Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено

Аз лично съм останал с впечатление че това зависи и от ръката ти . В смисъл не всички имаме ръце като Хендрикс да гушкаме рифа :cheers2: .

Аз лично използвам само показалец и кутре .... просто така ми е ( и пак опираме аджеба до ) НАЙ-УДОБНО .

  • Отговори 51
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено
Щях съвсем да изключа - на български не се казват мощни акорди. Това са (някой да ме поправи ако греша, доста съм зле с теорията) квинти, или така наречените разговорно "петици".

 

Е пауър акорда не е ли по-точно основен тон, неговия квинтов и квартата на квинтовия тон (или октавата на основния :cheers2:) Акорда е минимум три тона.

Аз ги хващам най-често по първия начин, защото по този начин мога да използвам кутрето си не само за октавата на основния тон ами и когато искам да използвам по-изчанчени неща. Примерно държа квинтата и отгоре с кутрето мърдам насам натам и се заформя някаква мелодийка. Абе трябва да се експериментира.

Отговорено (Редактирано)

Забравих да добавя и нещо което е много удобно поне за мен за вибрато- пета и първа степен от акорда с кутре и безименен пръст- аз поне с безимения правя най-добро и дълбоко вибрато...

 

BWC: Никой не казва, че трябва да имаш ръце на еди кой си :cheers2: При китарата и при много други неща е най-хубаво да се подхожда мързеливо- да не се правят излишни движения , за да ти остане "излишък" от време, който да ползваш за нещо полезно- затуй ако примерно както каза колегата веднага след петицата имаш някой изгърбен акорд, защо да си кривиш ръцете, като можеш да го изсвириш с постановка, която да ти "отвори" прехода :coolp: Трябва да се оптимизира всичко (еххх душа програмистка...)

Редактирано от 7thString
Отговорено
Щях съвсем да изключа - на български не се казват мощни акорди. Това са (някой да ме поправи ако греша, доста съм зле с теорията) квинти, или така наречените разговорно "петици".

 

Е пауър акорда не е ли по-точно основен тон, неговия квинтов и квартата на квинтовия тон (или октавата на основния :recourse:) Акорда е минимум три тона.

 

Е да ама освен това в нкой книги пише че акорд се строи по терции. Степените се броят спрямо основния. Има разбира се и акорди които не отговарят на правилото :thumbs_up:

Не знам дали всъщност "Мощния акорд " може да се нарече Акорд изобщо. Някой който е по навътре в теорията може да каже ако има желание.

Отговорено (Редактирано)

За случая, когато свирим само тон + квинта - там е явно, че е само интервал, а не акорд.

Вече, ако свирим Тон + квинта + октава, нещата стават по - интересни. На пръв поглед имаме 3 тона, но всъщност пак са си два, така че пак не ми изглежда като акорд. Още повече, че я няма терцата, а без нея акордът не звучи нито мажорно, нито минорно.

Погледнах в уикипедия, там пише, че според класическата музика изобщо не се водело акорд, а интервал. От друга страна се било наложило в поп/рок музиката, така че в крайна сметка въпросът си оставал спорен и разделял теоретиците на две.

Редактирано от Vasil Pavlov
Отговорено
Да не забравяме и четвъртия начин, с палец вместо първи пръст.

 

Само една забележка - ако не ти е наистина ниско китарата (грифа) има опасност да те заболи китката на лявата ръка.

Отговорено

^^ Има още безброй акорди, които нямат терца в себе си.

 

In music and music theory a chord is a set of two or more different notes from a specific key that sound simultaneously. Most often, in European-influenced music, chords are tertian sonorities that can be constructed as stacks of thirds relative to some underlying scale. Two-note combinations are typically referred to as dyads or intervals.
Отговорено (Редактирано)

Има безброй акорди без трета степен, но в случая нямаме акорд, защото имаме два тона, единия от които дублиран на октава.

 

Като говорим за постановка, аз лично предпочитам всеки тон да свиря с отделен пръст, стига ситуацията да позволява.

Тоест, въпросните "Мощни акорди" :thumbs_up: ги свиря с три пръста - показалеца основния, безименния квинтовия и кутрето октавния тон.

 

 

Ама признайте, че "термина" Мощни акорди кърти миФки! Хахаха, мен много ме радва!

Редактирано от Kalmar
Отговорено

За да е акорд, трябват три различни тона. Тук имаме просто интервал квинта и интервал кварта върху него. Два интервала, звучащи едновременно. Това обаче не пречи всички да го наричат акорд. Все тая, щом е ясно за какво се говори.

Отговорено

^ Изпадайки в дребнавости, ненапразно съм удебелил "ДВА" или повече тона. В литературата, с която разполагам, интервалът е частен случай на акорд, а не нещо отделно.

Отговорено
Интересува ме кой начин на постановка на ръката за мощни акорди според вас е най-правилен и има ли въобще значение това. Значи аз се сещам поне 3 начина. Примерно за F5 между 1 и 3 прагче- класическата постановка 1-и пръст въху 6-а струна и 3 и 4 -и върху 5 и 4 струна съответно.,при останалите два метода - 3 - пръст настиска 5 и 4 струни едновременно ( както прави Toni Iommi) и съответно 4 пръст (кутрето) натиска съответно 5 и 4 - струни, както правят Металика. Аз знам че и първият и вторият начин са приети, макар че първият е като че ли по-използван. Според вас има ли чак такова значение постановката за тези акорди или всеки да си свири както му е удобно?

 

 

Здравей, тея акорди аз ги свиря само с показалеца и кутрето, например ако е F5 с показалеца(първи пръст) 6та струна 1во прагче и с кутрето (четвърти пръст) 5та струна 3то прагче. Металика свирят по същия начин а не правят малко баре с кутрето така звука на акорда е по тежък.

Отговорено

акорд = ТРИзвучие; септакорд = четиризвучие; НОНакорд = петзвучие и т.н. за ДВУзвучие не сам чул... може и да има такива акорди - не знам....

Отговорено

Не разбирам много от теория на музиката, но пък виж от химия чаткам и гледам в музиката термините се формират по аналогичен начин. Инак казано- глупости! :)

Отговорено

@aldebaran

wiki->

Акорд (от италиански accordo – буквално – като една струна, „съзвучие”). Музикален термин, който обозначава едновременното звучене на три или повече тона, които са подредени или биха могли да бъдат подредени на интервала „терца”.

Освен чистите акорди и техните обращения, съществуват и сложни акорди, при които е добавена допълнителна степен. Например при добавянето на седмата степен – септима, спрямо основната, се получава септакорд. При добавянето на седма и единайсета (нона) – нонакорд. При добавянето на шеста (секста) – секстакорд и т.н.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.