Бицев Отговорено Октомври 20, 2009 Отговорено Октомври 20, 2009 Боби, защо не опиташ да ги ре-амп-неш? Най-чисто и безпроблемно, като се има предвид че идеално помещение няма да намериш, а акустичното разделяне е утопия. Пишеш си с DI чист сигнал, като през един проверен сплитер даваш на човека да се чува от (един само) усилвател, за да си има точна експресия според саунда си. (Можеш да трак-неш и този сигнал отделно за груби временни миксове или маркиране при разделно записване на друга партия). След това си пускаш чистия сигнал през колкото искаш ампа - поотделно, на спокойствие и без интерференции. Даже можеш да трак-неш един амп два (или повече) пъти (напр. hi-gain vs hi-volume вариации). Всеки път можеш да си пишеш с два близки микрофона и стая - не ти трябва цял склад от микрофони, а имаш много повече контрол над всичко. Фазовото съответствие по този начин е 'песен', сигналът от всеки амп (с прилежащите му 'братя' от втори-трети микрофон) е много по-качествен - и смесването ти е много по-лесно и качествено. - - - Само ще ти трябва някакъв 'обратен DI' с високоомен изход към ампа - надявам се, че имаш нещо подходящо (или можеш да заемеш от някой). Виждал съм едни кутийки X-Amp, които обръщат импеданса и дори сплитват на 2 изхода - но не съм ползвал лично. А в нет-а намерих целево устройство, наречено просто.. Reamp. Този метод ти позволява и всякакви ефекти да слагаш пред ампа (или в неговия ефект-лууп, а не в пулта) за най-автентичен звук, какъвто е в главата на свирача и продуцента. Много елегантен и качествен начин на запис, imho. На слука! P.s. Сетих се: и понеже ще пишеш дигитално (на старото куче все ленти му се въртят в главата) - ще можеш на воля да си моделираш и други усилватели със съответния софтуер - и да сравняваш, комбинираш и пр. до безкрай Цитирай
master_gamgee Отговорено Октомври 21, 2009 Отговорено Октомври 21, 2009 На Бицев идеята е интересна! Иначе аз бих направил следното (без да давам акъл или да налагам мнение). Глася си хубав звук на трите ампа, после за да избегна взаимното им влияние записвам първо с единия, после с другия и после с третия (ако групата не може да свири с мен - първия път записвам с нея, после наслагвам сам). Всеки амп го озвучавам с 2-3 различни и различно разположени мика, после при микса си избирам един амп, който най добре се връзва с останалия звук и вече си му донагласям звука като преценявам от кой мик колко да сложа и с какви еквалайзери и т.н. да обработвам всеки мик. В този случай трябва да мисля само за фази. Разбира се ако записваш поотделно с трите ампа няма как да си синхронен, така че ако вземеш едновременно звук от два тейка, ше стане мазало. Ти си преценяваш де-ако имаш възможност за експерименти, ще ми е интересно как се получава. Иначе принципа на който аз си бачкам е винаги от даден инструмент да се вземат повече от 1-2 сигнала и после при микса да се комбинират...но това с усилвателите никога не съм го пробвал. Обаче съм чувал (и виждал по снимки) някои от известните музиканти да записват в студиото с една стена от няколко еднакви ампа/колони, с еднакви настройки (предполагам) и с различно разположени микове наоколо Цитирай
BlueZone Отговорено Октомври 21, 2009 Автор Отговорено Октомври 21, 2009 Много интересни идеи се народиха тук, за което благодаря на всички отзовали се Част от нещата се припокриват с моите виждания, а останалите идеи ще ги премисля с оглед на това, с какво разполага студиото, в което ще записвам. П.П. Забравих да уточня в началото, че става дума за доста голямо и демпнато помещение. Цитирай
нинджа Отговорено Октомври 21, 2009 Отговорено Октомври 21, 2009 Тогава разделяй усилвателите/кабинетите и покривай. Няма фазови проблеми, може би леки лийкове... зависи. Останалото е позициониране на микрофоните. Което е по-голямата играчка. Бих използвал по 2 на всеки. Близък и дистанс в отношение на отстоянията поне 1:3. Ако първия ти е на 5-6 санта от шпулата, втория го дърпаш на 15-18 и т.н. см., но си зависи от положението към/от стените на кабинетите и прочее... Цитирай
BlueZone Отговорено Октомври 21, 2009 Автор Отговорено Октомври 21, 2009 Принципно съм се насочил към нещо средно между следните конфигурации: Иначе за разстоянията знам - все пак не записвам от вчера Цитирай
