Mike_MnD Публикувано Септември 24, 2009 Публикувано Септември 24, 2009 Значи не знам струва ли ми се и въобще какво е нормалното, но... През Cubase (и други) когато записвам миди, нотите се записват с средно сила около 60 - velocity Въпроса е, че дори когато си дам бая зор и изсвивя нещо форте, във миди-то се зпаисва максимум окоо 95-100 - velocity. Максимума гледам, че е 127 и намерих и две таблички: dynamic level dB SPL fffffff 115 ffffff 110 fffff 105 ffff 100 fff 90 ff 80 f 75 mf 70 mp 65 p 60 pp 55 ppp 50 pppp 45 ppppp 40 pppppp 35 ppppppp 30 v +5 key velocity approximate dB SPL 127 85 100 80 90 77 80 74 70 70 60 65 50 60 40 53 30 44 20 32 10 21 1 10 0 0 Та въпроса към вас е ? При вас какви стойности записвате midi сигналите min, средно, max (съответно отговарящи най-грубо на тихо,нормално и силно) Цитирай
CyberGene Отговорено Септември 25, 2009 Отговорено Септември 25, 2009 Това си зависи от контролера и от софтуера. Някои контролери пускат много ниски стойности и дори да ги бичиш с чук, пак не изкарват достатъчно високи. Примерно аз имах един Korg SP-200, който посмъртно не вадеше повече от 100. Май само с "удар с чук" съм докарвал 127... Заради което и го продадох. Повечето софтуер за пиано - Steinberg The Grand, Synthogy Ivory, Pianoteq очаква контролерът да пуска равномерно стойности между 0-127, така че е много важно контролерът да ги подава. Ако не ги подава, може да направиш ремап на стойностите в Cubase, аз така правех на Sp-200 известно време и вършеше работа, но пак не можеше съвсем да се получи добре. Сега вече повечето софтуер има възможност да рисуваш криви - например ако контролерът ти подава 0-100, с крива коригираш това и то си става 0-127, ама едно време не предлагаха такива екстри... Иначе Synthogy Ivory и Pianoteq имат допълнително вече да настроиш кривата на динамиките на пианото спрямо MIDI стойностите. Изобщо това никак не е лесен въпрос. Тази табличка, дето си я намерил е просто някаква табличка, не мисля, че това трябва да бъде прието за универсално. Ти дори ако вземеш два рояла и направиш измерване с натискане на клавишите им с различна сила, ще видиш, че вадят различни децибели за един и същ натиск. Така че идеята е да звучи хубаво, а не всичко да е абсолютизирано. Цитирай
Yiwigi Отговорено Септември 25, 2009 Отговорено Септември 25, 2009 В допълнение към точните неща дето е казал CyberGene - Има някой клавиатури (дигиталните пиана най-вече май; синтезаторите са по-възпитани в това отношение), които по принцип не могат да изкарат 128 велосити, без значение колко блъскаш отгоре. На него най-най силното му се равнява на миди стойност 100! И тогава се прави това с ремап-а и кривите! Цитирай
Mike_MnD Отговорено Октомври 2, 2009 Автор Отговорено Октомври 2, 2009 Благодаря, за подробните отговори и на двамата. Мисля, че вече разбрах вече за какво става дума, както начина с който да го корегирам. Цитирай
Steppenwolf Отговорено Октомври 2, 2009 Отговорено Октомври 2, 2009 В допълнение, означенията за динамика нямат толкова абсолютна стойност в dB SPL (ниво на звуково налягане) в музикалната практика, колкото преди всичко относителен смисъл - изпълнителите не ги следват като тонгенератори. Преди време този въпрос бе засегнат във форума. А и можеш да усилиш изсвиреното и в крайна сметка да промениш звуковото ниво независимо от velocity. Освен това, много инструменти имат нелинеен акустичен импеданс, обертоновете им зависят от "силата" на свирене и при тях за дадена динамика е характерен различен тембър. А имаме и разлики в емулациите на това... Така че само дадени dB не казват всичко. Когато оркестърът свири fortissimo, това си звучи характерно като fortissimo, независимо дали volume на усилвателя ти вади 45 или 70 dB SPL в помещението. Ето защо не намирам за уместно цитирането на абсолютно звуково налягане. Друга подобна табличка за velocity-dynamics според Logic Pro. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.