fluti Отговорено Март 12, 2009 Отговорено Март 12, 2009 Ами щом не ти прави проблеми, значи всичко е наред. По принцип нътът (странно изглежда с пълен член ), както и грифът би трябвало да имат радиус и вътрешните струни да са малко-по-високо от външните, затова и ритейнърът е леко огънат. Цитирай
Human_Waste Отговорено Март 12, 2009 Автор Отговорено Март 12, 2009 Благодаря за информацията относно значението на това String Tree. Смяната на нъта не е опция защото всъщност китарата ми няма истински такъв Правена е от лютиер, ама незнам как го е направил тоя нът - издялал е в дървото на китарата 6 процепа, които малко стрчът и тва е. Неможе да се смени според мен. Най-добре да кача малко снимки, че немога да го обясня съвсем. Това което мисля 4е 6те ми помогне е точно такова приспособление което да поприбере струните навътре за да няма такова голямо напрежение. Едно време имах една китара Йолана и на нея има6е такова желязце което ги държеше, само че небеше String Tree да ги натиска надолу а просто ги държеше като скоба един вид. Цитирай
fluti Отговорено Март 12, 2009 Отговорено Март 12, 2009 (Редактирано) Едно време на акустичния Орфей имах такава огъната пластина. Евентуално меже да помислиш и за монтиране на две цилиндърчета от двете страни, които да прибират 1-ва и 6-та струна по навътре. Другият вариант е да я дадеш на лютиер да ти изреже канал и да ти сложи истински нът. Едва ли ще е много скъпо. Редактирано Март 12, 2009 от fluti Цитирай
MrDeath Отговорено Март 12, 2009 Отговорено Март 12, 2009 Като се замисля може и да ме е подвело визуално именно това, че е огънат заради радиуса. Иначе такваз чешка машина и аз съм имал и освен, че имаше най-стабилното незаключващо тремоло, което някога съм виждал (не, че съм виждал хиляди) верно имаше и подобна хава, която май притискаше струните, но не съм много сигурен. Цитирай
SomeoneElse Отговорено Март 12, 2009 Отговорено Март 12, 2009 (Редактирано) При старите чешки машини Jolana (и аз имах, но бас ) положението беше такова, че ключовете бяха достатъчно високи да можеш да навиеш струната на тях без тя да докосва кой знае колко самия nut, ако я навиеш нагоре. Затова тези железа бяха там Същата е и функцията на тези малки скобки, които се слагат на първите две струни на Fender китарите, например - да натискат струните към бриджа, за да не изскачат от леглата си в nut-а при бендове, например. А на мен ми е много интересно какво представлява тази мини склултура на китарата, изпълняваща функция на nut на Human_Waste и го моля, ако има възможност, наистна да сложи снимки. П.С. MrDeath, наистина малко е преувеличено на картинките, но сега моят retainer (string tree) нагласен така, че струните да се опират по цялата дъга на нъта, е наистина доста надолу - от страната на шеста струна има точно 3 mm между дървото и метала и струната минава през тези 3 mm Редактирано Март 12, 2009 от SomeoneElse Цитирай
Human_Waste Отговорено Март 12, 2009 Автор Отговорено Март 12, 2009 А на мен ми е много интересно какво представлява тази мини склултура на китарата, изпълняваща функция на nut на Human_Waste и го моля, ако има възможност, наистна да сложи снимки. Непременно ще кача снимки като се прибера от работа! Скулптурата която аз направих, като залепих една пластмаса е още по впечатляваща от самия нът А май най-добра работа ще ми свършат точно такива пластинки които хващат по 2 струни. Само и да намеря от някъде, че тук в ямбол ако ида в така наречения музикален магазин ще ми кажат 4е ще правqt нови поръчки след 2 месеца и да мина тогава... Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Март 12, 2009 Отговорено Март 12, 2009 (Редактирано) Днес си заядлив, обещавам другия път да ти пусна... И все пак - когато нямаме заключване, ритейнърите само биха увеличили шанса струната да се закачи за тях и съответно би било по-вероятно китарата да се разстрои по-лесно, Затова, когато ъгълът на главата е ОК, тези ритейнъри са по-скоро излишни. При фендерите те са на друго място и това не е случайно. Флути обясни добре за смисълът на ритейнъра при наличието на заключване и съм съгласен, че той би помогнал за по-малко разстройване в процеса на заключване, но след заключването, ролята му за поддържане на строя едва ли е голяма. Редактирано Март 12, 2009 от Evtim Djerekarov Цитирай
