alexthegreat Публикувано Септември 21, 2005 Share Публикувано Септември 21, 2005 Привет ви, от доста време се ядосвам над следния проблем: Правя някакъв микс (да речем със Сонар) и звучи добре. После го записвам и го прослушвам с winamp например и с други колони, слушалки и т.н....и ужас: нищо общо като звук с това от Сонар-а. С две думи: как да направя микс, който да звучи добре (и сравнително еднакво) на максимално голям брой плеъри, колкони, слушалки и т.н. Как звукозаписните компании правят изделията си - с някави осреднени стойности за да елиминират максимално техническите характеристики и различия на хардуера ли? Едва ли тестват на всички видове колони или решават да ги правят за най-елитните или най-неелитните.. Защото не съм видял досега музикален диск, на който да пише нещо от рода "Този диске се чува най-добре с колони JBL модел XYZ" Мерси. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
the_gorer Отговорено Септември 21, 2005 Share Отговорено Септември 21, 2005 Тук навлизаш в бездънното море на МАСТЕРИНГА. Няма еднозначен отговор. Трябва да разполагаш с няколко аудио системи, на които да прослушваш при миксиране и мастериране. Казват, че най-добре е да се прави рано сутрин, когато слухът ти все още не е притъпен от дневните дразнители. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Katsko Отговорено Септември 21, 2005 Share Отговорено Септември 21, 2005 (Редактирано) скромен съвет от мене-заеби плейъри и слушалки и такива и се концентрирай върху колоните.винаги работи в МАКСИМАЛНО flat среда,абсолютно верно е че трябва да работиш на свеж слух.моето лично наблюдение е че най-големи са разликите в ниските.има опасност продукта да звучи супер "плитко" на немощни колонки или да избиват баси на по-мощни...важно е закъде го правиш тоя микс...например ако си DJ и правиш нещо за дискотека имай в пред вид вечно набичените ниски на апаратурата и не се оливай да слагаш при мастеринга...по принцип е добре да работиш(според мен) на плоски широколентови колони от поне средно качество.след последния път когато бях на мастеринг взех дискчето вкъщи и го пуснах на 3 различни чифта колони и беше идеално като изключим че на DVD-то кат го плейнах избиваха ниски заради софтуеърно усилване.тва е разбира се изгъзица и чак такива крайности не си струва да взимаш в пред вид. P.S.тоя аватар дет си си го турил ме кефи..аз съм Цезар,приятно ми е Редактирано Септември 21, 2005 от Katsko Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
the_gorer Отговорено Септември 21, 2005 Share Отговорено Септември 21, 2005 Както беше казал Къци Вапцаров на някакъв участник със странно име от рода на Августин-Юлий Неронов: "Викайте ми Къци, за да не си бъркаме империите" Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Katsko Отговорено Септември 21, 2005 Share Отговорено Септември 21, 2005 do you know what THE ROCK is cooking? Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
the_gorer Отговорено Септември 22, 2005 Share Отговорено Септември 22, 2005 do you know what THE ROCK is cooking? If you smell what The Rock is cookin' Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Steppenwolf Отговорено Септември 22, 2005 Share Отговорено Септември 22, 2005 А направеното със Сонар в какъв формат го записа? Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alexthegreat Отговорено Септември 26, 2005 Автор Share Отговорено Септември 26, 2005 А направеното със Сонар в какъв формат го записа? mp3 запо-малко място..От там ли да е проблема? Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
peshoy2k Отговорено Септември 26, 2005 Share Отговорено Септември 26, 2005 ми няма начин да звучи еднакво на различните системи, но ако направиш микса на хубави монитори, с хубава карта, имаш опит, акустична среда ще получиш добри резултати, има си специалисти в тази област, ако тръгнеш да се занимаваш с това (като мене) ще ти стане скъпо хоби. Има си хора дето с тва хляба си изкарват, тва са учили и ползват ужасно скъпо оборудване. ако искаш все пак да подобриш звука, започни да СЛУШАШ и АНАЛИЗИРАШ миксове и сравнявай с твоите. По форумите има много теми по въпроса Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Katsko Отговорено Септември 26, 2005 Share Отговорено Септември 26, 2005 недей работи с MP3,само кат свършиш съвсем може да компресираш и чуеш кво излиза,ама по-добре не... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alexthegreat Отговорено Септември 27, 2005 Автор Share Отговорено Септември 27, 2005 Мерси за съветите...доста обезкуражаващи са ама нищо Продължавам да дерзая. