Evtim Djerekarov Публикувано Март 7, 2009 Публикувано Март 7, 2009 Интерено ми е, какъв е опитът на китаристите тук при различните типове(марки, модели) СТАНДАРТНИ 6-ВИНТОВИ тремола, както и фендерските плаващи тремола на 2 ВИНТА. Интересува ме дали имате някакви наблюдения върху тона и състейна на отделните модели, ако разбира се имате многократни наблюдения, позволяващи разграничаване между звука на тремолото и звука на китарата, на която то е сложено. Цитирай
Zball Отговорено Март 8, 2009 Отговорено Март 8, 2009 За флоид роуса и кхалера знам че имат еднакъв сустаин Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Март 8, 2009 Автор Отговорено Март 8, 2009 Имах предвид "фендерските" тремола. Взех си една сет-нек китарка с такова тремоло, което е доста захабено и не знам с какво да го сменя от гледан точка на постигането на максимален състейн. Цитирай
Jorko_Beliata Отговорено Март 8, 2009 Отговорено Март 8, 2009 Не схванах какво имаш предвид под "фендерско". Аз съм с Едж 3 (Айбанец) и ми държи дооооста дълъг тон (китарата е нек-тру). Общо взето тона излиза по - дълъг от старата ми китара, която е с Туноматик бридж, но е болт-он. Цитирай
Hillbilly Отговорено Март 8, 2009 Отговорено Март 8, 2009 Е то е ясно ,че с 6-те винта има по голяма площ на предаване на трептенията от струните към тялото и е по "обемен" звука от 2-точковото окачване на новите тремола,още по добре се предава и като се натегнат пружините и тремолото опре в тялото ,но китарата става по твърда на усещане така. Базирам мнение от Фендер америкън стандарт и такъв от 74-75 год,знаеш го. Цитирай
Joe_Guitariani Отговорено Март 19, 2009 Отговорено Март 19, 2009 Ми аз имам една ямаха erg121 тя беше с такова "фендерско" тремоло с 6-те винта, смених го с флойд само че произведен в япония от няква фирма "GOTOH" - купих си го от италия за 115 евро на скоро, и има просто убийствен състейн, да не говорим че като заключа струните изобщо не се разтройва, за разлика от оригиналното 2 ръчки и трябва на включвам хроматиката И не само състейн ами е и по-плътен тона! Цитирай
synchu Отговорено Март 19, 2009 Отговорено Март 19, 2009 ^Мда и John Suhr мисли така Относно състейна - кой напоследък му е трябвала нота да отзвучава 15 секунди ? Ако ти трябва - купуваш си Състейнър Фернандес или e-Bow и така Цитирай
Бицев Отговорено Март 20, 2009 Отговорено Март 20, 2009 Относно състейна - кой напоследък му е трябвала нота да отзвучава 15 секунди ? Ако ти трябва - купуваш си Състейнър Фернандес или e-Bow и така Synchu, ти се шегуваш, нали? Понеже има доказателства, че си грамотен в тая материя - сигурен съм добре знаеш, че състейна не е само/просто ХХ секунди отзвучаване (те, някои китари и 5 не докарват). Добрия състейн има голямо 'плато' дори в рамките на по-малко секунди: не променя нито нивото, нито тембъра. По-боклук инструментите, макар да изкарват някакви секунди, обвивката на сигнала е под наклон - затихва през цялото време и (също много важно!) - губи цвят. Допълнително, различните китари се държат различно 'под тормоз', т.е.не когато ги оставиш свободно да отзвучават, а когато по време на състейна 'правиш неща' (напр. бенд тон-и-половина нагоре, държиш колкото половина нота там, сваляш до предия и там правиш дълбоко вибрато още 2 удара или пък цял такт). Макар такива издевателства да внасят допълнителна енергия в струната (по теория трябва да удължат състейна), лошите инструменти от това затихват по-бързо... И други много фактори - за да не си играем на физика и математика: просто си се 'чува' (буквално) добрия състейн. И той е не само количествен (в секунди) но и качествен (какво се случва и чува през тези секунди). Аз бих обърнал твоя реторичен въпрос другояче (нали съм си заядлив простак, пък и не знам да свиря): На кой му трябва тремоло? Има хора (и аз не съм далеч от тях), които твърдят че изключително малко неща дето се правят с тремоло, не могат да се направят без тремоло. През 90-те, когато свирех със Страт-ове, аз системно им махах 'дръжката', слагах пълни 5 пружини и 'обирах' луфта между долната част на тремолото и дървото като заклещвах там едно подходящо изпилено блокче от месинг или стомана (не само не дава на цялата система да мръдне, но и добавя немалка допълнителна маса, което чуваемо удължава състейна). Ако и дървото е истински 'музикално', такава комбинация дава един от най-добрите тонове, които съм чувал... А системата на Fernandes и eBow е друга история - и добра илюстрация как състейн не е синоним на безкраен звук. Аз като (бивш) цигулар, доста си служа с еBow, но това си е 'лък' - уред за разтрептяване на струната, а не заместител на затихването й. Има си своя красота, но не може да се сравнява с хубавия състейн на струна енергизирана с рязка атака ('пицикато', макар че при лъковите инструменти също може да се 'бие' с лъка, друго си е да се 'щипне' ) Това май стана оф-топик, а? Наздраве! Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Март 20, 2009 Автор Отговорено Март 20, 2009 (Редактирано) Synchu, ти се шегуваш, нали? Понеже има доказателства, че си грамотен в тая материя - сигурен съм добре знаеш, че състейна не е само/просто ХХ секунди отзвучаване (те, някои китари и 5 не докарват). Добрия състейн има голямо 'плато' дори в рамките на по-малко секунди: не променя нито нивото, нито тембъра. По-боклук инструментите, макар да изкарват някакви секунди, обвивката на сигнала е под наклон - затихва през цялото време и (също много важно!) - губи цвят. Е, разбира се, че synchu се шегува, или поне споменава за още един вариант. Но да - в случая говоря за този състейн, който ти споменаваш. Затова попитах за оптимален вариант за тремоло. Редактирано Март 20, 2009 от Evtim Djerekarov Цитирай
synchu Отговорено Март 20, 2009 Отговорено Март 20, 2009 ^^, ^ йо йо и Гибсъна ми и той знае :-) Траш & дет :-) Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.