Jump to content
Българският форум за музиканти

Пикинг


Evtim Djerekarov

Recommended Posts

Това, че е по икономичен НЕ компенсира време при наистина бързото свирене! Трябва да се опита за да се усети, ама с нещо наистина бързо, не стандартните Малмстийн-ски истории(напр. Трилогията, която не е критерий за голяма скорост).

Може да се повтарям малко, но това което съм видял по видео уроци доказва, че е грешно нещата да се генерализират - и аз не мога да "вложа" добре икономичния пикинг в много бърз преход, но виж примерно уроците на Майкъл Ромео - прави го без проблем. Не съм ги засичал с хронометър кой най-много изсвирва за секунда, но това е безмислено - има една пределна скорост, над която не само случайните слушатели, но и разбирачите (пък и самия китарист) няма напълно ясна представа за количеството и качеството на "изтреляните" тонове. Китаристите които цитираме в тази тема са преодоляли въпросната скорост (всеки с пикинга си) - от по-бързо просто наистина няма смисъл.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 51
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Значи ... за трети път може би :

 

Малмстийн ,Ромео ,Петручи ,Куули ,Макалпайн .... почти всички шредъри ползват ALTERNATE picking за бързо изсвирване на гами (не говорим за свирене на арпежи или пък за други техники като легато и таппинг ... ).Примерът с Трилогията беше неудачен ,защото това също е алт. пикинг!!! Какво сложно има ебати ,то си личи супер ясно ,че ударите са последователни нагоре и надолу \/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\ B):(

 

И естествено ,че при алт. пикинга се добива по-голяма бързина при правилна постановка :exclaim:

Редактирано от trendkiller
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бих искал да се извиня за глупавите си и безсмислени постове по-назад в темата. Наистина пробвах с алтернейт и ми се оказа много по-удобно и бързо, отколкото с Иконъми, защото както казахте се губи серията "горе-долу".

И наистина Малмстийн кара само на такива "горе-долу" серии.

Благодаря за разяснението. B)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малмстийн ,Ромео ,Петручи ,Куули ,Макалпайн .... почти всички шредъри ползват ALTERNATE picking за бързо изсвирване на гами (не говорим за свирене на арпежи или пък за други техники като легато и таппинг ... ).

Само едно допълнение да внеса относно Макалпайн. Гледал съм негови уроци преди време - в часта за арпежите демонстрира използван от него похват (навярно и от много други но в конкретния случай говорим за него) за свирене на арпежи посредством алтернейт пикинг и нямаше никаква загуба на бързина а резултата бе идеално чисти тонове за сметка на масово използваната практика юруш надолу и после айде на горе по струните (говорим за арпежи) от което резултата доста често е водопад от омазване. Предполагам всеки, който е слушал албумите му (лично за мен "Premonition" е един от най-големите китарни шедьоври въобще) му е направило впечатление нечовешкия начин по който звучат "Макалпайнските арпежи". :headbang: И тук не ми остава нищо друго освен да си пусна адски любимата ми композиция "The Violin Song" от горепосочения албум и да кажа силно депресиран - "Който го може го може." :D

Редактирано от Bobolin
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малмстийн ,Ромео ,Петручи ,Куули ,Макалпайн .... почти всички шредъри ползват ALTERNATE picking за бързо изсвирване на гами (не говорим за свирене на арпежи или пък за други техники като легато и таппинг ... ).

Само едно допълнение да внеса относно Макалпайн. Гледал съм негови уроци преди време - в часта за арпежите демонстрира използван от него похват (навярно и от много други но в конкретния случай говорим за него) за свирене на арпежи посредством алтернейт пикинг и нямаше никаква загуба на бързина а резултата бе идеално чисти тонове за сметка на масово използваната практика юруш надолу и после айде на горе по струните (говорим за арпежи) от което резултата доста често е водопад от омазване. Предполагам всеки, който е слушал албумите му (лично за мен "Premonition" е един от най-големите китарни шедьоври въобще) му е направило впечатление нечовешкия начин по който звучат "Макалпайнските арпежи". :headbang: И тук не ми остава нищо друго освен да си пусна адски любимата ми композиция "The Violin Song" от горепосочения албум и да кажа силно депресиран - "Който го може го може." ;)

:D:D;) А как става свирене например на арпеж по 6 струни с алтернейт със същата скорост с каквато би се изсвирило със Sweep ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малмстийн ,Ромео ,Петручи ,Куули ,Макалпайн .... почти всички шредъри ползват ALTERNATE picking за бързо изсвирване на гами (не говорим за свирене на арпежи или пък за други техники като легато и таппинг ... ).

Само едно допълнение да внеса относно Макалпайн. Гледал съм негови уроци преди време - в часта за арпежите демонстрира използван от него похват (навярно и от много други но в конкретния случай говорим за него) за свирене на арпежи посредством алтернейт пикинг и нямаше никаква загуба на бързина а резултата бе идеално чисти тонове за сметка на масово използваната практика юруш надолу и после айде на горе по струните (говорим за арпежи) от което резултата доста често е водопад от омазване. Предполагам всеки, който е слушал албумите му (лично за мен "Premonition" е един от най-големите китарни шедьоври въобще) му е направило впечатление нечовешкия начин по който звучат "Макалпайнските арпежи". :headbang: И тук не ми остава нищо друго освен да си пусна адски любимата ми композиция "The Violin Song" от горепосочения албум и да кажа силно депресиран - "Който го може го може." ;)

:D:D;) А как става свирене например на арпеж по 6 струни с алтернейт със същата скорост с каквато би се изсвирило със Sweep ?

