Jump to content
Българският форум за музиканти

Общи приказки за клубовете, репертоара и още нещо...


Recommended Posts

Като начало, ситуацията опира до оцеляване. Така че почти всичките приходи на клуба отиват за да покрият разходите. В тази тема - http://forum.muzikant.org/index.php?showtopic=54887 двама доста известни съфорумци са описали как стоят нещата в чужбина. Клуба не се занимава с реклама и никаква организация. Всичко си го прави групата. Клуба само предоставя сцена. Друг е въпроса, че сцената се предоставя съобразно със стила и нивото на бандата. Не може да се канят групи, които ще изгонят клиентите на клуба. Клуба печели от продажбата на алкохол. В случая обаче, аз се опитвам да направя някаква симбиоза между клуба и музикантите. Да се опитаме да си улесним работата колкото се може повече. Защото тази структура, която е в цивилизования свят при нас я няма. Нямаме шоу бизнес, нямаме мениджъри, продуценти и т.н. Така че това е идеята на всички такива теми. Аз все пак съм доволен, че се натрупаха мнения, информация, която ще ми бъде от полза. Лошото е, че все пак нямам средствата да реализирам всичко за кратко време. Но поне ще опитам, доколкото мога да го реализирам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 85
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

ей, човек. хахах. много ми харесва ентусиазма ти.

в чужбина не е така както ти кават известните колеги.

но наистина клубовете, където свират кавър банди не правят реклама и организация.

повярвай ми. все едно да си направиш реклама в некои ресторант или кораб, че група еди коя си ще свири.

то зависи и в коя чужбина де. зависи от големината на населеното място, зависи от социалния статус на самото заведение. много са ти объркани представите за структурата на муз биз.

по-горе един колега спомена за третата страна в биза- посредника ии както се нарича букър или промотър, в зависмост каква роля играе. аз съм го обяснил в един по-преден пост.

сега бавно пак:

имаш заведение. ти или продаваш алкохол, основно или затваряш. ти си шеф. мениджър и тн. или назначаваш някой да се грижи за мениджмънта на заведението- снабдяване с артикули и тн.

ти само правиш програмата, която да ти помага евентуално за продажбата на този аколхол. ако трябва и акробати си вкарай, гълтачи на ножове и огнцове и пр. от време на време прави самодейни вечери, вечер на отряд едно, две и тн. на пионерски лагер не си лли ходил. вечер на отряда. прави ентертеймент за клиентите си.

и си прави рекламки, пускай видеа и тн.

ко искаш да промотираш авторска музика прави го по -такъв начин, че всички да останат доволни.

аз като прочетох за клуба ти, къде се намира и що е веднага си представих как можеш да го разработиш.

но за това се иска лекичко да ги разбираш тези неща и да имаш помотърски нюх, а не да използваш готови клишета и схеми, кито действат в софия или пловдив. организирай се според ситуцията и евентуалния таргет и мисли.

ако искаш ък да правиш концерт, ти казах и по-рано. наемаш там незнам какво имате- младежки дом и там си органиираш групи, които заслужават а свирят на вход, билет и мислиш, че учениците ще доийдат да ги гледат.

оф, просто ми омръзна да се дъвчи толкова елементарно нещо.

.. и прави всичко любов и жеание.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Хубаво, хубаво - че имам ентусиазъм - имам. Радвам се, че ти харесва. Това от което изхождам, е моя личен опит от времето когато активно свирехме по клубове. Това съм го обяснил вече. Значи - тази формула действа в България и в това въобще не се съмнявам. Искам просто да я приложа при мен. Че има банди, които са много добри като авторска музика и правят купон, има. Аз познавам поне една такава и днес се разбрах с лидера на бандата да свирят на 27 юни. Ако имаш желание, ела и ги виж. Иначе за мен формулата за успеха е ясна. БТР я показаха преди 10-12 години, ние я пробвахме и успя. Друг е въпроса, че собственицити на клубове така или иначе си канеха супер тъпи групи. За справка съм описвал вече как 2000 година напълнихме Маската с 300 човека в понеделник вечер, взехме 80 лева хонорар, ЗАБАВЛЯВАХМЕ СУПЕР ЦЕЛИЯ КЛУБ, ДОРИ КОГАТО ТОКА СПРЯ, а като резултат тъпия собственик на клуба тогава ми каза - МИ ТО МАЙ ТРЯБВА ДА КАНЯ И РОК ГРУПИ (преди когато говорехме за свирене ми викаше - пич, то тука върви денс и латино). Но пак си продължи по същия тъп начин. Значи - формулата е ясна - аз НАБЛЮДАВАМ ПУБЛИКАТА ( ИЛИ КАКТО ТИ КАЗВАШ КЛИЕНТИТЕ) през цялото време. За мен критерия винаги са тези хора - дето са или клиенти, или публика, или нещо по средата. Ако те се кефят на това, което правим, значи сме на прав път. Дали ще свирим авторска музика, дали кавъри - важното е резултата да е правилния. ТАКА ЧЕ ТОЗИ РЕЗУЛТАТ ТЪРСЯ В МОЯ КЛУБ. Друго не ме интересува. Ако хората вътре в клуба са доволни - ще дойдат пак. Ще дойдат и на друга група. И ако и другата група им създаде настроение, ще дойдат пак. Това е истината. Има само една скоба. ДА СЕ СВИРИ ПРАВИЛНАТА МУЗИКА - НА ЗАПАД И ВИКАТ РОК ЕНД РОЛ.

