Jump to content
Българският форум за музиканти

Запис на китари с 3 ампа едновременно


Recommended Posts

...Що за безмисленна глупост ...

 

...Затова никога в БГ няма да се появи нещо качественно...

 

Мдаа, колега - малко си краен в позицията си :rocker: И аз първо заявих, че не разбирам от 'тресня', после питах изрично дали се търси несъществуващият усилвател-трепач, или просто стена/гора от колони. Стана ясно, че е вторият случай, затова нищо казано за мадамата и красотата не важи. Просто се търси 'масОвка' - 24-членен балет от средно готини мацки, никоя не е Клаудия Шифър, но заедно пълнят сцената - и окото :lol: (Особено ако са умерено готини, а не умерено грозни и се движат с грация и добър синхрон.. ) Такава метафора повече би подхождала за дадения случай.

 

Има, очевидно, жанрове и стилове, където точно такъв звук се цени - нищо, че някои сме май твърде побелели (оплешивели) да ги разбираме. И недостигът на качество в България (нещо, което и мене ме боли) няма много общо със случая, нито като причина, нито като следствие. Защото (а) говорим с един от качесвените звукозаписни инженери, вярно че не са много - но има примери в този форум как работи BlueZone, и (б) идеята за запис с няколко усилвателя /кабинета не е нашенска измишльотина, среща се в най-добрата световна практика. Не само в споменатия стил. И се прави от много уважавани имена, не някакви самозванци (и то с живи записани ампове, въпреки изобилието на пост-процесен софтуер и виртуални ефекти).

Добре е, че този чужд опит не се копира сляпо, а се осмисля - за което свидетелства самата дискусия тук.

 

Иначе всичко казано за дефектите е вярно - но за някои други случаи, също срещащи се в този форум. Не и в точно този.

 

:huh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 41
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Ако напълним сцената с много различни мацки и те танцуват в синхрон - добре. Съгласен съм. Но да танцува една мацка и да слагаме N на брой криви огледала за да "запълним" сцената - това вече е простотия.

Ако се гони ефект на живо - ок. Ако сме 70-те, 80-те та дори началото на 90-те години - да. Пак съм съгласен. Но когато става дума за студиен запис да се правят неща от раздел ТНТМ - 60-те години говори само за много ниска техническа и акустична култура.

Всеки инструмент си има точно място в звуковата картина и всички тези манипулации затрудняват както музиканта така и тонрежисьора да си свърши работата и да постави даденият инструмент на даденото място.

Независимо от стила на танцуване когато вместо танцьорки сложиш криви огледала ще имаш пак представление но то вече ще е криво-огледален перформанс а не танцов спектакъл. Ако целта е просто да запълним празния честотен спектър - спокойно можем да го направим и с няколко допълнителни канала с мултибанд лимитер(компресор)и с различни настройки. Такъв мазгоч ще настане, че няма да има нужда и от други инструменти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да стане нещо повече ти предстои сериозен едитинг

Това което си предвидил е напълно достатъчно като сигнали при положение че имаш и чистия и можеш да се направиш на маимуна с Гитар риг4 Аз бих дал съвет да се видиш с музикантите да обсъдите аранжимент и изсвирване и т.н. Това би спестило доста... и в студиото и пред компютъра

 

Успех!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... като лека вметка (и молба), което и по-горе също се спомена.

BlueZone не записва човека за първи път и има (отлична) представа от нещата. Задал е конкретен въпрос, придържайте се към конкретни отговори, а не общи приказки, какво по принцип е важно и какво на вас ви харесва (вероятно в стилове), които нямат общо с това, което така или иначе е представено в линка, който той пусна.

Ако имате опит, по конкретния въпрос "запис на китари с 3 ампа едновременно" и искате да го споделите или ценна идея, свързана с този въпрос - пишете. Да не разводняваме темата (за пореден път).

 

Колко китари и ампове има тук? В песента Come Alive...зле ли звучи - според мен, не:

http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=875126

Може ли да се постигне с един усилвател, китара и китарист и един трак? Бих желал, този който ще го направи - да сподели опит.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама нищо не разбираш, да ти кажа :yes: Тия нек'ви усилватели с толкова гейн, пък и цели 3, за какво са ви ?

 

Пък тия дето са го правили това вече 20 години в разни алдуми дето са поставили стандарти за звук - аре бе, тия па какви са, кой ги слуша тия стилове :cheers2:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Следя тази тема с интерес ...

 

Поствам едно видео на (най-големия за мен студиен китарист) Dann Huff ("Giant"). Там човека обяснява много интересни и важни неща за записа с различни ампове и т.н. Видеото е в няколко части - изобщо не е досадно - даве напротив адски увлекателно и ПОЛЕЗНО !!

 

Поздрави!

 

Данчо

 

http://www.youtube.com/watch?v=0FBkXfWKdKo

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Pif - вече споменах, че се изхвърляш; респектът който съм имал е на привършване. Поучаваш назидателно без да се съобразяваш кой е насреща. Мен ме остави, аз нищо не разбирам - но питащият разбира (от общ звукозапис) не по-малко от тебе, а за дадения стил - повече, очевидно.

 

...да се правят неща от раздел ТНТМ - 60-те години говори само за много ниска техническа и акустична култура...

 

Абсолютно съгласен! Такива неща са присъщи на онези, дето споменават несъществуващата професия 'тонрежисьор'. (Как ли в цяла Англия и Америка, дето няма нито един такъв, са успели да направят толкова записи? Ами те са сигурно скапани записи, ТНТМ... )

 

Да влязат тон-зъболекарите и тон-счетоводителите!

