Jump to content
Българският форум за музиканти

Общи приказки за клубовете, репертоара и още нещо...


Recommended Posts

Принципно, плакатите следва да се правят от организатора на концерта.

Клубът не би трябвало да е организатор на концерта, клубът дава сцената и евентуално част от апаратурата.

Клубовете единствено има логика да разпечатват плакати с месечната си програма за собствена сметка. Оттам нататък всеки един концерт следва да си го рекламират самите групи или техния мениджмънт (ако има такъв).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 85
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

вие двамате слинки и оувърхейт вземете малко да разчупите традициите като не върви по един начин.

първо за каква група се говори, второ за какъв организатор. аз ви говоря за организация- буукинг, който се прави с месеци напред, а не в последната секунда. всичк както гледам е направи си сам.

за мен и клубът трябва да е и промотър. не бандата на клуба а обратно.

не може един сериозен клуб, или поне клуб, който има притенции, да разчита на некви свирачи, който от много мислене кой кавър да извадят нямат време да си направят рекламни матриали.

аз съм обикалял клубове, обаждал съм се постоянно по теефона на повечето собственици на места за свирене да им извличам информация за свирещи банди и след тва да набирам на ексел за да я сложа в списание амплифайър. нямате си идея колко бач е тва при условие, че аз даавам и пари за отпечатването му. комуникацията е отвартитена, нито групи ми ппращат инфо, нито клубове. пълен ташак са повечето.

групите трябва да си оправят свиренето и пейлистата си първо и после да си помогнат за промоцията. кви мениджъри и се моткат в главите. такива няма.

слинки. не те познавам, но те съветвам следното. спри се. направи един сериозен буукинг от септември месец на там. направи си добра и гъвкава програма, таргетирай различни стилове. не робувай на изградените клишета. нпрви така, че клуба да работи за теб, а не ти за клуба. ако разчиташ, че някаква група ще ти доведе публика си в голяма грешка.

баси хората значи.

.. и ако обичате без кавъри, защото няма да е клуб, а най обикновенна кръчма с опция - сцена за самодейна изява.

моля ви не ме карайте да пиша повече. мислете. ако трябва се свържете с мен, ще ви дам съвет според конкретните обстоятелства.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако искате да си свирете кавърчета има къде по тарикатски идейки - ходи се на вила някъде. събирате се приятели и приятелите на приятелите на приятели. носите си апаратурата и си се представяте, пред който е дошъл. носите си пиене и си изкарвате една незабравима вечер. така всички с доволни, и бандата, че е репетирала пред повече от колкото може евентуално да додат в клуба. гостите, че е нямало охрана и бармани и тн. позитивите са много.

Хитро!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.. и ако обичате без кавъри, защото няма да е клуб, а най обикновенна кръчма с опция - сцена за самодейна изява.

 

Тоя ред не го разбрах, честно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм напълно съгласен с bassiscotta Публиката се възпитава и трябва да се почне от някъде. Цялата хава с кавърите е добра като за начало,но дефакто идеята на клуба е да даде поле за изява на групата,да представи музиката им. 1-2 кавъра,колкото за заигравка с публиката са в реда на нещата,но няма как да накараш хората да слушат авторска музика ако не им пускаш такава.

В Англия въртят 5-6 песни по радиото нон стоп и дори като сънуваш си припяваш. Също така в петък или събота в повечето барове има лайф музика. Идват разни банди и свирят. Веднъж гледах едни емота си обличаха тясните панталони в уличката зад пъба и китариста показваше песните на басиста преди гига. Не съм ги видял пак там,но е факт,че свириха.

Това е идеята дефакто -Аз ти давам възможност да свириш,но мога и без теб.

 

Ако пък групата и музиката са основните източници за привличане на интерес и финансови постъпления,то викаш Анелия,Камелия,сиреч отвърдили се звезди :ban: и глей сеир. Може и сватбарската,като в Оркестър без име...и слушаш едно и също през определен интервал от време.