Редактирано от eL_NinYo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@bassiscotta : Въпросът ми за 'третата страна' беше към тебе, изглежда работиш в бранша. Има ли я в България и как работи? Като гледам как съветваш човека да си поеме и тая роля 'направи си сам' - май не е много разпространено? Дай някаква идея как стоят нещата -

 

@Slinky : Ако дойде при тебе агент и ти каже: "Поемам да инвестирам в рекламата, ще ти докарвам публика/клиенти. Ето ти и списък от банди - да си избираш, имам за всеки петък до края на годината ако искаш." (Най-добре е с календарен план,но ако предпочиташ може и всеки път 'на парче' да ги договаряш). Дава ти снимки, демо-дискове и пр. за идея що за банди са това. Иска от тебе само, като ти прати стотина (офсетно отпечатени) плакатчета, да ги сложиш из/около клуба, че и по-далечко из града. И ти казва: "За всичко дето давам, ще ти искам за бандата 60% от входа - на ръка; за мене 20% от входа плюс 2% от касата за деня."

 

Как би погледнал на такъв извънземен и неговата оферта?

 

:D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами да ти кажа доста интересно звучи тази оферта. От гледна точка на бизнеса, това ми спестява много работа и стига групите да правят готина музика, която ще се хареса на хората идващи в клуба бих опитал. Защото въпреки, че рок музиката в БГ уж не е комерсиална измежду хората, харесващи рок има голяма група, която предпочита все пак по-лесно смилаема музика, за да си пие бирата на нея. Едва ли в едно заведение пълно със 100 човека повече от 5-10 биха се навили да си пият бирата на норвежки блек метъл примерно. Особено в провинцията. В София ако има такъв чисто метъл клуб, спокойно може да се напълни и хората да си слушат дори през цялата седмица само норвежки блек метъл. Но като цяло такава оферта като финансови параметри би ме заинтересувала. Единственото което бих искал - да видя групите не живо - имат ли поведение и контакт с публиката. Защото на демо много банди звучат добре, но на живо не са на нужното ниво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да бицев, аз съм представител на третата страна. има още няколко човека и фирми, който се занимават с това.

всеки си има ростер. обаче. има няколко момента.

първо голяма, част от клубовете предпочитат да правят бизнес директно с групите. голяма част от групите предпочитат да правят бизнес диектно с клубовете. а проблема е че няма планиране на евенти. това поражда хаос.

в бегето има да кажем според майспейс около 4 хиляди изпълнителя и стават все повече и повече, а реално не повече от 20 клуба.

резултатите са на лице.

има и друг проблем, че голяма част от клубовете го карат само на едни и същи групи, които да кажем свирят кавъри. и понеже еди коя си група не я канят или не я искат в дадено заведение, те се надухват да свирят кавъри и почват да правят репертОар за да предложат на собсвениците, каквото клиента иска.

репертОара обикновенно е радио рок-поп хитове, който са омръзнали до болка на клиента.

миналиа месец отива на инспекция в един според менниетото на некви хора оборотен клуб.

гледам бандата накупила некъв ноо скъп баклаин. свират кавъри. и свирят от 11 до 4 сутринта. направо ги сажалих. напъват се и се вижда че не се кефят. клиентите и те се напъват да слушат, обаче са приятели на групата и им е неудобно да си тръгнат. и така цялото заведение беше в една гляма илюзия. който поптитах дали им харесва, всеки ми призна, че не го кефи, но няма избор. сори , но това се предлага, гледай/слушай това.

как да убедиш един собственик на заведение, че е обречен.

 

 

аз лично не виждам как бих могул да работя с повече от 3-4 клуба в страната. в софия в момента има само един клуб, който е ок. и още един новооткрит, който ще чекна.

