Jump to content
Българският форум за музиканти

Общи приказки за клубовете, репертоара и още нещо...


Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)

^

 

Ясно, само че тук не отпадна бандата, а сцената - на бандата (бяха се подготвили хората) им съобщиха часове преди хавата... (Мисля, че един от членовете го предаде във форума, същия ден). Та това питах: клубовете често ли връщат банди - и публика? В какви случаи?

Редактирано от Бицев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 85
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

^ Не знам колко често, веднъж ни се е случвало, не беше Бекстейдж. Беше друг клуб пак от добрите като място, сцена и оборудване. Не получих смислено обяснение, а ни го казаха ден преди участието. Не сме правили скандали, защото го приехме за прецедент.

Нека колегите споделят за такива случаи, ако може да се изведе някаква закономерност или логика, изобщо, би било полезно. Опасявам се, че някои колеги не искат да се шуми по повод такива случаи, за да не си развалят отношенията с клубовете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^^

Собственикът Гальо си има доста печална слава на правещ каквото му е на х** Той самия го нарича "експериментирам", но израза с х** му съответства напълно, защото има и такива хора, който правят каквото си "пожелаят", но той не влиза в техния списък. Та, явно е решил да "експериментира" този ден.

 

:icon_shithappens:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ В деня на концерта на НИЕ, Гальо имаше лична трагедия и клубовете (Суинга и Бекстейдж) бяха затворени !

 

п.п. лично аз (като редовно свирещ в Суинга), никога не съм имал проблеми там ! Напротив - чувствам се чудесно !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Във фенса това си е обичайна практика експериментират си хората какво пък толкова никой никого не кара на сила да ходи там я

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^

 

Стига 'другото' с което заместват отменения концерт да им води по-многобройна (и по-платежоспособна) публика - не можем да ги виним :thumbup:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, то по принцип ако искаш да поддържаш някакъв бизнес трябва винаги когато обещаеш на публиката, че ще има група - да има група. За това винаги трябва да има резервен вариант, ако някоя група отпадне. При такива ситуации, когато някой си има лични проблеми е възможно да отпадне участие, макар че при добра организация не виждам как ще отпадне. Нали това е най-важното в бизнеса - като се управлява едно заведение да не зависи по никакъв начин от собсвеника или управителя, или бармана, или от когото и да било. Ако някой си има проблеми, намира му се заместник и бизнеса върви. Така е според мен. Започне ли едно заведение да НЕ предлага услугата за която е създадено, ЗАПОЧВА да си губи клиентите

Ха със здраве

Славчо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Мисля че у нас качеството на групите отговаря на качеството на клубовете с малки изключения постоянно има недоволни включително и аз и да си призная не ми се свири за чест и слава от време на време го правя и после съжалявам.Винаги съм бил противник на свирене на вход е преди два месеца реших пак да пробвам заради идеята и се прецаках при условие че бяхме назад от заведението искаха да платим наем за апаратурата в размер 100 лева защото я били купили на изплащане а товя че сме качили кубета 3 броя барабани процесори за пеене донесохме си и микрофони единия китарист дойде с 4 китари...горе долу излезе така че това което качихме струваше повече от централното което имаше там.Това се случи с другата ми банда с която свирим от време на време. Чета темата от горе до долу и двете страни са в правото си, темата за клубовете сме я дъвкали толкова че май няма какво ново да напиша.

Бих попитал следните неща:

1.Кой трябва да рекламира клуба или групата? Ако е групата става така"Елате в заведението на Гошо да ни гледате да му направите оборот все някакъв а ние да видим публика и дружно да замечтаем за славата и големите турнета които ни чакат като се пиберем в къщи с 3 лева".Ако е клуба,човечеца се набутва с хонорари виждал съм го след което после спира да се занимава и клуба се превъща в заведение в което не се свири. И сега коя страна е правилната?

2.Как да оценявме една банда или един клуб?

Някой казват "тези не свирят авторски не стават ..." или "Уфф тези няма ли да спрат с тъпите си авторски и да изсвирят нещо на Пърпъл"

Или следната реплика-"тоя няма ли да се бръкне да покани някоя по читава група ами все аматьори" или пък " Ха ще дам 6 лева сега за тия при условие че съм гледал Уайт Снейк за 25 лева"

Е не може да се гледа само от едната страна монетата има две страни и коя е по важна? Мен ако питате и двете.

