Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено

абе зависи кой какво свири, много хора тук казват, че свирят всичко на раз, ама ако свириш по 2-3 пауър корда в риф няма проблеми, обаче ако свириш нещо, което ти е на ръба на възможностите се греши естествено, дори да не става въпрос за буквални грешки на тонове и времена... не винаги нещата звучат по възможно най добрия начин, всеки наслагва, дори и най-добрите

 

за записът е важно това да стане максимално добре, пък за перформнънс има и концерти

  • Отговори 42
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено

И аз мисля, че си зависи кой, какво свири, но според мен ударението е другаде. Има стилове, в които въобще не е прието да се наслагва, като например джаз. А причината е, че останалите от групата, реагират на това, което солиста (и не само) свири и едно наслагване отгоре не звучи особенно убедително, губят се много нюанси. Приетата практика е да се записват цели тейкове, докато се получи добър такъв. Иначе , наслагването не е проблем при стилове като рок или фънк например, записването на всеки стил си има тънкостите

Но Никой не би следвало да свири в студио на ръба на възможностите си, изкуство не се прави като си мислим във всеки момент дали ще сбъркаме, това, в студийни условия, би било доста скъпо и съмнително удоволствие. Лекарството за тези ситуации е, да записваме неща, които ни се отдават и да работим в къщи върху тези които са проблемни

Отговорено

Е колкото и да работиш вкъщи има някой неща, които действително са на предела на възможностите, от физическа гледна точка, не от музикална. При нас примерно 90% от песните са в темпо над 200, някой стигат до 250, а 16ни на 250 си е предела на човешките възможности. Или пък да свириш разкрачени работи, дето са през 6-7 прагчета - също си е предел на физическото

 

Ако говорим за импровизации и такива неща..да, малко неудачно е да се наслага, тей като се прекъсва потока, обаче за предварително измислена музика не мисля, че е проблем да се наслагва. Преди и аз правих по няколко тейка на цяла песен, и после си играх да отбирам само добрите места, обаче установих, че предимно не свиря добре нещата, които са най-трудни всеки път, за това сега правя един тейк и после оправям само моментите които не са били добре, много по-бързо става, и много по малко се моря да пиля като ненормален

Отговорено
Скоро приключихме, с еднин от проектите, с които свиря, първия албум на формацията (дано не е последен :whistle: ). Записите продължиха 5 дена, от 9 до около 21 часа всеки ден, с по две почивки, за обед и за кафе привечер. Записахме общо 8 парчета, всяко по 5-6 пъти, като по един тейк остава за крайния вариант, с някои минимални корекции, когато същите са необходими. Не сме използвали кръпки, просто защото умишлено свирихме без кликове и други подобни миди истории, идеята беше да се запази максимално интеракцията и по живото звучене на групата, на някои места има наслагвания, където е необходимо от гледна точка на аранжимента. Човека на пулта, който се явяваше и съпродуцент, си разбираше много от работата, същият е действащ джаз пианист, а също и всеки от групата беше съвсем наясно какво иска и как да го постигне, що се отнася до саунд , свирене и техническо обезпечаване, поради тези причини работата вървеше гладко и на ниво запис много задоволително. От 20ти до 29ти (Април), продукцията ще бъде миксирана, като всеки от свирещите трябва да бъде в студиото поне един ден, за да работи заедно с тон инженера върху личния си звук, като част от общото звучене ( баланс, ефекти, дребни корекции при нужда и тн). След миксирането, материала ще бъде изпратен в едно мастеринг студио, за по нататъшна обработка.

 

Та моето мнение за записите е общо взето следното. За добри резултати е нужно, добро студио, добро материално обезпечаване (нструменти и тн), познаването му от съответния музикант, кадърен човек на масата с копчета, който не само си разбира от жиците, но е и музикант и то добър, а също има отношение към записвания стил и то съвременно такова, а не от преди двадесет години например. Може би най важното е обаче записващите да са наясно какво точно искат да запишат, как биха искали да звучат и как да го постигнат, колкото по наясно са същите с тези аспекти, толкова по качествен е продукта и по малко време заема реализирането му. Защото студийното време е скъпо. В нашия случай цената е около 7000 (5500 франка) лева за рекординг сесията, а това е много евтино на фона на високо бюджетните студийни продукции.