останалите или имат големи проблеми с мениджмънта или с групите. групите пук от своя страна си искат своето.

а това е жалко, при условие, че в столицата има над 1мил жители да има два клуба за по 200 души. трагедия просто.

не е жалко, а направо нелепо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@bassiscotta: Разбирам някои от даденостите, други - не. Например, мислех че сме отминали стадия на "стихийния неокапитализъм" (20 години преход, все пак) когато се смяташе за голяма бизнес-мъдрост да "дадеш на късо" посредника (считан за паразит, смучещ неоправдани комисионни) и да "правиш бизнес директно". Мислех, че повече хора са започнали да узряват за ползата от "третите лица", които изобщо не са паразити, а играят важна роля и добавят принадена стойност. Без тяхното участие "директния" бизнес никога не може да бъде така успешен. Slinky явно го разбра от опростения пример, който му приведох.

 

Друго, което още ме обърква е твърдението, че имало "само два клуба" - с друго впечатление останах от неотдавна публикуван във форума календар: буквално всеки ден от седмицата имаше живи прояви, дори на няколко места в един и същи ден. (Тогава се пошегувах във въпросната тема: "Вие си имате по-наситен музикален живот от Лондон!"). Не можах да го потвърдя миналата седмица - прескочих само за 2-3 дни, единия се оказа злополучния ден с Бекстейдж и 'Ние'. Все пак май си екстремален с оценката - сигурно има в София поне дузина клубове (или увеселителни места с регулярни живи музикални прояви, не говорим за кръчми, нито за концернти зали). Също, големите градове извън София (особено Пловдив, Варна) традиционно са изпреварвали столицата с по-интересен културен живот - не е ли и сега така?

 

И също: ако ситуацията е (меко казано) незадоволителна - кой прави нещо съзнателно и целенасочено да промени нещата? (Или само знаем, по стара традиция, да плачем и псуваме "системата", "онези там.." и изобщо кривия Космос.. )

 

@SLinky : Офертата беше чисто илюстративна, цифрите, търговските условия и всичко може да е различно (и въпрос на договаряне). Важен е принципът: някой поема част от грижите ти, срещу което взема нещо - но след неговото "нещо" ти трябва да останеш с повече, отколкото би получил без негово участие. И бандата да получи повече, и заведението - та даже и клиентите (по-добре да се забавляват).

 

Колкото до желанието ти непременно да видиш бандите на живо: разбира се - още първия път когато им дадеш сцена :thumbdown: Иначе се опитваш да бъдеш импресарио, да отнемеш част от ролята на 'третото лице' (повярвай му - той ги е видял всичките на живо) - и да си тръгнеш по линията 'направи си сам', която уж току-що отрекохме. Ти не можеш постоянно да пътуваш из страната, за да оглеждаш банди - а 'третото лице' само това прави.И той няма интерес да ти 'пробута' некачествена стока, защото ще му е за последен път. (Говорим за утвърдени агенти с дългосрочно присъствие в бранша, не за 'ковбои за един ден'). И ако се е захванал с тая работа - можеш да си сигурен, че разбира кой изпълнител какъв потенциал има да забавлява клиентите ти. Както той ти има доверие, че няма да ти спира тока и сервитьорите/барманите ти няма да надписват - така и ти трябва да му имаш доверие, че ти предлага читави банди.

 

Споменах линещо за доверие?

 

:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

ОК, ето че започват да се изясняват някои неща. Това лично на мен ми харесва, защото наистина това е основния смисъл на шоу-бизнеса. Да има необходимите хора за всяка част от пъзела. Наистина си прав, че ако започна да преглеждам всяка една банда, на практика дублирам работата на импресариото. Въпроса е обаче наистина да имам доверие на импресариото. А доверие не се печели много лесно. От всичко казано до тук аз откровено имам интерес да си поговоря лично с импресарио. Но въпроса е, че доходите на един клуб в момента са такива, че просто едва ли ще мога да си го позволя. Резултата от дейността на импресарио определено ми се струва, че няма да е много положителен, да не кажа въобще, във финансово отношение. Това го говоря за Ботевград, разбира се. Тук публиката, или клиентите са ограничено количество. Макар че хората слушащи рок музика са достатъчно да напълнят може би и 3 клуба като моя, първо аз не мога да ги побера на куп, второ - много от хората са заети - не могат да идват всяка събота. А пък от както се заговори за тая шибана криза, дори хората които идваха редовно и харчеха пари изведнъж си свиха потреблението. Много фактори са важни наистина. Но доверието и професионализма са на първо място. Но аз съм съгласен да експериментирам - това съм го написал няколко пъти вече. Имам един доста голям проблем обаче - не ми се рискува да си напусна работата и за това се опитвам да съчетая двете неща. Все пак работата, която бачкам ми носи прилични доходи. А тези доходи ми позволяват да дотирам заведението, щото иначе е много голям риск. А знам, че най-добър резултат ще има ако се захвана и бачкам яко само за клуба. Но в тази ситуация нямам достатъчно време :)

