~Ruin~ Публикувано Ноември 21, 2008 Публикувано Ноември 21, 2008 (Редактирано) От известно време насам изпитвам голямо желание да опитам да свиря Рок в неравноделни тактове + български народни мотиви.Бих се радвал, ако споделите какви скали се използват в народната музика ,и каквато и да е информация ,която би ми била отполза. Благодаря ви предварително. Да - наясно съм че това с което съм се захванал не е никак лесно. ПП: Не бях сигурен дали темата е точно за тук. : ( ако не е, съжалявам) Редактирано Ноември 21, 2008 от ~Ruin~ Цитирай
SomeoneElse Отговорено Ноември 21, 2008 Отговорено Ноември 21, 2008 Ами принципно натуралният (хармоничният) минор звучи по-"народно" Това е нормален минор с увеличена седма степен, например в Ми ще ти е Ми - Фа# - Сол - Ла - Си - До - Ми-бемол. Като за начало се заеми с него Цитирай
kitaratapesho Отговорено Ноември 21, 2008 Отговорено Ноември 21, 2008 Как си с нотите и теорията? Купи си учебника по Фолклор - в книжарницата Български Композитор или в тази на ДМА. Там има много подробни анализи, теория, гамите (хиджас и т.н.), ритмика и стилистика и особености на различните стилове. Успех, Петър Цитирай
MiroLambov Отговорено Ноември 21, 2008 Отговорено Ноември 21, 2008 (Редактирано) Ами принципно натуралният (хармоничният) минор звучи по-"народно" Това е нормален минор с увеличена седма степен, например в Ми ще ти е Ми - Фа# - Сол - Ла - Си - До - Ми-бемол. Като за начало се заеми с него Не искам да се заяждам , но се чувствам длъжен да уточня , че е по-правилно да кажеш ре# вместо ми бемол...(защото в една гама трябва да имаш и 7-те степени (до , ре , ми ,фа , сол , ла , си...) ,а ти си написал 6-те (2 пъти ти се повтаря ми) ) и не ми излизайте с това , на височина са еднакви... Редактирано Ноември 21, 2008 от CursedSoul Цитирай
~Ruin~ Отговорено Ноември 21, 2008 Автор Отговорено Ноември 21, 2008 С нотите се оправям, по принцип виш ритмиката с'а малко ме затруднява, но нали съм българин ще се оправя с родното.Ами ще видя за учебник ама сиг ли си, че този учебник е точен смисъл няма някакви грешки.. Аз по принцип ходя на уроци, но още не съм достатачно добър за такива трудни неща още се занимавам с обикновен Джаз и Блус, но все пак ми е много интересно тва .........Имаше един български китарист той гостува преди време на Слави, мисля че Ангел Димитров се казва, е той наистина е добър в тази област . Цитирай
Rock Forever Отговорено Ноември 22, 2008 Отговорено Ноември 22, 2008 Ето какво намерих във форума чрез търсачката http://www.muzikant.org/articles/nmub/ange...itrovGuitar.wmv Можеш да видиш има и тема за урока ако ти е интересно може да я откриеш Цитирай
Enchant Отговорено Ноември 23, 2008 Отговорено Ноември 23, 2008 Прави са колегите,които те насочват към хармоничния минор, но ако искаш наистина максимално да доближиш звученето си до стилистиката на нашия фолклор подхода е малко по-различен. Ще дам пример за да е по-нагледно и разбираемо. Хармоничен минор в Ла изглежда така : Ла-Си-До-Ре-Ми-Фа-Сол# /диез/-Ла Сега взимаш абсолютно същия лад,но го започваш от тона Ми. Получава се т.нар. Бихармоничен мажор,който е много характерен за нашата народна музика.Ето как изглежда: Ми-Фа-Сол#/диез/-Ла-Си-До-Ре-Ми Най-простичко,удари един пауър акорд в Ми и засвири горния лад. Това е простичък пример, като важното е да се отбележи, че в него тоналния център е Ми,а не Ла. Успех пожелавам и дано да съм бил полезен. Цитирай
~Ruin~ Отговорено Ноември 23, 2008 Автор Отговорено Ноември 23, 2008 .. аз използвам за сега умалените скали и храмоничния нз умалените така доста добре придават звученето което до някаде търся забележете не става въпрос за Джаз музика а по скоро за Рок и Метълдори (нещо по твърдо)и все пак не съм сигурен дали сол или пък ла и ми ще бъде по добре да ползвам също така може да сложа Блус скали да речем на места както и хроматизми нали трябва да звучи Рок ?Кое според вас е по добре мелодичния минор или мажор? Цитирай
