LOE Отговорено Март 29, 2009 Share Отговорено Март 29, 2009 абе зависи кой какво свири, много хора тук казват, че свирят всичко на раз, ама ако свириш по 2-3 пауър корда в риф няма проблеми, обаче ако свириш нещо, което ти е на ръба на възможностите се греши естествено, дори да не става въпрос за буквални грешки на тонове и времена... не винаги нещата звучат по възможно най добрия начин, всеки наслагва, дори и най-добрите за записът е важно това да стане максимално добре, пък за перформнънс има и концерти Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kolio_k Отговорено Март 29, 2009 Share Отговорено Март 29, 2009 И аз мисля, че си зависи кой, какво свири, но според мен ударението е другаде. Има стилове, в които въобще не е прието да се наслагва, като например джаз. А причината е, че останалите от групата, реагират на това, което солиста (и не само) свири и едно наслагване отгоре не звучи особенно убедително, губят се много нюанси. Приетата практика е да се записват цели тейкове, докато се получи добър такъв. Иначе , наслагването не е проблем при стилове като рок или фънк например, записването на всеки стил си има тънкостите Но Никой не би следвало да свири в студио на ръба на възможностите си, изкуство не се прави като си мислим във всеки момент дали ще сбъркаме, това, в студийни условия, би било доста скъпо и съмнително удоволствие. Лекарството за тези ситуации е, да записваме неща, които ни се отдават и да работим в къщи върху тези които са проблемни Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
LOE Отговорено Март 29, 2009 Share Отговорено Март 29, 2009 Е колкото и да работиш вкъщи има някой неща, които действително са на предела на възможностите, от физическа гледна точка, не от музикална. При нас примерно 90% от песните са в темпо над 200, някой стигат до 250, а 16ни на 250 си е предела на човешките възможности. Или пък да свириш разкрачени работи, дето са през 6-7 прагчета - също си е предел на физическото Ако говорим за импровизации и такива неща..да, малко неудачно е да се наслага, тей като се прекъсва потока, обаче за предварително измислена музика не мисля, че е проблем да се наслагва. Преди и аз правих по няколко тейка на цяла песен, и после си играх да отбирам само добрите места, обаче установих, че предимно не свиря добре нещата, които са най-трудни всеки път, за това сега правя един тейк и после оправям само моментите които не са били добре, много по-бързо става, и много по малко се моря да пиля като ненормален Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Бицев Отговорено Март 29, 2009 Share Отговорено Март 29, 2009 Скоро приключихме, с еднин от проектите, с които свиря, първия албум на формацията (дано не е последен ). Записите продължиха 5 дена, от 9 до около 21 часа всеки ден, с по две почивки, за обед и за кафе привечер. Записахме общо 8 парчета, всяко по 5-6 пъти, като по един тейк остава за крайния вариант, с някои минимални корекции, когато същите са необходими. Не сме използвали кръпки, просто защото умишлено свирихме без кликове и други подобни миди истории, идеята беше да се запази максимално интеракцията и по живото звучене на групата, на някои места има наслагвания, където е необходимо от гледна точка на аранжимента. Човека на пулта, който се явяваше и съпродуцент, си разбираше много от работата, същият е действащ джаз пианист, а също и всеки от групата беше съвсем наясно какво иска и как да го постигне, що се отнася до саунд , свирене и техническо обезпечаване, поради тези причини работата вървеше гладко и на ниво запис много задоволително. От 20ти до 29ти (Април), продукцията ще бъде миксирана, като всеки от свирещите трябва да бъде в студиото поне един ден, за да работи заедно с тон инженера върху личния си звук, като част от общото звучене ( баланс, ефекти, дребни корекции при нужда и тн). След миксирането, материала ще бъде изпратен в едно мастеринг студио, за по нататъшна обработка. Та моето мнение за записите е общо взето следното. За добри резултати е нужно, добро студио, добро материално обезпечаване (нструменти и тн), познаването му от съответния музикант, кадърен човек на масата с копчета, който не само си разбира от жиците, но е и музикант и то добър, а също има отношение към записвания стил и то съвременно такова, а не от преди двадесет години например. Може би най важното е обаче записващите да са наясно какво точно искат да запишат, как биха