Nikifena Отговорено Март 31, 2009 Share Отговорено Март 31, 2009 Като изключим педалиерата(в която е електрониката, която включва и изключва релетата), как ще си управляваме ампа от бутоните на него? Добър въпрос ще помисля някакво решение и ше ти отговоря за мют системата се радвам, че ти е харесала. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Evtim Djerekarov Отговорено Март 31, 2009 Share Отговорено Март 31, 2009 (Редактирано) Схемката за превключването, само това ме притеснява, че няма начално състояние. Довечера ше помисля дали може да се направи такова с минимален брой компоненти. Ако не се сетя, ще драсна платка на схемата с опамповете. Между другото, liquid_death, началното състояние много ли ти е важно или допускаш, че може и нищо да не се чува от ампа, ако не си натиснал канал, след включването му? ПС: имате ли идея какви да са времеконстантите за включване и изключване на мют-линията? За колко време прещракват релетата(примерно малки реленца). Схемата, която Ники даде включва за под 1 ms, но мюта се маха за около 300-ина ms. Може би ще е добре да забавя включването/изключването на релетата с около 30мS чрез RC групи в базите на драйверните транзистори, за да може мют-а да се включи за около 2ms, около 20ms след това да щракнат релетата и след около още 20-30мс да започне да се усилва звука, като след още 20-30ms да е напълно усилен, така че за около 80mS да се извърши превключването, като не повече от 30-40мs са тихи. Редактирано Март 31, 2009 от Evtim Djerekarov Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
liquid_death Отговорено Април 2, 2009 Автор Share Отговорено Април 2, 2009 С Евтим се видяхме и доуточнихме подробностите по контролера на каналите.Аз направих проектите и на трите преампа на една платка.За контролата Евто ще помага, като още се двоумим между неговия и варианта на Ники, като и в двата случая се добави мюут линия. Иначе бях в София и си напазарувах кабел - 9 жици+екранировка - 6м. Релета TDS 12-02 Sunhold Букси и жакове Cannon с 9 пина. И други полезни джунджурии.Сега остана Евто да приключи, да ецна платките, да ги напоя и да тествам.... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Evtim Djerekarov Отговорено Април 3, 2009 Share Отговорено Април 3, 2009 (Редактирано) Имате ли бърза идейка как, без твърде много части да направя следната врътка при захранвания +12 и -12 волта: При 0 волта на входа нда получа 0 на изхода При >1волт на входа да имам -5 на изхода. Поуморих се малко, та може да не съм мизлил правилно, но не видях начин да го няправя лесно с транзистори. Схемката ми трябва за мют линията, която иска около -5 волта за да запуши сигнала, а контролната схема дава около 2 волта пикче, с което трябва да получа -5, като трябва да може пиково да се черпи ток поне няколко mA от тази линия. Редактирано Април 3, 2009 от Evtim Djerekarov Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Parni_Valjak Отговорено Април 3, 2009 Share Отговорено Април 3, 2009 Из анимационния филм "Семейство Мейзга": Аладар! Имаш ли бърза идейка как, без твърде много части да направя следната врътка при захранвания +12 и -12 волта: При 0 волта на входа да получа 0 на изхода При >1волт на входа да имам -5 на изхода. Включ прев! Отговор: Дай левче, ще ти кажа... Майтап... Евто, за тази цел има ЛС. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Evtim Djerekarov Отговорено Април 3, 2009 Share Отговорено Април 3, 2009 (Редактирано) Измислих нещо такова, което не знам дали е най-практичния вариант. Точните стойности може да се пипнат още, но ме заболя главата: Синята графика е контролният сигнал на долния генератор, зелената е сигналът в емитера на третия биполярен транзистор, а червената графика е на сигналът, взет на сорса на втория полеви транзистор. Очаквам коментар на ЛС . Редактирано Април 3, 2009 от Evtim Djerekarov Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Parni_Valjak Отговорено Април 3, 2009 Share Отговорено Април 3, 2009 Включ прев. Аладар ще прати ЛС...без левче . Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
liquid_death Отговорено Май 8, 2009 Автор Share Отговорено Май 8, 2009 Бавно но все пак развитие.... Сними на преампа(1/3 запоен - единия от трите преампа...) ....на тезгяха, мамо, на тезгяха...... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Evtim Djerekarov Отговорено Май 8, 2009 Share Отговорено Май 8, 2009 E, значи е крайно време да ти дорисувам платката.... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
liquid_death Отговорено Май 8, 2009 Автор Share Отговорено Май 8, 2009 Мхм Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
liquid_death Отговорено Май 19, 2009 Автор Share Отговорено Май 19, 2009 Преамповете в процес на "октоподясване". След тест бе установено, че на една платка не могат да се съвместят и трите преампа, поради граунд луупове в хай-гейн канала.Това доведе до извеждането му на отделна платка и проблема се реши. Това е видът му за сега... следва пластмасови логота и надписи и довършване на платката за контролера Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Parni_Valjak Отговорено Май 19, 2009 Share Отговорено Май 19, 2009 Явно имаш калаен магнат под ръка . Не калайдисваш ли предвартелно пистите? Нищо, така е по-здраво... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
liquid_death Отговорено Май 19, 2009 Автор Share Отговорено Май 19, 2009 Дам, калайдисвам ги....знам че е демоде, ама навик....Излиза малко по-дебело, но пък има 70-тарски вид.... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Parni_Valjak Отговорено Май 19, 2009 Share Отговорено Май 19, 2009 Не е демоде, ама не го правиш както трябва. Опитай да остава само лек филм от припоя на пистите, както е на фабрично направените. Може да е малко закръглено, но не повече. Използвай повече колофон, и отнемай от припоя, като поставиш платката вертикално, а поялника движиш от горе на долу. Така припоя се стича на човката на поялника. Трябва обаче човката да е медна и кована, калайдисана добре. С модерните човки, които не се калайдисват, а стоят като "чужди" за припоя, нищо не става. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
liquid_death Отговорено Май 19, 2009 Автор Share Отговорено Май 19, 2009 (Редактирано) Ами горе-долу такава техника ползвам.Първо калайдисвам пистите с колофон(доста)(калая по пистите е с дебелина приблизително половин милиметър, дори и по-малко) и след това залепям елементите, но при залепянето използвам доста калай - трябва ли да махам от него? Поначало съм чел, че за правилна спойка, трябва да е биконкавна капката спрямо крачето на елемента, но това означава доста малко калай.Лошоли е ако калая е повече?Пък и ще има вибрации от кабинета отдолу? След запояване, изчиствам колофона между пистите с ръчна дрелчица и свредло 1мм, така проверявам и цялостно платката за възможни грешки от моя страна.Чел съм, че колофона е спиртно разтворим, но доста съм опитвал и никога не се разтваря със спирт... предполагам грешката е в мен. Моля , Parni_Valjak, би ли коментирл, с цел подобряване на техниката ми, която като цяло съм градил доста интуитивно... Редактирано Май 19, 2009 от liquid_death Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.