Редактирано от Mark Avrelii
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, братле, точно за това съм я отворил тази тема. Ако прочетеш всичките ми писания, ще видиш, че повдигам същите въпроси. За да съществува сцената в БГ, трябва да има усилия и от двете страни. Аз съм музикант - свирил съм по клубове от 1996 до 2003. После малко посвирвах с бандата от 2007 до тази пролет, но се разпаднахме отново. Та мисълта ми е, че всъщност от вече около година имаме и клуб и цялата тази тема, пък и в няколко други са отворени точно за тази цел. Да събирам мнения и препоръки. Такова нещо, като - клубовете в БГ не стават, щото собствениците им са кебапчии, както се изразяват разни съфорумци за мен не е истина. И да има такива собственици, наистина си превръщат клубовете в кебапчийници. Това не го коментирам. Също така за групите, кавърите и авторската музика съм писал много. Основното нещо, което е важно за мене, това е публиката да бъде забавлявана. За да е доволна и да дойде пак. А много се дразня, като един куп музиканти се изживяват като звезди, на които публиката трябва да се кланя до земята, само заради тяхната снизходителност да дойдат да свирят на някаква сцена. Не казвам, че ти и твоята група сте такива. Не искам да те засягам. Но за мен формулата на успеха е ясна, защото ние с предната ми група сме го постигали този успех. Трябва просто да се свири много - по възможност да има много репертоар, а този репертоар само с авторска музика могат да го запълнят много малко банди. За това трябва да се свирят кавъри. Сега вероятно пак един куп народ ще гракнат срещу мен, но това няма значение. Значи на времето ние гледахме БТР - 1996 година. Те правеха така - свиреха си кавъри пичовете, при това много, при това много добре. Винаги имаха една серия - поне 6-7 песни, в която си свиреха най-големите авторски хитове. И ставаше луд купон. Ние съответно изкопирахме техния стил на поведение и успеха беше абсолютен. Ние имахме някъде 10-11 авторски песни. Свирехме си кавъри, правехме една серия, в която си свирехме няколко авторски песни, но в момент, когато хората са максимално накефени от купона и нашите авторски песни започнаха да се харесват. Друг е въпроса, че макар да сме свирели тогава и в София, така и не успяхме да се преборим да имаме някакви по-редовни участия. И това стана, най-вече защото в началото на 1999 година вокала ни замина за Америка и се върнахме в 1 клас. Намерихме нов, но докато го обучим инерцията която бяхме придобили просто си отиде. А и точно тогава много от клубовете взеха да залязват. В София сме свирили и в Маската, и в тогавашния Буги Бар, и в Едис Динър, и в още един клуб в Студентски град, който просъществува половин година - беше наблизо до Маската. Но най-много сме свирили в провинцията. Във Враца - във всички видове клубове, които са съществували там, в Свищов, в Търново, в Пазарджик(там пак някакъв клуб просъществува половин година и умря). В Ботевград също едни приятели, музиканти направиха клуб от 1999 до 2003 - там свирехме най-редовно. В провинцията обаче хем имаше повече публика, щото свирехме в силни дни, хем вземахме повече пари, хем ставаше много по-як купон. Но както и да е. Въпроса е - трябва да има сцена, трябва да се свири, трябва да се свири качествено. Колкото и да мърморят много от музикантите, познавам кръчмарски банди, дето тук свирят по ресторантите и навън по Норвегия, Германия и къде ли не, които ще ги отнесат със свирене. Независимо, че свирят само кавърчета. Просто бандите трябва да разберат, че трябва да свирят на сцена, колкото се може повече и по-често. Може у дома да си свириш нещата на Стиви Вай 100%, но като излезеш пред публика и се насметеш и се осереш(с извинение) още на първото парче - просто си довиждане от всякъде. За това си трябва опит. Тука вече не става въпрос само да свириш, а да можеш да предадеш настроение на публиката. Ха със здраве и успехи

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега, само да ти напомня, или по-скоро да ти подчертая, че публика е по концертнните зали. в клубовете в този си вид пононе още едно 5 години посетителите ще са само и единствено клиенти..