искали да звучат и как да го постигнат, колкото по наясно са същите с тези аспекти, толкова по качествен е продукта и по малко време заема реализирането му. Защото студийното време е скъпо. В нашия случай цената е около 7000 (5500 франка) лева за рекординг сесията, а това е много евтино на фона на високо бюджетните студийни продукции. Иначе що се отнася до записването на парче, използвам го, когато е финансово оправдано, в смисъл при писане на поп продукции например, никога почти не свиря нещата на цяло докато станат, по скоро записвам няколко тейка и оставям продуцента и тон режисьора да си ги сглобяват както преценят, обикновенно това се прави по тяхно желание, за да се пести от хонорара на записващия . Що се отнася до сола ги свиря винаги цяли и никога не си ги измислям, крайната ми цел е, да мога да импровизирам солото на достатъчно високо ниво, измислените сола ми стоят дървени и са ми откровенно скучни, още повече че винаги си личи , че са измислени. Точно от тази гледна точка мисля, че човек никога не трябва да свири в студио с повече от 50 % от възможностите си, за да свири с леко ритмично и изразително Що се отнася до домашните записи, те са идеалното ми упражнение , за сериозна работа и макар , че далеч не мога да докарам някакъв сериозен саунд е къщи, поради редица фактори, финансови и акустични ( и социални/съседи ), с удоволствие участвам във форумните джемове. Там вече свиря всичко наведнъж, а напоследък, понеже се измързеливих, взех да правя предимно видео записи, а там и без това няма как да кърпя и наслагвам Ей това звучи като типична записна сесия - на почти всяка музика малко по-сериозна от най-баналния поп. Само дето не препоръчам 12-часови работни дни, особено подред един след друг. (Точно както ти казваш да не се свири на ръба на възможностите, а с лекота). Дългия престой в студиото уморява и слуха и 'чувството' за музиката, аз бих писал по 6 часа на ден (с поне една почивка). Но с правилния ко-продуцент (музикант) и грамотен тон-инженер записът ви е почти като за учебник. Ще чакаме да чуем още примери в 'Авторска музика' и - като излезе - готовия продукт. Бюджетът ви дотук е доста приемлив (Швейцария винаги ми оставя впечатление на скъпа страна, но аз изглежда попадам на грешните места ). Колко още очаквате да ви излезе смесването и мастеринга? Успех! . Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kolio_k Отговорено Март 29, 2009 Share Отговорено Март 29, 2009 12 часа наистина ни идваха малко много, но от гледна точка на запазените само 5 дена и ограничения бюджет се наложи , иначе цените са приемливи предимно заради наличието на съответните познати , за мастеринга си нямам идея как ще е, просто не движа аз нещата. Само искам да спомена, че тук не става дума за същия проект, от който пуснах две парчета в авторкска музика, този е съвсем отделен, няма вокали и е в друга стилова посока, когато имам нещо завършено ще го пусна Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Бицев Отговорено Март 30, 2009 Share Отговорено Март 30, 2009 12 часа наистина ни идваха малко много, но от гледна точка на запазените само 5 дена и ограничения бюджет се наложи , иначе цените са приемливи предимно заради наличието на съответните познати , за мастеринга си нямам идея как ще е, просто не движа аз нещата. Само искам да спомена, че тук не става дума за същия проект, от който пуснах две парчета в авторкска музика, този е съвсем отделен, няма вокали и е в друга стилова посока, когато имам нещо завършено ще го пусна Което значи, че си зает музикант - дай Боже всекиму такова разнообразие от проекти Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RockoBG Отговорено Март 30, 2009 Share Отговорено Март 30, 2009 (Редактирано) Не сме Лед Цепелин да записваме в студиото.Нали се сещащ откъде им тръгва името- една голяма звезда им обяснява,че тяхната група ще успее в музиката,когато оловен цепелин полети .. ъъъъъъъъ ко? Редактирано Март 30, 2009 от RockoBG Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
