Jump to content
Българският форум за музиканти

Импровизация за китара (нещо нестандартно)


~Ruin~

Recommended Posts

От известно време насам изпитвам голямо желание да опитам да свиря Рок в неравноделни тактове + български народни мотиви.Бих се радвал, ако споделите какви скали се използват в народната музика ,и каквато и да е информация ,която би ми била отполза. Благодаря ви предварително.

Да - наясно съм че това с което съм се захванал не е никак лесно.

:recourse:

 

ПП: Не бях сигурен дали темата е точно за тук. : ( ако не е, съжалявам)

Редактирано от ~Ruin~
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами принципно натуралният (хармоничният) минор звучи по-"народно" ;) Това е нормален минор с увеличена седма степен, например в Ми ще ти е Ми - Фа# - Сол - Ла - Си - До - Ми-бемол.

 

Като за начало се заеми с него ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как си с нотите и теорията? Купи си учебника по Фолклор - в книжарницата Български Композитор или в тази на ДМА. Там има много подробни анализи, теория, гамите (хиджас и т.н.), ритмика и стилистика и особености на различните стилове.

 

 

Успех,

 

 

Петър

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами принципно натуралният (хармоничният) минор звучи по-"народно" :hysterical: Това е нормален минор с увеличена седма степен, например в Ми ще ти е Ми - Фа# - Сол - Ла - Си - До - Ми-бемол.

 

Като за начало се заеми с него :greenangel:

Не искам да се заяждам , но се чувствам длъжен да уточня , че е по-правилно да кажеш ре# вместо ми бемол...(защото в една гама трябва да имаш и 7-те степени (до , ре , ми ,фа , сол , ла , си...) ,а ти си написал 6-те (2 пъти ти се повтаря ми) )

и не ми излизайте с това , на височина са еднакви...

Редактирано от CursedSoul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С нотите се оправям, по принцип виш ритмиката с'а малко ме затруднява, но нали съм българин ще се оправя с родното:greenangel:.Ами ще видя за учебник ама сиг ли си, че този учебник е точен смисъл няма някакви грешки.. Аз по принцип ходя на уроци, но още не съм достатачно добър за такива трудни неща още се занимавам с обикновен Джаз и Блус, но все пак ми е много интересно тва .........Имаше един български китарист той гостува преди време на Слави, мисля че Ангел Димитров се казва, е той наистина е добър в тази област .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето какво намерих във форума чрез търсачката ;)http://www.muzikant.org/articles/nmub/ange...itrovGuitar.wmv Можеш да видиш има и тема за урока ако ти е интересно може да я откриеш :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прави са колегите,които те насочват към хармоничния минор, но ако искаш наистина максимално да доближиш звученето си до стилистиката на нашия фолклор подхода е малко по-различен. Ще дам пример за да е по-нагледно и разбираемо.

 

Хармоничен минор в Ла изглежда така : Ла-Си-До-Ре-Ми-Фа-Сол# /диез/-Ла

 

Сега взимаш абсолютно същия лад,но го започваш от тона Ми. Получава се т.нар. Бихармоничен мажор,който е много характерен за нашата народна музика.Ето как изглежда:

 

Ми-Фа-Сол#/диез/-Ла-Си-До-Ре-Ми

 

Най-простичко,удари един пауър акорд в Ми и засвири горния лад.

 

Това е простичък пример, като важното е да се отбележи, че в него тоналния център е Ми,а не Ла.

 

Успех пожелавам и дано да съм бил полезен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.. аз използвам за сега умалените скали и храмоничния нз умалените така доста добре придават звученето което до някаде търся забележете не става въпрос за Джаз музика а по скоро за Рок и Метълдори (нещо по твърдо)и все пак не съм сигурен дали сол или пък ла и ми ще бъде по добре да ползвам също така може да сложа Блус скали да речем на места както и хроматизми нали трябва да звучи Рок ?Кое според вас е по добре мелодичния минор или мажор?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Също ще се ртадвам някой да ми обясни дали има някаква спецялна стилистика на българската народна песен .Пример в Джаза се ползват така наречените "триолни базиси" докато в класическата музика си свириш равно..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.. аз използвам за сега умалените скали и храмоничния нз умалените така доста добре придават звученето което до някаде търся забележете не става въпрос за Джаз музика а по скоро за Рок и Метълдори (нещо по твърдо)и все пак не съм сигурен дали сол или пък ла и ми ще бъде по добре да ползвам също така може да сложа Блус скали да речем на места както и хроматизми нали трябва да звучи Рок ?Кое според вас е по добре мелодичния минор или мажор?

 

Предполагам, че след като се занимаваш сега с джаз, си доста добре с теорията и транскрибирането ( ваденето по слух), така че мисля, че най добре за теб би било да намериш записи, които те кефят и сам да си отговориш на въпросите :D . Това, поне на мен, винаги ми е носило най голямо удоволствие

 

п.п. Това за Сол, ЛА или Ми, както и това за мелодичния мажор и минор май не го разбрах много. Всичко е добр, зависи как го използваш

 

п.п.2 Какво е триолни базиси?

Редактирано от kolio_k
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.. аз използвам за сега умалените скали и храмоничния нз умалените така доста добре придават звученето което до някаде търся забележете не става въпрос за Джаз музика а по скоро за Рок и Метълдори (нещо по твърдо)и все пак не съм сигурен дали сол или пък ла и ми ще бъде по добре да ползвам също така може да сложа Блус скали да речем на места както и хроматизми нали трябва да звучи Рок ?Кое според вас е по добре мелодичния минор или мажор?

 

Предполагам, че след като се занимаваш сега с джаз, си доста добре с теорията и транскрибирането ( ваденето по слух), така че мисля, че най добре за теб би било да намериш записи, които те кефят и сам да си отговориш на въпросите :D . Това, поне на мен, винаги ми е носило най голямо удоволствие

 

п.п. Това за Сол, ЛА или Ми, както и това за мелодичния мажор и минор май не го разбрах много. Всичко е добр, зависи как го използваш

 

п.п.2 Какво е триолни базиси?

Хах мисля, че си останал с грешно впечатление аз още се уча не съм толкова добър ;), че да вадя всичко по слух :). Триолния е когато да речем имаш 3 осмини и едната утива при другата ако мога така да се изразя и свириш вместо та-та таа-та все 1 задържаш върху първата нота повечко .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Това се нарича трилова пулсация, и е една от 5те основни пулсации в музиката. Българската народна музика (или поне тази, която аз съм чувал) НЕ използва за основна пулсация троловата, а по-скоро осминковата. Няма смисъл да се повтарям с предишния си пост - ти си знаеш най-добре какво да правиш.

 

 

Поздрави,

 

 

Петър

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Това се нарича трилова пулсация, и е една от 5те основни пулсации в музиката. Българската народна музика (или поне тази, която аз съм чувал) НЕ използва за основна пулсация троловата, а по-скоро осминковата. Няма смисъл да се повтарям с предишния си пост - ти си знаеш най-добре какво да правиш.

 

 

Поздрави,

 

 

Петър

Да просто обяснявах на момчето (поне се опитвах) :greenball: да му обясня какво значи термина.Мерси за инфото иначе тва за осминковата не го знам тоест не знам какво е осминкова полусация :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.