моля те, имай го предвид. защото основната беда и грешка в мениджмънта на клубове е, че мениджърите и дори самите групи незнаят какво означава публика и какво е клиент.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Мда, истината е някъде там, както обича да казва един добър мой приятел. Има доза истина в това което казваш, но може би в клубовете посетителите ( така да ги наречем ) са нещо средно между публика и клиенти. Какво е точно, за това трябва да се пита мениджмънта от шоу-бизнеса в Америка, Европа и останалия цивилизован свят. Там хората явно са много наясно с нещата, защото те ги правят. А ние се опитваме да ги наподобяваме. Така че си прав в забележката, че това не е точно публика. Но какво е точно - дявол знае.

Ха със здраве и успехи

Редактирано от eL_NinYo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^

 

Публика и клиенти:

 

Според мене, макар да са ясно разграничени категории (като отношение, мотивация, приоритети) - не са разделени сред населението с твърда ограда.

 

Силно се припокриват, мисля че повечето време едни и същи хора носят и двете шапки: хем са клиенти, хем публика. Някои клиенти (отишли за веселба с компания и да пийнат) стават неволно публика - ако забележат, че силния шум идващ от колоните е всъщност нелоша музика. И обратното: мнозина от феновете, дошли главно заради бандата - оставят по някой лев и често са по-щедри клиенти от 'чистите клиенти' дето не са там заради музиката.

 

На съдържателя на клуба, естествено, са му интересни главно клиентите (или публиката в ролята си на клиенти). На бандата - обратно: трябва им публика (макар някои да съзнават, че доходът им непряко зависи от клиентите).

 

Мисля, че трудната магия е да се намери баланс на интересите - и със съвместни усилия на клуба и музикантите да се постигне максимално сливане на двете категории: цялата публика да са добри клиенти и всички клиенти да са ентусиазирана публика. Трудно, но възможно.

- - - - -

 

Дотук в темата се очертаха предимно две страни (с не съвсем еднопосочни интереси): музикантите и собствениците на клубове. Не се спомена за трета страна - да я наречем организатори, пормоутъри, продуценти на живи музикални прояви или просто брокери на артисти и сцени. Много важна посредническа и управленска роля в тоя бизнес (дори повече от една роля - както пролича в опита ми да преведа). Всъщност, това е главната фигура, от която зависи всички да са доволни.

 

Може би тази роля се играе 'по съвместителство' от клубната управа, или пък от мениджъра на бандата (ако си имат, или от тях самите - ако не). Не знам как е в България? Но такова 'съвместителство' е грешно - защото не е независимо и не може безпристрастно да се грижи за интересите на всички.

 

Много пъти стана въпрос: кой трябва да отговаря за рекламата? Ами именно това трето лице! То я планира, поръча създаването и, организира разпространението и - в което бандата и клубът вземат участие само като 'канали за разпространение'. (Клубът получава материали, които да окачи по стените си - вън и вътре, листовки - на подходящо място около входа, бара, гардероба. Бандата получава също материали да раздаде и разлепи из града. Но си има и други канали, цялостна планирана разгласа).

 

Независимият посредник може да предложи на бандата различни сцени, на клуба - различни артисти. По-напредналите в тая роля получават пълномощия да преговарят и изготвят договори - най-често постигайки за музикантите по-справедливо възнаграждение, отколкото сами биха си извоювали. В същото време осигуряват на клуба максимална възвращаемост чрез професионална разгласа и запълване на капацитета с платежоспособна публика - клиенти. Като организатор на прояви си получава "своето" - но то е добре заслужено и останалите страни са в крайна сметка по-добре с негова помощ.

 

Кой играе тая функция (ако изобщо) и как се справя?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Споделям и аз мнението на Bassiscotta.Клуба преди всичко трябва да разчита на собствена клиентела.А, за тва е нужна реклама .Колко процента от месечния си оборот един клуб като на Слинки отделя за реклама.Или разчита както повечето да водят свои клиенти.Един такъв тип заведение не е нищо повече от един бар , в който просто вместо да свири "касетофон" свири банда.И ако бандата която свири е довела свои фенове, това е още по добре за клуба.Но, според мен е доста грешно да се разбира, че след като групата"Х" свири днес тя трябва да си доведе хората .....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.