Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)

Гледам, че темата се е разцепила на две направления:

 

1. Говорим си за телекастери / на които съм маняк / и с много забавление, четох творческите напъни да се анализира тази китара, която впрочем е икона сред елеткрическите китари.

 

 

2. Другото направление на темата :  Има ли значение ъгъла на главата.

 

По 1

    По първия въпрос може да ми отнеме повече време, но мнението ми е идеалният телекастер : 1955 или 1959 Reissue - butterscotch blonde и soft V shape neck. А онзи телекастер с джаджата дето като го наклониш от колана и играе ролята на tremolo се нарича Nashvile B-bender. и е от скъпите серии.

    Само един факт : Telecaster e първата масово произведена солид боди китара / до преди нея ел.китарите са били само електро-акустични/  и до сега видът и ..вече 70 години почти не е променен

ОТ което ще рече, че :

Telecaster  е ДЯДОТО И ТАТКОТО И МАЙКАТА  на всичките ви любими китари каквато и марка да са те. ;-) 

 

По 2 :

Ключът се крие в това кoeto спомена някой по-горе,а именно  че лютните, акустичните китари и цигулки се правят от лютиери / това определя, че имат наклон на главите , а великият Лео Фендър е бил  обикновен радио-инженер и хич не му е пукало за лютиерските правила и техните занаятчийски маниери..Той просто е решил да тикне едно две железа които да придават ъгъл на струните ;-) Хитро а!?

 

Благодаря за вниманието.

Редактирано от DaftFunk
  • Отговори 188
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено (Редактирано)

@DaftFunk,
Дизайна на Телекастера е откраднат от Лео Фендер и един негов приятел от Рикенбакер.Така,че по-скоро е чичото,не дядото и майката и т.н.
Що се отнася до дизайна,дето от 70 години не е променян,докато има хора да плащат луди пари(50% от които директно потъват в мафиотските профсъюзи на САЩ и по никакъв начин не са отразени в реалното 

качество на инструмента),Фендер нямат причина да променят дизайна.Това е равностойно на кола,която се пали с манивела или лампов телевизор Рубин с кинескоп.Няма лошо,тези неща си имат цена,защото
носят много колекционерска стойност и като цяло цените им се повишават(нещо като картини на стари майстори).Ама е хубаво да не крещим с пълно гърло,че дизайна им е добър и железцата са особено хитра идея.
 

Редактирано от ZLE
Отговорено (Редактирано)

@ZLE,

Рикенбакер правят първите прототипи на електрически "solid-body"-та но от лят алуминий и после бакелит. Лео Фендер (дори и да е крал нещо от тях, а според мен по-скоро е работил успоредно с тях) е първия, който създава масово произвеждана и успешна електрическа китара от масивно дърво. Така че и за мен Телекастера е майката и бащата, а не чичото или лелята. Неуспешните опити остават в историята само като такива, а победителите ги разпознават всички :)

 

Второ, сравнението ти с Рубина и манивелата не е много коректно. Казвам го от опит, щото съм опитвал и двете :) Телекастера не е архивен експонат, а много успешен модел и остава една от най-използваните китари и в момента. Една китара (както знаем) по същество е просто нещо: качествена дървесина, издялкана както трябва в комплект с добре измислена електроника. Мен лично не може да ме впечатли особено еволюцията на китарните чарколяци, тоест Флойд-Роузове с платинени стъдове, активна електроника и пуш-пул потове делящи хъмбъкър на 4 сингъл-койла или обратното.... Фендер няма защо да променя дизайна и характеристиките на Телето, просто защото те са простички, но брилянтно измислени от самото начало. 

 

И това го казвам като се има предвид че винаги съм мисли че Телекастера е най-грозната китара на света и че никога не бих си я купил. Имам в колекцията от неотдавна Американски Стандарт и затова пиша горното. Не знам какъв процент от стойността му отива в джобовете на профсъюзите, защото не съм разгледал в детайл финансовите отчети на Фендер :) Цената на Телето е поносима и много под тази на доста други модерни и натруфени изгъзици.

 

Та по-добре да не крещим нито осанна, нито разпни го, защото успеха на Теленцето говори сам за себе си и ще продължава да говори и след години, когато модата диктува да се свири примерно на 17 струнни гъдулки с 12-степенна скоростна кутия и 3 цилиндров вграден буустър :)

Редактирано от jabs
Отговорено

Въобще не съм съгласен, че ЛеоЕ откраднал дизайна от Рикенбакер ... особено гледайки дизайна на китарите на двата бранда. Просто не виждам нищо общо. И двете китари са особено разпознаваеми по свой начин.

По твърдението,че телето не е първата масово произведена китара, ще замълчэ, тъй като това твърдение е смехотворно. А относно еволюцията на парчетата дърво със струни вэрзани към него мога да кажа само, че не.винаги еволюцията води до добро. Ако всички разсъждаваха като теб ... в момента всички китари щяха да са от модерен плексиглас. За щастие хората масово не са като теб Zle .. а са традиционалисти и са запазили истински важните неща и до ден днешен. TELE както и Les Paul не са морално остарели парчета дърво, а са символ на традицията и магията на инструмента. Но не казвам, че ултра съмрименните китари с ултра срийд флоулес Wizard грифове, графитни нътове и космически бриджове и адаптери не са добри. Те са добри. Безспорно...л Просто Телето е китара за традиционалисти. :) Това е.