 

Моите 5 стинки :ban:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

bassiscotta, хубаво де, не ти противореча, щото има доста логика в думите ти, ама това което се опитвам да кажа, че не искам да бъда промоутър. А ако трябва, нали се сещаш, че трябва да печеля и от концерта. Това означава, че и активите, и пасивите между мен и бандата са общи. Това означава, че бандата няма да си вземе целия вход, а аз трябва да взема процент от него. И тогава кажи ми ти, какво ще остане за бандата. При наличие, че в клуба ми влизат максимум 80-100 човека, дори при 5 лева вход, което е може би маскимума за град като нашия ще се съберат 400-500 лева. И кво, като резна групата, щото има разходи за реклама - за справка 90 лева за кабелна телевизия за 1 седмица, 50 лева за плакати, за друго не говоря, ще останат 300 лева. Като взема и аз 30% поне, щото не знам дали си видял някой промоутър да бачка без пара, на бандата пак ще и останат съмнителните 200 лева. Вярно е, че в тази ситуация ако се направи цялото това движение на парични знаци поне се създава схема на работа. Обаче дали тази схема ще доведе до развитие? Защото капацитета на клуба не може да се увеличи - 100, пряко сили 120 човека. А нито входа може да се увеличи, нито цените в клуба. Какво правим тогава? За същата печалба, работим няколко пъти повече. А ако сложа 3 лева вход - пак ще събера 250-300 лева, а хората ще имат повече пари за пиене. Ако групата ги накефи - ще похарчат повече пари в клуба. Много често има хора, които наистина нямат пари. Аз винаги се опитвам да преследвам всеки един клиент да си плати входа. И съм стигал до ситуации, при това не веднъж, да ми събират няколко лева на стотинки. Плащат си хората, ама кво да ти кажа - мъка. Иначе добре е да се възпитава публиката, ама ако има достатъчно публика и потенциал в нея. При това не някакъв интелектуален и духовен, а финансов потенциал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... ама това което се опитвам да кажа, че не искам да бъда промоутър. А ако трябва, нали се сещаш, че трябва да печеля и от концерта. Това означава, че и активите, и пасивите между мен и бандата са общи. Това означава, че бандата няма да си вземе целия вход, а аз трябва да взема процент от него. И тогава кажи ми ти, какво ще остане за бандата. При наличие, че в клуба ми влизат максимум 80-100 човека, дори при 5 лева вход, което е може би маскимума за град като нашия ще се съберат 400-500 лева. .... Иначе добре е да се възпитава публиката, ама ако има достатъчно публика и потенциал в нея. При това не някакъв интелектуален и духовен, а финансов потенциал.

 

за кой град говориш? май подразбрах от някакви коментари- ботевград, но не съм сигурен.

ако е ботевград, до колкото знам има некви студенти там....

не трябва да разчиташ само на вход. това е много рисковано

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка това си е пазар и както във всеки пазар въпроса е кой за колко може да си продаде продукта.

В най-общи линии логиката диткува:

- ако групата е по-известна от клуба, то тогава клуба има интерес сам да рекламира, че тази група ще идва да свири там, тъй като очевидно самото име на групата тогава може да привлече нетипична за клуба клиентела; тогава от финансова гледна точка най-логичното изглежда твърд хонорар (висок) за групата и вече входа и консумацията за клуба;

- ако клуба е по-известен от групата, тогава групата е тази, която следва да извести хората в града, че тя ще идва там; за клуба това е вид риск, защото не е сигурно как ще се хареса групата на редовната клиентела, затова логиката е групата свири на процент от входа (разбира се, предварително договорен) и след това, при добро представяне, може да се пазари за по-висок процент или твърд хонорар.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, за Ботевград става дума. Но реално погледнато болшинството от студентите там са си чалгаджии. Не че няма и от нашите хора де. А има много пунктове по които да работя. Пусках и други теми във форума, от там дойдоха много идеи. Всичко съм взел пред вид и се опитвам да съчетая всички полезни идеи. Въпроса е че трябват време и пари. Аз знам, че до есента сигурно само ще наливам пари в клуба. Едва ли ще успея да изляза над повърхността. Но като знам за колко неща е нужно да се похарчат пари - просто няма да стане веднага. А ми се иска да поддържам сцената в Ботевград. И във повечето провинциални градове, трябва да се създава и поддържа сцена, защото без това, музиката си е умряла от всякъде. Иначе благодаря на всички за идеите - каквото успея, ще се опитвам да го прилагам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

bassiscotta е казал всичко в постовете си общо взето.

