bulby Отговорено Март 6, 2009 Отговорено Март 6, 2009 Ами за момчетата не е хубаво да пеят много преди гласа да им е мутирал. Има опасност да си навредят сериозно на гласовите заложби. Това момченце пееше много приятно, но няма никаква гаранция, че ще пее добре и като стане на 20 години (примерно). Цитирай
vaska Отговорено Март 8, 2009 Отговорено Март 8, 2009 От много време се опитвам да се "отърва" от убийствения ми фалцет и може би накрая ще успея... Цитирай
Slacoth Отговорено Март 10, 2009 Отговорено Март 10, 2009 Аз пък имам въпрос по отношение на така наречените екстремни вокали, които със сигурност се отразяват доста лошо на състоянието на гласните струни. Става дума за "пресипването" на гласа. Има хора, които години наред си дерат гласовете и трябва да мине поне час време за да се появи проблем. А има такива, които дори при леко дрезгав глас веднага ги сече гърлото и после - шепнене. Това само физиологичен проблем ли е или си има и техника на крещене? Всеки глас ли може да се научи да звучи дрезгаво или като не става значи не става? Знам, че това не се приема, като пеене, но все пак някакви съвети? Цитирай
LOE Отговорено Март 10, 2009 Отговорено Март 10, 2009 (Редактирано) зависи как го правиш, има правилен и неправилен начин ако се дереш през гласните струни по начина по който се пее нормално - резултата е почти мигновено задавяне, а ако се прекалява следват увреждания дрането се прави с друга част на гласните струни, или както някой хора ги наричат - фалшивите гласни струни, защитна тъкан, която е разположена паралелно на гласните струни, и крайните части на истинските гласни струни освен основното дране има и доста други техники, които се правят с части на гърлото - трахеята, ларинкса и т.н. vaska - ти жена ли си? по ника съдя, че може би си. женския фалцет в общи линии е малко по-различен от мъжкия, мъжките гласове стигат до някъде, и после имат още диапазон с фалцет, а при жените фалцета почти се покрива с гласа, може би да имат 2-3 полутона разлика, т.е. ако си жена няма голям смисъл да го ползваш изобщо тоя фалцет, тей като не стигаш по-високо, а само си прецакваш тембъра (поне така смяташе даскалката ми по пеене, която също е жена) Редактирано Март 10, 2009 от LOE Цитирай
Slacoth Отговорено Март 10, 2009 Отговорено Март 10, 2009 (Редактирано) зависи как го правиш, има правилен и неправилен начин дрането се прави с друга част на гласните струни, или както някой хора ги наричат - фалшивите гласни струни, защитна тъкан, която е разположена паралелно на гласните струни, и крайните части на истинските гласни струни освен основното дране има и доста други техники, които се правят с части на гърлото - трахеята, ларинкса и т.н. Ами аз като чета, май го правя с трахея и корем и преди се получаваше, обаче напоследък ми е трудно. Иначе гласът ми е мутирал поне преди 15 години и проблема не може да е в това. Редактирано Март 10, 2009 от Slacoth Цитирай
LOE Отговорено Март 10, 2009 Отговорено Март 10, 2009 (Редактирано) зависи какъв тип звучене търсиш точно, дай пример с някое клипче в ютюб тои корема, заедно с диафрагмата си участват каквото и да правиш, обаче не можеш да генерираш звук с корем само всичко си минава през гърлото, и ако не знаеш как да си ползваш гласните струни си дотам Редактирано Март 10, 2009 от LOE Цитирай
Slacoth Отговорено Март 10, 2009 Отговорено Март 10, 2009 Гоня звучене като: Tiamat - Whatever that hurts (припева): http://www.youtube.com/watch?v=Ki-niyEwU7s , както и първите албуми; Dissection - Where Dead Angels Lie: ;Paradise Lost - True Belief: http://www.youtube.com/watch?v=Psy9-_SXIrc ; Emperor - Inno A Satana: ; Общо взето блек и дуум метъл вокали. Цитирай
LOE Отговорено Март 10, 2009 Отговорено Март 10, 2009 Ами това не е толкова предизвикателно честно казано. В подобен тип ефект няма ноти, представлява шум със широк спектър в общи линии. На мен лично не ми допада, защото няма достатъчно характер в отношение тембър, но това е въпрос на личен вкус. Прави се както писах по-горе, с крайните части на гласните струни, подобен звук човек издава когато изръмжава лека да си изчисти гърлото. Идеята е да успееш да смесиш истинския глас със въпросния шум, който се създава от крайните части за гласните струни и да може да контролираш съотношението глас/шум. Като цяло не е трудно, даже е доста леко, само че проблема е, че хората винаги тръгват да се опитват да го правят с глас, и резултата е сецване по средата на първата дума и задавяне. Това е най-сигурния знак, че не се прави както трябва. Има далече по трудни форми на дране, в които се залага много повече на акустичните качества на гласовия апарат, като например , за разлика от примерите, които си дал, подобен тип вокали изискват анатомични дадености т.е. не всеки може да издава подобни звуци, там вече дължината на отделните части от гласовия апарат оказва голямо значение, както и техниката на диафрагмата Цитирай
