lamp Публикувано Август 24, 2009 Публикувано Август 24, 2009 Здравейте! Бихте ли ми помогнали със следното: Трябва да се построят диатонични и хроматични интервали. първи пример : диатоничен интервал малка терца нагоре от ла втори пример : хроматичен интервал ум. септима нагоре от сол Цитирай
Kurt Uvash Отговорено Август 24, 2009 Отговорено Август 24, 2009 Виж сега - диатоничен или хроматичен ти зависи от дадена тоналност, което ти не си посочил. По принцип в ла минор (диатонично приета) малак терца нагоре ти е До. За второто: ако приемеш че строиш от Сол по диатонична тоналност Сол мажор, Фа ще ти е ум. септима (търсения хроматичен интервал), но ако е сол минор, ще ти е диатоничен. Това са условни разделения. Но не си тормози главата с глупости. Ла -> мин. терца нагоре -> До Сол -> ум. септима нагоре -> Фа Цитирай
Ивелин Отговорено Август 25, 2009 Отговорено Август 25, 2009 (Редактирано) Но понеже lamp не е посочил тоналности (може да се приеме която и да е тоналност, като например Фа мажор и за двете), следователно интервалите без тоналност са: - малка терца нагоре от Ла - До - умалена септима нагоре от Сол - Фа бемол Редактирано Август 25, 2009 от Ивелин Цитирай
Kurt Uvash Отговорено Август 25, 2009 Отговорено Август 25, 2009 При Фа мажор (приемаме натурален, естествен) тръгвайки от Сол имаме по-скоро Сол минор (или познат като дорийски). Там вече съм съгласен да умалим Фа във Ми, затова е хубаво човека да не се занимава с глупости. Направо се чудя как може да карат хлапетиите да правят такива неща... Цитирай
Ивелин Отговорено Август 25, 2009 Отговорено Август 25, 2009 (Редактирано) Ами занимават ги, за да научат какво е енхармонизьм: Сол - Фа бемол (умалена септима, каквато се тьрси в задачата) Сол - Ми (голяма секста) На практика това е един и сьщ интервал, но се записва по различен начин. Редактирано Август 25, 2009 от Ивелин Цитирай
lamp Отговорено Август 25, 2009 Автор Отговорено Август 25, 2009 Благодаря ви много за помощта! ПП: Няма зададени тоналности. Цитирай
Kurt Uvash Отговорено Август 25, 2009 Отговорено Август 25, 2009 аз дълбоко се съмнявам, че по този начин ще ги научат какво е енхармонизъм в съвремения темпериран строй, особено пък с нееднозначните концепции за диатоничност и хроматичност, но това е съвсем отделна дискусия. lamp, ти разбра ли за какво ти искат тази задачка и какво ти носи тя на теб или просто я правиш колкото да мине домашното? Аргументиран отговор ще е добре да споделиш за едното или другото. Цитирай
lamp Отговорено Август 25, 2009 Автор Отговорено Август 25, 2009 (Редактирано) Учителката ми по солфеж я зададе и предполагам, че тя най-добре би отговорила защо я е поставила.От друга страна, упражненията са необходими, а и вие казахте - по-точно Ивелин, че така се научават енхармоничните интервали или се добива представа за енхармонизма. Естествено, че трябва да си направя домашното. Редактирано Август 25, 2009 от lamp Цитирай
Steppenwolf Отговорено Август 25, 2009 Отговорено Август 25, 2009 С букви: A-C и G-Fb, само че дали не ти правим мечешка услуга? Енхармонизмите трябва да се знаят, но тук не е зле да вмъкна, че тяхната еквивалентност важи за 12-тоновия равномерно темпериран строй (ET). Докато напр. при среднотоновия (МТ) D# се различава от Eb, който е по-високо. Записан енхармонично по два начина, в ЕТ даден акорд е същият, но в МТ бихме имали два различни акорда. Така например, в зависимост от настройката, немският секстакорд в ЕТ може енхармонично да се интерпретира като доминантов септакорд, но в МТ би се различавал от него, бидейки по-мек. Но всичко си има недостатъци. ET осигурява симетрия за всички тоналности и пълна свобода за модулация на цената на по-нечисти интервали и на нюанси от палитрата, които иначе придават различен характер на различните тоналности. Благодарение на него музиката, написана преди това, загубва част от чара и истинския си характер, замислен от композитора. Цитирай
Ивелин Отговорено Август 25, 2009 Отговорено Август 25, 2009 аз дълбоко се съмнявам, че по този начин ще ги научат какво е енхармонизъм в съвремения темпериран строй, особено пък с нееднозначните концепции за диатоничност и хроматичност, но това е съвсем отделна дискусия. Точно в сьвременния темпериран строй Ми и Фа бемол звучат еднакво, което спроед мен е добьр пример за демонстриране на енхармонизьм. А за диатоника/хроматика трябва да се обьрнем кьм вьпросната госпожа. Като цяло почти всички училища, след ерата на арфата, работят с добре-темперирания строй, поради простата причина, че се използва пиано за упражненията по солфеж, хармония и т.н. Цитирай
Kurt Uvash Отговорено Август 25, 2009 Отговорено Август 25, 2009 Съвсем друго нещо имах предвид, но няма значение. Важното е момчето да си напише домашното. Тая инерция е непоклатима... Цитирай
lamp Отговорено Август 25, 2009 Автор Отговорено Август 25, 2009 А какво имаше предвид? Между другото, момиче съм. Цитирай
Kurt Uvash Отговорено Август 25, 2009 Отговорено Август 25, 2009 Ами нещо много по-различно... на пръв поглед. Но на втори, толкова просто и лесно, че просто затова се чудя как още могат да занимават музикантите с тия неща. Учудвам се и от вече близо 10 години как тая система (не говоря за образованието) не се е променила нито на йота от векове. Дълга тема, като му дойде времето ще го разбереш. Ако се навърташ още във форума или изобщо. Цитирай
lamp Отговорено Август 25, 2009 Автор Отговорено Август 25, 2009 Аха, ясно.Сега вече разбрах какво искаш да кажеш...Да, форума е доста полезен по отношение добиване на нови знания. Цитирай
Ивелин Отговорено Август 25, 2009 Отговорено Август 25, 2009 (Редактирано) Направо се чудя как може да карат хлапетиите да правят такива неща... Ако не ги карат, децата няма да знаят как да изпишат правилно, например, Ла бемол - натурален минор, кьдето участва именно горе споменатия Фа бемол. Редактирано Август 25, 2009 от Ивелин Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.