Това, което мога да кажа от гледна точка на китарист/организатор в метъл банда е, че положението е много тежко.

Комуникацията с клубовете е доста сложна на моменти. ВСИЧКО е шуро-баджанащина! Ама на най-високо ниво и дори да си приятел, с хората от клуба това пак не ти помага много, защото те хората си гонят някви цели. Дата за мероприятието се мести по няколко пъти и накрая я дойдат гореспоменатите от всички "приятели на бандите", я не!

Има още една жестока действителност.

Две банди свирят. Едната е вън заедно със своите приятели. Другата свири и техните приятели ги гледат. После се разменят. Това съм го гледал 100 пъти и го мразя ама дъното на душата си. Докато това нещо го има, в БГ няма да има сцена. Или поне аз така си мисля...

Редактирано от Crimson
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

най-готиното е, че има естествена селекция. трябва да се оганизират летни фестивали, където да се представят повечето музициращи хора дори и на самодейна основа. след това да се правят есенно зимни промоции. и да не се прекалява. дадена група не трябва да свири повече от 3 пъти в годината в даден град. даже три са много. по два макс. щото се изтъркват и доскучават. и не даа обикалят като пчели от клуб н клуб в софия, щото хората който ходят по клубове редовно са не повече от 300 души в софия.

един пример.

излиза ми се. отивам в бакстейдж. плаащам 7 кинта и слизам долу. взимам си биричка и с един западен промотър( случайно се засичаме) заставаме да гедаме бандата. бандата беше фейсес. ок. свирят кавъри ок. немския промотър - недоволен. пита ме човека къде ще ходим утре, какво ще у предложа. казвам му нека да отидем в суинга. влизаме в суинга на следващия ден а там ни посрещат няколко кавъра на рхчп изпълнени пак от група фейсес. нервирам се и тои покрай мене, въпреи че той е по спокоен. махаме се от суинга и се отпрявяме към фенса. там неква група пак изпълняваше кавъри, човека се разочаарова напълно. вдигам рамене и му казвам ' те тук е така'.

плащаш вход и гледаш некакви уонабийс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Тъй, тъй - много си прав - ама както казва един мой много добър приятел - истината е някъде там. Това значи е резултат от това, че

Първо - няма достатъчно клубове, така че във всяко по-голямо населено място да може да свирят групи - така ще има сцена за много повече банди.

Второ - никой от собствениците на клубове, които печелят, въобще не си размърдва мислите какво да направи, така че бизнеса да стане още по-добър. Да отвори втори клуб на друго място може би, да намери нови банди, да измисли някакво ново шоу, с което да интригува клиентите. Най-много веднъж в годината да направи един освежителен ремонт. За кой ли път ще дам примера с нашата банда от преди 8-9 години, когато един понеделник напълнихме Маската, направихме достатъчно добър купон за публиката, при все че свирехме рок, свирехме кавъри + 4-5 наши авторски песни ( а не денс и латино, щото брато то това върви тука, както ми каза тогавашният дебеловрат собственик ). И същият собственик ми каза след като свършихме - то, брато май не е лошо да каня и рок групи - глей какъв купон става. И след това въобще не се сети да ми се обади, за да ни даде друга дата. Сигурно помни по 3 минути, като маймуните.

При нас в България много силно властва ориенталщината - като му тръгне някакъв бизнес на българина, той си вика - ей много е добре, харчи си парите с кеф и не прави нищо, щото ако направи нещо, може пък да му се развали бизнеса. Българина живее на принципа - работи ли нещо, не го пипай. И после като спре бизнеса, почва да се чуди кво е станало дееба. И обвинява всички останали, само не и себе си.

