BWC Отговорено Юли 13, 2009 Отговорено Юли 13, 2009 Аз лично съм останал с впечатление че това зависи и от ръката ти . В смисъл не всички имаме ръце като Хендрикс да гушкаме рифа . Аз лично използвам само показалец и кутре .... просто така ми е ( и пак опираме аджеба до ) НАЙ-УДОБНО . Цитирай
Slav Отговорено Юли 13, 2009 Отговорено Юли 13, 2009 Щях съвсем да изключа - на български не се казват мощни акорди. Това са (някой да ме поправи ако греша, доста съм зле с теорията) квинти, или така наречените разговорно "петици". Е пауър акорда не е ли по-точно основен тон, неговия квинтов и квартата на квинтовия тон (или октавата на основния ) Акорда е минимум три тона. Аз ги хващам най-често по първия начин, защото по този начин мога да използвам кутрето си не само за октавата на основния тон ами и когато искам да използвам по-изчанчени неща. Примерно държа квинтата и отгоре с кутрето мърдам насам натам и се заформя някаква мелодийка. Абе трябва да се експериментира. Цитирай
7thString Отговорено Юли 13, 2009 Отговорено Юли 13, 2009 (Редактирано) Забравих да добавя и нещо което е много удобно поне за мен за вибрато- пета и първа степен от акорда с кутре и безименен пръст- аз поне с безимения правя най-добро и дълбоко вибрато... BWC: Никой не казва, че трябва да имаш ръце на еди кой си При китарата и при много други неща е най-хубаво да се подхожда мързеливо- да не се правят излишни движения , за да ти остане "излишък" от време, който да ползваш за нещо полезно- затуй ако примерно както каза колегата веднага след петицата имаш някой изгърбен акорд, защо да си кривиш ръцете, като можеш да го изсвириш с постановка, която да ти "отвори" прехода Трябва да се оптимизира всичко (еххх душа програмистка...) Редактирано Юли 13, 2009 от 7thString Цитирай
ultramega Отговорено Юли 13, 2009 Отговорено Юли 13, 2009 Щях съвсем да изключа - на български не се казват мощни акорди. Това са (някой да ме поправи ако греша, доста съм зле с теорията) квинти, или така наречените разговорно "петици". Е пауър акорда не е ли по-точно основен тон, неговия квинтов и квартата на квинтовия тон (или октавата на основния ) Акорда е минимум три тона. Е да ама освен това в нкой книги пише че акорд се строи по терции. Степените се броят спрямо основния. Има разбира се и акорди които не отговарят на правилото Не знам дали всъщност "Мощния акорд " може да се нарече Акорд изобщо. Някой който е по навътре в теорията може да каже ако има желание. Цитирай
Vasil Pavlov Отговорено Юли 13, 2009 Отговорено Юли 13, 2009 (Редактирано) За случая, когато свирим само тон + квинта - там е явно, че е само интервал, а не акорд. Вече, ако свирим Тон + квинта + октава, нещата стават по - интересни. На пръв поглед имаме 3 тона, но всъщност пак са си два, така че пак не ми изглежда като акорд. Още повече, че я няма терцата, а без нея акордът не звучи нито мажорно, нито минорно. Погледнах в уикипедия, там пише, че според класическата музика изобщо не се водело акорд, а интервал. От друга страна се било наложило в поп/рок музиката, така че в крайна сметка въпросът си оставал спорен и разделял теоретиците на две. Редактирано Юли 13, 2009 от Vasil Pavlov Цитирай
Jorko_Beliata Отговорено Юли 14, 2009 Отговорено Юли 14, 2009 Да не забравяме и четвъртия начин, с палец вместо първи пръст. Само една забележка - ако не ти е наистина ниско китарата (грифа) има опасност да те заболи китката на лявата ръка. Цитирай
