EAmechaniX Отговорено Май 26, 2009 Отговорено Май 26, 2009 (Редактирано) Това което съм написал по-горе може да не е 100% вярно, но е добре аргументирано и що годе логически обосновано.Ако някой знае повече от това то нека заповяда в дискусията. Винаги съм отворен да науча нещо ново.Уважавам хората с опит и знания. Евто, ей сега е момента да подкрепиш основанията си с един чертеж с SolidWorks. Което не означава, че не се съгласявам с това по - горе написано от теб. Редактирано Май 26, 2009 от EAmechaniX Цитирай
billymilano Отговорено Май 26, 2009 Отговорено Май 26, 2009 нерде телето нерде солид уъркс... няма ли тема за конструкции и материали??? Не мога да повярвам... Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Май 26, 2009 Отговорено Май 26, 2009 (Редактирано) Разглеждайки статии из нета ми сната ясно,че няма единодушие по въпроса, защото. -И двата лагера говорят за чупливостта на единия или другия вариант, изтъквайки различни причини(правдоподобни). -Лютиерите говорят за СВОБОДНИ струни, когата става дума за съответното предимство в състейна. -Вариантът с водачи не се обсъжда от тези, същите лютиери. -Други лютиери изтъкват, че наклонената глава създава неудобство, когато оставим инструмента легнал(стъпва на върха на главата). -Когато имаме голяма сила върху нъта, струните по-лесно засядат в него и се вкопават в пластмасата(важи и за наклонена глава, и за водачи...). и т.н и т.н. Факт е, че LP има осезаемо повече състейн, примерно от Stratocaster, но причините са многобройни. Затова, май по-добре да не обсъждаме тази тема за напред, без солидна аргументация. Редактирано Май 26, 2009 от Evtim Djerekarov Цитирай
EAmechaniX Отговорено Май 26, 2009 Отговорено Май 26, 2009 (Редактирано) Да Евто, всичко е въпрос на дизайн и на схемно решение. В дългият си пост съм описал нещата такива каквито ги виждам и нямам претенции, че това е 100-процентовата истина.Сигурно има и още, което аз не знам, а и както сам виждаш, трудно е да се отсее истината.Точно заради това се осланям на практично-техническата част на нещата, до колкото ми позволяват познанията и опитът ми, който не е завидно дълъг. Но да ме извиняват някой хора...ако искат нека си вярват в легендите - това си е тяхно право. Аз интерпретирах нещата такива ,кавито съм ги научил и съм успял да пречупя през логиката си и нямам претенциите, че съм максимално обективен и изчерпателен. Това какво пишат лютиерите също е субективно и трябва да се отсява много внимателно. То ...атомонтьорите са много, но малка част имат идея за какво става въпрос.Останалото са болтаджии а в лютиерството, да ги наречем условно, кадърни дърводелци. Това е истината за мен и ако на някой не му харесва - моите извинения. Всеки сам си прави заключенията. П.П.Това да се прави сравнение между болт он и сет нек, между дълга и къса мензура си е направо абсурдно. А причини за разликата в състейна колкото щеш. Имам само един въпрос: Защо ако там/ъгъла е разковничето, всеки уважаващ себе си производител на китари ще допусне компромис във звука и ще прави да кажем headless инструменти. Няма логика, нали? Редактирано Май 26, 2009 от EAmechaniX Цитирай
noflip Отговорено Май 26, 2009 Отговорено Май 26, 2009 в момента ме мързи и ми се спи да превеждам всичко, но ето какво пише в една много хубава книжка, наречена "Маке your own electric guitar & bass" (аз мнение нямам по темата, само paste-вам) а ето и обяснението в тази книжка за грифовете без глава, което ме радва : отново се извинявам, че не съм го превел, но в този час мисля, че можете да ме разберете. Цитирай
