Jump to content
Българският форум за музиканти

За свиренето по клубове


Recommended Posts

Много са вдигнали цените и народа избяга по ресторанти пицарии квартални кръчми а лятото по градинки и бирени фестове

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 40
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Много са вдигнали цените и народа избяга по ресторанти пицарии квартални кръчми а лятото по градинки и бирени фестове

Ако смяташ че цените от порядъка на 2,80 за голямо българско питие, 1,20 за безалкохолно и 1,50 за бира са големи, значи много си го закъсал брато. А по отношение на това колко хора е имало на Конкурент и Епизод много лесно мога да ви отговоря. Кабелната телевизия в Ботевград снима и двата купона. Ще ги помоля, да ми дадат материала в най-скоро време, ще го кача в youtube или vbox. Така ще видите как въпросните групи свирят пред пълен клуб. За ваше най-голямо разочарование. "Гроздето е кисело" - казала лисицата.

П.П. А на Бицев и Кольо най-сърдечно благодаря за подкрепата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чета темата и пак ще кажа има отлив като сравнявам с миналата година ние свирим петък или събота има хора но не са това което бяха миналата и по миналата ходил съм и на други групи пак е така.За свирене пред 10-20 човека в петък и събота на мен не ми се е случвало, ако е през седмицата е така вярно е идват малко хора, всеки е на работа гледа да не прекалява с веселието.Тук си говорим за старт и според мен е по-добре да се свири на по-голяма сцена за мен лично е така. Ето два линка сами преценете

това е от събор а това от клуб http://vbox7.com/play:2713ac7d не казвам че в клубове не трябва да се свири,просто след няколко по големи участия зпочнаха да ни канят още повече дори за следващия мото-сезон имаме оферти. Редактирано от Mark Avrelii
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чета темата и пак ще кажа има отлив като сравнявам с миналата година ние свирим петък или събота има хора но не са това което бяха миналата и по миналата ходил съм и на други групи пак е така.За свирене пред 10-20 човека в петък и събота на мен не ми се е случвало, ако е през седмицата е така вярно е идват малко хора, всеки е на работа гледа да не прекалява с веселието.Тук си говорим за старт и според мен е по-добре да се свири на по-голяма сцена за мен лично е така. Ето два линка сами преценете
това е от събор а това от клуб http://vbox7.com/play:2713ac7d не казвам че в клубове не трябва да се свири,просто след няколко по големи участия зпочнаха да ни канят още повече дори за следващия мото-сезон имаме оферти.

Да, определено по мото съборите има доста хора и става купон. Също така последното лято се оказа, че вече има мотосъбори на различни места, които съвпадат по време. Но основната идея в темата е, какво става по клубовете и дали наистина може да се стартира от там. За мене наистина това е един от начините. Това е сравнително бърз и евтин начин, групата да се срещне с публиката. Ако съпоставим свиренето на големи концерти, свиренето по мотосъбори и свиренето в клуб - последното е най-лесно да се осъществи. При това като гледам има най-много сцени, които го позволяват. Много хора се полъгаха, като си мислят, че от това могат да изкарват много пари. Просто няма гаранция. Не знам за кой път трябва да повтарям, че и групи като Kiss са свирели за суми от порядъка на 35 долара на първите си изяви. А не малко групи на запад не са успяли и през времето на краткото си съществувене са свирили пак за такива мизерни пари. Не от всеки може да стане Kiss или AC/DC. Освен това мотосъборите са си лятно време. Тогава всички хора са или на море, или на такива мероприятия. Големите концерти пък изискват страшно много организация, много средства, които малко групи могат да си позволят. И то популярни групи, които знаят със сигурност, че на концерта ще има много публика. За това все я разчепкваме тази тема за клубовете. И за това непрекъснато апелирам, че и групите, и клубовете трябва да имат печалба от мероприятието. За да съществува сцената. А клубната сцена трябва да съществува, защото тя позволява из цялата страна да се осъществи директната среща между музикантите и публиката. Просто трябва да се свири, като основната идея е, това да става често. Само за пример - ако в моя град не се свири, ако няма сцена - много бързо празнината ще се заеме от простотията и чалгията. Не че сега няма простотия и чалгия, но постепенно си заемаме мястото под слънцето и има място, в което се събират феновете на живата музика. И не малко пъти се случва да идват хора, които ходят и по чалготеките, но като стане готин купон - кефят се и от време на време идват пак. Това означава, че от там трябва да се тръгне. Навсякъде из страната трябва да се създадат сцени за музика на живо. И това не означава, че трябва да бъдат строго профилирани (да се се само някакъв метъл примерно)- трябва да се свири колкото се може повече музика, различна от чалгата. Трябва хората да се убедят, че свиренето не е да затиснеш струните на китарата с едната ръка и да махаш с другата. Погледенете само колко изтрещели хора има на последните мюзик айдъли. Просто всеки си мисли, че това да си певец или музикант е елементарно. За да се убедят хората, че наистина това е изкуство, трябва да го видят от близо. И при мен се убеждават. Лошото е, че има страшно много други фактори, с които човек трябва да се съобрази, за да вървят нещата. Не е само да имаш добър звук, добро осветление, добри групи... Много фактори са. Хич не е лесно да се управлява клуб, който да е на печалба. Но аз съм се заинатил и ще направя всичко възможно да оцелея. Но най-важното е, че музикантите трябва да разберат, че бизнеса ни е общ. Трябва да бъдем толерантни един към друг. Трябва всяка група периодично да преминава през всеки регион на България, да поддържа интереса към себе си. Иначе оставени сами на себе си хората или избират простотията, или се махат от малките градове, отиват или в големите, или в чужбина.