 

Next?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Pif, приятелю - имах принципно добро мнение за теб, обаче със всяко следващо писание, което публикуваш, все повече клоня към това, да не вземам под внимание нищо, което пишеш, просто защото е откровено заядливо, при това без повод. А започва да става очевидно, че понякога освен заядливостта, си и в известна грешка, било то поради надменността да прочетеш какво са писали другита, било поради мързел или поради някаква друга причина. Пиши си каквото искаш, а аз просто ще го игнорирам - и пак ще повторя - не защото не е вярно (макар понякога да не си прав), ами защото се държиш тъпо и наставнически, без никой да ти е дал повод за това.

 

И за да не бъда голословен по темата, а и за да ти дам някоя информация, която очевидно ти е убягнала (не знам по каква причина), ще напиша следното:

 

1. Парчето, което ще записвам, съм го измислил и аранжирал аз.

2. Китарите ще си ги свиря аз, собственоръчно.

3. Ще повторя за 23497634 път, че става дума за тежка музика.

 

В този смисъл ми спести жлъчните си коментари по линия на горните точки.

 

Освен това, аз работя като композитор, студиен музикант и аудио инженер в последните десетина години, че и повече, и смятам, че си върша работата добре - доказал съм се пред хората, които трябва (ти не си сред тях).

 

Записвал съм и с 1 и с 2 и с 3 ампа едновременно, в зависимост от това, какво търся като резултат, както и в зависимост от стила и мазочи не са ми се получавали.

Достатъчно добре знам кои неща къде се поместват и в спектъра и в стереокартината за голяма част от музикалните стилове и повярвай ми - последното място, от което смятам да се образовам е тук и от твоите постове.

 

Както споменах още като пусках темата - имам концепция как да записвам в конкретния случай. Просто ме интересуваха странични виждания по темата, пък и смятам, че една такава дискусия би била полезна за някой след мен, който би се поинтересувал от това нещо.

 

Между другото явно и KoЯn са тъпаци, след като записват с по две Mesa Boogie-та и едно Peavey към тях и то с по няколко микрофона на всеки амп.

Ама аре - ти явно по-добре ги разбираш тия работи.

_________________

 

Иначе TONY - втория Valvestate е V100 и ще го пускам през бокс. Блендите ще са различни при всички положения, но няма да е драстично. Тези настройки смятам да ги донаправя, когато съм озвучил всички ампове и ги пусна да ги чувам едновременно, както и ще гледам сигнала през аналайзери, за да се избегнат проблемите максимално още на ниво запис.

Редактирано от BlueZone
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@BlueZone, тъй като принципните положения се изказаха от различни хора в темата, ти предлагам:

 

1. Седни да драснеш някои от базовите си рифове с 3 ампа едновременно. После пробвай 3-4 варианта с различен баланс (както на теб ти харесва) и ги пусни за да ги обсъдим. Иначе размислите вървят твърде хипотетично и едва ли бихме могли да помогнем много.

 

2. Изсвири същите рифове, но този път поотделно за всеки от 3-те ампа и пак направи няколко заготовки с различен баланс и пусни да ги обсъдим.

 

3. Можеш също да пробваш всяка тема да се свири на различни ампове и настройки - например ритъм китарите с малко по-мътни и сурови бленди, а соловите партии с по-компресирани и по-ярки звуци. Така може би ще получиш по-добра дълбочина в микса, но това зависи от конкретното парче (което ни е все пак не знаем как е "конструирано" :P

 

Дай ни отправна точка, за да можем заедно да опитаме да надградим звуковата картина :D

 

 

 

Поздрави!

 

Данчо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

BluZone: Освен да ти пожелая успех в начинанието и твоите записи някой ден да станат еталон за перфектна работа.

Щом се обиждаш от думите ми явно си несигурен в себе си.

Аз (както и повечето хора тук) са за да дадът лично мнение. Аз не съм музикант. Дори не съм професионален тонрежисьор. Нямам тапия от академичните среди. Моята работа е да проектирам звукозаписна електроника. Хай Енд специално за студийна работа. Виждал съм как се правят нещата и по този и по онзи начин. И категорично не искам да обидя никой с постовете си. Краен съм в менията си, защото тук в БГ всеки музикант който запише 10-20-50 песни става голям. Каквото и да си говорим за да станеш добър тонрежисьор ти трябва: 1. Образование за тонрежисьор (а не инструменталист) и 2. 15-20 години практика като поне 5 си чиракувал при някой наистина добър. Този занаят се краде.

Гледал съм с часове как работят такива тонрежисьори и в уестууд и в москва. С каква прецизност и точност правят всяко нещо до децибел и то от раз. Това което го пише по дебелите учебници - в реалният свят.

Не ми остава друго освен да се извиня още веднъж ако съм засегнал някой с мнението си и да пожелая успех на творците.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някак смешно е, каквото и да е спазване на правила, които някой си е измислил за неговото виждане за нещата. :greenball:

А KoЯn пробиха с най-експериментаторския микс в дебюта си. Благодарение на Рос Робинсън.

 

А тука още се чудим в каква акустична среда е най-добре да записваме. Щото сме в спалнята или в кухнята и се нервим, докато на други места по света от такива среди правят марков микс (със характер).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Pif - не съм се обидил, ама просто се ядосвам, че и без туй останахме твърде малко хора в тоя форум, които си разбират от работата и смятам, че поне ние следва да се държим нормално.

No offence :greenball:

 

За добро или зло - тестове ще мога да правя в конретното помещение и с конкретната техника чак като дойде време за запис, тъй като няма да записвам в студиото, в което работя.

Но преди да почна да смесвам, ще пусна някой и друг семпъл от материала.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.