~Ruin~ Отговорено Ноември 23, 2008 Автор Отговорено Ноември 23, 2008 Също ще се ртадвам някой да ми обясни дали има някаква спецялна стилистика на българската народна песен .Пример в Джаза се ползват така наречените "триолни базиси" докато в класическата музика си свириш равно.. Цитирай
kolio_k Отговорено Ноември 23, 2008 Отговорено Ноември 23, 2008 (Редактирано) .. аз използвам за сега умалените скали и храмоничния нз умалените така доста добре придават звученето което до някаде търся забележете не става въпрос за Джаз музика а по скоро за Рок и Метълдори (нещо по твърдо)и все пак не съм сигурен дали сол или пък ла и ми ще бъде по добре да ползвам също така може да сложа Блус скали да речем на места както и хроматизми нали трябва да звучи Рок ?Кое според вас е по добре мелодичния минор или мажор? Предполагам, че след като се занимаваш сега с джаз, си доста добре с теорията и транскрибирането ( ваденето по слух), така че мисля, че най добре за теб би било да намериш записи, които те кефят и сам да си отговориш на въпросите . Това, поне на мен, винаги ми е носило най голямо удоволствие п.п. Това за Сол, ЛА или Ми, както и това за мелодичния мажор и минор май не го разбрах много. Всичко е добр, зависи как го използваш п.п.2 Какво е триолни базиси? Редактирано Ноември 23, 2008 от kolio_k Цитирай
~Ruin~ Отговорено Ноември 23, 2008 Автор Отговорено Ноември 23, 2008 .. аз използвам за сега умалените скали и храмоничния нз умалените така доста добре придават звученето което до някаде търся забележете не става въпрос за Джаз музика а по скоро за Рок и Метълдори (нещо по твърдо)и все пак не съм сигурен дали сол или пък ла и ми ще бъде по добре да ползвам също така може да сложа Блус скали да речем на места както и хроматизми нали трябва да звучи Рок ?Кое според вас е по добре мелодичния минор или мажор? Предполагам, че след като се занимаваш сега с джаз, си доста добре с теорията и транскрибирането ( ваденето по слух), така че мисля, че най добре за теб би било да намериш записи, които те кефят и сам да си отговориш на въпросите . Това, поне на мен, винаги ми е носило най голямо удоволствие п.п. Това за Сол, ЛА или Ми, както и това за мелодичния мажор и минор май не го разбрах много. Всичко е добр, зависи как го използваш п.п.2 Какво е триолни базиси? Хах мисля, че си останал с грешно впечатление аз още се уча не съм толкова добър , че да вадя всичко по слух . Триолния е когато да речем имаш 3 осмини и едната утива при другата ако мога така да се изразя и свириш вместо та-та таа-та все 1 задържаш върху първата нота повечко . Цитирай
kitaratapesho Отговорено Ноември 23, 2008 Отговорено Ноември 23, 2008 ^Това се нарича трилова пулсация, и е една от 5те основни пулсации в музиката. Българската народна музика (или поне тази, която аз съм чувал) НЕ използва за основна пулсация троловата, а по-скоро осминковата. Няма смисъл да се повтарям с предишния си пост - ти си знаеш най-добре какво да правиш. Поздрави, Петър Цитирай
~Ruin~ Отговорено Ноември 23, 2008 Автор Отговорено Ноември 23, 2008 ^Това се нарича трилова пулсация, и е една от 5те основни пулсации в музиката. Българската народна музика (или поне тази, която аз съм чувал) НЕ използва за основна пулсация троловата, а по-скоро осминковата. Няма смисъл да се повтарям с предишния си пост - ти си знаеш най-добре какво да правиш. Поздрави, Петър Да просто обяснявах на момчето (поне се опитвах) да му обясня какво значи термина.Мерси за инфото иначе тва за осминковата не го знам тоест не знам какво е осминкова полусация Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.