saissais Отговорено Юни 1, 2009 Отговорено Юни 1, 2009 Напълно съм съгласен с последните две мнения и благодаря за изложените мисли. Наистина, всяко явление си има две страни или поне най-малко две. Когато техниката помага за разкриване в по-голяма степен на дадена идея, всичко е ок. Когато обаче някой опитва да скрие чрез техниката свои недостатъци, като цели да представи пред аудиторията нещо, което реално не е, тогава можем да поспорим доколко това е адекватно. Например гледам малко с подозрение практики като прекалено лепене - едва ли не такт по такт, та дори тон по тон, - което издава нивото на музиканта. Дали същият на живо би бил способен да изсвири творението си, създадено в студио? Като се абстрахираме от подобно изполване на технически средства, всичко останало, създавано с майсторство, би трябвало да е от полза. От друга страна всеки има личен вкус и право да харесва различни неща. Ето и още малко инфо по темата, за да не оставаме само в сферата на теорията. Две статии за ползване на компресор и еквилайзери: http://cmusicforum.com/library.php?xvar=3 Цитирай
SGEORGE Отговорено Юни 1, 2009 Отговорено Юни 1, 2009 Евалата на Stone!Много добре го е казал. Да.Наистина колкото по-добри музиканти, толкова по-малко пипане в микса и мастера...но не съвсем така. Имайки предвид колко много се измени музиката заради техниката.Появиха се нови музикални инструменти, нови похвати, нови стилове... Това, че някой не е много добър музикант не му пречи да създаде прекрасна музика.Новите технологии дават свобода.За истинските интелигентни творци това дава тласък на въображението и на таланта.Добрите изпълнители все така са си добри изпълнители.Но не пречи по-лошите да покажат какво имат в главата си... Saissais, надявам се не си мислиш, че всички са на противоположното на твоето мнение.По-скоро всички са съгласи с него, но....това е 1 от 10000 случая-да се записва така.И...този метод не изключва другите.Както и другите не изключват този. Както има предимства, така има и недостатъци.Ти казваш, че тези записи звучат мега убийствено на качествена апаратура.Но какво правим, ако не разполагаме с такава?Нямаме начин да отидем на концерт на изпълнителите...на малките колонки на лаптопа или на слушалките на MP3 player-а звучи...ми...не както новия хит на MTV.Е...да....това е другата крайност. Но открай време иинженерите се борят за съвместимост между системите. И аз искам да слушам записите само на микс ниво на мястото на миксинг инженера на неговите монитори, ама...няма как... И като няма кинти слушам на евтини колонки за 20 кинта, или на слушалки тип тапи или на някфо евтино радио...е...няма как да мине без мастеринг. Поздрави и успехи! P.S. Надявам се темата да продължи в този дух и в тази насока.Има какво да се научи! Цитирай
Rakshas Отговорено Юни 16, 2009 Отговорено Юни 16, 2009 (Редактирано) Изгубих цял час да чета темата, като се надявах на някой конкретен съвет в областта. А то, както в повечето форуми - 90% пишкомер, 10% смислени изказвания, но без да се каже нещо конкретно. Та ще се пробвам да задам конкретне въпрос и много ще се радвам на конкретен отговр. Да уточня предварително: въпреки, че с колегите свирим вече 14 години и сме правили доста домашни записи - нямаме нищо общо с професионализма. Съответно въпроса ми е за постигане на максимален резултат в домашни условия. Хардуера е Pentium Quad Core 3 GHz/4GB RAM, E-MU 0404 USB, китарите и баса са Ibanez среден клас (6-700 лв.), барабаните са електронни през REASON 4, клавира и той през REASNO 4. Едно от нещата които се опитвам да постигна (ако някой бъде така добър да даде акъл за това, ще питам и за други ) е вокала така да "влезе" в останалите инструменти, че да не седи като изсран отгоре. Доста съм експериментирал, но крайния резултат никога не ми харесва. Пък и понеже не съм звукозаписен инженер - стрелям на посоки с ефектите та дано стане нещо . Има ли някакви конкретни "техники" и/или правила за това? Редактирано Юни 16, 2009 от Rakshas Цитирай