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jFog Отговорено Септември 27, 2005 Share Отговорено Септември 27, 2005 кое всъшност от микста не ти звучи добре> до скоро бях кръгла нула, сега съм кръгла нула без малко,ама кажи все пак. Самия микс може би си оакал.Има няоколко много хубави теми по въпроса.. за честоти и тнт. и като изкарваш в Мр3 ако е 320 битрейд чак толкова не вярвам да се усети. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Steppenwolf Отговорено Септември 28, 2005 Share Отговорено Септември 28, 2005 (Редактирано) MP3 @320kbps въпреки това все още не е достатъчно добро, за да не се различи от оригинала. Различава се не много трудно. За МР3 под 256 няма смисъл да говорим изобщо. Понякога, в зависимост от производителя на кодера и подадения му сигнал, при 320kbps МР3 може да бъде незадоволително и разочароващо, а даже (поне за мен) да звучи и на моменти ужасяващо. Като цяло, MPEG-1 Layer 3 не се справя достатъчно добре с високите честоти над 16k (внася дисторзия), въпреки вдигането на битрейта, както и смачква повече стереопанорамата. Психоакустичният модел, който емулира, не е достатъчно прецизен (винаги). Е, все пак МР3 е прастара технология вече... Но по-добър резултат при МР3 и избягване на гореизброеното биха могли да се постигнат с фина ръчна настройка на кодера - чрез употреба кодери под конзолен режим, които ползволяват промяна на параметрите чрез ключове към командния ред. Бих препоръчал 3.93 или 3.96 на LAME. Преди имаха проблем тези кодери с високите честоти, много artefacts и металическо звучене. При по-новите е оправено. За по-меки високи при много нисък bitrate Fraunhofer encoders са пионери ( @ A вече практически FhG нямат никакви предимства пред LAME, но все още ги предпочитам при 128kbps Любим FhG кодер - mp3enc31 (стария, от 90-те години, който при по-висок битрейт се справя по-добре от останалите FhG с HF), макар че има някои дразнещи бъгове. И все пак, що става дума за висококомпресиращи формати, често вместо МР3 аз бих предпочел OGG Vorbis. Макар да не следя под лупа и заинтересувано развитието им (не са ми любимци), нито да съм ги тествал и изследвал много, смятам, че понадминаха MP3 вече. -- Ако прецени модераторът, да делне предното мнение. Редактирано Септември 28, 2005 от Stone Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ignis Отговорено Септември 28, 2005 Share Отговорено Септември 28, 2005 Здравейте господа!Ето ви едно писание(за английско четящите) с главна тема:"Защо миксовете Ви го "духат" или засмукват или нищо не става от тях?" http://www.prorec.com/prorec/articles.nsf/...62566B9001EF763 Приятно четене!Поздрави на всички! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
yamaha Отговорено Септември 28, 2005 Share Отговорено Септември 28, 2005 MP3 @320kbps въпреки това все още не е достатъчно добро, за да не се различи от оригинала. Различава се не много трудно. .......... Бах..маа му....Stone, ти уби всичко детско в мен... :killyou: Почти целия ми архив е в МР3 на 320. Разбира се, най-важните ми неща(както и всички проекти на канали) са във WAV, но останалите 90% от стереото не са...Един ден (преди години) седнах и слушах, слушах....цял ден тестове WAV vs МР3 (в различни битрейтове). Тъй като и аз съм попадал на МР3-ки обработени с лош кодек, дето съм се чудел каква ли интервенция трябва да им окажеш, че да звучат толкова кофти....хванах изпитaния кодек Fraunhofer (варианта на Radium - v1.263) и почнах.... Имам претенции за добър слух, а и слушам на нелоши колонки - NS-10M studio...установих, че на 320, с максимални настройки за качеството, без всякакви joint-ове, само stereo....резултатът практически се слива с оригинала (изключвам соло инструменти, класическа музика и др. подобни.....говорим само за поп). И от тогава досега съм натрупал стотици дискове с всякакви архиви. То вярно, че е и въпрос на критерий, но мисля че поне за моята работа това качество ми е напълно достатъчно, още повече, че много рядко ми се налага да взимам такъв стерео файл (на 320) и да се налага да го "пипам" за нещо отново. Иначе съм абсолютно съгласен, че за проектите в "канален" вид или за много прецизни записи (соло инструменти, класика, etc.) не трябва да се ползва този тип деструктивна компресия...най-много rar, ace и други подобни компресии (без загуби). Другият вариант е mp3pro или ogg. От оня първия не съм очарован много, още повече, че бях попаднал преди година-две на фрий версията, която имаше ограничение само до 128...или 96...не си спомням точно. А за ogg, както казваш....и аз много съм чел, че превъзхождат отвсякъде мр3 в качеството и крайният размер на файла е по-малък....ама пуста инерция....къ'вто съм тежък....докато се наканя да го проверя това нещо....пък и нали 320 си ми върши работа... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.