 

Иначе що се отнася до записването на парче, използвам го, когато е финансово оправдано, в смисъл при писане на поп продукции например, никога почти не свиря нещата на цяло докато станат, по скоро записвам няколко тейка и оставям продуцента и тон режисьора да си ги сглобяват както преценят, обикновенно това се прави по тяхно желание, за да се пести от хонорара на записващия :) . Що се отнася до сола ги свиря винаги цяли и никога не си ги измислям, крайната ми цел е, да мога да импровизирам солото на достатъчно високо ниво, измислените сола ми стоят дървени и са ми откровенно скучни, още повече че винаги си личи , че са измислени.

Точно от тази гледна точка мисля, че човек никога не трябва да свири в студио с повече от 50 % от възможностите си, за да свири с леко ритмично и изразително

 

Що се отнася до домашните записи, те са идеалното ми упражнение , за сериозна работа и макар , че далеч не мога да докарам някакъв сериозен саунд е къщи, поради редица фактори, финансови и акустични ( и социални/съседи :drummer: ), с удоволствие участвам във форумните джемове. Там вече свиря всичко наведнъж, а напоследък, понеже се измързеливих, взех да правя предимно видео записи, а там и без това няма как да кърпя и наслагвам

 

Ей това звучи като типична записна сесия - на почти всяка музика малко по-сериозна от най-баналния поп. Само дето не препоръчам 12-часови работни дни, особено подред един след друг. (Точно както ти казваш да не се свири на ръба на възможностите, а с лекота). Дългия престой в студиото уморява и слуха и 'чувството' за музиката, аз бих писал по 6 часа на ден (с поне една почивка). Но с правилния ко-продуцент (музикант) и грамотен тон-инженер записът ви е почти като за учебник. Ще чакаме да чуем още примери в 'Авторска музика' и - като излезе - готовия продукт.

 

Бюджетът ви дотук е доста приемлив (Швейцария винаги ми оставя впечатление на скъпа страна, но аз изглежда попадам на грешните места :metalist: ). Колко още очаквате да ви излезе смесването и мастеринга?

 

Успех!

 

.

Отговорено

12 часа наистина ни идваха малко много, но от гледна точка на запазените само 5 дена и ограничения бюджет се наложи :girl_cray2: , иначе цените са приемливи предимно заради наличието на съответните познати :godbless: , за мастеринга си нямам идея как ще е, просто не движа аз нещата. Само искам да спомена, че тук не става дума за същия проект, от който пуснах две парчета в авторкска музика, този е съвсем отделен, няма вокали и е в друга стилова посока, когато имам нещо завършено ще го пусна

Отговорено
12 часа наистина ни идваха малко много, но от гледна точка на запазените само 5 дена и ограничения бюджет се наложи :wallbash: , иначе цените са приемливи предимно заради наличието на съответните познати :( , за мастеринга си нямам идея как ще е, просто не движа аз нещата. Само искам да спомена, че тук не става дума за същия проект, от който пуснах две парчета в авторкска музика, този е съвсем отделен, няма вокали и е в друга стилова посока, когато имам нещо завършено ще го пусна

 

Което значи, че си зает музикант - дай Боже всекиму такова разнообразие от проекти ;)

Отговорено (Редактирано)
Не сме Лед Цепелин да записваме в студиото.
Нали се сещащ откъде им тръгва името- една голяма звезда им обяснява,че тяхната група ще успее в музиката,когато оловен цепелин полети ..

ъъъъъъъъ ко?

