Jump to content
Българският форум за музиканти

Озвучаване на каса и овърхед - микрофони и пинизи


Recommended Posts

Здравейте колеги дръмъри :)

 

 

Пред закупуване на микрофон за каса съм, с цел запис на барабани в малко студио.

 

Въпросита ми са следните:

 

1. "Вечния въпрос" - Shure beta 52 или AKG D112? Изчетох доста теми по въпроса и разпитах де що имам познати дръмъри и общо взето резултатите са 50/50 за двата... идеята ми е да записвам стилове като фънк, алтернатив, рок, до метъл...абе по-скоро метъл :punk_guitar:

За сега везната клони по-скоро към AKG - то, защото имам двама добри приятели със бета 52 - ки и мога когато ми трябва да ги вземам... съответно ще имаме Д 112-ката в малката ни гилдия. :)

 

2. Барабаните които ще записвам най-често са Мапекс Про М, със оригиналните си кожи за сега - тази на касата е без дупка. Важно ли е да я сменя за записите със такава с дупка и там да сложа микрофона, защото съм чувал, че става и варианта да сваля изцяло предната кожа и така да се записва, без това да попречи особено много на саунда..??

 

3. Какви микрофони бихте препоръчали за овърхеди? Тук съм най-незапознат... Стиловете които ще записваме ги споменах. Тавана на студиото е висок около 2.10 м. (ако това има значение при избора)

 

4. Добре ли е на мястото над барабаните да има "пирамидки" или по добре да е гладък таван, без тях..??

 

Споделете вашия опит и знания, ако можете.. :)

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мога да ти помогна единствено с това,насочвайки те да прегледаш пиннатата тема "Интересни и полезни теми",където ще намериш инфо за микрофони.Не пропускай и раздела "Хардуер".

Относно сета ти,съветвам те да смениш всички кожи с такива на Еванс или Ремо,защото Про М са с гадни кожи,а дали да имаш дупка на резонанса за касата или не е индивидуално решение.Аз бих те посъветвал,ако ти се екпериментира, да си вземеш двете най-евтини черни резонансни кожи на Еванс,едната с отвор,другата без и да си направиш сам разликата в студийна обстановка при запис.Иначе универсална работа ще ти върши кожата с дупка,но не оставяй касата без резонанс,освен ако не целиш звук от 60те примерно :punk_guitar:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземи АКГ-то, страхотен микрофон. Препоръчвам го и защото с него добре се озвучава и непробита каса. Ако искаш стегнат звук с доста пънч - вземи кожа с дупка. Ако искаш масивен, леко бумтящ и джази звук - кожа без дупка. За себе си залагам на първия вариант - дава добри резултати дори с посредствени микрофони. За оувърхеди съм пробвал два варианта - AKG C1000s и Rode Nt-1 - с леки предимства според мен на втория. АКГ-то обаче става и за на живо без особени скруполи, става и за барабанче, докато Рода е прекалено чувствителен според мен. Съвет от мен пари за микрофон за каса и за оувърхед не пести, микрофоните за томовете са друга ракия и там евтините решения не са проблем.

 

И не на последно място - ако искаш хубав саунд от барабаните ти трябва високо и просторно помещение - в смисъл колкото по-високо и широко толкова по-добре:thx: Оувърхедите при запис дават най-добър резултат когато са поставени високо. 2.10 е нисичко и няма да извлечеш оптималния звук. А както каза Вихро - да смениш кожите е първото, което трябва да направиш. Все пак ще похабите адски много време за да изкарате резултат и мисля това, което ти казвам ще ти спести поне малко нерви. Бих могъл да помогнал ако пожелаеш.

 

Поздрави и успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Здрасти Сашо,

 

аз съм с Shure beta 52 и в общи линии нещата звучат с него. Само да ти обърна внимание и на Shure Beta 91 - с него също се постигат много добри резултати и се ползва доста често за озвучаване на каси

Кожите на барабаните както и настройката имат ОГРОМНО значение. Оригиналните кожи обикновенно са бюджетни дори и при високият клас барабани - разчети се и лично бих те посъветвал да ги смениш - както бойните така и резонансните защото и 2те са важни.