Но в моя случай опираме до това - за да съществува сцената всеки трябва да си поеме неговата част от задачата. Както аз да подсигуря сцената, така и групите не само да се държат като звезди, от които се очаква да дойдат, да си изсвирят нещата и да оберат овациите. Вече много взех да се повтарям, но - нека всяка група поне да си подготви плакат и да даде някакви пари, за да си го разпечати. Както и сега имам в клуба поне 20 плаката на Черно Фередже и ако реша да ги поканя, след като ми потвърдят участието веднага мога да разлепя плакати.

Аз мисля да пробвам нещо ново. То е ясно, че всички материални подобрения по отношение на клуба ще се проточат поне половин година че и повече..... Но чудя се дали да не дам сцена на някои банди в петък вечер. При това банди, които да свирят само авторска музика, НО - да си поемат рекламата, да свирят не повече от 1 час, при това по-рано - да кажем от 21-22 часа и да свирят на вход. Колкото слушатели дойдат - толкова. За часа на концерта имам пред вид, че е добре да е такъв, че да могат да идват тийнеджъри, щото те така или иначе се изнасят някъде около 10 часа вечерта. А всъщност те са най-потенциалните фенове на каквато и да е музика. И друго - съвсем екстремна музика не ми се иска да представям, не за друго, ами защото просто няма много почитатели в нашия град. Имало е такива концерти, но публиката е не повече от 20-30 човека. Даже се опасявам, че може бандата да е повече от слушателите. И друго - ако бандата е по-голяма също така озвучаването ще е много трудно - нормално би могло да се озвучи 5 членна банда. За повече музиканти нещата стават много сложни.

Хайде със здраве и дано да тръгне да се развива тази сцена малко по малко. Че няма да е лесно, това е ясно. Но и Светльо Витков си го е казал - УЕСНО НЕМА!

Редактирано от eL_NinYo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

според мен ще направиш грешка ако сложиш група с авторски репертоар и после след тях се забият кавъри. така публика не се възпитава. или правиш само едното или другото. ако искаш да таргетираш ученици просто правиш 'занималня' от 7 до 9.30 и после по домовете. след това нека да си е бар.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Е, не, не мисля да има втора група - просто една единствена изява - 1 час, след това музика от компа. А в събота вечер вече ще си свирят бандите, които са по-разнообразни. Аз по принцип си застъпвам твърдо мнението, че трябва една банда да си свири и кавъри, авторска музика. Само с авторска музика е почти невъзможно да се постигне нещо. За мен такива банди са мечтатели. Да хванат да прочетат биографиите на известните банди - има ги на пазара. В началото, поне за около 1-2 години нито една банда няма достатъчно собствено творчество, за да направи самостоятелна изява. Това не е САЩ, където в един клуб излизат по 3-4 групи на вечер. Там може да излезеш и да свириш 30-40 минути и да бъдеш чут от цялата публика. В БГ просто няма финансовата възможност това да бъде реализирано. В най-добрия случай да излязат 2 банди, но и тогава при мен, в моя клуб това ще бъде със съмнителен финансов резултат. А аз държа да си покрия разходите, да не си изгоня клиентелата с прекалено висок вход.

Но така - ако клиентите, които не искат да платят вход и да слушат някаква непозната банда, свиреща непозната авторска музика, спокойно могат да дойдат в 10 часа, когато концерта свършва и да седнат да си пият питието, да си слушат например Metallica, AC/DC, Deep Purple или каквото си искат от компа на заведението.

Но основната ми идея беше, че не мога да блокирам цялата силна вечер на заведението с банда, за която въобще не знам дали ще бъде харесана от голямата част от публиката. Тук не обсъждам въобще нито възможностите на музикантите като изпълнители, нито творчеството им - дали е лесно смилаемо или е супер авангардно. Разбира се групи които не могат да свирят добре не бих допуснал да свирят на моята сцена. Все пак трябва да имат известен опит - да звучат завършено.

И да се върна на основната тема - ако има банди, държащи въобще да не свирят кавъри и се чувстуват онеправдани от това, че нямат поле за изява - за тях е това предложение.

Редактирано от eL_NinYo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.