Бицев Отговорено Октомври 21, 2009 Отговорено Октомври 21, 2009 Пак казвам: аз от 'тресня' изобщо не разбирам, но инстинктивно бих разделял. Ако няма будки (като барабанските) или шкафове (с изолация, където в някои студиа затварят кабинетите), поне ще ги раздалеча и оградя с някакви паравани (или с мебели, върху които ще намятам поглъщащ материал - правил съм успешни бариери от наредени столове, през облегалките на които са прехвърлени, да стигат до земята, одеяла и юргани - не в дом, а в студио - но това бяха подръчните материали. И работи: отделя добре 4х12 съпил на пода). В показаните снимки явно на хората не е било от значение дали ще има проникване - особено в горния вариант ще падне яко 'кръвопреливане' между всички. Може и това да е целта? Което води до въпроса (сигурно си го премислил и си наясно) - какъв звук целиш (не само като тембър, но и като пространствено усещане от слушателя): - Звук на китара през много усилватели ('стена' или даже 'гора' от кабинети), или - Звук на китара - толкова як и богат колкото познат/достъпен усилвател рядко може сам да докара (но е локализиран като един инструмент) Аз мисля за триусилването като за втория случай, затова и предложените решения. Ако е първия, утечките са без значение, дори отражеинията (акустиката). Освен за фазите - с които в такива конфигурации ще има да се боричкаш. Каквото и да избереш - ще са интересни резултатите. П.с. някой може ли да ми дефинира 'тресня' или да пусна отделна тема? Цитирай
Sad But True Отговорено Октомври 22, 2009 Отговорено Октомври 22, 2009 Мдам - с room микрофони няма да е добра идея - мислех си и аз за такова нещо, но стигнах до извода, че ще се омаже работата. Що бе? После можеш да ползваш room-a в общия микс за обем, това само при положение , че помещението не кънти. Цитирай
BlueZone Отговорено Октомври 22, 2009 Автор Отговорено Октомври 22, 2009 Значи, за да е по-ясна концепцията, парчето, което ще се записва е - звука е кофти, щото е от камера, но се разбира за какво става дума. Бицев - идеята ми е по-скоро Звук на китара през много усилватели ('стена' или даже 'гора' от кабинети) Пиниза с преграждането мисля, че няма да се наложи в съответния случай, пък и мен ме интересуват прослушките от различните микрофони, защото искам да добия конкретен обем на звука. Естествено после ще има голяма играчка с фазите, но ще гледам да елиминирам този проблем в максимална степен още при разполагането на техниката и съответните тестове. Иначе room микрофон ще сложа, но той ще е за всеки случай - съмнявам се, че ще ми потрябва, ама по-добре да има, отколкото да ми дотрябва и да няма Ще си взема също и един директен сигнал, ако реша после да го прекарвам през разни виртуални щуротии (я Guitar Rig, я нещо друго от сорта). Цитирай
Бицев Отговорено Октомври 22, 2009 Отговорено Октомври 22, 2009 Е - ясно. Напълно си подхожда тогава 'стената' от първата картинка. И не 'стая', но "далечен близък" (distant close mic) - за общия звук от стената, с всичките и интерференции (те правят характера), но не за помещението, т.е. не по-далече от 'стената' от половината на общата и ширина. Може и стерео двойка, там ще се долавят отчетливи разлики, после ще са ти полезни в микса. И на микрофоните 'ще им е по-лесно' ако първо се натъкми идеален звук на живо от тая стена - докарвайки на слух звука, ще се елиминират първичните фазови проблеми (между всички говорители) или ще се получи такава фазова комбинация, която всъщност прави целия звук по-готин. После пак ще се поборичкаш с 'близките близки',но от общия няма да имаш проблеми и дори той може да ти стане основен сигнал, а близките - помощен за дооформяне. Ти, сигурен съм, по-добре си ги знаеш тия работи - Успех! П.с. За общ далечно-близък микрофон сигурно се сещаш, че ще имаш труден избор между омни- и кардио- в първия случай ще трябва да му слагаш отзад екран да не хваща стая, а във втория - да търсиш някакъв 'wide cardioid'. Цитирай
