Jump to content
Българският форум за музиканти

Задържане, продължителност на тона


Recommended Posts

Ето какъв ми е проблема:

Китарата ми е Ibanez, нисък клас със сток адаптери пак на същата марка IBZ (май така се водят), фиксирано голямо магаре (bridge). Знам, знам че трябва да ги сменя тия адаптери и съвсем скоро ще го направя, а тези ще ги подаря на някое хлапе. :greenangel:

Да се върна на темата. Включил съм китарата през предусилвателче Behringer Tube Ultragain Mic200 (80 кинта някъде) и после отива в Line In на Creative Audigy 1.

Дотук добре. Отпушвам тоя вход, китарата се чува - чисто тон, дрън-н-н-н-н. Изглежда ми нормален като продължителност (магнитите на адаптерите са средно на около 8 мм от струните... горе-долу, да имате представа, ако тук се крие проблема). Пускам през Guitar Rig 3, вградена настройка някаква метълска (глава, кабинет), прилично тежко си звучи "на петици", но като дрънна свободна или натисната на някое прагче първа струна (или само втора, само трета и прочее), така нагласения тон заглъхва доста бързо и остава след около секунда и малко някъв блудкав тон, ама едва крета там. А аз искам като цъкна смаостоятелен тон по струна (дори и на застъпено прагче да е), да си звучи: дж-ж-ж-ж-ж-ж-ж-ж-ж или там тин-н-н-н-н-н-н-н-н-н-н-н-н-н, но да си държи едно така дълго вв времето ниво.

 

Как да го постигна. Нямам Fernandes Sustain адаптер. Специално софтуерно ме интересува ли е проблема. Видях, че има някакъв Compressor Sustainer в устройствата там из Guitar Rig-a, ама го пробвах и ми прецаква атаката на перцето или нещо много се позмазва реакцията от това което дрънвам с перцето или пръстите. Кажете според вас къде е проблема. Да речем, че знам, че треа смена адаптерите (или да ги врътна "да потънат" по-надолу от струните... знам ли?). Или пък нещо в Guitar Rig-a ли да сложа (но не ревърб или дилей, не искам така, а чисто кривоч, плосък, ама продължителен на един тон). И така?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Ако тона си отзвучава на чиста китара, проблема е в софтуера :thumbs_up: Това съм го забелязъл и аз при определени настойки на Revalvera. Просто няма плътност. Акордите звучат, защото са няколко струни едновременно, но един тон не звучи добре. Трябва просто да знаеш как да постигнеш хубав звук. Аз лично не съм се научил, та не мога да ти давам някакви съвети, но поне вярвам, че причината е там.

 

Разбира се, ако през кубе също нямаш състейн и "дебелина" на тона, тогава пробелема се крие в китарата и не можеш да направиш много. Възможно е да добавяш разни "тежести" - примерно FatFinger на грифа или ония стоманени блокчета на тремлото (ма ти нямаш такова), както и нови струни ще са по-добре, както и по-дебели, но няма да се поправи драстично. Просто китарата е изработена кофти май (ако е този случая).

 

 

 

едит: прочетох ти пак поста - да, софтуерно е. Не се занимавай да сменяш адаптерите. Можеш да пробваш да "набичиш" оувърдрайв пред ампа. Пробвай и този вст от темата за фрий вста та - този дето беше Маршал JCM900 със пред него DS1 примерно или Тюб скриймър. Излизат що-годе задоволителни резултати.

Компресор също би помогнало, да, но не знам за каква динамика говориш в софтуер... :D Не че няма де, но.... Пробвай да сложиш компресора на различни места бтв :( Примерно преди оувърдрайва или след, или чак накрая. Възможностите са доста :) Дано да получиш по-приятен звук :)

Редактирано от Fenix
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно lizardman е прав. Не съм мега-спец по тия софтове, но мисля, че всичките им метъл бленди имат нойз гейт, който всъщност ти реже сигнала.

Относно разстоянието на струните - според менюалите то трябва да е около 2-3 мм при натисната струната на последно прагче. И вече гласиш на вкус. Моите съм ги нагласил 3 мм при 6-та и 2 мм при 1-ва струна. :thumbs_up:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда... и аз подозирах, че е имаенно заради софтуерния Noise Reduction от Guitar Rig-a. Ясно. Ама пък иначе си пращи доволно зле.

Какво се прави в такива случаи. Сменят се адаптерите и се купува Noise Gate камионче или?!

 

Чисто китарката си има добър състейн. И през кубе си е екстра. Е с едно DiMarzio ще си заспи, но това след около два месеца. :)

Значи ми трябва нещо като sustainer, който да хване сигнала в интервала преди да заглъхне. Ще опитам с пинизите предложени тука:

Маршал JCM900 пред него с DS1 примерно или Тюб скриймър.

 

Не искам да слагам дистъри. Софтуерът за дистъри е не толкова приятен и добър като резултат.