fluti Отговорено Март 12, 2009 Отговорено Март 12, 2009 То след заключването може и да си развиеш струните от ключовете - все тая (е, поне за известно време ) Цитирай
Valserp Отговорено Март 12, 2009 Отговорено Март 12, 2009 Епа аз моите като ги развия - веднага падат Цитирай
Dawnfall Отговорено Март 12, 2009 Отговорено Март 12, 2009 Хах, аз се чудех защо точно са го сложили това на китарата ми, пък то що било Даже по едно време мислех да го махам... Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Март 12, 2009 Отговорено Март 12, 2009 (Редактирано) Епа аз моите като ги развия - веднага падат Или не стягаш достатъчно, или е зле заключването(или и двете). по принцип ми е правило впечатление на много по-нови 500-1000 левови метли, че след малко ползване, в керемидките на нъта ясно си личат малки каналчета, оставени от струните. Примерно на Арията, която имах, която беше на над 20 години, като изключим, че се беше изтрила боята(керемидките бяха черни), нямаше никаква следа по метала от струни, дори на оплетените струни. Редактирано Март 12, 2009 от Evtim Djerekarov Цитирай
SomeoneElse Отговорено Март 12, 2009 Отговорено Март 12, 2009 (Редактирано) Ами да ти кажа, оплетените струни нато че ли оставят по-малко следи от колкото голите струни, защото никеловата обвивка идва по-мека от чистата стомана на първите струни, а и това е част, в която почти липсва ефекта на триона на грапавите басови струни. Голите струни имат свойството повече да се врязват в нещата, с които имат досег Аз скоро смених нъта на моята китара с друг - не знам каква марка е, обаче като че ли като отделна част този новият тежи повече и изглежда по-як от стария, не мога да си го обясня. Но определено старият не беше особено качествен... Обаче задържа пета струна, когато един път се опитах да я отпусна от ключа, но бях забравил, че съм затегнал заключването и се чудех защо тонът не мръдва, а аз направих половин оборот Редактирано Март 12, 2009 от SomeoneElse Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Март 12, 2009 Отговорено Март 12, 2009 Ами да ти кажа, оплетените струни нато че ли оставят по-малко следи от колкото голите струни, защото никеловата обвивка идва по-мека от чистата .... Така е. Ама на керемдките по-лесно се виждат тия следи, понеже са леко "оребрени". Но според мене, повечето по-евтини сток локинг нътове са от доста меки за целта сплави. Цитирай
Human_Waste Отговорено Март 13, 2009 Автор Отговорено Март 13, 2009 Ето и снимки. Неможах да си намеря кабела за фотоапарата и за тва са от телефон. Та този нът като го разгледах по подробно всъщност се оказа две пар4ета плексиглас, доста тънки (4ервеното и бялото на снимките), вмъкнати в е дин канал, прекалено малък за да може да се сложи истински нът. Залепил съм няква пластмаса на мястото на пар4ето което се счупи на 6та струна, но няма да издържи много защото извивката на струната към ключето е много голяма и напрежението е огромно. Особено и че са струни 13ки Цитирай
Abbath Отговорено Март 13, 2009 Отговорено Март 13, 2009 Защо не опиташ да вържеш 6-та струна на друг ключ за да е възможно най-права докато намериш въпросната джаджа? Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.