BlueZone Отговорено Октомври 23, 2009 Автор Отговорено Октомври 23, 2009 (Редактирано) Distant mic-а май всъщност ще бъде стерео двойка, щото ако използвам този сигнал впоследствие, искам да имам възможност да поосвободя центъра на стереото, че иначе ще се омаже баса А omni- няма да са със сигурност. По скоро някакви кардиоиди - абе каквото звукне най-добре. Редактирано Октомври 23, 2009 от BlueZone Цитирай
Бицев Отговорено Октомври 23, 2009 Отговорено Октомври 23, 2009 ^ Да, със стерео двойка ти отпада и проблема с ширината на кардиоидата - стандартни стават (дори по-добре, за разделяне). Кои точно - както казваш, на слух (Добре, че още ушите значат нещо в тоя бизнес, че както е тръгнало всичко по рецепти, с анализатори и пре-сети... ) Цитирай
BlueZone Отговорено Октомври 23, 2009 Автор Отговорено Октомври 23, 2009 (Редактирано) Аз анализатори ползвам само за справка, иначе всичко на ухо Редактирано Октомври 23, 2009 от BlueZone Цитирай
Pif Отговорено Октомври 24, 2009 Отговорено Октомври 24, 2009 Мдааа Взимаме 1 МНОГО ГРОЗНА мадама. Слагаме и грим. После и слагаме малко ... да кажем гипс за да заравним неравностите по лицето. После с шлайфа заравняваме за да не си личи шпатулата. След това блажна боя а после постна. След това взимаме луминисцентни лампи, с нажежаема жичка, светкавици, театрални фенери (всички цветове) и свещи. Включваме всичките видове осветление и слагаме на един фотоапарат 3 обектива - едновременно. Или айде 3 фотоапарата ама всеки от тях ще снима на различен вид лента и после ще ги монтираме една върху друга снимките за да постигнем по кравива снимка. И в краен случай ефекта ще е, че от грозната мадама направихме по голяма красавица от Клаудия Шифър. Ааа, да забравих да кажа, че трябва да и избием поне 1 зъб за да няма отблясъци от светкавиците. И за да сме максимално прецизни предлагам към осветлението да добавим и лазери за да стане още по красива. Може и инфрачервен да има ... ей така, за разнообразие. Що за безмисленна глупост в 21-ви век, при наличието на толкова мощни методи за обработка на сигнала да се правят простотии дето ги е нямало и в ерата на фонографа. И 20 кубета да наредиш ако китарата ти дава гаден звук или китариста ти е некадърен - няма да постигнеш нищо. По добре си намери китарист които от 1 китара и 1 кубе да ти изкара перфектен звук отколкото да се опитваш да замазваш некачественният звук с "дефекти". Ако работиш на 4 или 8 пистов магнетофон, екуилайзера ти е само ниски, среди и високи без да можеш да пипаш честотите на среза и нямаш почти никакъв хардуер като компресори, експандери, гейтове и ревърби - тогава е оправдано да ползваш максимум 2 кубета и то ако целиш някакъв много шантав ефект. Всичко останало е пълна простотия. Затова никога в БГ няма да се появи нещо качественно, защото винаги се опитваме да скрием некачественното с дефект който да си мислим, че е ефект. Цитирай
synchu Отговорено Октомври 24, 2009 Отговорено Октомври 24, 2009 ^Айде сакън и макар от ..... Топлата вода тече от чешмата вече. Стига с тоя един перфектен китарист, с едната перфектна китара, с единия перфектен усилвател. Металика '91 като е с 15 усилвателя да не би да звучи зле....или 86 например. И това не е валидно само за тях да речем. Има стилове и тип звук, които се постигат по определен начин. И с едната китара, с единия усилвател това не става. Цитирай
TONY Отговорено Октомври 25, 2009 Отговорено Октомври 25, 2009 Само да питам защо 2 велвстейта? Аз харесвам велвстейтовете, може би ще ги нагласиш единият примерно на ОД1, другият на ОД2, или дори да са на ОД2 - с различни бленди. Ако наистина си решил да са два велвстейта и ако имаш под ръка някой различен говорител, пробвай с него на един от велвстейтите. По стечение на обстоятелствата пробвах 8080 ( с какъвто предполагам ще записваш) с говорител Селешън Винтидж рокдрайвър (За ХиК, вариант на Винтидж 30). Оказа се, че ми харесва повече от този с който се предлага 8080. Пробвах същият амп с един готин Селешън г12м70, английски, но с велвстейта не си паснаха, а с Аттакс 80 (откъдето взех винтидж рокдрайвъра) се оказа, че е по-гот от неговият си. Естествено това е моето виждане / чуване. Според мен с говорителите трябва да се експериментира, така както и с адаптерите. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.