LOE Отговорено Март 30, 2009 Share Отговорено Март 30, 2009 През октомври 1968 година, малко след приключването на турнето, името на групата е сменено на Лед Цепелин. То всъщност е дадено съвсем неволно от барабаниста на The Who Кейт Муун, който отбелязва със злорадство по адрес на The New Yardbirds: „С този състав ще се сгромолясате като оловен балон“. На английски думата, използвана за „оловен“, е „lead“ и Пейдж решава иронично да нарече групата Lead Zeppelin (букв.: оловен цепелин). Обаче, произнесена по различни начини, думата „lead“ означава различни неща. Произношението, съответстващо на „оловен“, е [лед]. Ако пък се думата се произнесе като [лийд], значението ѝ се променя на „водя“ или „водещ“ (пр.). За да се избегнат недоразумения, е взето решение думата да бъде изписвана като „led“. Съществува и втора версия по въпроса за произхода на името, според която не Муун, а друг член на The Who, Джон Ентуистъл, предлага това име по време на съвместен проект с Пейдж, Джон Пол Джоунс и Джеф Бек, когато между четиримата се заражда идеята за сформиране на група, която с тежката си музика си „ще се възнесе като оловен балон“ („it will go over like a lead balloon“, по предполагаемите думи на Ентуистъл). И до днес няма яснота коя от двете версии отговаря на случилото се по онова време, но така или иначе преименуването на The New Yardbirds в Led Zeppelin става факт. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
indy Отговорено Март 31, 2009 Share Отговорено Март 31, 2009 За непрофесионални цели /каквито са моите/, много добра работа ми върши малкият лупстейшън на Бос RC2. Педалче е, натискаш си с крак като решиш да се записваш, натискаш два пъти като решиш да се наслагваш, триеш когато искаш /undo-redo/, има елементарна дръм машина, опитва се да квантува, т.е. да ти наглася ритъма сам и да ти регулира динамиката на единия трек, когато записваш втори отгоре и разбира се, основната функция - прави ти всякакви лупове, върху които да се кефиш до невъзможност. Има изход за РС, има и вход /aux/ за wav запис отвън, какво повече. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Бицев Отговорено Април 3, 2009 Share Отговорено Април 3, 2009 ^ А качи едно парче да чуем? Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
yotzzo Отговорено Април 3, 2009 Share Отговорено Април 3, 2009 ^ И аз много съм го молил, не ще. Дано ти да го навиеш. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Бицев Отговорено Април 4, 2009 Share Отговорено Април 4, 2009 (Редактирано) ^ Ми да го предизвикам с примерче от мойта играчка: От 9 години търкалям едно Zoom PS02 (pocket studio) и още ми върши работа. Картите му за памет са вече остарял формат и малко събират, но с 2 картички по 128 МВ си правя всички експерименти, особено като пътувам. Няма МР3, пише в некомпресиран WAV (което е предимство пред някои от по-новите). Има 3 реални аудио писти и 30 виртуални (дубли/тейкове, които се смесват поотделно). Важно за мен: има вградени програмируеми бас и барабани с доста стилове и убедителни звуци. Миксват се като аудио в крайния микс, но са MIDI и могат да се извадят в РС за отделна (до)обработка. Тая ритъм-функция сама за себе си ми е много полезна да си джем-вам за кеф, а дори съм я използвал в джемове из пъбовете където е нямало барабанист - като джобна дръм-машина. Има вграден и пълния набор процесорни ефекти на Zoom (не че са нещо особено, но с малко настройки се ядват - за походни и демо-записи). За акустични инструменти вграденото му електретно (кондензаторно, със супер-малка мембеанка) микрофонче е удивително добро (но в къщи пиша акустични китари с външен микрофон). устройството е наистина джобно (за джоб на дънки, не на балтон) и... к'во му трябва повече на човек? Та - ето една келтско-блусово-ориенталска изгъзичка с няколко различни китари върху прост ритъм и единствен акорд - ре: http://www.last.fm/music/Maistora/_/Guitars+in+D?autostart Хайде сега да чуем Boss-a ? Редактирано Април 4, 2009 от Бицев Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TONY Отговорено Април 4, 2009 Share Отговорено Април 4, 2009 ^добро е. Имал съм ПС4, следващия модел. Много готина играчка. Но нищо записано нямам с нея. Може би, ако си я купя отново или пък като Зум изкарат още по-нова. Супер е и ако ходиш на екскурзия. Определено правя разлика между домашно записване и студийно. В къщи в момента съм с 8 траков корг. Защото съм скаран с компютърните записи. И после трябва да прехвърлям. Ограничавам се до един - два тейка. Все пак идеята ми за домашният запис е да си направя демо ( и да видя накъде отиват нещата) и като отида в студио там да гоня по-добър резултат(говоря принципно, не че често ходя в студио), доколкото е по силите ми. Там бих праснал и 30 тейка, белким някой се получи. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.