 

За овърхеди ползвам Oktava MK 012 stereo set - цепят мрака. Добри са и Rode NT5 а от бюджетните решения мнго хвалби съм чел за Beyrdynamic Opus 53. За добрият звук обаче трябват яки чинелки - само с микрофони нищо не става .. ехехех .. да спомена само

 

Лично нямам много опит в областа на записи на барабани, но споделената информацията е проверена :)

 

поздрав

Алекс

 

п.п. все си мисля че един тоноператор ще има повече понятие от правене на дръм саунд за запис от колкото един дръмър .... само мое мнение

Редактирано от vhcs
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би най-добрият съвет, когато става въпрос за микрофони е да не взимаш случайни неща. Изключително добър вариант за каса е Beyer M88, но той хич не е евтин, друг много използван микрофон за каса е MD 421, той обаче има доста специфичен звук, който не се харесва на всички (доста често се използва с друг микрофон вътре в касата), но пък ако имаш един наоколо вероятността да го сложиш на някой том също е много голяма. Ако искаш да започнеш бързо с по-малки инвестиции добър вариант е възможно най-добрата двойка оувърхеди, която можеш да си позволиш + евтини динамични за каса, снеър, томове - които се тригерират с готини семпли. Оувърхедите ще добавят чувството на жив човек, който свири и ще имаш готино звучащи барабани ... които обаче може да звучат като барабаните на 16435346 други групи, ползвали същите семпли :).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За каса предпочитанията ми са:

1. Audix D6 (да се има предвид, че е с много метълски звук, обаче - орязани среди и буустнати ниски и високи)

2. Shure Beta 91 (много стабилен звук с ясни високи но малко изкуствени среди)

3. Shure Beta 52 (като цяло универсален боец, има си всичко, но за тежки стилове иска много екю)

 

Akg D112 изобщо не ми харесва, но трябва да уточня, че почти винаги записвам метълски каси, а за постигането на такъв звук са неподходящи меките високи на акг-то и изобилието от ниски среди между 150 и 500 херца. Бих го избрал ако търся натурален звук за по-лек стил.

 

По въпроса с резонансната кожа: въпрос на вкус. За твърда музика бих препоръчал резонансна кожа с дупка, за да може да се вкара микрофона близо до мястото където удря чукчето и заради естествената компресия, която липсва при запис без резонансна кожа.

 

За Overhead-и потвърждавам за октавите, но зависи за какъв бюджет става дума. Иначе бих препоръчал и Neumann km184 :) Като цяло се използват мач-нати кардиоиди с малка диафрагма, но не е рядко срещан и варианта да се записва с голяма диафрагма.

 

За акустиката трябва да се прецени според звука на помещението. Предвид малките му размери вероятно ще е нужно да има абсорбиращ звука материал, разположен така че да се постигне балансиран звук.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси колеги за акъла и съветите ;)

 

Ще попрочета повече инфо за микрофоните за които споменавате, но не са ми познати... определено мисля че има смисъл да се инвестира и да не се пести за мик. за каса и овърхедите. За сега барабанче, фус и томове, ще ги пиша с СМ 57-ци, поради наличието на такива, по-нататък ще видим...

 

Дам, кожите ще трябва да ги сменям така е...чинели не знам - то е много относително - по принцип всеки дръмър си има негов си саунд, а аз още нямам представа, какъв да е базовия комплект, който да започна да събирам... оглеждам се за оферти тук, че нови много пара нещо ;)

 

Иначе помещението е квадрат със страна 5,5м. и има условия за проби, като как ще стане най-як саунд в момента...по принцип има вариант да пишем барабани в хола, който е по голям и по висок, около 2,60 - но това, ако се стигне до запис на албум или нещо от този род (съм сириъс шит). :music336:

 

Ако има хора които им се занимава, съм отворен и на варианта да се съберем и да запишем барабани, така за пробата...ако донесете и някой як микрофон няма да е лошо...да чуем, сравним... :rolleyes:

 

Но ще трябва първо да реша проблема с кожите... абе ще е яко иначе :)

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За чинелите,да ти кажа.....или имаш чинели или тенекии-среден вариант няма :thumbdown:По-добре кажи с какво разполагаш и ще ти кажем до колко сериозни записи може да правиш.Онзи ден бях в една репетиционна и правих опити да свиря на едни Пейст ПСТ.....за мен това даже не звучи като чинел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.