Slacoth Отговорено Март 10, 2009 Отговорено Март 10, 2009 Групата не съм я слушал, но вокалите малко ми напомниха на групата At The Gates. Както и да е, мерси за съветите, аз си се прибирам в раздел "китара", където ми е мястото. Цитирай
XeRo Отговорено Март 10, 2009 Отговорено Март 10, 2009 Имам един въпрос става въпрос за този видео клип, по точно технически погледнато при перенето на такива височини на фалцет играе ли голяма роля това протягане назад в стил матрицата? Тоест навеждането назад като Нео Логиката ми е че така въздуха излиза съвсем пряко, но все пак при фалцета трябва и техника и леко стискане до колкото съм на ясно, тоест просто ми е много интересно затова питам. Цитирай
vaska Отговорено Март 11, 2009 Отговорено Март 11, 2009 зависи как го правиш, има правилен и неправилен начин ако се дереш през гласните струни по начина по който се пее нормално - резултата е почти мигновено задавяне, а ако се прекалява следват увреждания дрането се прави с друга част на гласните струни, или както някой хора ги наричат - фалшивите гласни струни, защитна тъкан, която е разположена паралелно на гласните струни, и крайните части на истинските гласни струни освен основното дране има и доста други техники, които се правят с части на гърлото - трахеята, ларинкса и т.н. vaska - ти жена ли си? по ника съдя, че може би си. женския фалцет в общи линии е малко по-различен от мъжкия, мъжките гласове стигат до някъде, и после имат още диапазон с фалцет, а при жените фалцета почти се покрива с гласа, може би да имат 2-3 полутона разлика, т.е. ако си жена няма голям смисъл да го ползваш изобщо тоя фалцет, тей като не стигаш по-високо, а само си прецакваш тембъра (поне така смяташе даскалката ми по пеене, която също е жена) От ника с името ми, може би, си личи това... Определено е по-различен, но не звучи добре, когато човек пее само на него. Именно затова се опитвам с течение на времето да му кажа "Сбогом, дано си щастлив утре далече от мен..!" Цитирай
ataligom Отговорено Март 14, 2010 Отговорено Март 14, 2010 Аз съм много странен случай. Най-ниския ми тон е сол на голяма октава Най-високия ми тон е сол на втора - с крещене Глас - Фалцет от ДО на първа до МИ на втора въпреки че съм на почти 19 години мога да произвеждам както споменах тонове и от голяма и от малка октава, но тук е времето да отбележа че имам тонове, които не са стабилни. Гласовете ми не са сляти т.е не мога да почна от малка октава и да свърша в първа октава. Нито обратното. Имам преход, който не мога да слея или поне го правя с много въздух и зор и не си играя в тази част на гласът ми за да не повредя нещо. Ще се радвам, ако някой коментира този случай Цитирай
ataligom Отговорено Март 14, 2010 Отговорено Март 14, 2010 (Редактирано) Имам един въпрос става въпрос за този видео клип, по точно технически погледнато при перенето на такива височини на фалцет играе ли голяма роля това протягане назад в стил матрицата? Тоест навеждането назад като Нео Логиката ми е че така въздуха излиза съвсем пряко, но все пак при фалцета трябва и техника и леко стискане до колкото съм на ясно, тоест просто ми е много интересно затова питам. Като човек с изразен висок регистър мога да кажа че протягането не ми помага. Когато гърлото ми е в нормално положение произвеждам по-високи тонове, а когато се протягам това става с трудност или изобщо не става. Редактирано Март 14, 2010 от ataligom Цитирай
Zero Tolerance Отговорено Март 14, 2010 Отговорено Март 14, 2010 Не знам аз какъв баритон се водя..По-скоро лиричен? Мога да изпея сол на голяма , но е адски глухо и като цяло тоновете ми започват да звучат от ла -си бемол на голяма.. Висок регистър - Сол на първа пея стабилно без напрежение , стигам сол диез малко по-напрегнато и ла вече с доста напрежение. На 17 години съм. Според мен засега не трябва да се изсилвам с ла-то ,затова транспонирам песните. (пея го само в Time на Pink Floyd) Гласът се определя по тоновете които можеш да изпееш на чист глас според мен , не от фалцета или дрането. Цитирай
Viara Ivanova Отговорено Март 14, 2010 Отговорено Март 14, 2010 Хм... разни даскали имат разни "методи" за определяне. за мен това се прави според най-ниския работен тон,не най-високия. но поражда парадокси...примерно мен много години ту ме слагаха в мецо/ту в сопран по разни хорове според диаграмата в началото съм алт с допълнителни тонове ... както беше споменато вече тези класификации са създадени за певците, занимаващи се с класическо и оперно пеене. в поп музиката това е много относително. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.