Редактирано от RockoBG
Отговорено
През октомври 1968 година, малко след приключването на турнето, името на групата е сменено на Лед Цепелин. То всъщност е дадено съвсем неволно от барабаниста на The Who Кейт Муун, който отбелязва със злорадство по адрес на The New Yardbirds: „С този състав ще се сгромолясате като оловен балон“. На английски думата, използвана за „оловен“, е „lead“ и Пейдж решава иронично да нарече групата Lead Zeppelin (букв.: оловен цепелин). Обаче, произнесена по различни начини, думата „lead“ означава различни неща. Произношението, съответстващо на „оловен“, е [лед]. Ако пък се думата се произнесе като [лийд], значението ѝ се променя на „водя“ или „водещ“ (пр.). За да се избегнат недоразумения, е взето решение думата да бъде изписвана като „led“. Съществува и втора версия по въпроса за произхода на името, според която не Муун, а друг член на The Who, Джон Ентуистъл, предлага това име по време на съвместен проект с Пейдж, Джон Пол Джоунс и Джеф Бек, когато между четиримата се заражда идеята за сформиране на група, която с тежката си музика си „ще се възнесе като оловен балон“ („it will go over like a lead balloon“, по предполагаемите думи на Ентуистъл). И до днес няма яснота коя от двете версии отговаря на случилото се по онова време, но така или иначе преименуването на The New Yardbirds в Led Zeppelin става факт.
Отговорено

За непрофесионални цели /каквито са моите/, много добра работа ми върши малкият лупстейшън на Бос RC2. Педалче е, натискаш си с крак като решиш да се записваш, натискаш два пъти като решиш да се наслагваш, триеш когато искаш /undo-redo/, има елементарна дръм машина, опитва се да квантува, т.е. да ти наглася ритъма сам и да ти регулира динамиката на единия трек, когато записваш втори отгоре и разбира се, основната функция - прави ти всякакви лупове, върху които да се кефиш до невъзможност.

Има изход за РС, има и вход /aux/ за wav запис отвън, какво повече.

Отговорено (Редактирано)

^

 

Ми да го предизвикам с примерче от мойта играчка:

 

От 9 години търкалям едно Zoom PS02 (pocket studio) и още ми върши работа. Картите му за памет са вече остарял формат и малко събират, но с 2 картички по 128 МВ си правя всички експерименти, особено като пътувам. Няма МР3, пише в некомпресиран WAV (което е предимство пред някои от по-новите).

 

Има 3 реални аудио писти и 30 виртуални (дубли/тейкове, които се смесват поотделно). Важно за мен: има вградени програмируеми бас и барабани с доста стилове и убедителни звуци. Миксват се като аудио в крайния микс, но са MIDI и могат да се извадят в РС за отделна (до)обработка. Тая ритъм-функция сама за себе си ми е много полезна да си джем-вам за кеф, а дори съм я използвал в джемове из пъбовете където е нямало барабанист - като джобна дръм-машина.

 

Има вграден и пълния набор процесорни ефекти на Zoom (не че са нещо особено, но с малко настройки се ядват - за походни и демо-записи). За акустични инструменти вграденото му електретно (кондензаторно, със супер-малка мембеанка) микрофонче е удивително добро (но в къщи пиша акустични китари с външен микрофон). устройството е наистина джобно (за джоб на дънки, не на балтон) и... к'во му трябва повече на човек?

 

Та - ето една келтско-блусово-ориенталска изгъзичка с няколко различни китари върху прост ритъм и единствен акорд - ре:

 

http://www.last.fm/music/Maistora/_/Guitars+in+D?autostart

 

Хайде сега да чуем Boss-a ?

Редактирано от Бицев
Отговорено

^добро е.

Имал съм ПС4, следващия модел. Много готина играчка. Но нищо записано нямам с нея.

Може би, ако си я купя отново или пък като Зум изкарат още по-нова.

Супер е и ако ходиш на екскурзия.

 

Определено правя разлика между домашно записване и студийно.

В къщи в момента съм с 8 траков корг. Защото съм скаран с компютърните записи.

И после трябва да прехвърлям. Ограничавам се до един - два тейка.

Все пак идеята ми за домашният запис е да си направя демо ( и да видя накъде отиват нещата) и като отида в студио там да гоня по-добър резултат(говоря принципно, не че често ходя в студио), доколкото е по силите ми. Там бих праснал и 30 тейка, белким някой се получи. :girl_cray2:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.