7thString Отговорено Юли 14, 2009 Отговорено Юли 14, 2009 ^^ Има още безброй акорди, които нямат терца в себе си. In music and music theory a chord is a set of two or more different notes from a specific key that sound simultaneously. Most often, in European-influenced music, chords are tertian sonorities that can be constructed as stacks of thirds relative to some underlying scale. Two-note combinations are typically referred to as dyads or intervals. Цитирай
SviStyle Отговорено Юли 14, 2009 Отговорено Юли 14, 2009 ^^Няма опасност.Щом съм го написал, значи го ползвам, при това безболезнено. Цитирай
Kalmar Отговорено Юли 14, 2009 Отговорено Юли 14, 2009 (Редактирано) Има безброй акорди без трета степен, но в случая нямаме акорд, защото имаме два тона, единия от които дублиран на октава. Като говорим за постановка, аз лично предпочитам всеки тон да свиря с отделен пръст, стига ситуацията да позволява. Тоест, въпросните "Мощни акорди" ги свиря с три пръста - показалеца основния, безименния квинтовия и кутрето октавния тон. Ама признайте, че "термина" Мощни акорди кърти миФки! Хахаха, мен много ме радва! Редактирано Юли 14, 2009 от Kalmar Цитирай
lizardman Отговорено Юли 14, 2009 Отговорено Юли 14, 2009 За да е акорд, трябват три различни тона. Тук имаме просто интервал квинта и интервал кварта върху него. Два интервала, звучащи едновременно. Това обаче не пречи всички да го наричат акорд. Все тая, щом е ясно за какво се говори. Цитирай
7thString Отговорено Юли 14, 2009 Отговорено Юли 14, 2009 ^ Изпадайки в дребнавости, ненапразно съм удебелил "ДВА" или повече тона. В литературата, с която разполагам, интервалът е частен случай на акорд, а не нещо отделно. Цитирай
0pti Отговорено Юли 14, 2009 Отговорено Юли 14, 2009 Интересува ме кой начин на постановка на ръката за мощни акорди според вас е най-правилен и има ли въобще значение това. Значи аз се сещам поне 3 начина. Примерно за F5 между 1 и 3 прагче- класическата постановка 1-и пръст въху 6-а струна и 3 и 4 -и върху 5 и 4 струна съответно.,при останалите два метода - 3 - пръст настиска 5 и 4 струни едновременно ( както прави Toni Iommi) и съответно 4 пръст (кутрето) натиска съответно 5 и 4 - струни, както правят Металика. Аз знам че и първият и вторият начин са приети, макар че първият е като че ли по-използван. Според вас има ли чак такова значение постановката за тези акорди или всеки да си свири както му е удобно? Здравей, тея акорди аз ги свиря само с показалеца и кутрето, например ако е F5 с показалеца(първи пръст) 6та струна 1во прагче и с кутрето (четвърти пръст) 5та струна 3то прагче. Металика свирят по същия начин а не правят малко баре с кутрето така звука на акорда е по тежък. Цитирай
aldebaran Отговорено Юли 14, 2009 Отговорено Юли 14, 2009 акорд = ТРИзвучие; септакорд = четиризвучие; НОНакорд = петзвучие и т.н. за ДВУзвучие не сам чул... може и да има такива акорди - не знам.... Цитирай
7thString Отговорено Юли 14, 2009 Отговорено Юли 14, 2009 Не разбирам много от теория на музиката, но пък виж от химия чаткам и гледам в музиката термините се формират по аналогичен начин. Инак казано- глупости! Цитирай
badValue Отговорено Юли 14, 2009 Отговорено Юли 14, 2009 @aldebaran wiki-> Акорд (от италиански accordo – буквално – като една струна, „съзвучие”). Музикален термин, който обозначава едновременното звучене на три или повече тона, които са подредени или биха могли да бъдат подредени на интервала „терца”. Освен чистите акорди и техните обращения, съществуват и сложни акорди, при които е добавена допълнителна степен. Например при добавянето на седмата степен – септима, спрямо основната, се получава септакорд. При добавянето на седма и единайсета (нона) – нонакорд. При добавянето на шеста (секста) – секстакорд и т.н. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.