Айде със здраве! Успехи на всички!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да оставим за момент икономиката на въпроса (явно е че от клубове - дори препълнени - музикантът не може да забогатее; в най-добрия случай ще преживява - някак си).

 

Другият (и по-интересен) въпрос на тази тема е клубът като шанс артистът да се среща с публиката, да затвърждава привързаността на едни фенове и да набира нови.

 

Мисля, че един от проблемите с клубовете е очакването на публиката за вид развлечение: там хората отиват предимно за пийване и социално преживяване с повишен градус (отчасти нажежен от децибели - без значение от какъв жанр) - при което отключените задръжки и възбудата помагат на някои за интимно продължение на вечерта, а на други - просто да изгорят излишна енергия от викане и скачане.

 

За тези нужди и този тип (преобладаваща) публика, характерът и качеството на музиката са от второстепенно значение. Доколкото има изобщо някакво значение, по-голям успех ще имат музиканти и групи с по-лек, увеселителен репертоар: музика, на която може да се припява, приплясква и подскача; леки хитове - по възможност познати. Има групи, които концептуално са именно такива (и това е съвсем достойно), за тях клубовете са от стратегическо значение.

 

Ако музиката изисква и най-малкото ангажиране на мозъка (има сложен музикален характер или, пази Боже - смислен текст) - клубът не е най-доброто място. За такива изпълнители и банди е за препоръчване концертна ситуация (не непременно в Зала1 на НДК), където публиката е дошла специално за да ги чуе. И по време на вечерта е заета главно (изцяло) със слушане.

 

Изключение прави случаят, когато клубът се използва само като място/сцена, а се запълва с целево поканена публика, която е дошла именно като на концерт - да чуе дадената музика. Това може да се случи само в два случая:

 

1. Групата има многочислена фенска база, която следи всяко тяхно участие и не пропуска случай да ги чуе. Врените фенове не само ще отидат на всяко участие в техния град/район, но често ще пътуват и по-далече, защото просто си следват любимата банда. Засега добивам все по-убедително впечатление, че българските групи (дори много добрите) нямат такава фенска база.

 

2. Разчита се на друга атракция (напр. евтин/безплатен алкохол от спонсор) или пък (по-правилно, но по-рядко) на масиран професионален маркетинг, с който да се доведе любопитна публика. Последното може да струва пари (не обезателно), но при всички случаи изисква познания, професионализъм и (о, ужас!) - усилия(!), за да успее една кампания и да напълни дори малък клуб с целева, слушаща публика. За липсата на такъв маркетинг и ползата от него можем да отворим отделна тема, но от наблюденията за празни клубове е ясно, че никой не се занимава с такива глупости.

