай
Pif Отговорено Октомври 26, 2009 Отговорено Октомври 26, 2009 BluZone: Освен да ти пожелая успех в начинанието и твоите записи някой ден да станат еталон за перфектна работа. Щом се обиждаш от думите ми явно си несигурен в себе си. Аз (както и повечето хора тук) са за да дадът лично мнение. Аз не съм музикант. Дори не съм професионален тонрежисьор. Нямам тапия от академичните среди. Моята работа е да проектирам звукозаписна електроника. Хай Енд специално за студийна работа. Виждал съм как се правят нещата и по този и по онзи начин. И категорично не искам да обидя никой с постовете си. Краен съм в менията си, защото тук в БГ всеки музикант който запише 10-20-50 песни става голям. Каквото и да си говорим за да станеш добър тонрежисьор ти трябва: 1. Образование за тонрежисьор (а не инструменталист) и 2. 15-20 години практика като поне 5 си чиракувал при някой наистина добър. Този занаят се краде. Гледал съм с часове как работят такива тонрежисьори и в уестууд и в москва. С каква прецизност и точност правят всяко нещо до децибел и то от раз. Това което го пише по дебелите учебници - в реалният свят. Не ми остава друго освен да се извиня още веднъж ако съм засегнал някой с мнението си и да пожелая успех на творците. Цитирай
dream-hacker Отговорено Октомври 27, 2009 Отговорено Октомври 27, 2009 Някак смешно е, каквото и да е спазване на правила, които някой си е измислил за неговото виждане за нещата. А KoЯn пробиха с най-експериментаторския микс в дебюта си. Благодарение на Рос Робинсън. А тука още се чудим в каква акустична среда е най-добре да записваме. Щото сме в спалнята или в кухнята и се нервим, докато на други места по света от такива среди правят марков микс (със характер). Цитирай
BlueZone Отговорено Октомври 27, 2009 Автор Отговорено Октомври 27, 2009 Pif - не съм се обидил, ама просто се ядосвам, че и без туй останахме твърде малко хора в тоя форум, които си разбират от работата и смятам, че поне ние следва да се държим нормално. No offence За добро или зло - тестове ще мога да правя в конретното помещение и с конкретната техника чак като дойде време за запис, тъй като няма да записвам в студиото, в което работя. Но преди да почна да смесвам, ще пусна някой и друг семпъл от материала. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.