Ще пробвам този Маршал JCM900 и с някакъв VST sustainer, ако има. Проблемът е, че искам перцето или пръста да си имат дефиниция и

съответно тона да е чувствително продължителен без ревърби и дилеи (те са лесни за слагане след това).

 

Да му се не види. Чисто акустично при добра дишина особено нощем без ефекти звука от струните си ме кефи, даже ми звучи тежко за тежки части.

Но може и да си понаслагвам разни кривочи във въображението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом е нисък клас, няма особен смисъл да хвърляш пари за скъпи адаптери. GHS за 30 кинта върши работа, ако чак толкова държиш да разкараш тези, въпреки, че се съмнявам да имат каквото и да е отношение към проблема. Иначе - или намаляш гейна, или започваш бъзикаш настройките на ридакшъна и гейта. Иначе в общия случай едно компресорче върши нелоша работа. Не знам как стоят нещата със софтуерните симулации, но аз с едно камионче на mxr в началото на чейна усещам голяма разлика. Разбира се с цената на компромис откъм динамика.

 

А тежкият звук не идва с драйв на килограми по принцип.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята логика е малко по-различна. Без значение къв клас се води китарата, стига дървото да не е изметнато или криво попринцип, най-голямо значение имат адаптерите. Пък и едни DiMarzio не са кой зне колко скъпи: за около 220 лв. от щатите, два хъмбъкера и си 6.

 

Софтурно е проблемчето. То на всеки е ясно, че кривочите са най-трудни за математическо описание. Останалите ефекти нямат проблеми. Явно обаче състейна е прецакваем като е наличен нойс гейт, пък като го няма - хармониците стават като шум от кривенето. Ще пробвам различни схеми на връзки и ще видя коя е най-сполучлива с минимално потискане на атаката на перцето и максимално задържане на тона.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...и се купува Noise Gate камионче или?!

Всички нойз гейт ефекти са пълна безмислица. Спира сигнала когато нивото падне под определена граница. Независимо дали е шум или сигнал. Същото мога да го правя с волюма на китарата. Само дето няма да кихна 100$...

Идеята на добрия риг е да нямаш гадни елементи, които да вкарват шум. А не да сложиш 3-4 шумгенератора и после да се чудиш можеш ли и как точно да се оттървеш от гадостта. :cheers2:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не са адаптерите най-важните. Да сложим скъпи адаптери на някоя дъска тип скуайър или нисък клас ибанез, както в твоя случай, и менте адаптери на американски страт, та да видим. "Мисията" на адаптерите е да хванат какво става по китарата. А ако там нищо не става - ясно какво ще хванат едни магнити. А ако толкова не ми вярваш - отиди в някой магазин, вземи една китара за 500 лв, и една за 2000, не ги включвай в нищо, и посвири на тях десетина минути.

 

А ти все пак пробва ли да намалиш гейна?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

NR threshold, най горе/във входния панел вдясно/,бъзикаш като започваш от нула. Изобщо дист презетите са най пипкавата работа и водят до сигурно полудяване :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Icarus,

не става въпрос за акустичен звук. Пипал съм елки от 300 до 3000 лв. знам каква им е разликата. Като се включат обаче, единствената разлика е при адаптерите, ако струните са на една марка за тях. С гейн и без гейн, пак същото е при дист ефектите и разбира се с минимален нойс редъкшън, но пък и такъв че да маха шума все пак. С едни добри адаптери смятам прагът на шума ще се намали. Да не говорим за предусилвателчето което по принцип си шуми и даже вибрации предава. :)

 

При чисти пресети или съвсем чиста китара всичко е чудесно. Тонът се задържа както е и при акустично просвирване (не включена китара).

 

Ще сменя адаптерите и предусливателчето (евентуално по-качествена звукова карта с вградени такива, та с един удар два заека да стане).

Сложих тюб компресор между ампа и кабинета (виртуалните) и сега има повече състейн, но се преебава динамичната дефиниция. Ако пък запазя нея, състейна намалява.

Няма пълен кеф явно. Изобщо кривочите в дигитален вид не са особено добри.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да те заболи глава от цъкане по настройките на софтуера. На някои пресети няма да имаш чак толкова много шум и ще можеш да намалиш ридакшъна. Можеш да намалиш диста и така да намалиш шума. Виж и адаптерите как действат най-добре, това е от огромно значение.

 

Има много възможности. Включително и да сложиш дист на някой леко мръсничък пресет.

 

Вземи друга китара и пробвай с нея как става хавата. Така ще можеш да прецениш трябва ли да сменяш нещо и ако да, какво да търсиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм решил този проблем с едно добро кубе и микрофон.

Така си имам и динамика и състейн, записвам си без проблеми.

Компютъра убива цялото усещане при свиренето и колкото повече го "заобиколиш" печелиш.

 

Иначе по въпроса: Да не са ти смотани кабелите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.