О, предполагам не е нищо сложно - просто 10-ина години тренировки. Както и да вземеш 100 м. под 10 секунди - тренировки. Както и да накараш шефа да ти вдигне заплатата - мноо-о-о-о-го тренировки. Шегувам се най-добронамерено разбира се. Не съм достигнал такива висоти като Макалпайн и най-вероятно няма никога да ги достигна а и не се опитвам. Но отговорът е много прост - тренировки. Гледам тук някой беше цитирал "спринтьора" Анджело, който не се умори да повтаря във видеоурока си: "Practice, practice, practice!" В интерес на истината колкото и да не ми харесва подходът му към свиренето съчетан с лично на мен крайно неприятното му позьорство и непрекъснато лигавене - прав е човека.

Редактирано от Bobolin
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малмстийн ,Ромео ,Петручи ,Куули ,Макалпайн .... почти всички шредъри ползват ALTERNATE picking за бързо изсвирване на гами (не говорим за свирене на арпежи или пък за други техники като легато и таппинг ... ).

Само едно допълнение да внеса относно Макалпайн. Гледал съм негови уроци преди време - в часта за арпежите демонстрира използван от него похват (навярно и от много други но в конкретния случай говорим за него) за свирене на арпежи посредством алтернейт пикинг и нямаше никаква загуба на бързина а резултата бе идеално чисти тонове за сметка на масово използваната практика юруш надолу и после айде на горе по струните (говорим за арпежи) от което резултата доста често е водопад от омазване. Предполагам всеки, който е слушал албумите му (лично за мен "Premonition" е един от най-големите китарни шедьоври въобще) му е направило впечатление нечовешкия начин по който звучат "Макалпайнските арпежи". :headbang: И тук не ми остава нищо друго освен да си пусна адски любимата ми композиция "The Violin Song" от горепосочения албум и да кажа силно депресиран - "Който го може го може." ;)

:D:D;) А как става свирене например на арпеж по 6 струни с алтернейт със същата скорост с каквато би се изсвирило със Sweep ?

О, предполагам не е нищо сложно - просто 10-ина години тренировки. Както и да вземеш 100 м. под 10 секунди - тренировки. Както и да накараш шефа да ти вдигне заплатата - мноо-о-о-о-го тренировки. Шегувам се най-добронамерено разбира се. Не съм достигнал такива висоти като Макалпайн и най-вероятно няма никога да ги достигна а и не се опитвам. Но отговорът е много прост - тренировки.

Така е, всичко става с работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:)  :)  :P А как става свирене например на арпеж по 6 струни с алтернейт със същата скорост с каквато би се изсвирило със Sweep ?

Много е просто - не става! ;)

Не се майтапя и не го казвам само защото аз не мога да го направя - при висока скорост и дълги (с повечко струни) арпежи единствената алтернатива на суип-а е липсата на пикинг (оставяш лявата ръка да се "спасява" сама). Безкрайно уважавам Макалпайн, но ако е демонстрирал арпежи с кроспикинг, то те едва ли са имали много общо с да речем арпежите на Джейсън Бейкър от Какафони (или други подобни). Виждал съм и други величия да показват арпежи с кроспикинг (сещам се за един урок на Вини Мур - голям техничар), но там специфичността е в "яркостта" на тона, а не в скоростта на арпежа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:)  :)  :P А как става свирене например на арпеж по 6 струни с алтернейт със същата скорост с каквато би се изсвирило със Sweep ?

Много е просто - не става! ;)

Брей? В качеството на какъв го заявяваш толкова категорично? Хайде стига безумни категоризации на база лично мнение. Арпеж с алтернейт пикинг се свири както всичко друго което се свири с алтернейт пикинг. Проблема идва ако се опиташ да го извириш наистина бързо и тук вече нещата опират най-вече до технически възможности на съответния свирещ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:)  :)  :P А как става свирене например на арпеж по 6 струни с алтернейт със същата скорост с каквато би се изсвирило със Sweep ?

Много е просто - не става! ;)

Брей? В качеството на какъв го заявяваш толкова категорично? Хайде стига безумни категоризации на база лично мнение. Арпеж с алтернейт пикинг се свири както всичко друго което се свири с алтернейт пикинг. Проблема идва ако се опиташ да го извириш наистина бързо и тук вече нещата опират най-вече до технически възможности на съответния свирещ.

Личното ми мнение е полегнало на 20-тина години свирене (основно за техника) и всичко което съм видял и чул през това време. Знам, че не е много, но все пак...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напрао не ми се вярва, че може толкова глупав спор да се води ;)

Спор се не води. Глупост човешка се тепа.

Правилно. :):):P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В слу4ая вземам страната на ivivdim. Мисля, 4е е напълно прав за арпежите и съм съгласен с него напълно. Освен това знам много добре детайлния му подход към всяко не6то с което се захване, не само за музиката (стоял съм 11 години на един 4ин с него, свирили сме в една и съ6та банда заедно). Мисля, 4е неговото мнение е много компетентно и аз в слу4ая го подкрепям, просто за6тото е прав.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.