Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено
  st0rmblastt написа:
Това, че е по икономичен НЕ компенсира време при наистина бързото свирене! Трябва да се опита за да се усети, ама с нещо наистина бързо, не стандартните Малмстийн-ски истории(напр. Трилогията, която не е критерий за голяма скорост).

Може да се повтарям малко, но това което съм видял по видео уроци доказва, че е грешно нещата да се генерализират - и аз не мога да "вложа" добре икономичния пикинг в много бърз преход, но виж примерно уроците на Майкъл Ромео - прави го без проблем. Не съм ги засичал с хронометър кой най-много изсвирва за секунда, но това е безмислено - има една пределна скорост, над която не само случайните слушатели, но и разбирачите (пък и самия китарист) няма напълно ясна представа за количеството и качеството на "изтреляните" тонове. Китаристите които цитираме в тази тема са преодоляли въпросната скорост (всеки с пикинга си) - от по-бързо просто наистина няма смисъл.

  • Отговори 51
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено (Редактирано)

Значи ... за трети път може би :

 

Малмстийн ,Ромео ,Петручи ,Куули ,Макалпайн .... почти всички шредъри ползват ALTERNATE picking за бързо изсвирване на гами (не говорим за свирене на арпежи или пък за други техники като легато и таппинг ... ).Примерът с Трилогията беше неудачен ,защото това също е алт. пикинг!!! Какво сложно има ебати ,то си личи супер ясно ,че ударите са последователни нагоре и надолу \/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\ B):(

 

И естествено ,че при алт. пикинга се добива по-голяма бързина при правилна постановка :exclaim:

Редактирано от trendkiller
Отговорено

Бих искал да се извиня за глупавите си и безсмислени постове по-назад в темата. Наистина пробвах с алтернейт и ми се оказа много по-удобно и бързо, отколкото с Иконъми, защото както казахте се губи серията "горе-долу".

И наистина Малмстийн кара само на такива "горе-долу" серии.

Благодаря за разяснението. B)

Отговорено (Редактирано)
  trendkiller написа:
Малмстийн ,Ромео ,Петручи ,Куули ,Макалпайн .... почти всички шредъри ползват ALTERNATE picking за бързо изсвирване на гами (не говорим за свирене на арпежи или пък за други техники като легато и таппинг ... ).

Само едно допълнение да внеса относно Макалпайн. Гледал съм негови уроци преди време - в часта за арпежите демонстрира използван от него похват (навярно и от много други но в конкретния случай говорим за него) за свирене на арпежи посредством алтернейт пикинг и нямаше никаква загуба на бързина а резултата бе идеално чисти тонове за сметка на масово използваната практика юруш надолу и после айде на горе по струните (говорим за арпежи) от което резултата доста често е водопад от омазване. Предполагам всеки, който е слушал албумите му (лично за мен "Premonition" е един от най-големите китарни шедьоври въобще) му е направило впечатление нечовешкия начин по който звучат "Макалпайнските арпежи". :headbang: И тук не ми остава нищо друго освен да си пусна адски любимата ми композиция "The Violin Song" от горепосочения албум и да кажа силно депресиран - "Който го може го може." :D

Редактирано от Bobolin
Отговорено
  Bobolin написа:
  trendkiller написа:
Малмстийн ,Ромео ,Петручи ,Куули ,Макалпайн .... почти всички шредъри ползват ALTERNATE picking за бързо изсвирване на гами (не говорим за свирене на арпежи или пък за други техники като легато и таппинг ... ).

Само едно допълнение да внеса относно Макалпайн. Гледал съм негови уроци преди време - в часта за арпежите демонстрира използван от него похват (навярно и от много други но в конкретния случай говорим за него) за свирене на арпежи посредством алтернейт пикинг и нямаше никаква загуба на бързина а резултата бе идеално чисти тонове за сметка на масово използваната практика юруш надолу и после айде на горе по струните (говорим за арпежи) от което резултата доста често е водопад от омазване. Предполагам всеки, който е слушал албумите му (лично за мен "Premonition" е един от най-големите китарни шедьоври въобще) му е направило впечатление нечовешкия начин по който звучат "Макалпайнските арпежи". :headbang: И тук не ми остава нищо друго освен да си пусна адски любимата ми композиция "The Violin Song" от горепосочения албум и да кажа силно депресиран - "Който го може го може." ;)

:D:D;) А как става свирене например на арпеж по 6 струни с алтернейт със същата скорост с каквато би се изсвирило със Sweep ?

Отговорено (Редактирано)
  Rising_Force написа:
  Bobolin написа:
  trendkiller написа:
Малмстийн ,Ромео ,Петручи ,Куули ,Макалпайн .... почти всички шредъри ползват ALTERNATE picking за бързо изсвирване на гами (не говорим за свирене на арпежи или пък за други техники като легато и таппинг ... ).

Само едно допълнение да внеса относно Макалпайн. Гледал съм негови уроци преди време - в часта за арпежите демонстрира използван от него похват (навярно и от много други но в конкретния случай говорим за него) за свирене на арпежи посредством алтернейт пикинг и нямаше никаква загуба на бързина а резултата бе идеално чисти тонове за сметка на масово използваната практика юруш надолу и после айде на горе по струните (говорим за арпежи) от което резултата доста често е водопад от омазване. Предполагам всеки, който е слушал албумите му (лично за мен "Premonition" е един от най-големите китарни шедьоври въобще) му е направило впечатление нечовешкия начин по който звучат "Макалпайнските арпежи". :headbang: И тук не ми остава нищо друго освен да си пусна адски любимата ми композиция "The Violin Song" от горепосочения албум и да кажа силно депресиран - "Който го може го може." ;)

:D:D;) А как става свирене например на арпеж по 6 струни с алтернейт със същата скорост с каквато би се изсвирило със Sweep ?