Отговорено

 Една китара (както знаем) по същество е просто нещо: качествена дървесина, издялкана както трябва в комплект с добре измислена електроника. Мен лично не може да ме впечатли особено еволюцията на китарните чарколяци, тоест Флойд-Роузове с платинени стъдове, активна електроника и пуш-пул потове делящи хъмбъкър на 4 сингъл-койла или обратното....

 

Но не казвам, че ултра съмрименните китари с ултра срийд флоулес Wizard грифове, графитни нътове и космически бриджове и адаптери не са добри. 

Последната(засега ) китара,която си купих наистина има Флойд и пуш-пулове,но е модел на 25 години,та не виждам какво и e ултра модерното и съвременното.

 

Наскоро се върнах от Германия,където имам роднини и там един съсед си беше купил кола DeLorean(това е колата от Завръщане в Бъдещето) за 30000$.

Ако кажа,че не ми хареса и не си се представих как я имам,ще излъжа.Може ли да се купи по-модерна и функционална кола за тия пари? Да!

Бих ли си купил Delorean вместо нов VW Passat? Вероятно ДА :).

Същото важи за Фендер и Гибсън.За добро или лошо двете марки са си издълбали имената в историята завинаги и както  съм написал по-горе ще продължат да се продават

и цените им да се вдигат.Ако Джими Пейдж беше хванал Ямаха,сега щяхме да се кълнем в Ямаха,ама това е друг въпрос.Това,че и двете компании са спасявани изкуствено от фалит е втори въпрос.Може ли детайли от дизайна да се подобрят? ДА.Искат ли феновете да се подобрят ТВЪРДО НЕ!(Писал съм вече,че по времето на Норлин,Гибсън правят

плах опит да добавят гърбица на грифа,че да не се чупят като клечки и всички скачат като настъпени:"Сакън,Лес Пол,не го е сложил,значи няма да се пипа)".

Не искам да бъда разбран погрешно,имам желание да си купя и Фендер(STRAT HM по същество) и Гибсън(Explorer разбира се),така че не съм хейтър.

Нито ще държа сметка на някой за какво си харчи парите.Айде със здраве и Пийс.

Отговорено

До колкото знам Бил Щулц е спасил Фендер от фалит. За Гибсън не съм чувал. Гибсън имаха огромен проблем с дървесината. Американските федерални власти и данъчните им бяха затворили складовете с вносна дървесина щото била нелегална нямали право да я внесат и ползват.( сигурен съм че ставаше въпрос за палисандър и абанос ) Но до колкото знам е имало съдебна битка и сега са ок.

Отговорено (Редактирано)

^^ С голяма усмивка и без грам хейт, подобно на тебе :)

 

Не бих казал че Гибсън и Фендер не са опитвали промени или модернизации. Като пример бих посочил кретенските самонастройващи ключове на Гибсън отпреди година. Те бяха отхвърлени от потребителите не заради традиционалиъм, ами просто защото... знаем защо :)

 

Ако Ямаха бяха изкарали китара с качествата на Лес Пол, Пейдж нямаше да пропусне да я налази. Да, ама те не изкараха такава китара. Според мен е грешна концепцията двете марки и техния успех упорито да се свързват със снобария + подражателството на фенската маса и маркетинга им. (Знам че това многократно е коментирано във форума, но явно има какво още да се каже) Лес Пол, Страт и Телекастър са просто три хипер успешни концепции. Те нямат особена нужда от доработка и това го доказва по най-простичък и категоричен начин времето. Обратното, опитите да се променят водят обикновено до провал защото промените не ги подобряват. Може да се говори за фини настройки и майсторлък, както Сънчу отбеляза правилно преди малко в скайп, формулата на дядо Лео гравитира около "евтино, просто, ефективно, удобно" + "носещо яка печалба". Нещо като Хенри Форд и модел Т при китарите (поне за мен). И това отваря вратите на други предприемчиви люде като Сър и прочие, които правят бижута, за тройни пари, върху същата концепция :)

 

Но пак, това си е моята cup of tea, и никого не насилвам да я приеме. Моята музика и усещане са такива че като пипна едно добре направено ЛП (не задължително Гибсънско) и душата ми се изпълва с мир и покой.... Ако чегъртах стружки щях да си търся подходящ флекс за целта и да приказвам едни други работи :) Както казваш, пийс и ноу хейт, амин :)

Редактирано от jabs
Отговорено

Те нямат особена нужда от доработка

 

 

Според мен процент на счупени глави при Гибсон и Орвилл говори за обратно...

Отговорено

Съгласен съм с поста ти jabs, но мисля, че като говорим за снобизъм .. това е основна черта на Gibson поради факта, че те не изнесоха производство извън САЩ за разлика от Фендър ... и съответно запазиха баснословни цени дори на най-бюджетните си серии..... като се замисля LPJ и LPM единствено правят изключение, но темата си е за Теле... което прави Gibson излишни в този топик!

Peace! Love! Empathy! 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.