 

Последно - любопитно ми е какви са алтернативите на питейно-увеселителните клубове, когато става дума за малки прояви на закрито (извън курортния сезон), пред публика от 50 до 250 души, дошли за да седят и слушат, без да се надвикват и да пият. Какви подходящи залички съществуват в София и по-големите градове? Камерни концернти зали? Театри? Учебни аудитории? Читалищни салони?

 

Изполват ли се? (Ако не - защо?). Какво пречи да се обособят такива помещения като 'клубове' - временен подслон на хора с еднородни (музикални) интереси, т.е. 'клуб' във виртуалния смисъл като група хора, а мястото е просто наето за периодични прояви? И ако другите клубове (с всичко, казано по-горе) са в състояние да изпълнят изцяло тази функция - защо не го правят?

 

:thumbup:

 

P.S. И понеже говорехме за отлив и празни клубове - празен ли е 'Строежа' в петък, събота и неделя тази есен?

Редактирано от Бицев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бицев, от доста време чета постовете ти и виждам, че има доста полезни неща, които могат да се научат от теб. Не бих могъл да дам съвсем обективно мнение по всички точки, които си засегнал, но ще се опитам поне. И го давам тук, защото мисля, че би било полезно да се прочете и от други колеги от форума. От гледна точка на комерса, наистина е добре да се свирят кавъри - разни известни и хитови рок-парчета, хората се кефят, пийват си и нещата вървят. От друга страна обаче аз отдавна искам да дам сцена на банди, които да представят авторската си музика. И лека-полека го правя. Но много внимателно, защото все пак, най-важното нещо за мен е - да си вържа гащите и да си платя разходите на заведението. Ако, Дай Боже, ми потръгне много бизнеса, не бих се поколебал да отделя един ден (например четвъртък или петък, защото само в събота се свири за сега) и да го оставя само за банди, които свирят авторска музика. До сега като банда, която свири основно авторска музика при мен са свирили Докторс ГоГо Бенд от Враца - като стил са някакви пънкарии, подобни може би на Хиподил (тук даже трябва да избегна сравненията, щото са далечни), Габана от Пловдив (алтерантив) - свирят и авторска музика, и кавъри, Конкурент - те си имат достатъчно тяхно творчество, но също свирят и кавъри, също така Епизод - последната събота, също така преди около година Фанагория (готик метъл) и Breakpoint(алтернатив) - които имат корени в района - двама от музикантите са от Етрополе - те си си свирят основно авторска музика и имат доста фенове в нашия край. А предстоящата събота - Alley Sin (глем рок). Като Alley Sin ще свири с още една банда, в която свиря аз и за сега свирим основно кавъри от 70-80 години - Castle Rock. И това за да се свири по-дълго време, защото Alley Sin ще си направят цялостен концерт от порядъка на час и половина. Ние ще ги подгреем, а след техния концерт ще има джем сешън и още свирене.

По отношение на авторската музика обаче все пак се въздържам да е много често, също така се въздържам да каня групи, които свирят по-екстремна музика, защото публиката посещаваща клуба е доста разнородна. Голямата част от клиентите трудно биха възприели по-екстремна музика. Не че няма фенове, но да направя такова мероприятие означава, че трябва да има добра реклама, клиентите които НЕ харесват такава музика, да знаят, че тази вечер ще концертира група, която те НЕ БИХА харесали и просто да си намерят друго забавление. За съжаление, все още не съм толкова добре финансово, за да си позволя такива рискове. Иначе в Ботевград специално читалището си работи, има къде да се свири, но концерти, театри и други такива мероприятия се провеждат в зала, която е със седящи места. Трудно може да се направи читав рок или метъл концерт. Ето - след 2 седмици май ще пееЛили Иванова. Но това си е зала подходяща за нейния концерт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^

 

Ок, четвъртък или петък. Остави съботата за кавъри и хахо-хихо. Петък също допускам, че ти е оборотна вечер.

 

Би ли заделил четвъртъка като ден за слушане на музика? За групи, които биха се потрудили да си направят разгласа (или да си доведат верни фенове към антуража), но не правят кавъри на най-модните хитове, нито на 'славни златни' такива от старо време. Не непременно "екстремална" музика, но музика за слушане. Ако някой си купи някоя лимонада - берекет, но да не разчиташ на оборот от такава вечер. Би ли си предоставил клуба просто като помещение и сцена?