О, предполагам не е нищо сложно - просто 10-ина години тренировки. Както и да вземеш 100 м. под 10 секунди - тренировки. Както и да накараш шефа да ти вдигне заплатата - мноо-о-о-о-го тренировки. Шегувам се най-добронамерено разбира се. Не съм достигнал такива висоти като Макалпайн и най-вероятно няма никога да ги достигна а и не се опитвам. Но отговорът е много прост - тренировки. Гледам тук някой беше цитирал "спринтьора" Анджело, който не се умори да повтаря във видеоурока си: "Practice, practice, practice!" В интерес на истината колкото и да не ми харесва подходът му към свиренето съчетан с лично на мен крайно неприятното му позьорство и непрекъснато лигавене - прав е човека.

Редактирано от Bobolin
Отговорено
  Bobolin написа:
  Rising_Force написа:
  Bobolin написа:
  trendkiller написа:
Малмстийн ,Ромео ,Петручи ,Куули ,Макалпайн .... почти всички шредъри ползват ALTERNATE picking за бързо изсвирване на гами (не говорим за свирене на арпежи или пък за други техники като легато и таппинг ... ).

Само едно допълнение да внеса относно Макалпайн. Гледал съм негови уроци преди време - в часта за арпежите демонстрира използван от него похват (навярно и от много други но в конкретния случай говорим за него) за свирене на арпежи посредством алтернейт пикинг и нямаше никаква загуба на бързина а резултата бе идеално чисти тонове за сметка на масово използваната практика юруш надолу и после айде на горе по струните (говорим за арпежи) от което резултата доста често е водопад от омазване. Предполагам всеки, който е слушал албумите му (лично за мен "Premonition" е един от най-големите китарни шедьоври въобще) му е направило впечатление нечовешкия начин по който звучат "Макалпайнските арпежи". :headbang: И тук не ми остава нищо друго освен да си пусна адски любимата ми композиция "The Violin Song" от горепосочения албум и да кажа силно депресиран - "Който го може го може." ;)

:D:D;) А как става свирене например на арпеж по 6 струни с алтернейт със същата скорост с каквато би се изсвирило със Sweep ?

О, предполагам не е нищо сложно - просто 10-ина години тренировки. Както и да вземеш 100 м. под 10 секунди - тренировки. Както и да накараш шефа да ти вдигне заплатата - мноо-о-о-о-го тренировки. Шегувам се най-добронамерено разбира се. Не съм достигнал такива висоти като Макалпайн и най-вероятно няма никога да ги достигна а и не се опитвам. Но отговорът е много прост - тренировки.

Така е, всичко става с работа.

Отговорено
  Rising_Force написа:
:)  :)  :P А как става свирене например на арпеж по 6 струни с алтернейт със същата скорост с каквато би се изсвирило със Sweep ?

Много е просто - не става! ;)

Не се майтапя и не го казвам само защото аз не мога да го направя - при висока скорост и дълги (с повечко струни) арпежи единствената алтернатива на суип-а е липсата на пикинг (оставяш лявата ръка да се "спасява" сама). Безкрайно уважавам Макалпайн, но ако е демонстрирал арпежи с кроспикинг, то те едва ли са имали много общо с да речем арпежите на Джейсън Бейкър от Какафони (или други подобни). Виждал съм и други величия да показват арпежи с кроспикинг (сещам се за един урок на Вини Мур - голям техничар), но там специфичността е в "яркостта" на тона, а не в скоростта на арпежа.

Отговорено
  ivivdim написа:
  Rising_Force написа:
:)  :)  :P А как става свирене например на арпеж по 6 струни с алтернейт със същата скорост с каквато би се изсвирило със Sweep ?

Много е просто - не става! ;)

Брей? В качеството на какъв го заявяваш толкова категорично? Хайде стига безумни категоризации на база лично мнение. Арпеж с алтернейт пикинг се свири както всичко друго което се свири с алтернейт пикинг. Проблема идва ако се опиташ да го извириш наистина бързо и тук вече нещата опират най-вече до технически възможности на съответния свирещ.

Отговорено
  Glacierise написа:
Напрао не ми се вярва, че може толкова глупав спор да се води :)

Спор се не води. Глупост човешка се тепа.

Отговорено
  Bobolin написа:
  ivivdim написа:
  Rising_Force написа:
:)  :)  :P А как става свирене например на арпеж по 6 струни с алтернейт със същата скорост с каквато би се изсвирило със Sweep ?

Много е просто - не става! ;)

Брей? В качеството на какъв го заявяваш толкова категорично? Хайде стига безумни категоризации на база лично мнение. Арпеж с алтернейт пикинг се свири както всичко друго което се свири с алтернейт пикинг. Проблема идва ако се опиташ да го извириш наистина бързо и тук вече нещата опират най-вече до технически възможности на съответния свирещ.

Личното ми мнение е полегнало на 20-тина години свирене (основно за техника) и всичко което съм видял и чул през това време. Знам, че не е много, но все пак...

Отговорено
  Bobolin написа:
  Glacierise написа:
Напрао не ми се вярва, че може толкова глупав спор да се води ;)

Спор се не води. Глупост човешка се тепа.

Правилно. :):):P

Отговорено

В слу4ая вземам страната на ivivdim. Мисля, 4е е напълно прав за арпежите и съм съгласен с него напълно. Освен това знам много добре детайлния му подход към всяко не6то с което се захване, не само за музиката (стоял съм 11 години на един 4ин с него, свирили сме в една и съ6та банда заедно). Мисля, 4е неговото мнение е много компетентно и аз в слу4ая го подкрепям, просто за6тото е прав.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.