Редактирано от eL_NinYo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

@Бицев, клубовете са два за съжаление, с които може да се работи и които да се нарекат 'клубове'. и бакстейдж не е единия от тях. аз гледам от неутралната страна. аз съм между публиката и групата. просто не се предлагат условия приемливи, според моите стандарти нито за едните, нито за другите. защото като ги посещавам си плащам винаги вход, за разлика от некои скъсани, но много добри музиканти, за да се почустшам като част от публиката. иначе има огромно желание от страна на собственици, но няма ноухау. не е достатъчно да си отвориш местенце и да се надяваш, че като вкараш еди коя си медийна банда всичко ще тръгне. медийни банди се манифактурират. но вече сме 2009. хората не се подлъгват така лесно както преди 10 години. публиката има и избор. например да ходат на концерти.

от друга страна проблем е и нежеланието на собствениците и на групите да приемат реалността. има няколко изключения обаче.

медиите и те издишат, като спукана секс кукла. гледам ги, чета ги всекидневно. намат никъкъв критерий и стратегия на подбор на новини и анонси и то защото нямат необходимите знания. тези организации като музикаутор и профон треа почнат да инвестират в реклама, в медии, в анионсиране на прояви, а не само да изискват кинти. даве според менсамите музиканти, композитори , автори трябва да им изискват подобна инвестиция. и то да се прави селектирано, по жанр, стил и тн. ние почти не получаваме съпорт от никой, нито финансов, нито имформационен. така, че да се оправят както могат. посточнно ме питат, защо не излиза списанието вече (amplifire). ми не излиза, защото няма с кво да го напълним. клубовете не са готови с проограмите си. предлагат едни и същи неща. не им се работи. разчитат на бандите да си направат реклама, бандите пък разчитат на клубовете да им направят реклама за даден гиг и тн.

не ми се пише повече по темата. като не искат да бачкат да се оправят.

 

Slinki, аз съм информиран за твоя клуб още от самото начало. сандо ме информира ако искам да бачкам с теб. за сега се въздържам, въпреки, че съм имал нчколко възможности.

няма криза. разумно предлагай нещо, което е стойностно и ще видииш, че хората идват.

не прави грешки с медийни банди. допитвай се преди да почнеш да правиш глупости.

хайде успех. темата ми е безинтересна.

Редактирано от eL_NinYo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

По принцип глупости не правя. Най-вече, защото се въздържам от правенето на каквото и да е. Нали се сещаш, че няма по-опасно нещо от инициативен глупак. Така че преди да направя каквото и да е, първо - много обмислям, второ - допитвам се. А даже идеята ми като цяло беше от отдавна да каня не медийни банди, а колкото се може по-неизвестни но добри групи. И да се опитам да създам наистина сцена, която да дава възможност за изява точно на талантливи и неизвестни банди. И на банди, които правят интересна авторска музика. Лошото е, че благодарение на няколко негативни страни в досегашния мениджмънт ( или даже въобще на липсата на такъв ), особено от страна на единя ми бивш съдружник, загубихме доста темпо, пари и клиенти. Сега се опитвам да си ги върна. А че криза има - има повярвай ми. Дори само в психологически аспект. Имах доста клиенти, които правеха много як оборот, но започнаха да идват много рядко, при това може би точно благодарение на неувереността в бъдещето. Из целия ни град, във всички фирми се заговори за тази криза, започнаха да намаляват производството, да съкращават служители и нали се сещаш какъв е резултата? А щом споменаваш Сандо се сещам даже за какво става дума. Той ми разправяше за някакъв негов познат, който издаваше едно безплатно списание - виждал съм го във Враца това списание. Все пак благодаря за съветите и наистина няма смисъл повече да си клопаме клавиатурите - по-добре да пробвам да направя някакви неща, да видим ще има ли резултат, пък тогава може пак да пишем нещо из форумите.

Хайде със здраве и успех

Редактирано от eL_NinYo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина - каквото имаше да се каже, се каза. Майката му е запретване на ръкавите. И срещу криза единственото противодействие да не си заравяме главите в.. пясъка, а да кОпаме. Още по-яко отпреди.

 

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.