 

И нов въпрос възникна (още аз го бях подметнал, но ти го постави ребром) - седяща или стояща публика. Питане към всички музиканти, четящи тук:

Вие как си предпочитате публиката - да седи или да стои права? И защо? Мисля, че знам някои отговори, но е интересен един разрез на повече мнения.

Редактирано от Бицев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^

 

Ок, четвъртък или петък. Остави съботата за кавъри и хахо-хихо. Петък също допускам, че ти е оборотна вечер.

 

Би ли заделил четвъртъка като ден за слушане на музика? За групи, които биха се потрудили да си направят разгласа (или да си доведат верни фенове към антуража), но не правят кавъри на най-модните хитове, нито на 'славни златни' такива от старо време. Не непременно "екстремална" музика, но музика за слушане. Ако някой си купи някоя лимонада - берекет, но да не разчиташ на оборот от такава вечер. Би ли си предоставил клуба просто като помещение и сцена?

 

И нов въпрос възникна (още аз го бях подметнал, но ти го постави ребром) - седяща или стояща публика. Питане към всички музиканти, четящи тук:

Вие как си предпочитате публиката - да седи или да стои права? И защо? Мисля, че знам някои отговори, но е интересен един разрез на повече мнения.

Ами това отдавна си го мисля. Да дам сцена на някакви групи през тези дни - четвъртък, петък. Даже имам едни младежи и девойки, които репетират в клуба (опитват се да си направят група), но същевременно са театрали-самодейци. Цялата им трупа е по-голяма от групата де :) . Та подхвърлих им идеята, да вземат да си организират четвъртък вечер нещо като кафе-театър. Ако искат да си пуснат някакви билетчета по едно левче примерно. Но да си подготвят някакви скечове, да си направят реклама в училищата(все пак са ученици и студенти), да си доведат публика. Тва е - както казваш, ако има някаква консумация - ще има далавера за заведението. Все някой ще дойде, пък ще види рекламите - кои групи ще свирят през месеца... Има полза и от това. Иначе те си подготвят някакво сериозно представление в театъра за декември месец.

А що се отнася до публиката - сега съм в период на ремонти - хем работя, хем ремонтирам. Иска ми се да направя навсякъде в клуба само високи бар-плотове и високи столчета. Защото така всички хора са на едно ниво - и правостоящи, и седящи. Сега е малко неудобно, защото почти всички маси са като в ресторант - става блъсканица, бутаница, някой стоят прави, закриват гледката към сцената... Така че ми се иска хората да имат опция да стават лесно от високите столчета, да танцуват ако им се танцува. А някои да си стоят прави до бар-плотовете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 weeks later...

Аз лично съм склонен да не се съглася с Бицев по една точка. Има групи, които имат фенска база - точно както се изрази - хора които не пропускат изява на любимата си група. Това го знам от лични наблюдения. Не искам да споменавам конкретно име, но на последните две, както ги нарекохте клубни изяви, на групата за която говоря имаше по 100-150 човека. В единия случай дори може би бяха повече. Като първата изява беше във делничен ден, а другата на 8ми декември (мисля че това говори достатъчно).

 

За съжаление няма как да не се съглася за частта с маркетинга. Има много опции далече не всички те са свързани с огромни разходи. Жалкото е че тук все още не са го осъзнали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има много опции далече не всички те са свързани с огромни разходи. Жалкото е че тук все още не са го осъзнали.

 

:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе човек Аз живея в София и в момента тука в клубовете влизат по 10 - 20 човека независимо кой свири и кой ден от семицата е

А цяло лято са в ремонт защото никой не ходи там

За старт от клуб не съм чувал даже а продуцент никога не е стъпвал там

това е голата истина

В момента свирят по 2-3 групи на вечер за да съберат хора

На вън може да се почва от клуб но тука това не важи

 

Привет ;)

Не съм съгласен че по клубовете не ходят хора....

Не ,че положението е цъфнало и вързало,но...на нашите участия събираме не рядко 60-100 души,въпреки,че не сме някакви големи имена...

въпроса е да направиш подходяща реклама на подходящите хора и на подходящите места ;) ;)

Но финансовото издържане на една банда от клубове е.................абе поне според мен-невъзможно ;)

Поздрави ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.