Kurt Uvash Отговорено Юни 16, 2009 Отговорено Юни 16, 2009 Ами тук по-скоро се обсъди смисълът на двете неща, не толкова технологията и кое как се прави. То няма и правило. Конкретно на върпоса ти: много зависи от останалите инструменти, кое как е "сложено" да звучи и изобщо много неща са. Ти питаш за вокалите. Еми пак зависи кво искаш да постигнеш. Вероятно щом си от по-старата генерация освен ако не си бил вундеркинд, вокала ти звучи някак си сурово... близко. Ето ти първите предпоставки: 1. Ако барабаните ви са кофти записани или мискирани, трябва или да го оправите или всичко останало да се миксира в аналогичната "кофти" концепция. Точно тама са повечето злини. Иначе звука на китарите и кофти да е, може да мине за своеобразен китарен ефект. 2. Обикновено при именно лоша точка 1. басът звучи доста силно и все заема всичко... някак си. Ако си е миксиран като бас. Но на него това му е работата. Касата, освен ако не е с неквъв овкусен ревърб или хорус, е просто импулс в ниските да тупти, както се казва. Тя не е бас. 3. Вокалите в твоя случай са аналогични на баса. Вероятно са сурови и на фона на кофти барабаните направо все едно ти е на ушенце. Но... стига сме гадали. Пусни семпъл с проблема, пак ние ще помагаме с квото можем. Цитирай
Rakshas Отговорено Юни 16, 2009 Отговорено Юни 16, 2009 (Редактирано) Много благодаря. Абсолютно точно си описал това което се получава при мен. Забравих да спомена, че става въпрос за по-твърда музика. Ще се заема тия дни да видим какво ще излезе. Редактирано Юни 16, 2009 от Rakshas Цитирай
BlackCorsair Отговорено Юни 16, 2009 Отговорено Юни 16, 2009 ...Изгубих цял час да чета темата... А то, както в повечето форуми - 90% пишкомер...без да се каже нещо конкретно. .... Има ли някакви конкретни "техники" и/или правила ...? ...няма правила - действай ! Цитирай
synchu Отговорено Юни 16, 2009 Отговорено Юни 16, 2009 (едно мнение за кофата) ^ не е вярно, ти криеш нещо и не искаш да кажеш, защото си ....и аз не знам кво си ама знам че знаеш тайната и не искаш да я кажеш 'щото си скрънзда Никой не вярва маа му стара като му кажеш нещо такова, а то ти е струвало толкова усилия да го достигнеш като знание :-) Общи техники има, достъпни абсолютно навсякъде, вкл. и тук. Цитирай
Kurt Uvash Отговорено Юни 16, 2009 Отговорено Юни 16, 2009 Аз в скоро време мисля да пусна как процедирам като записвам китари примерно... ма то трябваше и за дръмагога да пусна аудио-клипче, ама все не мога да остана сам вечерта да ги направя тия неща, без да предизвикам съседи и съквартиранти Цитирай
BlackCorsair Отговорено Юни 17, 2009 Отговорено Юни 17, 2009 (едно мнение за кофата) ^ не е вярно, ти криеш нещо и не искаш да кажеш, защото си ....и аз не знам кво си ама знам че знаеш тайната и не искаш да я кажеш 'щото си скрънзда Никой не вярва маа му стара като му кажеш нещо такова, а то ти е струвало толкова усилия да го достигнеш като знание :-) Общи техники има, достъпни абсолютно навсякъде, вкл. и тук. ...добре тя Тайната е издадена отдавна - само,че на малко хора им увира главата да я разберат... ...Тайната е ясна ... Слушането и Мониторинга са част от нея...трябва да Чуваш правилно...за да чуваш правилно ти трябват Нормални Монитори,правилно разположени спрямо теб в нормална и правилна Акустично Среда (стая няква)... ...да чуваш нещата правилно е важна стъпка към създаването на добър звук... ...оттук следват правилния запис,редакция,микс и мастер... ...другата Част от Тайната е да не се надяваме че с ефтини Инструменти,Микрофони,Процесори,Периферия и DAW,ще успеем да направим скъпия звук на ТОП 200 изпълнителите в Момента... ...изхождайки от тази теза можем да решим докъде можем сами и откъде да търсим Професионална Помощ...друг е въпроса колко са Професионални БГ Студиата... ...много неща могат да се добавят още по темата - но оттук следва да се тръгва,когато се започва... Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.