Бицев Отговорено Май 26, 2009 Отговорено Май 26, 2009 @Евтиме - ти откъде ги знаеш тия работи, бе? Има нещо съмнително около тебе - ти май не си никакъв музикант Без майтап: аз очаквах, че всички са си начертали (наум) къде и как действат силите в един струнен инструмент (няма никакво значение дали е електрически или акустичен). Поне като статика, която е достъпна за всички. Хайде, динамиката (нещо за маси се говореше) и теория на хармоничните трептения (за затихване на определени честоти също ставаше дума) може да искат малко познания - но елементарните равновесия на сили са интуитивни - изненадан съм колко малко хора са си направили труда да помислят. "Изправянето" на главата е продиктувано главно от технологични мотиви: за опростяване на масовото производство и икономия на материал. Което не значи, че Фендерите (и куп други, възприели тоя подход) нямат великолепен звук - просто различен. Конструкторите, 'изправили' фендерските глави, са били грамотни хора, зачели са потребността от изменение посоката на струните и са дали ъгъл - доколкото позволява дебелината на изходния материал - заготовка. За да направя оф-топика още по-объркан, ще запитам: а какъв е смисълът на другия 'ъгъл' на главата: в собствената и плоскост, спрямо оста на грифа? (При несиметричните глави, разбира се). Защо при някои китари този ъгъл е значителен, а при Телекастера - минимален? Какъв есмисълът на използване на 'обратни' (леви) глави и грифове при нормално нареждане на струните? Защо има и китари, на които по дизайн главата е 'обратно' завъртяна? Слаб съм в играта с 'аргументи', та предпочитам да работя с FFT (food for thought му викат някъде - храна за размисъл). Способните на размисъл нямат нужда от аргументи - сами достигат до изводи. Убедените в безусловната си правота не се и опитват - те всичко си знаят. Аз бях дотук в тая тема - чао Цитирай
jrahnev Отговорено Май 26, 2009 Отговорено Май 26, 2009 Аз имам един телекастер, ама той не е съвсем телекастер, къстъм...и не е съвсем фендер - скуаяр е..обаче като видях как Телекастер създаде повод да се говорят такива хай левъл теми, стигнах до извода, че Телекастер е много яка китара. Един мой приятел преди време вика, абе..що си си купил такава обикновена китара, вземи нещо по-пънкарско..по-така..викам - абе мен..Кийт Ричардс свири на такава китара, а Джими Пейдж и той едно време...и Жоро от Остава и той...Тогава още не бях разбран напълно, обаче сега когато темата за Телекастер премина през космоса и през съпротивлението на материалите, аз мисля че Телекастер е велика китара и с много як състейн, и яка динамика дори..много се кефя, че най-после и тази китара се доближи до достойнствата, които по презумция заслужава...евала на темата Цитирай
Slide Отговорено Май 26, 2009 Отговорено Май 26, 2009 Аз за шест в редица бях чул, че държели по-добре строя... Шегата на страна. Май ъгъла на глава е едно от последните неща, които трябва да вземаме в предвид. Пък и както сме тръгнали, ще го докараме до Gibson vs Fender. (Може и на Mercedes vs BMW). Цитирай
badValue Отговорено Май 27, 2009 Отговорено Май 27, 2009 надолу описвам случай с незаключващ нът --------------------------- от написаното на английски изглежда, че 6 в редица е добра комбинация за "държане на строй", но само ако държат струните "относително прави(непречупени)".... което не се отнася за "експлорър/чоФковидни" глави ... по- скоро за страт/теле ако се абстрахираме от заключването и ключовете, би трявало 3+3 да е по- добре от 6 в редица(на картинката) друго: ъгъла на главата има значение само при СВОБОДНИ СТРУНИ => дизайнерско решение е колко да е ъгъла на главата стига да не пречи,при добра механика(ключове/нът и т.н.) би трябвало да не е това основното .... --->тоест да имаш състейн при свободни струни сравним с този на нависнато на произволно прагче(или малко повече) не ме нападайте че състейна е различен на всички позиции (грубо казано празна струна да не заглъхва за 2сек) --->като си сложиш китарата на плоскост да легне (да кажеш на масата) китарата да изглежда по- скоро вертикална(отвесна) отколкото хоризонтално(водоравна) и това само защото главата има такъв ъгъл, че навдига китарата и тя не може да "легне". Цитирай
djbnz Отговорено Юни 29, 2009 Отговорено Юни 29, 2009 Telecaster sucks, още като гледах Crossroads не ми хареса, то и Strat-а не ме кефи, ама по-приемлив. Телето с тая метална джунджурийка при бриджа така ме дразни, същи и при нобовете. Вярно не е кофти от към звук, но ще ме е срам да държа тая китара, както ме кефи по-тежка музика, с тая тенекия никакав случай. Цитирай
sevenstring Отговорено Юни 29, 2009 Отговорено Юни 29, 2009 ^ха-ха Нямам нищо смислено да кажа повече по темата (то, като гледам, малко хора имат), обаче, като я погледнах сега отново, ми стана много забавно под какво заглавие сме се разписали всички тук: "Telecaster: странна китарка". А говорим за една от класиките в света на електрическите китари ... въобще много е яко в един момент експлоръри, стрели, шред машини от типа Ibanez RG / ESP M и т.н. да се считат за нормална, а телекастъра - за "странна" и "смешна" китара, не мислите ли? Цитирай
SomeoneElse Отговорено Юни 29, 2009 Отговорено Юни 29, 2009 Ами...времената се променят, разбиранията и възгледите също. Така е с абсолютно всичко, особено що се отнася до външен вид (което е най-характерното на тази китара). Сега вече са на мода облите форми, но съчетани и с резки ръбове и издатини, които придават по-агресивен вид - говоря по принцип (автомобили, архитектура...), не толкова при китарите и китарната техника, където все още има голяма доза консерватизъм и отказ да се избяга от старото (китари с дизайн от 50те, лампова техника и т.н.). А и няма и как да е по друг начин, тъй като все още има много хора, които слушат музика още от 1960те, 1970те и още са трогнати от очарованието на музиката и самото време. Затова и тези китари са още актуални. И на хората преди им е било меко казано странно, като се е твърдяло, че земята е кръгла и не всичко се върти около нея Цитирай
jrahnev Отговорено Юни 29, 2009 Отговорено Юни 29, 2009 (Редактирано) sevenstring, разбира се, че е странно. Нали за това се правя на хамав в предния си пост, то не че не съм си по принцип...но това ще го обсъдя в друг форум. И все пак заглавието трябва и да провокира, а гледайте колко поста се изписаха, от които научихме и много полезни неща. Но наистина, когато мой познат с претенции да разбира от музика, ми каза, че телекастера изглеждал много смешно и някакси "НЕагресивно", направо му се изсмях. И когато случайно в "Ютюб" се натъкнах на едно соло на Пейдж, който стимулираше своя телекастер с лък за контрабас и вадеше звуци подобни на музика към филм на ужасите правен някъде на друга планета или кой както иска да си го разбира, но в никакъв случай не и смотаняшко....веднага му изпратих този клип, придружен и с линк към списък с известни китаристи, които са свирели или свирят с Телекастър. Той млъкна, взе си бележка. Но оттогава просто избягвам да си говоря с него за музика. Просто нямаме какво да си кажем. И това не е само за Телекастерите, това е в много области. Просто последните 20 години се навъдиха някакви хора, които карат останалите да им вярват, че именно те откриват топлата вода. Смешно е, некултурно е....пуснете си МТВ и вижте всеки втори клип с китарна музика е изпълнен с Телекастер.. Поздрави П.С. Моля да бъда извинен ако поста ми е прекалено абстрактно изнесен, просто не мога да говоря конкретни неща, тъй като не съм нито суперспец нито супер музикант. Редактирано Юни 29, 2009 от jrahnev Цитирай
bluelemon Отговорено Юни 29, 2009 Отговорено Юни 29, 2009 След като гледах това вече съм фен на телекастър . Ричи също бичи на теле. Следващата ми китара ще е такава Цитирай
djbnz Отговорено Юни 29, 2009 Отговорено Юни 29, 2009 Китарата си е агресивна и без да има някакви странни ръбове и много изпълнители с Telecaster го доказват, но за мен китарата не е красива, Les Paul също е доста стара, но е невероятно красива за мен, а и в YouTUBE има клип на Лес Пол и бившата му жена как свирят на Les Paul-ове и са далеч от агресивният стил, но пък просто за мен е съвършената китара. Eто нагледен материал: Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.